Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko myöhemmin ongelmia? Vauva 3 kk nukahtaa JOKAISILLE unilleen tissillä.

Vierailija
08.02.2011 |

Olen melkoisen kiinni esikoisessani,mutta toisaalta se ei haittaa vielä, ei ole menohaluja mihinkään. Ja toinen "ongelma" tuli mieleen; olemme oikeastaan pelkästään kotona, mummolassa n kerran pari vkossa ja satunnaisesti muualla kylässä, kaupungilla sekä kauppareissut. Ei perhekerhoja tms virikepuuhasteluja... Meille tämä käy, vauva on tyytyväinen ja rytmi on kellontarkka uniensuhteen, mutta tottuukohan vauva elämänhälinään, kun aina vaan kotona hissukseen ollaan?

Kaikkee sitä tulee mietittyä, voisko joku nyt kertoo kuitenkin omia kokemuksiaan...? Kiitos :)

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaperheen elämältä kuulostaa, jatka samaan malliin vaan!

Vierailija
2/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauti vauvasta ja toimi siten, kuin teistä molemmista tuntuu hyvältä :)

Näin ainakin meillä toimittiin ja molemmat oli tyytyväisiä. Vauva-aika oli siihen astisin elämäni parasta aikaa, nautin ihan mielettömästi vauvantahtisesta, rauhallisesta yhteiselosta -pääosin kotioloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme sitä aikanaan harrasti :) Tissittelyn loputtua nuo oppi nukahtamaan ilman tissiä ilman suurempia ongelmia.

Ja ei se vauva vielä mitään kerhoja tarvi, ehtii se niissä vielä käydä. Olkaa siis ihan rauhassa kotona jos siitä tykkäätte. Vauvat tottuu uusiin juttuihin nopeesti, joten ei huolta.

Vierailija
4/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki on kunnossa ja tyytyväisiä niin miksi haluaisit muuttaa mitään.

Mä olen nukuttanut kaikki lapseni aina rinnalle, eikä siitä mitään ongelmia tullut. Ihan turha yrittää potentiaalisten ongelmien ehkäisemisen nimissä toimia jotenkin toisin: siitä tulee uusia ongelmia.

Vierailija
5/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on paras tapa nukuttaa, jolla lapsi nukahtaa helpoiten. Kyllähän se on selvä, että vauvat imetykseen nukahtavat, turvallista olla äidin sylissä ja useimmat kuitenkin imettävät ennen nukkumaanmenoa.

Lapsille joutuu opettamaan nukkumisen moneen kertaan, joten ne tulevat silti eteen. Pitää opetta nukkumaan lastensängyssä jne.

Vierailija
6/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekseen. Itse etin niin nuorimpien lasteni kanssa. Esikoisen kanssa en raatsinut ja menikin nukuttamisrumbassa useampi vuosi. Edelleen nukahtaminen vaikeampaa kuin nuoremmilla, vaikka ikää jo onkin.

Vierailija
7/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut ongelmia, ellei sitten halua laskea ongelmaksi sitä, että yöunille mentäessä tuo tapa säilyi aika pitkään.

Jossain vaiheessahan tuo ei enää ole hampaiden kannalta suositeltavaa ja sitten on se ongelma, että lapsi yöllä herää eri paikassa, missä on nukahtanut, mutta nuo varmaan tiesitkin :). En kuitenkaan jaksa nyt jälkikäteen potea noista huonoa omaatuntoa ;).

Vierailija
8/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miettisin sitä, että kuinka kauan itse tuota jaksaisin. Mitä jos haluaisin mennä jonnekin illalla? Tai päivällä? Olla erossa lapsesta? Voisinko olla erossa hyvillä mielin vai miettisinkö vain sitä, että miten lapsi nukahtaa vai nukahtaako?

Tai miten kauan ajattelit imettää? Jatkatko näin siihen asti, että lopetat imetyksen?

Vierailija
9/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä miettisin sitä, että kuinka kauan itse tuota jaksaisin. Mitä jos haluaisin mennä jonnekin illalla? Tai päivällä? Olla erossa lapsesta? Voisinko olla erossa hyvillä mielin vai miettisinkö vain sitä, että miten lapsi nukahtaa vai nukahtaako? Tai miten kauan ajattelit imettää? Jatkatko näin siihen asti, että lopetat imetyksen?

aika epäolennaisia kysymyksiä. Meillä esimerkiksi ei miehellä ole KOSKAAN ollut vaikeuksia saada lasta nukkumaan vaikka minun läsnä ollessani nukuttajana onkin toiminut tissi. Lähes kaksivuotiaaksi siis olen imettänyt. Eli olen saaanut mennä ja tulla ihan vapaasti, jotenkin ihan kummallista tehdä tästä asiasta noin iso peikko että äiti ei pääse mihinkään milloinkaan jne...

Vierailija
10/10 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän niin kuin ajattelisi, että tuon ikäisen pitäisi pystyä olemaan ilman vaippoja, sillä vanhemmat eivät välttämättä vuosikausia jaksa vaihtaa vaippoja...(Toki tiedän vaipattomuudesta ja vauvan vessahätäviestinnästä. Tämä ei ollut kannanotto tuohon meneltelmään.)

Tai että ei kannata nukuttaa viereen, kun ei välttämättä jaksa sitä, että lapsi nukkuu koko lapsuutensa ajan koko ajan vanhemman vieressä.

Kuinka kauan itse tuota jaksat? Mä miettisin sitä, että kuinka kauan itse tuota jaksaisin. Mitä jos haluaisin mennä jonnekin illalla? Tai päivällä? Olla erossa lapsesta? Voisinko olla erossa hyvillä mielin vai miettisinkö vain sitä, että miten lapsi nukahtaa vai nukahtaako?

Tai miten kauan ajattelit imettää? Jatkatko näin siihen asti, että lopetat imetyksen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi