Mitä Martoissa tehdään?
Asun pienellä paikkakunnalla ja jokin harrastustoiminta kiinnostaisi, mutta mielikuva martoista on aika negatiivinen. Mitä Martoissa käytännössä tehdään? Vai onko se vaan pienen iätkaiket toisensa tunteneiden juorupiiri? Onko pakko järjestää omassa kodissaan jotain tapaamisia (kyttäysiltoja)?
Kommentit (3)
täällä ei käsittääkseni ole mitään kerhotilaa martoilla, vaan pitävät kokoontumisia toistensa luona. En sitten tiedä, mitä niissä tehdään. Itse en mikään sukankutoja ole, joten jos on tarkoitus tehdä omiaan ja jutella, niin ei ole mun juttu. Jos ois enempi ohjattua hommaa, niin vois kiinnostaakin. Toisaalta en kyllä ole mikään kotiäiti-ihminen, joten mahtaako olla väärä arvomaailma marttoihin.
ap
Martat on naisten salaseura. Siellä suunnitellaan maailmanvalloitusta vatsojen kautta.
t:minimartta
ap tupperwaren ja martat? :) Martat (ainakin täällä) kokoontuvat ihan yleisissä tiloissa, kuten yhdistykset yleensäkin. Marttojen toiminnan tarkoitus on olla naisten vertaisryhmätoimintaa ja tukea arkea. Ylipäänsä marttatoimintaa on todella monenlaista, koska jäsenet itse päättävät toiminnasta. Koska minä kuulun marttoihin alueella, jossa on paljon kotiäitejä, meidän teemamme liittyvät aika pitkälle edullisen, maukkaan ja terveellisen kotiruuan tekemiseen. Käytännössä siis otetaan joku teema, kuten kasvisruuat ym. ja toteutamme illan aikana muutaman hyvän reseptin. Lisäksi on käsitöihin liittyviä iltoja. Lapset on tervetulleita mukaan ja siinä he pyörivät essuissaan jaloissa ja ovat "avuksi". Lopuksi syödään pöperöt ja jutellaan. Minusta on mukavaa, että toiminnassa on mukana eri-ikäisä naisia jotka on useimmat aika perhekeskeisiä.