Pitääkö aloittaa yösyöminen?
Mikähän meidän poikaa (10kk) vaivaa, kun puolilta öin herää itkemään eikä meinaa lopettaa millään? Kipuitkulta ei kuulosta. Hampaita ei juuri nyt aristele...
Voisiko olla nälkä? Mutta eikö yleensä vauvat vieroiteta yösyömisistä ajoissa muutenkin... eli yösyömisten aloittaminen kuulostaisi aivan hölmöltä. Poika ei siis ole ensimmäistä kk lukuunottamatta syönyt öisin. Mitä siis voisin tehdä päivällä toisin, että nukkuisi yöllä?
Kommentit (5)
ole koittaneet vierottaa. Miksi, jos lapsi syö nälkäänsä? meillä menee niin vähän kiinteitä päivällä ettei lapsi saa vielä tarvitsemaansa määrää.
Kysymys kuuluu rauhottuuko maitopullolla ja nukkuu loppuyön?
kipua (hampaat, korvat, kasvu-?), levottomuutta kun oppii uusia asioita, syitä on lukuisia... Yösyömisiä ei todellakaan kannata enää aloittaa kun on noin kauan pärjännyt ilmankin.
Eli vaikea olisi lykätä pulloakaan käteen. Oppiihan tuo koko ajan uutta. Tahti on lähes hengästyttävä.
ap
päivisin kahdet isot puurot ja maitoa, lounaaksi ja päivälliseksi täydet purkit lämmintä ruokaa + leipää ja maitoa. Välipalana usein hedelmäsosetta, leipää tai maissinaksuja. Eli ennemminkin syö kuin hevonen (silti hoikka poika)...
ap
Meillä ainakin lapset tuossa iässä ovat olleet levottomia öisin. Kaikki päivän aikana nähty ja koettu "tulee uniin", uusia taitoja pitää testailla.
Itse kun olen imettänyt öisinkin, olen vain tyrkännyt rinnan vauvan suuhun, ja jatkanut itse unta. Muutaman kuukauden kuluttua vauva on kuitenkin vierottunut rinnasta ihan helpolla.