Vauvani on intersukupuolinen :(
Kommentit (78)
Tunnen useita intersukupuolisia aikuisia. Hankkikaa vertaistukea, sellaita seuraa jossa sukupuolen moninaisuus on tavallista eikä mitenkään ihmeellistä.
Vauva-aika on ihanaa ja menee nopeasti.Toivottavasti saat tukea ja voit nauttia ihanasta nyytistä!
kumpi siitä lapsesta tulee?
tarhassa kiusataan,ja koulussa kivitetään tuollainen erikoisuus:(
eikö se nyt pitäisi kuitenkin päättää piakkoin kumpi siitä lapsesta tulee?
että intersukupuolisuus on paljon laajempi ilmiö kuin tuo. Se, että lapsella on molemmat sukuelimet on yksi harvinaisimmista intersukupuolisuuden muodoista.
Itse olen vierestä seurannut henkilöä joka ei tiedä onko hän nainen vai mies. Se tuska on valtaisa.
Sukupuoli ei nyt tosiaankaan ole maailman tärkein asia.
Minulla ei ole omakohtaista kokemusta, mutta olen jonkun verran asiaan perehtynyt. Minäkin suosittelen vahvasti, että älkää leikkauttako lastanne vaan antakaa lapsen päättää asiasta vanhempana.
Varmasti kohtaatte elämässänne monia haasteita, mutta kelläpä nyt ihan täydellinen elämä olisi. Ja ketä tahansa voidaan kiusata päiväkodissa tai koulussa - olettamukset ympäristön suhtautumisesta on väärä syy tehdä sukupuolen"korjaus"leikkaus vauvalle.
Samalla tavalla lapsesi on Jumalan luoma kuin muutkin ihmiset :)
Ps. yksi ihan hyvä aihetta käsittelevä kirja on Eugenideksen Middlesex.
Sinä jos kuka voit olla hänen tukenaan tässä maailmassa. Ei se elämä välttämättä tule sen ihmeempää tuskaa jä kärsimystä hänelle olemaan. Hän on erilainen kuin muut, mutta niin on moni muukin.
Kyllä te pärjäätte!
Miksi pitäisi olla jotain sukupuolta ja mennä sitten sen mukaan? Kunhan on terve ja onnellinen. Tietenkin eroaa ehkä totutusta. Katsoin joskus dokimentin brittinuorista ja olivat ihan hurmaavia normaaleja ihmisiä.
mitä kertoisitte tuossa tilanteessa vaikka lapsen hoitajille päiväkodissa? Tai sukulaisille ja ystävillenne? Entä hyvänpäiväntutuille?? Veikkaan että aika moni kallistuisi valitsemaan lapsensa puolesta.
eikö se nyt pitäisi kuitenkin päättää piakkoin, kumpi siitä lapsesta tulee?
mitä muut ihmiset ajattelevat ja sanovat? Etenkin jotkut hyvänpäiväntutut. Ja eiköhän se päiväkodin henkilökunta ole tottunut hoitamaan kaikenlaisia lapsia.
Yleensä asiallinen avoimuus auttaa vaikkei se aina tietenkään helppoa ole. Kun kerran selittää tilanteen kuten se on, ei sen jälkeen enää kysellä tai ihmetellä.
mitä kertoisitte tuossa tilanteessa vaikka lapsen hoitajille päiväkodissa? Tai sukulaisille ja ystävillenne? Entä hyvänpäiväntutuille?? Veikkaan että aika moni kallistuisi valitsemaan lapsensa puolesta.
kumpi siitä lapsesta tulee? tarhassa kiusataan,ja koulussa kivitetään tuollainen erikoisuus:(
mista on kysymys. Moni intersukupuolisuuden muoto (esim. CAH - congenital adrenal hyperplasia, joka aiheuttaa tytoille intersukupuolisuutta) on sellainen tila, johon liittyy paljon muutakin terveyteen liittyvaa erikoista kuin sukupuoli. Samaan tapaan siita on kerrottava kuin esim. kroonisesta sairaudesta, vaikkei intersukupuolisuus valttamatta sairaus olekaan.
Minkä henkilötunnuksen lapsi saa? Eikö hetun loppunumerosta voinut ainakin joskus päätellä henkilön sukupuolen? Voi tietenkin olla, että systeemi on muuttunut, mutta muistelen, että sukupuolenvaihdoksen tehnyt henkilö sai uuden hetun.
Ja sitten tuohon, että vanhemmat ei voi päättää lapsen puolesta. Pakko se valinta on jossain jonkun tehtävä, käykö tyttöjen vai poikien liikuntatunnilla, vessassa jne.
Varmasti vaikea asia.
Minä olin olettanut häntä aina poikamaiseksi tytöksi, poikani taas hämmästeli minulle että miten niin tyttö, poikahan se on. Nyt hiljattain kävi siis ilmi, että kyseinen lapsi on intersukupuolinen.
Ei mulla ole siitä mitään muuta sanottavaa kuin että:
a) Minun (ala-asteikäiselle) lapselleni ja muulle tuttavapiirille tämä juttu on ollut täysin mutkaton sulattaa. Poikani oli vain kiinnostunut että ai jaa, tällaistakin siis on olemassa eikä sitten sen enempää jäänyt sitä vatvomaan. Kenenkään suhtautuminen ko. lapseen ei ole minun nähdäkseni muuttunut yhtään.
b) Kyseinen lapsi on kerta kaikkiaan mainio, ihana ja rakastettava pikku tyyppi. Edelleenkin mun olisi vaikea sanoa kallistuuko vaaka enemmän pojan vai tytön suuntaan - hän on kerta kaikkiaan just siinä keskiviivalla, omana lystikkäänä ja ainutlaatuisena persoonanaan.
Oletan että alkushokki voi olla kova, mutta luulenpa että se vielä siitä iloksi muuttuu. Teillä on jotain hyvin harvinaislaatuista elämässänne. Avoimin mielin eteenpäin.
Minkä henkilötunnuksen lapsi saa? Eikö hetun loppunumerosta voinut ainakin joskus päätellä henkilön sukupuolen? Voi tietenkin olla, että systeemi on muuttunut, mutta muistelen, että sukupuolenvaihdoksen tehnyt henkilö sai uuden hetun.
että intersukupuolisuutta on olemassa montaa erilaista lajia. Esim. sellaista, että työllä on vatsassa kives. Aika itsestään selvää, kumman hetun tyttö saa.
säästä lapsi suurelta kärsimykseltä,joka tulee ympäristöstä siitä hyvästä,että on kummajainen.
Miten joku voi lähestyä asiaa tältä kannalta... Voimia aloittajalle, uskon että ymmärrystä ja tukea löytyy vaikka tietoa taitaa asiasta olla aika vähän. Ja onnea vauvelista
Toivottavasti löydät vertaistukea.