Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pohjois-Leppävaara

Vierailija
08.02.2011 |

Olen kuullut läkkitorin olevan seutua jota,pitäisi varoa.miksi? Uskaltaisitko ohittaa kyseisen paikan iltaisin/öisin?(esim. junalta kävellen Vallikallioon) Minkälaista on asua Harakantie ja sen läheiset pikkutiet? Olemme ehkä muuttamassa kyseiselle seudulle.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en liikkuisi Gallerian seudulla iltamyöhällä. Perkkaalla olen liikkunut, siellä on paljon lapsiperheitä ja rauhallista. Koko Leppävaara on tullut viime vuosina runsaan rakentamisen myötä aiempaa levottomammaksi paikaksi.

Vierailija
2/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta asiakaskunta taitaa ola uskollista. Eli perusolutporukkaa, keski-ikäistä. Joo, uskaltaisin liikkua. Pikkukadut oikein mukavia. Alueella myös päiväkoteja ja lapsiperheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuimme aikoinaan Lintuvaaran ja Leppävaaran rajalla ja viihdyimme tosi hyvin, mutta tosiaan öisin en halunnut liikkua Läkkitorin suunnalla...

Vierailija
4/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää Leppävaara jaetaan neljään sektoriin (etelä-pohjoissuunnassa jakajana on rata ja itä-länsi suunnassa kehä 1), niin sanoisin, että jos joku osa Leppävaarasta on tällä hetkellä levottomin, niin se on nimenomaan tuo Pohjois-Leppävaara ja Läkkitorin seutu. Perkkaa ja Mäkkylä on rauhallisia nukkumalähiöitä, joissa ei ole oikeastaan yhtään mitään. Etelä-Leppävaara on hyvä ja uusi alue - vielä. Etelä-Leppävaara on vaan tikittävä aikapommi, sillä alueella on todella vähän omistusasuntoja ja täällä on paljon kaikkea kaupungin vuokrataloista, muihin vuokrataloihin, asoihin ja osaomistuskämppiin. Vielä kuitenkin tosi kiva alue ja täällä en pelkää yhtään.

Jos multa kysytään, niin pikaisesti voin juoksaista Läkkitorin ohi iltasella kauppojen sulkeuduttua mutta ehkä jos olisin siellä säännöllisesti liikkumassa, niin harkitsisin ehkä vaihtoehtoisreittiä. Paljonhan sitä voi omalla käyttäytymiselläänkin vaikuttaa, että mitä sitä kohtaa. Kyllä me siellä tämän tästä iltaisin pyöritään miehen kanssa ja ei ole koskaan sattunut ja annan myös 10-vuotiaani itsekseen 2x viikossa kauppojen aukioloaikoina siellä hengailla. Ei hänkään ole asiasta valittanut, mutta onkin ehkä aika topakka nyt, kun kulkee esim. Leppävaaran asemallakin päivittäin itsekseen ja ei sielläkään kaikki aina niin hertaista ole. En nyt osaa sanoa, että olisiko Läkkitori yhtään sen kauheampi kuin mikään muukaan ostari/asemanseutu tässä maassa.

Harakantie on keskeisellä sijainnilla ja hyvin on palvelut siinä lähellä ja yhteydet kaikkialle. Hirveästi tietty riippuu että missä kohtaakin Harakantietä asuisi. Pahimmat paikat on ihan siinä Läkkitorin kupeessa ja heti kun mennään Nikkarinkujan / Timpurinkujan pohjoispuolelle, niin ei taida enää ostarin ja aseman vaikutus näkyä enää ollenkaan. 100-200 m tuolla alueella vaikuttaa tosi paljon, kuten varmasti kaikkialla ostarien läheisyydessä.

Vierailija
5/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läkkitoria ilman, että siellä olisi pultsareita. Olen liikkunut vain päiväsaikaan. Eivät vaikuta vaarallisilta, haastavat riitaa vain keskenään.

Vierailija
6/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepuskin asemalta uskalsi ainakin viisi vuotta sitten kävellä Vallikallioon iltavuorosta kotiin mennessä. Joskin mieluummin kävelin niitä paremmin valaistuja katuja kun pimeämpiä pätkiä. Sellasta perus känniörmyä pääasiassa. Tykkäsin älyttömän paljon asua siellä, hyvät ulkoilumahdollisuudet lähellä (myös se metsä), junalle kävelymatka yms.

Vierailija
7/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en sielläkään, mutta se ei silti kerro alueesta mitään. :D

kolme vuotta niillä kulmilla asuttiin ja kaikin puolin rauhassa saatiin olla.

Vierailija
8/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Olen asunut kyseisellä seudulla. Kävelin useinkin iltaisi ja öisin siellä (vuorotyö). En koskaan törmännyt mihinkän mitä tarvitsisi pelätä. Läkkitorin seudulla on kyllä juoppoja, mutta ei heistä harmia tullut. Asuin Vallikalliossa, Läkkitorilta 400m, rauhallinen paikka. Ihan Läkkitorin kupeeseen en muuttaisi asumaan, mutta muutama sata metriä pohjoiseen paikka on ihan ok, esimerkiksi Ajurinkatu

Vierailija
9/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllähän pohjois-leppävaara kuten lintuvaara on paljon rauhallisempaa aluetta kuin perkkaan slummialue

Vierailija
10/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en ole ainakaan Perkkaan slummialueella (rumia talot on tosiaan, mutta suurin osa omistustaloja, ne rumat on kaikki) törmännyt KOSKAAN mihinkään epämääräiseen ja asuin siellä kuitenkin 10 vuotta. Eihän Perkkaalta edes kesäisin kuoriudu mihinkään mitään pultsariesiintymiäkään. Mutta olen kyllä sitä mieltä, että ei ne Läkkitorin putsaritkaan mitään pelottavia ole.

Jos slummeista puhutaan, niin itse miellän useimmiten korrelaatioa kaupungin vuokra-asunnoilla ja slummilla (jos nyt moista edes koko Espoossa on???). Joskus katsoin nuo Espoonkruunun vuokratalojen määrän ja ne jakautuu näin:

Mäkkylä 6

Perkkaa 3

Pohjois-Leppävaara 16

Etelä-Leppävaara 9

Niin ja mainittakoon, että mulla ei ole mitään vuokrataloissa asuvia vastaan. Itsekin asun vuokralla talossa, joka on ihan kokonaisuudessan vielä vuokratalo.