Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~TRUPLAT SYYSLAUANTAINA~~~

22.10.2005 |

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miruliille toivotan aivan valtavat onnittelut. Vihdoinkin sait palkinnoksi plussan pitkän yrittämisen jälkeen. Toivottavasti saat vielä muitakin seuraksesi heinäkuulle.

Mies tuli sitten eilen kotiin, ja hainkin hänet lentokentältä. Tänään on vietetty koko päivä kahdestaan. Kävimem mm. pitkästä aikaa ulkona syömässä. Nyt mies lähti sitten viemään vanhemmilleen jotain tuliaisia.

Itse en osaa ainakaan asiantuntevasti kommentoida tämän päivän puheenaihetta, koska asiasta ei ole omaa kokemusta. Itselläni olisi luultavasti taloudellisesti mahdollista jäädä vähän pidemmäksi ajaksi kotiin. Toisaalta vähän pelottaa sekin, että oma ammattitaito unohtuu ja työnantajat, joihin olen ehtinyt jo hyvin luoda suhteita, unohtavat minut eivätkä enää soittele töihin. Olen samaa mieltä kuin moni muukin, että tilanne valkenee vasta siinä vaiheessa, kun se tulee ajankohtaiseksi. On vaikea ennakoida, millaista on arki oman lapsen kanssa. Samoin olosuhteet voivat muuttua, ja lapsilla on erilaisia tarpeita. Siksi meistä jokainen voi toimia esim. kuopuksen kohdalla eri tavalla kuin esikoisen kanssa. Tällä hetkellä ajattelen, että 1¿2 vuotta saattaisi olla sopiva aika kotona. Myös mies on sanonut olevansa kiinnostunut jäämään kotiin, mutta tämä vaihtoehto ei taida olla mahdollista, ennen kuin minulla on vakituinen työpaikka.

Talvikki: Kirpputorikeskustelusta tuli mieleen kysyä, oletko käynyt Kuninkaankadulla kirppiksellä. Luin lehdestä, että siellä on joku lastenvaatteisiin ja -tavaroihin keskittynyt kirppis. Muistaakseni sinä olet innokas kirppiksien kiertäjä.

Vierailija
42/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielettömän hienoa, kun näitä trupla-plussia nyt ropsahtelee näinkin monelle!

Tiedättekös muuten mikä se juhlapyhä on, kun puhalletaan ilmapalloja, kuunnellaan joululauluja, sytytetään eka lyhty (ei niin jouluinen kuitenkaan) ja paistetaan hirmusti pullia ja sämpylöitä?!?! Se on uusi Eu-direktiivien mukainen VAPPUADVENTTI. Ja sitä vietetään meillä tänä iltana!

(Kiitos hönttä, kun annoit " luvan" laittaa jouluvalot palamaan tuntematta itseään ihan typeräksi ja ennenaikaiseksi ;o) )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomasimme juuri 8kk tyttökoirallamme juoksun(menkkojen)alkaneen,ja miehen siskon poika koira on täällä hoidossa.

mä en kestä jos ne on tehnyt temput!!!

niistä tulee sekarotuisia(coton de tulear ja kääpiövillakoira) ja en mä jaksa valvoa sitä odotusta ja synnytystä ja sitten niitä pentuja hoitaa ja valvoa.hui!

onko teistä kukaan koiraihmisiä?

olisko meiltä voinut jäädä huomaamatta onko ne ollut " niin" =)

tää olis kuulunut jollekkin muulle palstalle,mutta kirjoitin nyt tänne.

nyt ei vauvakuume rintamalta kerrottavaa,vain koiravauvapelko...

L+5 ja kohta tietty 20 pientä koiranpentua

Vierailija
44/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leanna:

Hmmm... Kyllähän ne koirat tapaa vähän " heilastella" ensin, eli uros nuuhkii ja kulkee nartun perässä. Ja sitten itse toimitus kestää koirilla aika kauan, ne on kiinni toisissaan jonkin aikaa. Eli jos ne ei tunti tolkulla ole olleet valvomatta kahdestaan, niin väittäisin, että te olisitte huomanneet mikäli ois tehnyt " sen" .

Ja jos ne nyt kuitenkin lisääntyy, niin sekarotuiset pikkukoirien pennut on kuitenkin kohtuu helppoa saada uusiin koteihin. Vähän toista kuin joku hirvikoira + kultainennoutaja tms.

Kova hommahan pennuissa on tietyti talvisaikaan... Kaikki matot vaan veks, ettei tarvi pakkasessa kuivatella pissapesujen jäljiltä...

Vierailija
45/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=lime][size=4]Oikein paljon onnea plussasta Mirulii[/size] Aivan ihana uutinen:)[/color]

Anoppilasta kotiuduttu. Pinnistä suunniteltiin kovasti, mut en sitten tiedä päästiinkö kaikki yhteisymmärrykseen. Anoppi anto ymmärtää et appi haluaa välttämättä tehdä sen sängyn, koska on pitkällä sairaslomalla, eikä saa aikaa kulumaan ja haluaa tuntee ittensä tärkeeksi tekemällä meille jotain. No, sain tänään kuitenkin vähän eri käsityksen, en tiedä onko se niin innoissaan kuitenkaan sitä tekemässä. Eikä ilmeisesti ainakaan ihan sellasta mikä me haluttais;) Miehen vanhukset menee lastentarvike liikkeisiin kiertelemään ja kattelemaan sänkyjä ja niiden mekanismeja ja sitte kattellaan uudelleen asiaa. Edelleen oon kyllä se n kaupasta ostetun kannalla.

[b]Marieela[/b]: Kyllähän se voi tehdä ihan just sellasen pinniksen kun halutaan (jos vaan haluis tehdä;) mut siinä kuitenkin aina näkyy se käsityön jälki vaikka olis kuinka hyvä. Joissain jutuissa se on ihan kiva, mut tässä välttämättä ei. Enkä tiedä kuinka hyvin se osaa ottaa huomioon esim. maalit, sitähän ei voi tav. maaleilla maalata ettei lapsi saa mitään myrkytyksiä tms.

Galuppiin jo vastasinkin, mut sellanen juttu tässä jäi ärsyttämään: Miks ihmeessä on heti huono äiti jos vie lapsen pienenä hoitoon? Enkä nyt tarkoita täällä osoittaa ketään vaan se on ihan yleinen mielipide joka puolella. Tai sitte oletetaan just, et noilla ei oo taloudellisia mahdollisuuksia hoitaa kotona tmv paskaa. Esim. meidän perheeseen ei päde kumpikaan noista, en kyllä välttämättä ole edes lasta pienenä hoitoon änkemässä, mut hatuttaa jo valmiiksi ihmisten oudot asenteet. Nää on taas näitä stereotypioita joita maailma on pullollaan, niistä kun pääsisi eroon..

Nyt meen leffaa tuijottaa, hauskaa viikonlopun jatkoa!

Vierailija
46/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

AXE: eos, millon oli (jos oli) ovis, kun en havainnu mitään limoja tms, eikä oikeen sit voi tietää ihan tarkkaan koska oli, kun kerran ei vielä tiedä miten pitkäks tää kierto venyy! Nyt siis kp 30. Kp 35 on varmasti myöhässä, jos ei siihen mennessä oo alkanut...

Tissit on kyllä kipeet, mut en tiedä onko menkka- vai raskauskipua. Harmi kun niihin ei ilmesty mitään tekstiä et tietäs.

No sanos nyt sitten axe,tai kuka vaan, että koska vois plussa näkyä? Tuli vaan mieleen, että ei kai tää kierto veny vaan siks että jännään niitä menkkoja, ei olis eka kerta kun jännääminen venyttää kiertoa. =/ Et ehkä ois siinä mielessä hyvä tehdä testi, että jos ei oo mitään ilottavaa ni ainakin ne menkat sit alkais kun tietäs että ne tulee. Älkää naurako, mulle on monta kertaa käyny niin että heti kun on tehny negan niin seuraavana päivänä on vuoto alkanut. (siis sillon joskus aiiiiikoja sitten kun on ollu myöhäs ja on jännänny " vahinkoa" , nythän en oo ikuisuuksiin tehny testejä, kun ei oo tarvinnu. )

jees jeees, pitäs varmaan vähän siivoilla vielä lauantai illan kunniaks. 8)

mahaa kyllä nipistelee, se ei ole mitään kuvittelua, sen takaan ja alleviivaan.

Vierailija
47/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖNTTÄ:

Oot kyl ajoissa jouluvalojen kanssa :D Mä taas kuulun niihin viimetippa ihmisiin....XI laitetaan päivää ennen joulua ;)

MARIPOSA,. AXE ja MII80:

Kovasti plussasäteitä lähettelelen ja MIILLE tiedoksi että mä olin ihan varma silloin että alkaa kuukautiset kun oli menkkakipuja mut eivätpä alkaneetkaan ;) eli toivoa on niin kauan kun täti pyssyypi poissa *ajaa luudalla tätiä kauas kuuhun*

SOFFU:

On oikeesti varmaan ihanaa katsoa lapsiaan harrastamassa :D ♥

meillä on ollu kiljukaulapäivä, vauva on siis huutanu suoraa huutoa 14-18.00.. kunnes simahti tunniksi, heräsi ja kylvetin (huusi kuin olisin nylkenyt elävältä) ja kun annoin pullon niin kiskaisi hirveellä kiireellä maidot nassuun ja simahti viimeiseen pisaraan.

On muuten mielenkiintoista yrittää röyhyttää nukkuvaa vauvaa..

Nea on ollu aika riiviö ja kolunnut kaikki kaapit taas ja kieltämättä ymmärrän kun on tälläinen myrsky/sade/ällökeli eikä ole ulos päässyt että on sitten tuota virtaa hiukan turhan paljon.

Suihkussa oltiin yhdessä ja luettiin tuossa iltasatu juuri, mutta kukkuu se nyt vielä hereillä.. " potalle, vettä haluu" *huoh* osaa jo tässä iässä juoksuttaa äiti raukkaa ;)

Päivät sen kuin vähenee ja maanantaina mies lähtee kuukaudeksi pois... näkee vauvan sit vast 2kk.n iässä ens kerralla! ja sitten on kuukauden lomilla ja taas kuukauden pois..

LAIHIS sujuu mukavasti, nyt on n. 18kg jo poissa ja ennen raskautta tilanteeseen on 12kg, mutta aion ottaa siitä vielä 10kg pois joten kaiken kaikkiaan musta pitäs tulla tuohon masukuvaan verrattuna 40kg:a kevyempi loppujen lopuksi. Vielä ois siis siihen 22kg.. mut kunhan nyt pääsisi siihen ennen raskautta painoonkin ensin.

PIIPAALLE piti muuten laittaa pahoittelut tädistä jo eilen. ((lohtu))

Mut nyt jos ehtis vetää pilates dvd:n vielä läpi, tai hyppii hyppynarua :)

T:Neiti

Vierailija
48/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

VOI -kele, -tana ja -tu, mulla menee hermot näihin kiertoihin just nyt!!!!!!!!!! Ei teidä millon on ovis, ei tiedä millon menkat on myöhäs eikä tiedä millon on LA!!!! Ei tiedä mitään, ja vituttaa. Oon pinoutunu kesäkerttuihin, mut jos tää kierto on tai siis kun on pidempi ku 28, niin sillon LA onkin heinäkuun puolella. Mut jos oon raskaana, sillonhan ei tiedä tän kierron pituutta. X) Saanks mä tällases tapauksessa pinoutua sinne missä on eniten tuttuja? 0=)

Neiti, kiitos tädin hätistelystä *very kiitollinen* Tosi hyvin oot saanu painoa alas, ja jaksat vielä hyppiä ja jumpata, ihailtavaa... Mä oo edes kahden lapsen äiti enkä oo just synnyttäny mut en silti jaksais jumpata! (ja sen kyllä huoma ulkomuodostakin........) Ei oo tarvittavaa pitkää pinnaa mulla, et jaksaisin laskea kaloreita tms. =/

Mä päätin, että maanantaina testaan jos menkat ei oo alkanu. Sillon on kuitenkin jo kp 32, ja testaan ihan vaan sen takia, että mä en yksinkertaisesti enää JAKSA miettiä olenko vai enkö. Mielummin otan tiedon vastaan, on se sitteh mukavaa tai vähemmän mukavaa tietoa!!! En jaksa enää, ei kykene....*sekoaa pikkuhiljaa*

Äsken oltiin saunassa, tääl tuulee tosi kovaa ni piti sanoa miehelle et toivottavasti taskulamppu on lähellä jos sähköt menee, ni sanoinki sitte: " toivottavasti taskulamppu on lähellä, jos sakset menee." Se sit vaan katto mua ja sano et joo, näkis ainakin sitte että mihin ne sakset meni. =D

Siis toi kuvastaa niin hyvin mun tän hetkistä ajattelu- ja keskittymiskykyä, ei mitään muuta pyöri päässä kun nega/plussa.

Maha on kippee, voi vihtori.

Vierailija
49/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin saunomassa ja uimassa. Ollaan Elimäellä äiteen luona ja ne on tehneet valtavan rempan takka-allashuoneeseen. Nyt oli uusi puhdas allas ja vesi. Hiukan viieltähän se vesi oli hrrrrr (27 asteista) mutta kyllähän siel muutaman vedon kykeni polskuttaa ;D *mäkö kylmän arka muka*

NEIDILLE voimia niiden huutojen kanssa. Suosittelen jos viitsit ja haluta kokeilla vyöhyketerapiaa vauvelin huudoille. Meillä se ainakin tehosi erittäin hyvin :)

KATZU, mä en ainakaan pidä ketään äitiä huonona jos nakkaa 9½ kk vanhan hoitoon. Mutta ihmettelen kyllä että miksi, JOS EI OLE pakkoa.

MIRULIILLE vielä ONNEA. Koita saada työaika sujumaan :)

MARIPOSALLE pidän peukkuja sekä MIIlle myös :)

Mulla ei ole mitää kommentoitavaa enää mihinkään, olen ihan prööt.

ÖITÄ!!!

Vierailija
50/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miruliille ihan mielettömästi Onnea!!!! Aivan mahtava uutinen! :) mä oon niin onnellinen sun puolesta!!

täällä on kyyneleitä vuodatettu koko reissun ajan, miehen eno kuoli torstaina ja kuultiin just ennen lähtöä uutiset. :( en siis jaksa tällä erää paremmin kommentoida, tai lukea tätä hehtaaripinoa... Onneksi on iloisempia uutisia mielessä niin jotain lohtua tähän tilanteeseen.

Palailen varmaan huomenna paremmalla ajalla!!

Vierailija
51/53 |
22.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin äidin luona illan, saunotiin ja juteltiin. Kivaa! Sain sen äitiyskortinkin. Meijän äiti oli älynnyt mennä neuvolaan vasta viidennellä kuulla. Joten sen aikaisempia tietoja ei ole.

Jaksuja Miitsulle ja miehelle surun keskellä!!!

No nyt meijän äippä sitten keksi ettei olisikin valeraskaus kun on niin paljon vauvaa haluttu. Jaa-ha! No mistäs mä sen nyt sitte tiiän ettei oo? Apua!!! Ei tohon testiin oo kyllä tullu ihan täys-hienoa paksua viivaa vielä lainkaan. Ou-nou!!! Mistäs sen nyt sitte erottaa??

Voi himpkutti! Tällästäkö tässä nyt pitää alkaa vielä miettii?

No koira täytyy ulkoilutta joten meen ulos meittii.

Öitä!

Soffu+nuppu(ko?) rv4+(ihan kohta 4)

Vierailija
52/53 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseks Miruliille ihan tolkuttoman suuret onnittelut! ♥

Eiliseen galluppiin heitän vielä oman kommenttini tai ajatukseni. Mun kaveripiirissä on moni nuori äiti ollu just sillä linjalla, että ei muuta kuin äkkiä töihin takasin, niinkuin itsekkin ajattelin ennen vauvan syntymää.

Esikoisen saaneet kolikympin paremmalla puolella ei enää ookkaan läheskään yhtä halukkaita jättämään lapsia hoitoon.

Ja minusta syykin on ihan ilmiselvä, jos vertaa esim elettyyn elämään. Mä oon itse saanu kuulla niin paljon ihmettelyä siitä miksi en halua lähteä takas laivalle ettei oo tosikaan. Mutta mulle kävi just niin kuin Mariposa sanoi, se rakkauden määrä yllätti ihan täysin eikä silloin mulle itselleni enää jääny muuta vaihtoehtoa kuin jäädä kotiin. Enkä todellakaan muuta halunnutkaan! =) Nyt onkin ongelmana vaihteeks taloudellinen tilanne, mutta yritän keplotella mahdollisimman pitkään kotona!

Minusta tää on kuitenkin just niin tasan yksilöllinen asia kuin olla voi. Itse vain vertaan eletyn elämän määrään, ehkä väärin, mutta lienee ainakin joidenkin kohdalla pitävän paikkansa.

Hönttä! siinä kyllä oot ihan oikeessa, eihän ne koskaan oo tyytyväisiä.. Siis joko teet lapset liian nuorena/vanhana jne... Mikäänhän ei koskaan oo kaikkien mielestä hyvin...

Lilylle teretulemast! =)

Soffu!

Musta on myös ihan huippusiistii katsella pienten kiekkotreenejä! Molemmat veljenpojat pelaa Tapparassa ja oon jokusen kerran päässy näkemään kunnon matseja! =)

Ja vaihteeks omaa napaa.. oon ottanu pari konjakkia murheeseen.. oikeesti oli naurettavaa kuvitella etteikö mun mutsi huomais, että joku mättää.. No huomashan se..

Saatiinpahan selviteltyä asioita, aikasemminhan mä oon luullu, ettei se halua enempää lapsenlapsia, tänään selvis ettei se ihan niin mennytkään. Mun jaksamisesta olikin vaan huolissaan.

¨Huvittavaa sinänsä.. Ukko soitti tänään, olivat saksassa laivan kanssa. Mä sille sitten tihrustin, että ei tuu meille kolmatta lasta..

no.. Ilmeisesti ukkokulta tuntee mut paremmin kuin mä itse, koska hän sanoi heti, että ei muuta kuin yritellään ens lomalla. Ja mehän oltiin siis päätetty, että jos ei tärppääniin sitten ei..

Ja oikeesti tyhmä minä.. Enhän mä kertaakaan saanu ovistestistäkään oikeeta plussaa joten.. *hakkaa itseään jälleen kerran kuolleella lahnalla päähän*

Hrhh, pitäsköhän lopettaa tää sekava sepustus..

Mutta mitä mun piti sanoa oikeesti oli se, että kiitos tälle ihanaiselle truplasakille! Vähän aikaa oon täällä vasta pyöriny, mutta lyhyessäkin ajassa sitä oppii erottamaan " truplat" akanoista.. ! =)

Ai juu, lupasin tulla taas vasta kun mulla on jotain järkevää sanottavaa.. Olihan mulla! Vielä kerran onnea Mirulii! =)

Vierailija
53/53 |
23.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. Siis Marieelan kanssa olin samoilla ajatuksilla, vaikkas kirjoitin Mariposan.. suokaa anteeksi, kun nimetkin sekoavat tässä niin muuten kovin selväjärkisessä päässä.. *hah*