Kertokaa mulle mistä tulee tää nuorten
miesten vetelä asenne ja luulo että yhteiskunta elättää! Kun ei kerran kotoa ole ainakaan voinut esimerkkiä saada, eikä ole sellaisia arvoja kasvatuksessa korostettu.
17-v ei edes halua kesätöihin koska haluaa "loikoo rantsussa ja vittu kun ei kenenkään muunkaan tarvii". Aikoo muuttaa kotoa pois koska "sossu maksaa". Tuntuu, että jokatoisella pojan tuttavapiirissä on sisko tai veli joka elää sosiaalituilla ja bilettää koska "kuka ny töihin menis, joku hullu vai" ja sitten tätä tilannetta jotkut pitää suurena ihanteena.
Ärsyttää ihan sikana! Onkohan yleistäkin vai ohimenevää ja sisältääköhän kuinka paljon tahallista vanhempien ärsyttämistä?
Kommentit (5)
Katso peiliin ja mieti hetki. Eiköhän syy löydy sieltä kuitenkin.
19-vuotiaana. Sitä ennen vietin kesät ihanasti maalla ja tein jotain piha- ja metsähommia silloin tällöin suvun kanssa, mistä sain rahaa.
Ärsyttää kun rahan valtaa korostetaan niin paljon. Antakaa nuorten olla nuoria, aktivoikaa välillä kotihommilla tms. Eihän sitä rahaa nyt pakko ole tienata kun vielä asuu kotona. Kyse on harvoista viimeisistä kesistä, jotka voi leppoisasti viettää.
Monilta omilta kavereilta tuo asenne haihtui kun aikuistui muutenkin ja tajusi elämän realiteetit.
Halusin lomailla kesät... olen silti nykyään ihan tavallinen työssäkäyvä aikuinen.
Meillä ei noista nuorista yksikään suunnittele tuollaista uraa. Tosin minä en ole koskaan olut työttömänä tai saanut sosiaalitukia.