Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tupakointi kerrostalossa

Vierailija
09.02.2011 |

Saako ihmiset polttaa omassa kodissaan vai ei?

Eilen väiteltiin miehen kanssa. Mua häiritsee, kun liki päivittäin meidän käytävällä, pari kerrosta alempana haisee selvästi tupakalle. Totesin miehelle, että ilmeisesti tässä talossa joku polttaa sisällä. Todennäköisesti uusin naapurimme, koska hajuja en ole huomannut ennenkuin viimeisen parin kuukauden aikana. Ja mies totesi, että saahan ihmiset omassa kodissaan polttaa jos tahtovat...

Naapureista sekä alakerran naapuri, että seinänaapurit polttavat - parvekkeella, eikä haju tunge meille niin häiritsevästi ainakaan kuin käytävälle.

Huvittavaa tässä väittelystä mielestäni on se, että mun mieheni ei polta itse, minä poltan (mutta painun kiltisti pihalle käryämään)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tiedoksi vielä, että itse en polta, eikä myöskään mieheni. Ymmärrän kuitenkin häiriintymisesi, itsekin inhoan tupakan hajua yli kaiken.

Vierailija
2/7 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrostaloissa järjestyssäännöt kieltävät sisällä tupakoinnin nykyään. Että mun mielestäni ei saa polttaa.

(Ja itse poltan, mutta vain parvekkeella!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja haiseehan se ihan kamalalta kun sisällä polttaa. Että vaikka saisikin, niin en ymmärrä, miksi joku tekee niin.

Vierailija
4/7 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rappukäytävä haisee ihan järkyttävältä ja haju tunkee meillekin tosta ulko-ovesta..

Ja juu, itsekin poltan, mutta ulkona/parvekkeella.

Vierailija
5/7 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA enemmän häiritsee yläkerran 3-4vee muksun pallopelit sisällä.. Ja huutaminen ja hyppiminen.

En itse polta. Minua tosin ei muutenkaan häiritse tupakan savu. Mutta se tuhkakupinhaju rapussa ei kuitenkaan ole niin mukava varsinkin, kun talossa jokaisella on oma parveke. Kai se on tämä talvi kun eivät jaksa mennä palelemaan...

Vierailija
6/7 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä kai ihmniset saa kotonaan polttaa? Tietty jos asuu jossain allergiatalossa tai palvelutalossa, mutta omassa kotonaan?

Vierailija
7/7 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laki toimenpiteistä tupakoinnin vähentämiseksi ei koske tupakointia kerrostalon ulkotiloissa, parvekkeilla eikä asunnoissa.

Kiinteistön omistajalla on mahdollisuus rajoittaa tupakointia kiinteistön alueella järjestysmääräyksillä. Näin on yleisesti meneteltykin yleisten tilojen, esimerkiksi porraskäytävien ja saunojen osalta. Kiinteistön omistaja (taloyhtiö) on velvollinen huolehtimaan siitä, ettei tupakansavu pääse asuntoihin ilmastoinnin tai rakenteiden kautta. Ilmastointikanaviin ei saa tulla savua parvekkeiltakaan.