Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen migreenistä tietoa, kokemusta?

Vierailija
09.02.2011 |

7v pojallamme on silloin tällöin ollut järkyttävän kovia pääkipuja (valo-arkuutta, jaloista menee voimat ja ne tärisee, jälkeenpäin totaaliväsymys). Nyt niitä on ollut kolmen viikon sisällä kolmesti ja viimeisin oli niin raju, että menimme päivystykseen. Lääkäri totesi, että oireet viittaavan migreeniin, mutta että ei sitä tarvitse mitenkään tutkia.

Eli ollaanko me nyt vaan niin kuin ei oltaisikaan vai kannattaisiko mennä esim. yksityiselle? Lapsella on vakuutus.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttaa säännöllinen elämä. Unta tarpeeksi, ruokaa säännöllisesti, peliaika tunnin päivässä. Suuttuminen edesauttaa kohtauksen tulemista, myös jos viikonloppuna tapahtuu "liikaa"

Vierailija
2/5 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin yksityisellä. Omalla pojalla tuli ekat kohtaukset 5-vuotiaana, samoin aikanaan itselläni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kyllä aika säännöllinen elämä eli ruokailuajat säännölliset, illalla sänkyyn klo 20, pelata saa vain viikonloppuisin ja silloinkin noin tunnin max 1,5 h kerrallaan. Kohtaukset ovat tulleet pääsääntöisesti ip-kerhossa, joten mä liittäisin ne esim. huonoon koululounaaseen..

ap

Vierailija
4/5 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin yksityisellä. Omalla pojalla tuli ekat kohtaukset 5-vuotiaana, samoin aikanaan itselläni

tähän asti on mennyt parasetamolilla ohi. Ei voi käyttää ibuprofeiinia, koska on astmaatikko. Mua vaan nyt epäilyttää, kun on nyt tullut niin usein..

ap

Vierailija
5/5 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tilaa ensin omalääkärille aika ja hän lähettää erikoissairaanhoitoon.

Lastenlääkäri arvioi onko neurologin konsultaatio tarpeellinen vai hoitaako lastasi itse.

Meillä on otettu aivosähkökäyrä, ei neurologille ole lähetetty mutta mikä tärkeintä on saanut oikeat lääkkeet migreeniin.

Parastemalolit ja buranat yms. ei ole riittävän tehokkaita migreenissä (on omakohtaista kokemustakin asiasta)

Minulla ja kahdella lapsellani on migreeni. Toisen lapsen migreenin on laukaissut liian suuri kerta-annos sitrushedelmiä ja suklaata. Ravitsemuksella on siis väliä, nämä toki ovat yksilökohtaisia juttuja.

Minulle migreeni voi laueta jostain tuoksusta, parfyymeistä sen saan silloin tällöin kun olen jossain tilaisuudessa.

Joten jos teillä on käytössä voimakkaita hajusteita karsikaa niitä käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi