Kolme kuollut sikainfluenssaan Pirkanmaalla. eivät olleet saaneet rokotetta
Kommentit (36)
Moniko on kuollut syöpään, tai moniko on kuollut auto-onnettomuudessa? Jne... Yritätkö AP kenties kertoa, että olet tyytyväinen kun otit rokotteen?
ap
Ei ole relevanttia, otinko rokotteen vai ei.
Enkä oo AP
Mä oon tosi onnellinen et otin rokotteen lapsilleni ja itselleni (kylläkään ei ennättänyt minulle tehota) ja mua ärsyttää nää jotka nyt vauhoo, miten hyvä oli kun eivät aikanaan ottaneen. Jos kaikki ois jättäneet rokotteen ottamatta, ni kuinkahan monta kuollutta meillä nyt ois.
Mä ite sairastin taudin ja olin tosi onnellinen et olin lapseni rokotuttanut ajallaan.
Enkä oo AP
Mä oon tosi onnellinen et otin rokotteen lapsilleni ja itselleni (kylläkään ei ennättänyt minulle tehota) ja mua ärsyttää nää jotka nyt vauhoo, miten hyvä oli kun eivät aikanaan ottaneen. Jos kaikki ois jättäneet rokotteen ottamatta, ni kuinkahan monta kuollutta meillä nyt ois.
Mä ite sairastin taudin ja olin tosi onnellinen et olin lapseni rokotuttanut ajallaan.
Toivottavasti olet sittenkin onnellinen, kun pidemmällä aikavälillä ilmenevät haittavaikutukset alkaa.
Heitä on ainakin 30, ei vain uutisoida.
Enkä oo AP
Mä ite sairastin taudin ja olin tosi onnellinen et olin lapseni rokotuttanut ajallaan.Toivottavasti olet sittenkin onnellinen, kun pidemmällä aikavälillä ilmenevät haittavaikutukset alkaa.
On jo aika naurettavaa levittää tällaista propagandaa. Keksi jotain muuta. Idiootti.
ovat iäkkäitä tai heillä on joku vaikea sairaus. Se ei tietenkään tee asiaa helpommaksi omaisille. Sikainfluenssaan kuolleet ovat nuoria tai nuorehkoja ja perusterveitä.
Tuossakin uutisessa sanottiin että kaikilla sikainfluenssaan kuolleilla oli joku perussairaus ja olivat vanhempia ihmisiä. Ei sillä että se tekisi asian yhtään mukavammaksi omaisten kannalta, mutta verrattuna nyt vaikka kausi-influenssaan, johon kuolee satoja joka vuosi, tämä uutinen tuntuu aika idioottimaiselta.
Tuossakin uutisessa sanottiin että kaikilla sikainfluenssaan kuolleilla oli joku perussairaus ja olivat vanhempia ihmisiä. Ei sillä että se tekisi asian yhtään mukavammaksi omaisten kannalta, mutta verrattuna nyt vaikka kausi-influenssaan, johon kuolee satoja joka vuosi, tämä uutinen tuntuu aika idioottimaiselta.
sen kummempaa asiaa kuin esim astma tai diabetes. Onko alle 65-vuotias vanha mielestäsi?
Ja sikainfluenssaan kuolee paljon mm. astmaatikkoja, jotka ei tavalliseen influenssaan kuole. Mutta heidän sopiikin kuolla pois?
5 sikainfluun kuollutta, kaikilla joku perussairaus. Vuosittain influenssaan kuolee SATOJA suomalaisia, joilla on joku perussairaus.Niin nuoria kuin vanhoja.
Koittakaa jo tajuta, että tähän sikalenssuun kuole äärimmäisen harva!!!!
Narkolepsiaan sairastuneita on enemmän kuin kahtena talvena sikaflunssaan kuolleita. Osa kuolleista oli sitäpaitsi rokotettuja, että silleen. On aivan idioottimaista arvella paljonko kuolleita olisi ilman rokotuksia kun kerran Terhi Kilpi on sanonut että vuoden 2009/2010 sikainfluenssa epidemiaan ei rokotuksilla ollut vaikutusta, rokotukset olivat myöhässä. Sen sijaan narkolepsiaan rokotuksilla oli vaikutus, koska narkolepsiaan sairastuneet oli rokotettu juuri epidemian huipun aikoihin. Ressukat sattoivat siis saada sekä piikin että taudin.
Kuolleisuus suurinta vanhuksilla - tartuntoja eniten alle 39-vuotiailla. Meksikon tapausten analyysin perusteella lapset ja alle 39-vuotiaat ovat kaikista alttiimpia sikainfluenssatartunnoille. 10-39-vuotiailla todettiin kaikkiaan peräti 56 prosenttia tartunnoista. Kuolleisuutta puolestaan analyysin pohjalta ilmeni eniten vanhuksilla.
Kuolleisuusluvut eri ikäryhmissä sikainfluenssatartunnan saaneiden keskuudessa:
•10-19-vuotiaat 0,2 %
•1-9-vuotiaat 0,3 %
•20-29-vuotiaat 0,9 %
•alle 1-vuotiaat 1,6 %
•30-39-vuotiaat 2,0 %
•40-49-vuotiaat 2,7 %
•50-59-vuotiaat 4,5 %
•60-69-vuotiaat 5,7 %
•70-vuotiaat tai yli 10,3 %
HS:ssä (ti 8.2.2011,C5) kirjoittaa Pohjois-Karjalan keskussairaalan teho-osaston osastoylilääkäri Matti Reinikainen:
"Kirjoituksessa on kuitenkin asiavirhe, joka täytyy korjata: Lindbergin mukaan "sikainfluenssa kutistui tavallista kausi-influenssaa lievemmäksi vaivaksi". Tämä ei pidä paikkaansa.
Johtamallani teho-osastolla on hoidettu useita lähtökohdiltaan hyväkuntoisia nuoria ja keski-ikäisiä potilaita, joilla on ollut sikainfluenssan aiheuttama hengitysvajausoireyhtymä. Tälle sikainfluenssan vaikealle muodolle on tunnusomaista rajulla voimalla etenevä keuhkovaurio ja sen aikaansaama hapenpuute.
Monessa tapauksessa kaikki tehohoidon tietotaito on pitänyt laittaa peliin näiden ihmisten hengissä pitämiseksi. Tämä pelottava tauti on viime ja kuluvan talven aikana tullut hyvin tutuksi muillakin maamme teho-osastoilla. Tavallinen kausi-influenssa ei aiheuta tällaista."
Sikainfluenssaan kuolleita on nyt 49 ja narkolepsiaan sairastuneita 54.
Aika mielenkiintoista on myös se, että THL:n raportin mukaan rokottamisen jälkeen sairastuneita oli 54, kun rokottamattomista oli sairastunut 8, kun tarkastellaan 4-19 - vuotiaita. Tuosta ikäluokasta rokotettiin 70%. Noista luvuista karkeasti laskien (huomioimatta virherajoja) sairastuneita olisi ollut 27, jos ketään ei olisi rokotettu. Narkolepsia lisääntyi huomattavasti siis myös rokottamattomien ryhmässä, vaikka rokotetuilla riski kasvoi selvästi enemmän.
Aivan merkityksetöntä ei liene sekään, että kaikilla sairastuneilla, joilta asia on tutkittu (muistaakseni 22 tähän mennessä), oli sama geenimuunnos, joka Suomessa on noin 28% väestöstä. Muilla narkolepsiaa ei ole havaittu.
Narkolepsiaan sairastuneita on enemmän kuin kahtena talvena sikaflunssaan kuolleita. Osa kuolleista oli sitäpaitsi rokotettuja, että silleen. On aivan idioottimaista arvella paljonko kuolleita olisi ilman rokotuksia kun kerran Terhi Kilpi on sanonut että vuoden 2009/2010 sikainfluenssa epidemiaan ei rokotuksilla ollut vaikutusta, rokotukset olivat myöhässä. Sen sijaan narkolepsiaan rokotuksilla oli vaikutus, koska narkolepsiaan sairastuneet oli rokotettu juuri epidemian huipun aikoihin. Ressukat sattoivat siis saada sekä piikin että taudin.
saada ihan oikeita lukuja pöydälle. Tuota kyllä jaksetaan paasata, että kausi-influenssaan kuolee satoja, mutta missä on vertailu näiden kahden välillä? Kun nuo ihan oikeat lääkäritkin pitää SI:aa vaarallisempana...
5 sikainfluun kuollutta, kaikilla joku perussairaus. Vuosittain influenssaan kuolee SATOJA suomalaisia, joilla on joku perussairaus.Niin nuoria kuin vanhoja. Koittakaa jo tajuta, että tähän sikalenssuun kuole äärimmäisen harva!!!!
Kausiflunssaan kuolee vuosittain 500-1000 henkilöä. Ja voisin veikata, että iäkkäitä ja jonkin perussairausen omaavia eli kausiflunssarokotettuja suurimmaksi osaksi.
Moniko on kuollut syöpään, tai moniko on kuollut auto-onnettomuudessa? Jne...
Yritätkö AP kenties kertoa, että olet tyytyväinen kun otit rokotteen?
käytän turvavöitä, hankin mahdollisimman turvallisia autoja, koitan syödä terveelisesti ja välttää turhia syövänaiheuttajia. Ja olen ottanut sikainf. rokotteet perheelleni.
Että mä ainakin koitan tällä sanoa, että vaaroja voi ainakin yrittää vältellä ja ehkäistä ja jokaisella suomalaisella on periaatteessa mahdollisuus ottaa influenssarokotus, tosin se maksaa hieman ellei kuulu riskiryhmiin.
Kausiflunssaan kuolee vuosittain 500-1000 henkilöä. Ja voisin veikata, että iäkkäitä ja jonkin perussairausen omaavia eli kausiflunssarokotettuja suurimmaksi osaksi.
joka rinnastaa flunssan ja influenssan toisiinsa. Aivan mykistävää argumentointia. Samaa sarjaa kuin "mä kävin kerran ottamassa influenssarokotteen ja sain flunssan heti sen perään, siinä se taas nähdään ettei niistäkään rokotteista ole mitään hyötyä."
Olen sataprosenttisen varma, että kausiflunssiin ei kuole vuosittain noin paljon ihmisiä.
No johan se oli odotettavaa, että haittavaikutusten ilmettyä yritetään löytää rokotteesta "muka" jotain positiivista "ei olisi kuollut jos ois antanu rokottaa".
Juu aika vähän on jengiä possunuhaan kuollut verrattuna normaaleihin vuosittaisiin influenssiin. ihmisiä yritetään vaan pelotella.
Moniko on kuollut syöpään, tai moniko on kuollut auto-onnettomuudessa? Jne...
Yritätkö AP kenties kertoa, että olet tyytyväinen kun otit rokotteen?