Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lastensuojelugallup. Osallistukaa kaikka mammat! Eli:

Vierailija
10.02.2011 |

Kuka uskoo ihan tosissaan, että lapsia huostaanotetaan ilman todellista syytä?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selittäkää nyt mullekkin ketä siitä taloudellisesti hyötyy kun lapsi otetaan huostaan?..

Vierailija
22/56 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

isovanhempien hoitaa ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on syy.

Vierailija
24/56 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/56 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta lasta olen työni kautta nähnyt, jotka vain kärvistelevät ja kärvistelevät mitä hirveimmissä oloissa ja ls lähettää jonkun perhetyöntekijän tms. Ei auta siinä vaiheessa, kun kaikki on menetetty.

Vierailija
26/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JA MUUTEN

LAPSIA TODELLAKIN

HUOSTAANOTETAAN HEPPOSESTI

JA TURHAAN.

VALITETTAVA FAKTA.

Vierailija
27/56 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri huostaanotetun lapsen äidin tarinaa. Sanoi että nyt ymmärtää huostaanoton olleen ainoa vaihtoehto vaikka sen tapahtuessa näki täysin vääränä "oikeusmurhana". Huumetausta ja nykyään kuivilla.

Vierailija
28/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tunnen jopa viisi perhettä josta on otettu lapset huostaan. He kaikki pitävät huostaanottoa turhana, minä suren vain sitä ettei lapsia viety jo paljon aikaisemmin. Eivät he näe omia virheitään, he selittelevät ja vähättelevät tekojaan ja laiminlyöntejään.

Vierailija
29/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon, että eri paikkakuntien välillä on eroja huostaanottojen tarpeellisuudessa. Epäilen, että joitakin kiinnostaa huostaanotettujen avulla saavutettava taloudellinen hyötyminen lapsista.

Olen ollut toisena kahdesta työntekijästä, kun perheitä kartoitetaan. Viikko per perhe, kun meidän piti seurata, että miten perhe selviytyy. Kannustaa, mutta ei itse auttaa konkreettisesti.

Joillekin perheille annoimme ihan todellista apuakin (yksinhuoltajille tai mies matkatöissä), mutta se oli vasta kartoitusten jälkeen ja aika vähäistä. Silloinkin oli tarkoituksena saada perhe pärjäämään nopeasti ilman apua.

Minua epäilytti näissä yksittäisten työtekijöiden sanan painavuus. Koulutkseltaan moni oli lähihoitaja tai vastaava, joka vei sanaa sossuille, että miten perheellä menee. En lausunut kertaakaan mitään erityistä, koska en nähnyt omin silmin mitään sellaista tapahtuvan.

Vierailija
30/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidänkään lasta otettu huostaan, vaikka söin rauhoittavia ja unilääkkeitä kourallisen päivässä, ja sossu sen tiesi.

Vierailija
31/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan potaskaa.

Huostaanotto tapahtuu vain ja ainoastaan sosiaalityöntekijän toimesta. Sosiaalityöntekijä ei ole lähihoitaja. Huostaanottopäätöken tekee kunta (sosiaalitoimi), joka on myös maksava osapuoli.

Ennen huostaanottoa on kuitenkin tehty arvio monen eri tahon puolesta johon kuuluu enimmäkseen sosionomeja, psykiatreja ja terapeutteja.

Arvio ei siis tapahdu yhden työntekijän arviosta joka perhettä tapaa.

Kunnat eivät todellakaan halua huostaanottoa tehdä ja siksi se on usein ihan viimeinen asia mikä tehdään. Sitä ennen mietitään avohuollon sijoitusta, perheterapiaa jne. Mutta ongelma on että resurssien puutteen takia, apu tulee liian myöhään tai sitä ei ole riittävästi. Huostaanotto on viimeinen vaihtoehto.

Vierailija
32/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni osa tosin. Ja usein nämä ovat niitä joissa pari on eronnut ja toinen panettelee tosita vanhempaa. Syytetään jopa insestistä.

Siinä kohtaa asia on niin vakava, että vaihtoehtoja ei ole ja huostaanotto on välitön.

Olkoonkin, että kaiken jälkeen kun huomataan, että ei olekaan mitään tapahtunut niin vahinko on näille ihmisille todellinen vahinko. Maine mennyt jne.

Vierailija
33/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimaan tulleen uuden lastensuojelulain toteutuminen takkuaa käytännössä. Keskeisimpänä ongelmana on kuntien resurssien riittämättömyys

bestikseni on lastensuojelussa. Ei ole resursseja edes räikeisimpiin tapauksiin...

Vierailija
34/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8.

Vierailija
35/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta silloinkin on jotain panettelua kostoksi tms.

Lähes kaikki ovat varmaan aiheesta. Tosin olen sitä mieltä, että monta huostaanottoa voisi varmaan välttää, jos perheet saisivat tarvitsemaansa apua ajoissa.

Mulla ei ole mitään kokemusta huostaanotoista eli olen varmaan aika väärä ihminen ottamaan kantaa, mutta tuo on mun arvioni nykytilasta.

Vierailija
36/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat elävät ihan pellossa juoden ja melskaten. Ja tilannetta seurataan vuosikausia ja vasta sitten, kun lapset ovat pahasti traumatisoituneet ja ehtineet nähdä ihan kaiken, aletaan toimiin. Myöhäistähän se sitten on. Näitä turhauttavia juttuja kun näkee ja kuulee, niin ihmetyttää miksi kiireiseti sosiaali-ihmiset huvikseen huostaanottavat lapsia perheistä, joissa on kaikki hyvin. Eli ei, en usko.

Vierailija
37/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloudellinen hyöty asiassa takana, ehdottomasti. Ja mieluummin tietysti ei niin vaikeita tapuksia.

Vierailija
38/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeus just sellaset tutkintaan littyvät jutut (teini valehtelee kohtalostaan, joku muu panettelee...)

Vierailija
39/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tekemällä huostaanottopäätöksen? Ja miksi ei hyödy samalla tavalla todellisista tapauksista? Resursseja kun ei tosiaan tunnu riittävän edes vaikeimpiin tapauksiin.

Vierailija
40/56 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikkeus just sellaset tutkintaan littyvät jutut (teini valehtelee kohtalostaan, joku muu panettelee...)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän