Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teini-ikäisen seksielämä EI kuulu mitenkään vanhemmille.

Vierailija
07.02.2011 |

Ihmettelen miksi täälä joku äiti ruotii poikansa seksielämää. On poika homo tai hetero, on vapaa harrastamaan seksiä, kenen kanssa haluaa.

Taitaa äidin ongelma olla tuossa poikansa homous.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä en halua että 15- vuotiaani harrastaa seksiä toisen 15- vuotiaan kanssa niin ei se silloin seksiä harrasta!

Aivan sama mikä on sinun kanta tähän.

Oma lapsi päätyy vaikka lastensuojelun kautta toiseen perheeseen niin saa harrastaa seksiä sitten muualla, ei todellakaan ole OK.

5

Vierailija
22/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos sinun mielestäsi 15-vuotiaana harrastettu seksi on syy antaa lapsesi pois, niin sehän on sinun asiasi. Epäilen kuitenkin, että lastensuojeluviranomaiset eivät tuolla perusteella huostaanottopäätöstä tee..

19

p.s. Millä muuten varmistatte 100% varmuudella, että lapsenne eivät harrasta seksiä 15-vuotiaana? Kuljette käsi kädessä 24/7?

Jos minä en halua että 15- vuotiaani harrastaa seksiä toisen 15- vuotiaan kanssa niin ei se silloin seksiä harrasta!

Oma lapsi päätyy vaikka lastensuojelun kautta toiseen perheeseen niin saa harrastaa seksiä sitten muualla, ei todellakaan ole OK.

5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meijän talossa ei ainakaan nussi muut kun minä mieheni kanssa. Ja piste.

jos ensimmäiset seksikokeilut tapahtuu olosuhteiden pakosta jossain yleisessä vessassa tuollaisten vanhempien vuoksi. Esim. 16-vuotiaalla on ihan täysi oikeus harrastaa seksiä omassa kodissaan. Ja enpä mä itsekään kyllä vanhemmilta lupaa kysellyt seksielämän aloittamiseen tai siihen, saanko sitä omassa huoneessani harrastaa.

sekstailla penskana isän ja äidin kämpässä. Jos ei halua kämäistä kokemusta yleisessä vessassa, malttaa varmaan odottaa sitten aikaa, jolloin aika ja paikka on oikea. Minä ainakin jaksoin odottaa sitä, että olen täysi-ikäinen ja sitä, että on järkeä ja vastuuntuntoa. Hyvin kerkes tehdä kaikki kokeilut vähän aikuisempanakin...

Vierailija
24/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikaksi, jossa seksiä harrastaa. Veikkaanpa, että suurin osa meistä on kokenut ensimäisen kertansa jossain muualla kuin yleisessä vessassa tai omassa kodissa. Itselläni paikka oli oikein ihana

Sinun kohdallasikaan tuskin oli siitä kyse, että ei olisi ollut muita vaihtoehtoja kuin yleinen vessa :-D

MInusta taas vaatii melkoista pokkaa ja röyhkeyttä

Meijän talossa ei ainakaan nussi muut kun minä mieheni kanssa. Ja piste.

jos ensimmäiset seksikokeilut tapahtuu olosuhteiden pakosta jossain yleisessä vessassa tuollaisten vanhempien vuoksi. Esim. 16-vuotiaalla on ihan täysi oikeus harrastaa seksiä omassa kodissaan. Ja enpä mä itsekään kyllä vanhemmilta lupaa kysellyt seksielämän aloittamiseen tai siihen, saanko sitä omassa huoneessani harrastaa.

sekstailla penskana isän ja äidin kämpässä. Jos ei halua kämäistä kokemusta yleisessä vessassa, malttaa varmaan odottaa sitten aikaa, jolloin aika ja paikka on oikea. Minä ainakin jaksoin odottaa sitä, että olen täysi-ikäinen ja sitä, että on järkeä ja vastuuntuntoa. Hyvin kerkes tehdä kaikki kokeilut vähän aikuisempanakin...

Vierailija
25/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meitä lapsia estänyt seksiä harrastamasta muualla kuin kotona. Vanhemmat olivat toki tästä autuaan tietämättömiä.

5

Vierailija
26/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vastuuton? Vai provo...

Vierailija
27/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi nyt vaan harrasta seksiä.

Eikä se ole minun asia "tekeekö lastensuojelu tällä perusteella huostaanottoa!" Meillä ei yksikään suojaikänen seksiä harrasta, oli 12 tai 15 ja kumppani samanikänen.

Saa seurustella mutta seksielämä ei kuulu suojaikäselle.

Jos ei suojaikänen voi olla ilman seksiä niin ei tartte olla kotonakaan, tällä säännöllä menee.

Lastensuojelu todellakin saa ottaa niskottelevan lapsen sitten toiseen kotiin.

Jos minun lapseni ei toimi kuten toimitaan niin toiseen osoitteeseen vaan: alkoholin/huumeen käyttö ja koulusta lintsaamiset ihan samaa luokkaa.

5

Vierailija
28/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuuluu, mutta 16v. on jo hieman aikuisempi eli hänen elämäänsä ei puututa enää niin kuin vaikkapa14-vuotiaan. vastuu ja vapaus kulkee samassa paketissa, eli niinkauan kun nuori asuu kotona, saa rahaa ja ruoat vanhemmiltaan jne, niin vanhemmilla on oikeus puuttua myös nuoren valintoihin. Eikä vanhemmat välttämättä halua että nuori tuo ketään yökyläilemään tai on kavereiden luona öitä, eli siihenkin on alistuttava, jos kotona asuu.

Vierailija
29/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi asuu kotona, ei lapsen ehdoilla eletä!

Minä teen ruokapäätöksiä.

Lain mukaan saan puuttua alle 15- vuotiaan hankintoihin yms.

Saan myös puuttua lapsen sukupuolielämään. Siihen on myös suojaikä: 16.

Lapseni ovat vielä pieniä mutta toivon sen verran fiksuiksi heidän kasvavan että seksiä harrastetaan astuuntuntoisesti ja asiasta pystyy puhumaan kun sitä tekee.

Entä jos poikani saa likkoja raskaaksi?

Tai tyttäreni tulee raskaaksi?

Lapseni pitää silloin tehdä aikuisen valintoja, jotka ei pelkästään omaa elämään vaikuta vaan meihin joista tulee isovanhempia, kaikkiin lähisukulaisiin.

Seksi on kiva asia, mutta pitää tietää vastuu. Entä jos saa taudin?

Eihän se ikinä omalle kohdalle tule ja se kumppani näyttää ihan terveeltä..? Niinkö?

En tunne yhtään joka olisi kuollut sukupuolitautiin, mutta voihan se vaikka viedä hedelmällisyyden.

3 tiedän jotka on kuollu nuorena tai lapsena syöpään, ei liity seksiin mutta ei sitä koskaan usko että joku tuttu kuolee tai saa vakavan taudin. Entä jos se silti tulee omalle kohdalle?

5

Ja luet uudestaan seuraavan toiston: Jos lapsi seurustelee selvästi vanhemman/muutoin epätasavertaisessa asemassa olevan kaverin kanssa, on asiaan puututtava. Jos lasta käytetään seksuaalisesti hyväksi ( esim. painostaen ) on asiaan puututtava. Jos lasta ei ole valistettu, on asiaan puututtava. Jos lapsi saa sukupuolitaudin tai tulee/tekee jonkun raskaaksi, on asiaan tavalla tai toisella puututtava. Jos lapsi käyttää päihteitä, on asiaan puututtava. Jos lapsi tuhlaa rahansa järjettömyyksiin tai ravitsemus on retuperällä, on asiaan puututtava.

Sen sijaan käsite seksuaalisuus sisältää vähän muutakin kuin edellämainittuja peikkoja. Tunteita, itseensä tutustumista, ikätasoista seurustelua/ "seurustelua" omanikäisten kanssa. Tällaiset jutut, muuallakin kuin seksin saralla, ovat harmittomia, kuuluvat ihmisen terveeseen kehitykseen ja kyllä, ovat hyvin yksityisiä ja niihin puuttuminen yhtä haitallista kuin välinpitämättömyys. Siksi jäin miettimään tuota lausetta " minulle kuuluu KAIKKI lapseni asiat". Lapsista on vastuu jonka vanhemmat ottavat, mutta he ovat silti ihmisiä. Eivät nukkeja joihin vanhemmat voivat purkaa hoivaviettiään.

Ja mieluummin puhuisin lapsen parhaan ehdoilla elämisestä kuin siitä, ettei lapsen ehdoilla eletä - kyllä sitä väistämättä joutuu jotain myönnytyksiä tekemään elämässään lastensaannin seurauksena ja tätä jälkimmäistä kun soveltaa esim. päihdeongelmaperheessä niin kyllä on lasten tulevaisuus taattu...

Vierailija
30/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meijän talossa ei ainakaan nussi muut

kun minä mieheni kanssa. Ja piste."

Sinultahan se lapsi kysyy luvan ensin ennen kuin rupeaa hommiin..

Jos kaksi samanikäistä teiniä haluaa harrastaa seksiä niin millä te sen luulette estävänne?

Vanhinkoraskaus voi yhtälailla alkaa jossain varastossa kuin omassa kotona omassa sängyssä.

Vierailija
31/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppia ikä kaikki...

Vierailija
32/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni tekisi abortin niin se olisi hyvin suuri loukkaus minua kohtaan. Teiniäitiys ei tunnu yhtään niin pahalta. Ja tämän asian aion tehdä selväksi lapsilleni. Jos on niin hinku harrastaa seksiä ja raskaus alkaa niin vastuu on kannettava ja lapsi hoidettava.

Vierailija
33/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

seksiin, ehkäisyyn, tunteisiin, hyväksikäyttöön, gyne-käynteihin jne. liittyen.

Vanhempi voi halutessaan kieltää yökyläilyt, liian rohkean pukeutumisen yms.

Vanhempi EI voi vaatia nuorta kertomaan hänen tuntemuksistaan, ajatuksistaan ja kokemuksistaan. Jos suhde on hyvä, nuori haluaakin jakaa osan vanhempiensa kanssa, esim. kertoa seurustelukumppanistaan, mutta esimerkiksi seksuaalisen suuntautumisen kertomisesta nuoren pitäisi saada päättää itse. Asia voi olla nuorelle itselleenkin vielä epäselvä tai kipeä, hän ehkä haluaa pohtia sitä itsekseen tai jonkun muun ihmisen kanssa ensin. Itsetyydytys on myös nuoren henkilökohtainen asia, siitä ei ole mitään haittaa tai vaaraa kenellekään. Seksisuhteistakaan nuorta ei voi pakottaa kertomaan. Mitä ankarampi vanhempi on, sitä todennäköisemmin nuori kokeilee jossain muualla kuin kotona.

Vierailija
34/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun lapseni tekisi abortin niin se olisi hyvin suuri loukkaus minua kohtaan. Teiniäitiys ei tunnu yhtään niin pahalta. Ja tämän asian aion tehdä selväksi lapsilleni. Jos on niin hinku harrastaa seksiä ja raskaus alkaa niin vastuu on kannettava ja lapsi hoidettava.

Sinä et omista lapsiasi, et aikuisia mutta et myöskään alaikäisiä. Vanhempi on toki vastuussa alaikäistensä kasvatuksesta ja hoidosta, mutta terveyteen liittyvistä asioista saa alaikäinenkin päättää kehitystasoaan vastaavalla tavalla.

Et voi myöskään päättää lastesi mielipiteitä tai maailmankatsomusta. Erilaisen mielipiteen valitseminen ei ole loukkaus vanhempaa kohtaan, vaan nuoren oman ajattelukyvyn osoitus!

Vierailija
35/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli lapsesi lentäisi kodista jos esim.

-häntä kiusattaisiin ja siksi lintsaisi vaikka kerrankin, vaikka yhden tunnin vältelläkseen kiusaajia?

-15-vuotias lapsesi, joka täyttää 2 päivän päästä 16 harrastastaisi seksiä ekaa kertaa elämässään, pitkäaikaisen tyttö/poikaystävän kanssa. Mites muuten suuseksi ja käsillä hyväily?

-lapsesi ostaa simaa alaikäisenä (siinähän on alkoholia). Mites muuten rippiviini?

Onnea matkaan. Tuolla asenteella lapsesi tuskin sinulle kovin avautuvat, nimim. kokemuksella. Oma äitini oli samanlainen. Hirveät ukaasit vaikka olin kiltti ja fiksu, lopputulos se että en todellakaan kertonut moiselle tuomitsijalle kaikkea. Äiti menetti aikapaljon kunnioitusta ja luottamustani tuolla tyylillä.

P.S. Et voi mitenkään estää lastasi harrastamasta seksiä esim. kaverin luona, ulkona, harrastuspaikasas jne. sillä aikaa kun koulu on loppu ja vanhemmat vielä töissä

Ei lapsi nyt vaan harrasta seksiä.

Eikä se ole minun asia "tekeekö lastensuojelu tällä perusteella huostaanottoa!" Meillä ei yksikään suojaikänen seksiä harrasta, oli 12 tai 15 ja kumppani samanikänen.

Saa seurustella mutta seksielämä ei kuulu suojaikäselle.

Jos ei suojaikänen voi olla ilman seksiä niin ei tartte olla kotonakaan, tällä säännöllä menee.

Lastensuojelu todellakin saa ottaa niskottelevan lapsen sitten toiseen kotiin.

Jos minun lapseni ei toimi kuten toimitaan niin toiseen osoitteeseen vaan: alkoholin/huumeen käyttö ja koulusta lintsaamiset ihan samaa luokkaa.

5

Vierailija
36/39 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joissa vanhempien omat elämäntaidot punnitaan. Sielun sivistys, tunnetaidot yms. kumpikin ääripää on ihan yhtä kauhea; niskaan huohottavat tai hylkäävät vanhemmat. Ei oo jokotai, vaan tilanteet muuttuvat koko ajan. MInun mielestäni vanhempien tulisi olla vastuullinen ja kiinnostunut lapsesta väh. 18v saakka ja pidemmällekin- kunnioittaa lapsen kasvua ja tukea hänen itsenäistymistään; olla siis herkillä nuoren tarpeiden suhteen. Ja kunnioittaa hänen yksityisyyttään. Jos toinen ei kykene huolehtimaan itsestään- nuori tai aikuinen- tarvitsee esim. henkistä apua, niin silloinhan lähimmäinen puuttuu ihan luonnostaan.

Liian tiukasti kiinni pitävä vanhempi nujertaa lapsen itsetunnon ja lannistaa, niin ettei lapselle jää mahdollisuutta kuin kuluttaa elämänsä kapinointiin (syrjäytyy, hukkaa mahdollisuutensa) tai sitten nujertuu eikä kykene itsenäisesti elämään, tahtomaan, yrittämään.

Välinpitämätön vanhempi hylkää lapsensa eikä siitä ole koskaan kuin haittaa.

Häm,mästyttävän paljon löytyy selityksiä sen sijaan et vanhemmat tarkentais omia elämäntaitojaan.

Vierailija
37/39 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta vanhemman pitäis puuttua lapsensa seksielämään sen verran, että jos ei ole varma että lapsi jo tietää, niin selvittää tälle ehkäisyn ja hiukan vihjata, että seksi on parempaa rakastetun kanssa parisuhteessa sitten kun on valmis, kuin vain jonkun jonka kanssa se on vain seksiä. Ja tottakai lapsen kypsyys täytyy osata arvioida, koittaisin ainakin itse tehdä jotain, jos kypsymätön vaikkapa 12-vuotias lapseni aikoisi harrastaa seksiä jonkun kanssa. Tai jos kuvioissa olisi jokin teinityttöjä jahtaava pillun perässä oleva hyväkskäyttäjä. Omaa lasta ei kuitenkaan saa loukata väärällä tavalla.

MUTTA vaikka lapsi oliskin vasta 15-vuotias, ni jos se näyttää olevan oikealla tiellä, vaikka harrasteliskin seksiä esim kumppaninsa kanssa, nii siihen ei pitäis puuttua mitenkään enää, ellei se lapsi pyydä neuvoa tai jos tulee ongelma. Mikään ei olis niin ahdistavaa, ku että vanhemmat kyselis ihme henkilökohtaisuuksia, jos lapsi ite tietää että mistä seksissä on kyse ja kaikki on hyvin.

Miksei esim 16-vuotias sais harrastaa seksiä, oli kotona tai missä vaan. Ei se kuulu vanhemmille että miten oma lapsi rakkauttaan poika/tyttöystävälleen ilmentää? kunhan lapsi todella ymmärtää, ja mieluiten tietenkin olis parisuhteessa ja vastuuntuntoinen

Vierailija
38/39 |
14.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

väitän, että ei kyllä kuulu vanhemmille. Eri asia jos joku 12v harrastaa seksiä. Sitä vanhemmilta (ja tuskinpa edes noilta 12-vuotialta) seksin harrastamista ei yksinkertaisesti _voi_ estää, sitä tehdään sitten vaikka kaverin luona jos kotiin ei voi poikia tuoda. Aina löytyy paikka ja aika, kuten ryyppäämiseenkin ynnä muuhun yhtä kehittävään toimintaan.

Minä menetin neitsyyteni juuri ja juuri 14 vuotta täyttäneenä pojalle, jonka kanssa en seurustellut. Olin varmaan aika helppo saalis, yhdyntään asti menin tosin vain harvojen kanssa, mutta pussailu ja pieni kähmiminen oli ihan normaalia. Tämä näyttämisen halu tai mikä lie hyväksynnän hakeminen lopahti lukiossa, kun löysin ensimmäisen pitkäaikaisen poikaystäväni. Ei ole irtosuhteet kiinnostaneet sen jälkeen, nykyään asun avoliitossa (joskin eri mies kuin tuo lukioaikainen). Ts. ihan kunnon kansalainen minustakin tuli, vaikka (liian) nuorena harrastinkin seksiä.

Vierailija
39/39 |
15.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä sellaista miettimään kun ei äiteet saa koskaan siitä tietää. Ellei ole sellaisissa väleillä teiniinsä kuin minä äitiini, kaikesta puhutaan. Aika harvassa nykyään moinen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi