Lapsiluku täynnä, kumpi steriloidaan?
Lapsiluku täynnä, nainen 36, mies 32. Kumpi steriloitas? Nips ja naps vaan, niin naisen ei tarvi syödä/käyttää hormoneja. Mutta kummalle helpompi, varmempi, halvempi, nopeampi ja parempi?
Kommentit (35)
ja ei missään nimessä halua ikinä lisää lapsia. Joudumme käyttämään kumia sillä ei mene steriloitavaksi(minä en vielä pääse edes tuohon toimenpiteeseen).
Minulle ei sovi pillerit kierukat yms.
Lapsiluku täynnä, nainen 36, mies 32. Kumpi steriloitas? Nips ja naps vaan, niin naisen ei tarvi syödä/käyttää hormoneja. Mutta kummalle helpompi, varmempi, halvempi, nopeampi ja parempi?
Meillä miehelle tehtiin yhteisellä päätöksellä kolmen lapsen jälkeen kun ikääkin jo molemmilla. Ei tosiaan vaikuta toimintaan mitenkään. Vaikea olisi myös ymmärtää miestä, joka ei haluaisi tehdä sitä, koska haluaa säilyttää mahdollisuuden tehdä vielä lapsia ehkä jonkun toisen kanssa...
Hoitui päiväkirurgisena operaationa ja kun valitsin vielä puudutuksen nukuttamisen sijaan, niin parin tunnin päästä pääsi pois. Yksi burana tuli syötyä samana päivänä ja pariin päivään ei tiukkoja jhousuja voinut pitää.
Toki tuo yllä mainittu, jos mieli muuttuu on ihan tarpeellinen huomio, jota on syytä miettiä, kun tuosta ei välttämättä enää pääse takaisin.
Mutta miettisin itse myös käänteistä vaihtoehtoa. Mieli voi muuttua myös lapsen saamiseen ja eikä tuostakaan ole kovin helppo perääntyä.
Mielestäni kuitenkin kaikkein mielyttävin ehkäisykeino.
sitä mieltä, että sata kertaa helpompaa/varmempaa on miehen putkien nipasaus kuin naisten.
Miehillä on usein vääriä mielikuvia asiasta. Luulevat, etteivät saa enää siemensyöksyä. Näinhän ei ole, samanlainen lasti sieltä tulee mutta ne mikroskoopilla nähtävät siittiöt puuttuvat. Muuten homma toimii ihan samalla tavalla kuin ennenkin.
Leikkausviilto on noin 1cm pituinen ja jää kaiken sen karvoituksen ja pussiryppyjen alle piiloon, niin ettei ulkopuoliset todellakaan voi tietää tehdystä toimenpiteestä mitään. Lisäksi viilto on peniksen alle niin ettei sitä itsekään löydä vaikka etsisi.
Olisi hyvä, jos aiheesta olisi ennemmän kokemustietoa tarjolla. Sillä jokainen mies (ja pariskunta), jonka tiedän ovat olleet todella tyytyväisiä.
Yli 90% sterilisaatiosta tehdään naiselle. <a href="http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.php" alt="http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.php">http://metku.net/~pesu/ehkaisy/sterilisaatio.php</a>
kun joku tuolla kysyi että miten miehen saisi suostumaan sterilointiin. Että nimenomaan ei voi/saa pakottaa, takana kun voi aina olla ajatus vielä isäksi ryhtymisestä ja miehisyyden säilyttämisestä.
Tiedättekös muuten mitä steriloiduille kissoille tapahtuu? Niinpä. En haluaisi samaa omalle miehelleni, koskaan.
Minä en enää halua lapsia, joten menin steriloitavaksi. Päivän kivut, sen jälkeen ei ongelmia, joten voin suositella kyllä jos olet varma asiastasi.
Voihan miesKIN mennä sterilisaatioon jos ei enää halua jälkeläisiä.
Odotelkaa muutama vuosi ja luonto tekee tehtävänsä eli et enää saa lapsia.
Miksi viedä mieheltä ei luonnollisesti hedelmällisyys vain jos sinä et voi tehdä enää lapsia?
Hän voi joskus haluta lisääntyä jonkun toisen kanssa.
esim
Jos sinä ja lapsesi kuolisitte vaikka onnettomuudessa ja mies löytäisi surunsa jälkeen uuden vaimon ja haluaa tämän kanssa lapsen?
kun joku tuolla kysyi että miten miehen saisi suostumaan sterilointiin. Että nimenomaan ei voi/saa pakottaa, takana kun voi aina olla ajatus vielä isäksi ryhtymisestä ja miehisyyden säilyttämisestä. Tiedättekös muuten mitä steriloiduille kissoille tapahtuu? Niinpä. En haluaisi samaa omalle miehelleni, koskaan.
Tiedättekös muuten mitä steriloiduille kissoille tapahtuu?
Koska miehelle helpompi, halvempi, vähemmän riskejä.
Ja vielä: miehen sterilointi on varmempi kuin naisen (jostain syystä luonto yrittää saada ne putket kuntoon naisella enempi kuin miehellä).
Minua ei todellakaan voisi vähempää kiinnostaa, jos tahtookin jonkun vosulin kanssa vielä lapsia tehdä... Miksi minun vaimona pitäisi ottaa tällaista edes huomioon?
steriloitiin. Hän itse piti huonona vaihtoehtona sitä, että minä olisin vuosia hormoneille altistettuna. Kondomit eivät ole meidän juttu. Mies vei juuri näytteen labraan ja ensi viikolla saadaan tulokset, onko vasektomia tehnyt tehtävänsä.
Vähän mies leikkauksen jälkeen säikähti, kun kivut eivät menneetkään muutamassa päivässä ohi, vaan arkuutta oli vielä viikonkin jälkeen. Mutta pikkuhiljaa arvet parantuivat, eivätkä enää 3kk:n jälkeen ole edes nähtävissä.
mies pitää puhua ympäri?
Essurella tehty sterilisaatio on helppo naiselle.
Ei leikkausta, ei pitkää sairaslomaa.