Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päiväkodin työntekijät, millaisista merkeistä huomaat tai ajattelet,

Vierailija
07.02.2011 |

että lapsella on hyvä koti/vanhemmat?

Vaatteista? Tuoksusta? Lapsen käytöksestä? Tavaroiden huolellisesta nimikoinnista?

Isän tai äidin ulkonäöstä?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tilasin sellaisia lappuja netistä, joihin tuli painettuna oman lapseni nimi, ja olivat sellaisia mitkä silitetään vaatteeseen. Ei kestä kauaa laittaa, eikä ole vaivalloista. Ja varmasti näkee kenen vaate.

Ei tartte oikeesti tehä asioista vaikeampia kun ne on. Kynällä kirjottaminenki riittää, ja jos lähtee pesussa, muistaa sit vaan pesun jälkeen tarkistaa ja kirjoittaa uudelleen jos on lähtenyt.

Vierailija
2/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hiukset puhtaat ja harjatut. Onko lapsi alati väsynyt ja onko sillä jatkuvasti tummat silmänaluset tai räkäinen nenä.

Tuoksuvatko vaatteet puhtaalle (vai tupakalle). Ovatko vaatteet ehjiä ja siistejä. Tykkään lisäksi jos vaatteiden nimikointi on tehty esim. kankaisten nimilappujen avulla.

Ulkovaatteista katson, että ovatko hyvät ja laadukkaat ja ovatko kengät sopivat ja sään mukaiset.

En kuitenkaan väitä etteikö resuisen lapsen vanhemmat voisi kuitenkin olla hyviä.

Kiinnitn huomiota myös lapsen käytökseen jossain määrin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on on hyvä koti/vanhemmat

ehkä enemmänkin, mistä näkee tai huomaa meneekö lapsella/perheellä hyvin. vaikka olisi kuinka "hyvät vanhemmat" tai "hyvä koti" voi silti unohtua moni käytännön pieni asia. esim. vaatteiden nimikoinnit, yms... ja vanhemmat voivat onnistua peittelemään joitain asioita, ehostetulla ulkonäöllä ja muulla vastaavalla.

Vierailija
4/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa aamulla ja iltapäivällä tulon ja lähdön aikaan.

Vaatteista en tee johtopäätöksiä, koska ne eivät kerro todella tärkeistä asioista juuri mitään. Joku voi olla sadisti ja hirviö, mutta siisti.

Tai hyvä kasvattaja, mutta vain hiukan epäsiisti.

Ok, vaatteita pitää olla lapsen päällä riittävästi, mutta siinäkin moni tekee pieniä virheitä ihan vaan kokemattomuuttaan.

Mutta se, jos lapsi koko ajan viis veisaa muiden lasten oikeuksia ja mielipiteitä ja tunteita, se on tietysti aika paha juttu. VOI johtua neurologisista ongelmistakin, joten kauhean suoraan siitäkään ei voi vetää johtopäätöksiä.

Vierailija
5/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee heistä silti varsinaisesti huonoja vanhempia... en itse tai mieheni tupakoi, mutta jotain rajaa silti tuollaisessa arvottamisessa.

Tai että silmien mustat aluset voivat olla synnynnäiset ja johtua ohuesta, vaaleasta ihonlaadusta, ei mistään väsymyksestä tms. Eikä räkäisyys välttämättä kerro kuin allergiasta...

Vierailija
6/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi tulee yleensä iloisesti minua vastaan kun tulen hakemaan.

Muutaman kerran kun olen vaistonnut, että päiväkodissa ei ole ollut hyvä päivä, on lähtenyt kiukutellen mukaani.

Vierailija
7/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se miten lapsi on vanhempiensa kanssa miten reagoi heidän läsnäoloonsa, miten lapsi suhtautuu muihin ihmisiin lapsiin tai aikuisiin. Jos lapsi tuntee olonsa kotona turvalliseksi ja hän on perus tyytyväinen ja vakaa niin yleensä asiat ovat hyvin.

Kyllä lapsesta aika usein näkee että millon lapsella on asiat hyvin. Se on se kokonaisuus lapsen olemuksessa.

Vaatteiden perusteella ei voi johtopäätökisä tehdä. Eikä myöskään vanhempien ulkonäön perusteella.

Vierailija
8/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsi tulee yleensä iloisesti minua vastaan kun tulen hakemaan. Muutaman kerran kun olen vaistonnut, että päiväkodissa ei ole ollut hyvä päivä, on lähtenyt kiukutellen mukaani.

Sellainen iloisuus/ärtyisyys voi olla hyvinkin vaan siitä kiinni, miten päivä on sujunut. Jos on ollut stressaava päivä, se saattaa hyvinkin purkautua kiukutteluna äidille/isälle - ja se on HYVÄ merkki perheestä, koska se kertoo, että lapsi USKALTAA kiukutella luotettavalle aikuiselle. Ei pelkää siis olla pahalla tuulella.

Vaan tarkoitan lähinnä sitä, ottaako äiti/isä kontaktia lapseensa ja miten lapsi siihen reagoi. Jos lapsi toistuvasti sivuutetaan ja äiti/isä lähinnä vaan ärsyyntyneenä hoputtelee ja juttelee puhelimeen, se ei kerro hyvää lapsen vanhempien tunnesiteestä lapsensa kanssa.

Vierailija
9/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee heistä silti varsinaisesti huonoja vanhempia... en itse tai mieheni tupakoi, mutta jotain rajaa silti tuollaisessa arvottamisessa.

Tai että silmien mustat aluset voivat olla synnynnäiset ja johtua ohuesta, vaaleasta ihonlaadusta, ei mistään väsymyksestä tms. Eikä räkäisyys välttämättä kerro kuin allergiasta...

Se yleensä tarkoittaa sitä, etteivät vanhemmat välitä tupakoivatko lapsen läheisyydessä vai eivät.

Vierailija
10/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorimmaisella on tummat silmänaluset, on perinyt ne minulta, minä isältäni :/

Hiukset hänellä hapsottaa ja on hassusti leikattu, sillä hän pelkää kampaajaa enkä minä raaski häntä kampaajalle vielä.

Esikoinen oli pk-ikäisenä aina väsynyt, johtuen pahasta korvatulehduskierteestä ja tulehtuneesta kitarisasta. Hänellä oli käytännössä koko ajan tulehdus päällä, silloinkin kun korvat olivat kunnossa. Ja tietenkin lapsi oli väsynyt. Julkisen terveydenhuollon puolella hänelle oli todella vaikea saada asianmukaista hoitoa.

Hoidettiin lopulta yksityisellä (hintaa sille tule useita tuhansia euroja, mutta nähtiin lapsen terveys sen arvoiseksi), kun lopulta uskottiin ettei julkinen terveydenhoito toimi.

Lasten vaatteet ovat puhtaat, mutta eivät tuoksu pesuaineille (minkä jotkut mieltävät puhtaan pyykin tuoksuksi).

Osa lapsista saa ihottumaa hajustetuista pesuaineista.

Ilmeisesti olen huono vanhempi ö.ö

Vierailija
11/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee heistä silti varsinaisesti huonoja vanhempia... en itse tai mieheni tupakoi, mutta jotain rajaa silti tuollaisessa arvottamisessa. Tai että silmien mustat aluset voivat olla synnynnäiset ja johtua ohuesta, vaaleasta ihonlaadusta, ei mistään väsymyksestä tms. Eikä räkäisyys välttämättä kerro kuin allergiasta...

Se yleensä tarkoittaa sitä, etteivät vanhemmat välitä tupakoivatko lapsen läheisyydessä vai eivät.

autossa, jossa on joku tupakoinut aiemmin.

Vierailija
12/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hiukset puhtaat ja harjatut. Onko lapsi alati väsynyt ja onko sillä jatkuvasti tummat silmänaluset tai räkäinen nenä.

Tuoksuvatko vaatteet puhtaalle (vai tupakalle). Ovatko vaatteet ehjiä ja siistejä. Tykkään lisäksi jos vaatteiden nimikointi on tehty esim. kankaisten nimilappujen avulla.

Ulkovaatteista katson, että ovatko hyvät ja laadukkaat ja ovatko kengät sopivat ja sään mukaiset.

En kuitenkaan väitä etteikö resuisen lapsen vanhemmat voisi kuitenkin olla hyviä.

Kiinnitn huomiota myös lapsen käytökseen jossain määrin.

Apua, eikä selkeä tussikirjoitus pesulapussa kelpaa? En ehdi enkä jaksa nyherrellä kangaslappusia joka vaatteeseen... Sukat kyllä koitan jaksaa merkata lappusilla tai kangasteipillä.

Ja myös minun lapsellani on luonnostaan tosi tummat silmänaluset, vaikka nukkuu 11 h yössä...

Vierailija
13/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee heistä silti varsinaisesti huonoja vanhempia... en itse tai mieheni tupakoi, mutta jotain rajaa silti tuollaisessa arvottamisessa. Tai että silmien mustat aluset voivat olla synnynnäiset ja johtua ohuesta, vaaleasta ihonlaadusta, ei mistään väsymyksestä tms. Eikä räkäisyys välttämättä kerro kuin allergiasta...

autossa, jossa on joku tupakoinut aiemmin.

Ei ole terveellistä

Vierailija
14/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellaakaan jaksa nyrhätä niiden kangasnimikointien kanssa. Mieluummin olen senkin ajan illasta lapseni kanssa. Huono vanhempi? Sitten olen ielelläni.

Vierailija
15/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellaakaan jaksa nyrhätä niiden kangasnimikointien kanssa. Mieluummin olen senkin ajan illasta lapseni kanssa. Huono vanhempi? Sitten olen ielelläni.

Vierailija
16/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakointi aiheuttaa skitsofreniaa. Tupakoitsijat ovat alitajuisesti aggressiivisia, manipuloivia. Tuhoavat omat lapsensa.

2, kai tajuat, ettei vanhempien tupakointi

heistä silti varsinaisesti huonoja vanhempia... en itse tai mieheni tupakoi, mutta jotain rajaa silti tuollaisessa arvottamisessa.

Vierailija
18/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kangasnimikointihässäköitä. Nimi pesulapussa riittää varsin hyvin.

t: 8v. lto:na

Vierailija
19/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulee mielellään päiväkotiin, mutta lähtee myös mielellään kotiin.

Perhe tekee paljon asioita yhdessä ja lapsi kertoo niistä pyytämättä päiväkodissa.

Vierailija
20/47 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska mamma, joka yrittää ylentää itsensä. Nimikointiin taitaa mennä viiisi minuttia/vaatekappale. Tee yksi nimikointi/päivä. Ei taida teidän laatuaikanne siitä kärsiä... hahhannaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän