Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vanhemmat tyrkyttävät rahaa aikuisille lapsilleen?????

Vierailija
09.02.2011 |

minua ärsyttää kun kaverini vanhemmat antavat joka kuukausi yli 600 e hänelle.. ja maksavat vielä hänen autolainaakin pois.

Eli kaverini asuu kihlattunsa kanssa kahdestaan. Heillä on kaksi autoa. mies saanut autonsa omilta vanhemmilta, maksaa varmaan vain vakuutukset jos niitäkään ja sitten tämä nainen halusi uuden auton ja vanhemmat maksavat autoa pois.. Kummatkin käyvät töissä säännöllisesti ja ikää heillä on mies 24 v ja nainen 25 v. Näin on jatkunut monta vuotta..

Nainen tuhlailee rahaa kaikkeen turhaan ja käy kaiken näköisissä kasvohoidoissa ym.

Olen varmaan katkera kun itse pitää laskea joka penni, että rahat riittävät meillä avokin kanssa autolainan lyhennykseen ja muihin laskuihin, käteen ei ylimääräistä jää. Ja sitten toisilla eletään noin.. Suorastaa vituttaa.

Toivon salaa, että naisen vanhemmat ajautuvat vararikkoon ja eivät enää pysty antamaan rahaa tyttärelleen, tuntuu että se nainen ei tiedä todellisuudesta mitään kun kaiken saa mitä haluaa.. Kuinka idiootteja vanhemmat ovat kun tekevät noin????

Onko tämä nykyän yleistäkin, tuntuu hullulta!

Itse en ole saanut penniäkään vanhemmiltani kun muutin pois heidän luotaan. Samoin ei ole minun avokkinikaan mitään saanut. Näin se minusta pitääkin mennä, oppii elämään varojensa mukaan ja hoitamaan asiat..

Kommentit (83)

Vierailija
1/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai olenko väärässä? Eikö joku 3000e vuodessa ole maksimi ilman verottajaa?

Vierailija
2/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole sinulta pois, joten ei kannata varmaan edes pohtia tuota enempää ettet liikoja katkeroidu kateuteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se kellekään kuuluu, jos vanhemmat antavat rahaa vaikka 40-v lapselleen. Antavat jos haluavat ja jos on mistä antaa.

Tasan ei käy onnenlahjat.

Vierailija
4/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmaan pitäisikään miettiä mutta ketuttaa tuollainen.

Joskus kaverini puhui tuosta, että hänellä on oikeudet isänsä tiliin ja saa ottaa sieltä rahaa silloin kun tarvitsee.. En tiedä onko tuo sitten lain kiertämistä vai nostaako isä rahan käteisenä ja vie sen tyttärelleen..

Vierailija
5/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä rahaa saa hautaansa mukanaan, hyvä että siitä on iloa.

Ja minusta tuo on suht yleistä, ainakin omat vanhempani ovat taloudellisesti auttaneet minua vaikka olenkin jo nelikymppinen, esim. ostamalla lapsilleni harrastusvälineitä tai toppahaalarit.

Vierailija
6/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siitä ei mene vielä lahjaveroa. Eli olet vain kateellinen.

Vierailija
7/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs se kellekään kuuluu, jos vanhemmat antavat rahaa vaikka 40-v lapselleen. Antavat jos haluavat ja jos on mistä antaa.

Tasan ei käy onnenlahjat.

Vierailija
8/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no jos vanhemmat haluavat antaa rahaa lapselleen, tuskin sen pitäisi ketään haitata. Parempihan se on eläissään lahjoittaa rahaa lapsilleen, kun että kuoltuaan valtio saa muhkeat perintöverot.

Vierailija
9/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas kerran: mikä helvetin idea sitten on maksaa niitä perintöveroja, perijä itsekin on jo ehkä niin vanha ja raihnanen ettei siitä perinnöstä edes ole mitään iloa. Näitä vaan aina riittää, kuvittelevat olevansa muita parempia kun eivät "suostu" ottamaan vanhemmiltaan rahaa.... Kai se sit on näiltä siunailijoilta jotenkin pois jos kaverin vanhemmat on reilumpia kuin omansa.

Vierailija
10/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

taloudellista apua vanhemmiltaan. Tämä johtuu ihan siitä syystä, että ns. suurilla ikäluokilla pyyhkii taloudellisesti hyvin (noin keskimäärin, ei tietenkään kaikilla), ja monet luonnollisesti haluavat osan siitä hyvinvoinnista antaa ns. ruuhkavuosia eläville lapsilleen. Perintönähän ne rahat kumminkin joskus tulisivat.

Tietysti ei ole hyvä, jos rahaa tule rajattomasti noin vain, ettei opi itse talouttaan hoitamaan, mutta kohtuullinen avustaminen on silti ihan ok.

Vierailija
11/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisihan se itsekkin mukava elää huoletonta elämää ja ostaa ties mitä päähän juolahtaa..

Mutta mietin vaan että miksi ihmeessä vanhemmat tekevät noin..

Minulla on ystäviä joiden vanhemmilla on varmasti vielä enemmänkin rahaa kuin tuon naisen, mutta he eivät rahojaan lapsilleen jaa vaan ovat "opettaneet" näkemään vaivaa rahan eteen, eli hankkimaan sen itse ja elämään varojensa mukaan. Ja pitää nyt vain sanoa, että nämä lapset kenen vanhemmat eivät jaa rahojaan noin ovat vähän fiksumpia muutenkin.. :D

Vierailija
12/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti kuitenkin pääset kateudestasi ja voit hyväksyä sen että toiset voivat auttaa omia aikuisiakin lapsiaan. Ei muakaan ole taliudellisesti auteltu mut ei se ole multapois jos joku muu saa. Ikävä asenne sulla!

Vierailija
13/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle voi antaa 4000 e/kk

ja siitä ei mene vielä lahjaveroa. Eli olet vain kateellinen.

4000€ / 3 vuotta kylläkin. mutta milläs verottaja noita kyttää?

Vierailija
14/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa voi antaa kelle tahansa verovapaasti alle 4000 euroa joka kolmas vuosi.

http://www.veronmaksajat.fi/fi-FI/omatveroasiat/lahjat/

lapselle voi antaa 4000 e/kk ja siitä ei mene vielä lahjaveroa.

Vierailija
15/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä rahaa ja omaisuutta kun kukaan ei mukaansa saa kuoleman jälkeen ja miksi ei auttaisi lastaan nyt kun apu varmasti suurin...ei niillä perinnöillä sit enää niin paljon virkaa ole kun lapset jo kasvatettu ja lainat makseltu. Miten joku voikin olla tällaisesta kade?

Vierailija
16/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan muutaman satasen kuukaudessa vanhemmiltani. Se ei tule tilille, eli verottaja ei tiedä siitä. Nimellisesti ne ovat "osta lapselle meidän puolesta jotain kun me ei oikein osata ostaa" tai "osta meidän puolesta itsellesi kukkia nimipäivälahjaksi", vaikka tosi asiassa he vain auttavat minua rahallisesti. Syntymäpäivä- ja joululahjaksi saan isomman summan.

Olen itse (perheellinen) opiskelija ja miehellänikin on hirveän pienet tulot. Asumme vuokralla ja rahaa on tosi vähän. Koska kulutamme yleensä aika vähän, olemme kyllä käyttäneet noita synttäri- ja joulurahoja esim. matkustamiseen (halpalennot jonnekin kaupunkiin ja siellä pieneen hotelliin).

Ymmärrän hyvin, että se ärsyttää joitakin, jos aikuiset ja vieläpä perheelliset saavat rahaa vanhemmiltaan. Ja kyllähän se kuulostaa vähän kummalliselta. Toisaalta kenenkään mielestä ei ole outoa, jos saamme heiltä omenoita, marjoja tai herneitä (omasta pihasta) tai saamme käyttää heidän omistamaansa kesämökkiä silloinkin, kun he eivät itse ole siellä.

Isälläni on kovin suuret tulot eikä heillä ole velkaa. He ovat sanoneet, että antavat minulle mieluummin sen rahan nyt, kun oikeasti tarvitsen sitä (kun olen opiskelija jne), kuin sitten kuolemansa jälkeen, jolloni se ei ehkä hyödytä minua enää niin paljon - jos itselläni on jo taloudellinen puoli kunnossa.

Vierailija
17/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai puhuimme yleisesti ottaen lapsista ja hän sanoi, että kyllä hän yhä haluaa taloudellisesti tukea 24-vuotiastaan, lapsella kun on elämä edessä, ja hänellä itsellään taas vähän ylimääräistä, kun on jo asuntolainakin maksettu. Että näinpäinhän se kuuluukin mennä, lapsi taas aikanaan auttaa omia lapsiaan.

Itse olin hieman kiusaantunut, kun anoppi antaa meille 50 e aina kun käy meillä. 'Onhan teillä mennyt rahaa näihin pulliinkin'. Joo, kyllä meillä ihan ilmaisesti saa vieraat syödä :)

Itse olen kyllä sitä mieltä, että jokaisen olisi hyvä oppia taloudensuunnittelua. Jos siihen kuuluu esim. 500 e / kk vanhemmilta, niin menotkin voi mitoittaa sen mukaan. Jos apu vanhemmilta on satunnaista (kuten meillä tuo 50 e silloin tällöin), sillä voi tehdä jotain pientä kivaa ylimääräistä, kuten leffareissun.

Vierailija
18/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin olisihan se itsekkin mukava elää huoletonta elämää ja ostaa ties mitä päähän juolahtaa.. Mutta mietin vaan että miksi ihmeessä vanhemmat tekevät noin.. Minulla on ystäviä joiden vanhemmilla on varmasti vielä enemmänkin rahaa kuin tuon naisen, mutta he eivät rahojaan lapsilleen jaa vaan ovat "opettaneet" näkemään vaivaa rahan eteen, eli hankkimaan sen itse ja elämään varojensa mukaan. Ja pitää nyt vain sanoa, että nämä lapset kenen vanhemmat eivät jaa rahojaan noin ovat vähän fiksumpia muutenkin.. :D

Minä ja mieheni käymme töissä ja elätämme itsemme ja perheemme, mutta siitä huolimatta vanhempamme auttavat meitä (oikeammin ehkä lapsiamme) taloudellisesti.

Esimerkiksi he maksavat meille lomamatkan etelään saadakseen pikku lapsenlapsimussukkansa lomailemaan kanssaan. Jaettu ilo on moninkertainen ilo, nimittäin.

Vierailija
19/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no siis ei varmaan muuten ärsyttäisikään näin paljon, mutta kun se tyyli millä hän niitä rahojaan käyttää.. Mies maksaa kaikki laskut omasta palkasta ja nainen sitten käy jossain hampaiden valkaisussa ja hehkuttaa kavereilleen ettei se maksanut kuin 200 e.. Pikkusumma vai mitä :D Joo o.. Onhan se niin että parempi ne rahat antaa lapsilleen, mutta eivät varmaan vanhemmatkaan tajua millainen se niiden tytär oikeen on..

Vierailija
20/83 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapselle voi antaa 4000 e/kk ja siitä ei mene vielä lahjaveroa. Eli olet vain kateellinen.

eli 4000€ kolmen vuoden aikana verottomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme