Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiesin, että joillekin matikka on hankalaa, mutta...

Vierailija
10.02.2011 |

Onko jonkun mielestä ekaluokkalaisten tehtävät hankalia? Niin hankalia ettei osaa itse neuvoa enää?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne käskettiin laskea tavalla, jota en tajunnut myöskään. Mä olen kuitenkin kirjoittanut pitkän matematiikan lukiosta ja laskenut julmetusti tilastoja sen jälkeen. Se kirja vaan oli ihan pimeä. Tuhattaituri, tutkimusten mukaan huonoimpia oppimistuloksia tuottava kirjasarja Suomessa. Onneksi kirjasarja lapsella sit vaihtui ja tehtävät muuttui ymmärrettäviksi äidillekin.

Vierailija
2/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pimeä kirja. Ja TYLSÄ. Missä tuo tutkimus on tehty?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olen lukenut sivuaineekseni matikkaa yliopistolla ja minusta nuo tehtävät ovat olleet ihan tehtävissä.

Lapsen isä ei osaa tehdä niitä, ihan perusvertailuja esimerkiksi.

Vierailija
4/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta siitä on jo muutama vuosi, se oli silloin kun ko- kirja oli lapsellani viimeistä vuotta. oisko ollut 2007 tai 8?

kakkonen

Vierailija
5/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on nyt nelosella, toinen kakkosella.

Ja oliko se sit ekalla, kun toisella oli sellainen tehtävä mitä ei ees mun matikkanero inssimieheni osannut ratkaista.

Vierailija
6/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oisin osannut ne tehtävät ratkaista kyllä, mutta en _sillä_tavalla_ jota se kirjasarja käski käyttää. Siis se oli jotenkin ihan pimeää kun siellä oli niitä luvunhajottajageneraattoreita ja mitä lie.

Vierailija
7/7 |
10.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tokaluokkalaisella (esikoinen) on myös Tuhattaituri. Minulla ei ole minkäänlaista vertailukohdetta, mutta ihan ok kirjalta on vaikuttanut.

Meistä (tytöstä ja minusta) on ollut varsinkin mukavaa, että on myös niitä päättelytehtäviä. En muista yhtäkään tehtävää, joka olisi tuottanut vaikeuksia (mutta enhän ole välttämättä nähnytkään ihan joka ikistä).

En tiennytkään, että Tuhattaituria pidetään noin huonona.