Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka ei voi jäädä kotiin hoitamaan sairasta lasta?

Vierailija
15.02.2011 |

Harmittaa niin kovasti! Lapsi on kolmatta päivää sairaana, mutta en voi jäädä hoitamaan häntä kotiin taaskaan, vaan mies jää.

Miehellä on sellainen työ, että hän pystyy tekemään sitä iltaisin ja kotona. Joten minä en voi olla päivällä 8-16 töistä pois, koska esimieheni tietää, että mies on kotona...

Olen varmasti Suomen ainoa äiti, joka ei koskaan jää kotiin hoitamaan sairasta lastaan! Minusta on tosi kurjaa, mutta näin nyt vaan on...

Kerran se mies on kotona, niin hän hoitaa, minä olen töissä, vaikka lapsi on kipeä. Tunnen hammaslääkäreitäkin jotka peruvat parin päivän vastaanottoajat, kun lapsi on kuumeessa. En edes ole akateeminen, mutta silti on mentävä töihin.

Ei voi mitään.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi noin helposti voi jäädä..

Vierailija
2/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin vain onnellinen jos kerran mies voi jäädä. Ei se ole niin herkkua soitella jatkuvasti pomolle että arvaas mitä, en voi taaskaan tulla töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sun ongelma oikein on? Eikö isä ole ihan yhtä hyvä hoitamaan sairasta lasta kun äitikin? Tai sitten lankesin provoon...

Vierailija
4/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tyytyväinen kun ei tarvitse koskaan jäädä kotiin. Mieheni pystyy jäämään jos tarvis.

Vierailija
5/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on oikeus jäädä hoitamaan lasta, jos hankit lapselle lääkärintodistuksen ja sanot että mies ei nyt pysty hoitamaan...yksinkertaista.

meillä työpaikka vaatii aina lääkärintodistuksen, joten mies jää hoitamaan, ellemme halua viedä lasta lääkäriin turhan takia.

Vierailija
6/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en palkallisesti. Mies saa palkan siltä ajalta, joten meille on ihan selvää kumpi jää. Aiemmin kun mäkin sain palkallisesti hoitaa niin mä olin yleensä se joka jäi.

Entä jos sanot joskus että mies on työmatkalla tai myös kipeänä? Saisitko silloin jäädä?

Vierailija
7/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse en ole koskaan kipeänä, ehkä päivän vuodessa, en aina sitäkään. Työkaverit on ihan jatkuvasti saikulla, tyyliin 15 päivää vuodessa per naama.

Tuntuu kurjalta, sillä minä ainakin tosi mielelläni jäisin sairaan lapsen kanssa kotiin.

Meillä on muitakin työntekijöitä, mutta niillä on miehet, jotka ei ole kotoa käsin työskenteleviä friikkuja, niin ne voivat itse jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

ap

Vierailija
8/8 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja itse en ole koskaan kipeänä, ehkä päivän vuodessa, en aina sitäkään. Työkaverit on ihan jatkuvasti saikulla, tyyliin 15 päivää vuodessa per naama.

Tuntuu kurjalta, sillä minä ainakin tosi mielelläni jäisin sairaan lapsen kanssa kotiin.

Meillä on muitakin työntekijöitä, mutta niillä on miehet, jotka ei ole kotoa käsin työskenteleviä friikkuja, niin ne voivat itse jäädä kotiin hoitamaan lapsia.

ap

"säälikää mua kun mä vaan puurran ja mun työkaverit on aina saikulla. Mä en koskaan sairasta, oon niin hyvä työntekijä" BLAAAH!! Jos teillä oikeasti ihmiset on noin paljon sairaslomalla niin jo ois syytä työsuojelulla tulla tarkastuskäynnille, on melko korkea luku nääs per naama.

Jos sun miehelläsi on joku toimisto missä voisi kodin sijaan olla niin seuraavan kerran miehes voi sinne mennä tekemään töitä ja sä jäät kotiin, sanot omalle pomollesi että miehellä on pakko tilanne. Miksi et selvitä kaikkia vaihtoehtoja ja keskustele miehesi kanssa? Kyllä munkin mies voisi tehdä työnsä iltaisin, öisin tai viikonloppuisin, mutta sellaista rytmiä emme todellakaan kummatkaan hänelle työhön halua. Sairaan lapsen takia saa olla töistä pois, joten silloin sitten ollaan pois eikä siirretä niitä töitä yölle tai viikonlopulle. Ota selvää asioista äläkä täälä valita - sillä et ratkaise mitään.