Häämekko ja raskaus
Kysyisin asiasta paremmin tietäviltä siitä, kuinka nopeasti raskaus alkaa näkymään kropassa? Olemme menossa naimisiin kesäkuussa ja vauvaa olemme yrittäneet jo jonkin aikaa. Ongelmana on se, etten tiedä missä vaiheessa uskallan alkaa etsimään häämekkoa ja muita asusteita, ettei käy niin ettei ostettu mekko/kengät mahdukaan päälle. Milloin maha alkaa siis kasvaa/kuinka mittavissa määrin + turpoavatko jalat tai onko jotain muita asioita joita tulisi ottaa huomioon. Tällä hetkellä tilanne on siis se, että olisin korkeintaan neljännellä kuulla kun hääpäivä koittaa. Kiitos jos jaksatte auttaa!
Kommentit (19)
rv25 kun mentiin naimisiin. Ostin tarkoituksella sellaisen empire-linjaisen hääpuvun, johon olisi mahtunut suurempikin vatsa. Itselläni näkyi pieni pömpötys, ei mitään selkeää raskausvatsaa.
ja seuraavalla viikolla plussasi :) Jollain koneella laskeskelin, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut 14.3, mutta tiedä sitä sitten :D
Mutta siis asiaan, oli 4kk aikaa järjestää häät ja ihan aluksi hankein mekon. Ei ollut nyörejä takana eikä muita muutoksia jouduttu tekemään, kun ylhäältä piti ottaa vähän saumoja auki ja tehdä lisää tilaa, kun oli tissit kasvaneet :D
Minulle myös sanottiin, että tarvittaessa pukuun voidaan tehdä nyörit, jotta mahdun siihen jos masu kasvaa liiakseen. Neuvoivat, että otetaan viimeinen sovitus about viikon puolitoista ennen häitä ja jos silloin kiristää niin tehdöön asialle jotain..
Että kun menet sinne liikkeeseen niin sano että yritätte lasta ja mahdollisesti olisit näin ja näin pitkällä jos täppäisi, kun pukuun pitäisi vielä mahtua. Ne näkee tosi hyvin kyllä, että onko saumoissa varaa että saako mekkoa isommaksi...
ei mulla ainakaan vielä silloin kovin iso masu ollut :)
Sen verran vaan vinkiksi, että kun hommaat kenkiä, niin osta jotkut sievät valkoiset tennarit/ muut mukavat kengät, mitkä voit sitten halutessasi laittaa jalkaasi loppuillasta, mutta turposi ainakin jalat ihan rutosti ja onneksi olin varautunut ja ostanut mekon väreihin mätsäävät lenkkarit :D Vieraiden mielestä oli tosi hauska juttu, kun tipsuttelin menemään lenkkareissani :D
Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua :D
Ei kannattaisi yrittää muodostaa noin pitkiä lauseita heti aamutuimaan :D
Lukihäiriö, huonosti nukutut yöt ja kiire tekevät tekstiin välillä mielenkiintoisia kirjoitusvirheitä :D
T. pojan 1kk 4 pv äiti :)
Mullekkin sanottiin, että saumoissa oli pari senttiä per puoli saumavaraa leventää että hyvin saatiin munkin daisarit siihen mahtumaan, turpoamisesta huolimatta.
Ja mulle oli kyllä noi lenkkarit aivan ohdottomat. Jalat oli polvesta nilkkaan tasapaksut ja ne remmikorkkarit näytti kieltämättä jalassa melko härskiltä. Onneksi kukaan ei mun mekkoni alle kurkkinut :D
ei vatsa vielä olisi juurikaan kasvanut häihinne mennessä.
Mulla ei tuohon mennessä vielä ollut vatsa juuri kasvanut, mutta rinnat veti heti raskauden aluksi älyttömän buustin. Kävinkin tuossa vaiheessa kokeilemassa hääpukuja, ja vaikka mahan osalta olisikin mennyt normaali kokoni, rintojen kohdalta ei enää mahtuneet puvut kiinni. Lisäksi rinnoissa ja rintakehässä kuulsi näkyvästi ihon läpi paljon isoja sinisiä verisuonia. :O
Mitä kenkiin tulee, mulla oli kauniisti kirjaillut valkoiset satiiniballerinat jalassa, kun menin sitten naimisiin viikolla 34. Ei ole pakko valita lenkkareita, jos ei halua.
Ei sitä raskautta kannata kauheesti etukäteen miettiä, varsinkin jos häät on jo neljän kuukauden päästä. Mietit asiaa sitten jos satut tulemaan raskaaksi.
Uskomatonta millaisia asioita ihmiset pohtivat etukäteen... Ei sitä raskautta kannata kauheesti etukäteen miettiä, varsinkin jos häät on jo neljän kuukauden päästä. Mietit asiaa sitten jos satut tulemaan raskaaksi.
kannattaa ostaa nyt häämekko ja hääpäivänä todeta, ettei mahdukaan siihen?
edes harkitsisi raskautta ennen häitä. Itselläni on ollut niin kova raskauspahoinvointi, että häät olisivat menneet pilalle, jos olisin ollut niiden aikaan raskaana. Odottaisin ihan rauhallisesti niin, että lapsi saisi sitten alkunsa avioliitossa.
Katella ku sulhanen ja sukulaiset ryyppää. Naiset kyllä suostuu mihin vaan. Sehän tiedetään.
Varmaan kivaa morsiammella Katella ku sulhanen ja sukulaiset ryyppää. Naiset kyllä suostuu mihin vaan. Sehän tiedetään.
kauheaa, jos morsian on hirmu viinaanmenevä ja häät kauheat ryyppäjäiset. Mutta kato kaikilla ei ole näin.
Kävi siis niin, että just kun oltiin lähetetty kutsut ja olin ostanut mekon, tajusinkin tulleeni raskaaksi :)
Onneksi olin ostanut vähän sellaisen empire-tyyppisen mekon, jossa oli vielä ohutta sifonkia päällyskerros, joten se liikkui kauniisti ja peitti pienen mahan, joka olisi näkynyt alemman paksumman kankaan läpi. Tosiaan, mullakin lähinnä ongelmana olivat heti raskauden alussa kasvaneet rinnat sekä rintaan tulleet paksut verisuonet. Kannattaa siis ehkä panostaa sellaiseen tyyliin vaatteissa ja hiuksissa ym, että saa tarvittaessa rintamusta vähän peittoon vaikka ohuella harsolla, huivilla, kiharoilla tms. Ja varmistaa pukua ostettaessa miten sitä saa tarvittaessa ratkottua (rintojen kohta on todennäköisesti haastavampi kuin vyötärö).
Itse ostin ihanat, huimat korkokengät, joita voin käyttää edelleen (eivät ole valkoiset) ja lisäksi varasin juhliin kultaiset ballerinat, jotka minulla siis jo oli entuudestaan. Loppujen lopuksi jalat ei vielä alkuraskauden aikana turvonneet niin paljon, että olisin tarvinnut ballerinoja, mutta oli kiva tietää että ne olivat mukana.
Voin tosi hyvin häiden alla ja oli ihana juhlia raikkaana morsiamena, jolla vielä oli iloinen salaisuus mahassa :)
tuo vatsan kasvu on niin yksilöllistä...
Minä hankkisin sellaisen empire(?) -mallisen ja a-linjaisen puvun, jossa siis vähän korkeammalla se kireämpi vyötäröosa. Sitten jos se vatsa kasvaakin, niin sillä on ihan kivasti tilaa.
Myös se jalkojen turvotus on tosi yksilöllistä. Useimmiten kuitenkin turvotus on ongelmana ihan lopussa. ainakin sellainen pahemmanlaatuinen. Kannattaa varmaan hommata sellaiset kengät kuin haluaa (ehkei kuitenkaan mitään tappokorkoja) ja jos sitten hääpäivän lähestyessä näyttää ettei niitä voi käyttää, niin hommaa sitten jotkut muut kengät lisäksi.
voit ostaa ihan sellaisen mekon kun tahdot.
Odotin toista häissämme viikoilla 27 ja ostin puvun jossa takana nyörityt niin pystyi säätämään. En pidä Empire-mallisista mamma puvuista.
häissä ja olin ostanut mekon pari kuukautta aiemmin luullen että se mahtuu, mutta aikas isot muutostyöt pukuun tehtiin sitten pariviikkoa ennen häitä :)
Viime tippaan siis jättäisin sinuna puvun hankinnaa tai jos se sinulle kovin tärkeää, käyttäisin ehkäisyä vielä muutaman kuukauden. Alkuraskaus ei välttämättä muutenkaan ole parasta aikaa juhlia häitä.
että minulla oli myös mekko missä nyörit takana, mutta istui siis niin huonosti vatsan kohdalta että oli pakko tehdä niitä muutoksia. Päälle olisi kyllä mahtunut :D
ja seuraavalla viikolla plussasi :) Jollain koneella laskeskelin, että hedelmöittyminen olisi tapahtunut 14.3, mutta tiedä sitä sitten :D
Mutta siis asiaan, oli 4kk aikaa järjestää häät ja ihan aluksi hankein mekon. Ei ollut nyörejä takana eikä muita muutoksia jouduttu tekemään, kun ylhäältä piti ottaa vähän saumoja auki ja tehdä lisää tilaa, kun oli tissit kasvaneet :D
Minulle myös sanottiin, että tarvittaessa pukuun voidaan tehdä nyörit, jotta mahdun siihen jos masu kasvaa liiakseen. Neuvoivat, että otetaan viimeinen sovitus about viikon puolitoista ennen häitä ja jos silloin kiristää niin tehdöön asialle jotain..
Että kun menet sinne liikkeeseen niin sano että yritätte lasta ja mahdollisesti olisit näin ja näin pitkällä jos täppäisi, kun pukuun pitäisi vielä mahtua. Ne näkee tosi hyvin kyllä, että onko saumoissa varaa että saako mekkoa isommaksi...
ei mulla ainakaan vielä silloin kovin iso masu ollut :)
Sen verran vaan vinkiksi, että kun hommaat kenkiä, niin osta jotkut sievät valkoiset tennarit/ muut mukavat kengät, mitkä voit sitten halutessasi laittaa jalkaasi loppuillasta, mutta turposi ainakin jalat ihan rutosti ja onneksi olin varautunut ja ostanut mekon väreihin mätsäävät lenkkarit :D Vieraiden mielestä oli tosi hauska juttu, kun tipsuttelin menemään lenkkareissani :D
Toivottavasti tästä nyt oli jotain apua :D
Kiitos jo tähän mennessä tulleista vastauksista! Tarkoituksena onkin ostaa luultavasti joku empire-mallinen mekko, mutta ei siis varsinaista valkoista "häämekkoa". Nyöritykset voisi pelastaa tilanteen, mutta harvoissa tavallisissa juhlamekoisssa sellaisia on. Arvelinkin että mahan kasvaminen on osittain yksilöllistä, eniten tässä ehkä arveluttaakin se miten nopeasti tissit turpoaa ja että pitääkö kengissä olla jotain varaa. Meillä on aika tiukka budjetti, joten ei ole varaa ostaa vermeitä kahteen kertaan etenkään kun niille ei ole tarvetta muuten ja sen takia tässä tuskailenkin kun stressaan sopivien kenkien löytymistä (lättäjalat=) ja puvun värikin pitäisi tietää kimppua ja muuta varten....
Olipas inhottavasti taas sanottu. Ikävä vaan että meille ei ole tulossa mitään ryyppyjuhlia, sehän sua varmaan harmittaa=) Itse asiassa sulhanen ei halunnut alunperin että juhlissa juodaan mitään alkumaljojen lisäksi, mutta keskustelun jälkeen päädyttiin siihen että illanistujaisissa tarjoillaan viiniä; jotkut osaavat nauttia kahdesta lasillisesta ilman että täytyy örveltää. Sun elämäs täytyy olla aika kurjaa kun olet noin katkera.
Muilla oli ihan hyviä pointteja siitä että yritystä siirtämällä pääsisi kaikin puolin helpommalla, mutta ollaan tässä tosiaan yritetty jo jonkin aikaa eikä mun hormonitoiminnalla välttämättä raskauduta niin helposti, joten ei haluta siirtää asiaa enää yhtään kauemmaksi.
Häät on tärkeä päivä jolloin haluaisin myös näyttää kauniilta, mutta loppujen lopuksi se on vain yksi päivä ja meille molemmille niitä juhlia tärkeämpi on se meidän yhteinen pieni perhe ja tulevaisuus yhdessä.