~~~TRUPLAT SYYSLAUANTAINA~~~
Kommentit (53)
Luin äsken tuon wäiskin tarinan
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=5424493&p=1&tmode=1&smode…
...ja nyt rupesin ajattelemaan kaikkea kamalaa. Se oli syöny samoja pillereitä kun minä, ja sillä meni kierto ja koko homroonitoiminta ihan sekasin. Ja eka pillereiden lopttamisen jälkeen oli ollu raskausoireita ja kaikkea. Ei ois pitäny lukea.......
Pakko kommentoida vielä siitä hoitoasiasta,että aina ei tosiaan voi jäädä kotia,mulla oli aikoinaan määräaikaset työsuhteet ja jos en olis mennyt töihin,niin sit olisin saanut olla menemättä kokonaan. Tuntuhan se pahalta viedä pieni hoitoon ja vielä pahemmalta tuntui,kun ihmiset päivittelivät,että miten saatoin sen tehdä ja enkö rakasta lastani,kun vien sen noin pienenä ja kaikkea. Kyllähän minä rakastin ja rakastan edelleen...Ja nyt ihmiset kyselevät,että ainako sinä meinaat olla VAAN kotona... :D Ei ne ole koskaan tyytyväisiä, harvemmin sitä kyl ehtii vaan olla ;))) Mutta viis siitä,mitä muut ajattelee,me elämme meidän elämää ja toiset taas toisenlaista.
*koittaa lähteä siivoamaan eikä VAAN olla kotona* :o)
Kaik alkaa heti puolustelee et kyllä me ollaan onnellisia näin jne. Kyllä varmasti ootte. Mähän puhuin omasta HENKILÖKOHTAISESTA mielipiteestä, miten haluan OMALLA KOHDALLA toimia. Ei mun elämästä oo pois muitten tekemiset ;) Enkä oo ikinä tuominnut muita - jotka toimii toisin.
Ja siitä säästämisestä - oli kyse SIITÄ PARISTA KUUKAUDESTA. Marieela - Joo tavallaan elän siivellä. Mut on mullakin laskuja jotka hoidan aivan itse. En siis maksa asumisesta, enkä aina ruuasta. Meillä on kaikilla sama keittiö. Joskus käyn minä kaupassa - joskus mun isä.
200¿ kk tuloilla maksan omat laskuni, vakuutukset, rahastot, vaatteet ym. ym. Tässä nyt selvennykseksi - että kyllä tuolla 200¿ on oppinu myöskin säästämään ja elämään. Näillä tuloilla joutuu myöskin ennakoimaan esim. vakuutukset. Jopa minä saan säästöön enemmän tai vähemmän kuussa - joten on siihen muittenkin pystyttävä - yleensä siin onkin kyse vaan haluamisesta. Mut en väitä et kaikkien pitäs haluta/pystyä!!
Ajoin tässä takaa sitä että mahollisuuksia on monia - HARVOIN on kenelläkään mikään pakottava tarve laittaa 9kk hoitoon esim. päikkyyn. YLEENSÄ näihin löytyy joku ratkasu ettei näin tarvii tehdä - enkä edelleenkään sano että muiden täytyy toimia näin. Puhuin vaan omasta puolesta!
Esim. Tuo Höntän tilanne, kun on sellainen työtilanne et muuten voi saada kenkää - niin mikäs muu siinä auttaa. Tottakai ite toimisin ihan samoin!!
Niin kovasti olen plussaa sulle toivonut. Olette yrittäneet kuitenkin jo sen verran, että ihana tuo plussauutinen:) Kovasti tarrasukkia. ONNNEA!!!
Marieela: eiliseen pinoon ja meidän keskusteleluun:) Ymmärsin pointin. Mä itse tein väärinkäsityksen. Eli voin huomatakin vuoden päästä, että minä itse en pääse lapsesta irti ja en laitakaan hoitoon jne... mä olen sinänsä samaa mieltä, että näitä asioita ei voi tietää ennen kuin on se lapsi!! Hyvä, että ollaan samoilla linjoilla.
GALLUP: tosiaan. Ymmärrän Talvikki täysin kun sanot, että parikin kuukautta kotona voi kaataa koko talouden. Varmasti jos sun mies opiskelee ja sinä olet vain töissä ja kolme lasta + lainat. Ei siinä paljoa jää, jos mitään jää! Ja musta on hienoa, että ostetaan oma asunto vaikka olisikin vain yksi maksaja alkuunsa. Lainanlyhennys voi kuitenkin olla paljon vähemmän kuin markkinavuokrat.
Meillä on kanssa niin, että mulla vielä tosiaan opintoja aika paljonkin jäljellä (toinen ammatti). Täällä pk-seudulla asuntojen hinnat ovat huikeat ja tiedän todellakin sen, että monen lapsiperheen talous on tosi kovilla täällä. Tutkimusten mukaan normaalituloisilla lapsiperheillä ei tosiaan säästöjä jää sen kummemmin.
Nekku: sulla varmasti ollut eri tilanne talouden suhteen. Esim. jo asuminen täällä etelässä on huikeasti kalliimpaa. Vuokrat ja asuntojen hinnat esimerkiksi.
Mun mielestä tämä on hyvä keskustelu ja toivottavasti kukaan ei loukkaannu näistä kommenteista:) Keskustellaan vaan lisää! ****tykkään hyvistä keskusteluista
PÄÄLLIMMÄISENÄ MIELESSSÄ KUITENKIN MIRULIIN PLUSSA, HIENOA!
En mitenkään tahallani halunnut ymmärtää sua väärin, mutta kyllähän nämä lauseet kolahtivat:
-nekku-:
Sen muutaman kuukauden äippäloman jälkeen pärjää KUKA VAAN - ON TILANNE MIKÄ TAHANSA (lähes joka tapauksessa). Voi vaikka säästää etukäteen niitä muutamaa kuukautta varten pikkasen sukan varteen, jos ei MUKA muuten pärjää
Kirjoitat, että nämä ovat sinun henkilökohtaisia mielipiteitä. Ovat joo, mutta yleistät aika rajusti noilla kohdilla, jotka kirjoitin isolla...
Laskin tuossa, että jos jäisin kotiin kotihoidontuelle ja sitten miehellä se opintotuki niin tulomme olisivat noin 600 euroa/kk. Lainanlyhennys+vastike ovat kuussa 700 euroa ja auton lyhennys 300 euroa!!! Sitten ruoka+kaikki muut laskut ja menot. Eli pelkästään asumisen ja auton maksujen jälkeen olisimme 400 euroa MIINUKSELLA!!! Nyt kysynkin, että miten voit ajatella, että pärjäisimme???
En voi sille mitään, että mua kiehuttaa ja kypsyttää ihan todella! Yleensä en täällä kovin paljon mielipiteitäni ole ilmoitellut ja musta kaikki saavat olla sitä mieltä mitä ovat. Mutta ei voi yleistää asioita kuten nekku teit! Musta on ihanaa jos voi olla lapsen kanssa pitkään kotona. Minäkin olisin jos vaan voisin, mutta kun en voi. Minusta on tärkeämpää, että lapsilla on ruokaa ja koti kuin se, että he joutuvat pienenä hoitoon. Kyllä minäkin mietin jatkuvasti, että olisiko se millään mahdollista, että voisin olla kotona pidempään. Vielä en ole ratkaisua keksinyt...
Talvikki*ei halua lietsoa riitaa vaan luoda ymmärrystä ihmisten erilaisiin elämtäntilanteisiin ja pyytää anteeksi jos loukkaa nyt jotain*
emmasanna:
Ja musta on hienoa, että ostetaan oma asunto vaikka olisikin vain yksi maksaja alkuunsa. Lainanlyhennys voi kuitenkin olla paljon vähemmän kuin markkinavuokrat.
Päätimme kokeilla " kepillä keväistä" ja marssimme pankkiin. Otimme niin vähän lainaa kun vain pystyimme ja ostimme mahdollisimman halvan asunnon, jota sitten remontoimme mieleiseksi. Tällä hetkellä meillä jää 100 euroa/kk käteen enemmän kuin silloin kun asuimme vuokralla. Meistä tämä siis järkevä ratkaisu. Juuri juuri tosiaan pärjäämme, mutta olemme sillä asenteella, että tällaista elämämme on nyt ja joskus sitten ehkä saamme enemmän luxusta:))
Kiekkokoulusta kotiuduttu. On se niin ihanaa kattoa noiden pikku nappuloiden ekoja harjoituksia jäällä : ) Voi, kun toinen yrittää niin tosissaan...
Mies lähti ampumaradalle ja mä pääsin vauviksille : )
Kyllä on ihana uutinen tuo Miruliin plussa!!! Aivan mieletöntä et tää porukka plussa aina yhdessä! Miten se voi näin mennä???
Galluppiin, jos edes muistan kysymyksen oikein:
Mun kouluhan on kesken. Se jää puoli vuotta vajaaksi +muutama kurssi rästissä. (en ala keväällä hulluna tekee rästejä, vaan nautin raskaudesta ja teen normaalit kurssit) Jos voin yritän äippäloman ohessa tehdä pikku hiljaa koulua valmiiksi. Jos voin, olen kauemmin kotona kuin vuoden, mutta kirin samalla koulua.
Asia on todella auki, milloin tarkkaan valmistun, vien lapsen hoitoon tai menen töihin.
Pienen pienenä haavena elää jo toisen lapsen saaminen aika pian ekan jälkeen jos mahdollista. Kaikkeen laitan että jos mahdollista.
Ensinnäkin, on eri asia elää pääkaupunkiseudulla kuin vähänkin pienemmässä kaupungissa. Kaikkiin hintoihin tulee " kaupunki-korotus" .
Mun mielestä Nekun tilanne on aivan eri kuin meillä muilla. No en tiedä kaikkien tilanteita. Joka ikinen penni ja sentti on omasta pussista kaivettava, vaikka koko pussi olisi tyhjä.
Meidän auto meni juuri rikki ja nyt mietitään että mistä ihmeestä revitään 300e että saatas se ees siihen kuntoon että sillä vois ajaa turvallisesti.
Täällä kaupungissa tuo asuminen on vaan niin kallista että siinä ei periaatteet auta. Sitten jos aletaan periaatteita miettii niin täytyy jo miettiä että voiko niitä lapsia edes tehdä jos " haluaa saada kaiken" !!
Jos on pakko mennä töihin kun lapsi on pieni niin on todella sitten parempi mennä. Onko se hyvä koti sitten, jossa vanhemmat menettävät meilenterveytensä miettimällä koko ajan että miten tämäkin kuukausi pärjätään? Hermot ovat kireällä ym ym.
No niin oliskohan tässä tarpeeksi tältä erää? : )
Hyviä keskusteluja, se on ihan ok!!!!
Enkä ole Nekkua missään nimessä syyllistämässä. Halusin vain sanoa, että hänellä/sulla on hieman eri tilanne kertomastasi päätellen.
Jep, palataan muihin aiheisiin kohta....
Soffu
[b]Marieela:[/b] Pääsisinkä mäkin M-kerhoon, kun tuo mun oikea etunimi alkaa kuitenkin sillä? *haluaa epätoivoisesti plussata teidän kanssa* :D
[b]Katzu:[/b] Miten meni isoisän kanssa?
[b]Talvikki:[/b] Ymmärrän sua hyvin! me ollaan kaksi opiskelijaa joiden tulot on yhteensä 800e/kk. Vuokra jo pelkästään 630e + matkakortit + ruuat + laskut. Lisäksi ei olla mistään säästeliäimmästä päästä... Pakkohan tässä on töissä käydä, että selviää hengissä (ja nyt en edes voi tulorajojen takia, kun maksan jo tukikuukausiakin takaisin). Ollaan kans mietitty asunnon ostamista mahd. pian (tai mä olen, mies tykkää asua vuokralla sen " helppouden" takia --> haaveilee ulkomaille muutosta). Mä onneksi valmistun ens keväänä ja mies siitä vuoden päästä, jolloin joudutaan kuitenkin luopumaan tästä kämpästä. Saitteko te lainan ihan helposti? Meillä kaverit ovat hakeneet " maalta" kotipaikkakunniltaan, kun eivät ole täältä saaneet, jos molemmat eivät ole töissä. Meillä ei vaan tollaista mahdollisuutta oikein ole.
Mua ei kuitenkaan pelota taloudellinen tilanne lapsen kanssa. Laskin, että saan paremmin äitiyslomalla kuin näin! Kyllä se rakkaus aina rahan voittaa!:)
Just mun säkää. [b]Meitä kuvattiin siellä kirpparilla telkkariin![/b] Ykköseltä tuli suorana joku kirppisohjelma ja ne halus kuvata jonkun pöytää kun Kaarina K. oli siellä " ostoksilla" . Just mun tuuria, että olin kuin suoraan kauhuelokuvasta:/
Tein muuten tosi hyviä ostoksia itse vaikka olin siellä myymässä;)
[b]oma napa:[/b] Tänään en millään jaksanut mittailla lämpöjä klo. 6:30, mutta valkkaria rupee pikkuhiljaa tulemaan. Eli eiköhän se
tästä!:)
A kp10
[color=blue] ONNEA [/color] MIRULII, [color=hotpink] ONNEA ONNEA ONNEA!!!!!! [/color] =) =) iiiiihana uutinen. Ja siinä meidän maltillinen testaaja ;) =D Sori oon lahopää enkä muista et koska alotitte yrittää?
Voi, kun itekin sais tollasen testitulokse, ja mahdollisimman piankin vielä...*haaveilee*
Menkkajomotukset is back, taas töissä alkoivat. Mutta tuhrun tuhrua ei ole vielä näkynyt. *pienen pieni toivonkipinä elää*
Nyt siis kp 30/28-34, pitkä on vielä minun piinailumatka. Lienee turhaa mitään testiä vielä tehdä, kun menkat ei ees virallisesti vielä myöhässä. Pöh...Mä kyllä oikeesti mielestäni ansaitsisin jonkun Vuoden Maltillisin testaaja ja Raskaustestien Säästäjä-palkinnon tästä hyvästä, et en oo edes käynyt ostamassa testiä vielä. Uskallan väittää, aika moni ois jo varmaan testannu. =D Se on vaan tätä, kun noi kierrot on niiiiin epäpitusia, ei viittis millään tehdä " turhaa" testiä. Jos etukäteen oisin tienny et tää kierto jäis siihen 28, olisin takuulla jo testannu, mut kun tässä on vielä monta päivää aikaa tädin tulla. *manaa suuren kierron vaihtelun sinne missä mikään ei kasva*
mut joo,mies heräs ja örisee jotain että ruokakauppaan. Paree lähtee enneku tulee nuijasta päähän.
*REPS* Axelara:
Just mun tuuria, että olin kuin suoraan kauhuelokuvasta:/
Axe: Kiva, että teit hyviä löytöjä:) Sulle kans toivon plussaa todella paljon!!! Kyllä se sieltä tulee-vällyt vaan viuhumaan;-) Me tosiaan saatiin aika helposti lainaa. Kahdesta pankista kysyttiin ja molemmista luvattiin. Mutta summa on kyllä nykypäivän lainasummiin verrattuna melko pieni!
nekku: Toivon, että meidän välit pysyy hyvinä tästä " väittelystä" huolimatta:) Kuten jo kirjoitin en halua ketään loukata, mutta tuo asia vaan keitti mulla yli. Toivottavasti ymmärrät miksi.
Harvoin mä kirpparilta ostan mitään, mutta tänään: espritin t-paita (3e) ja villatakki (5e) (kaverilta), tukipojalle housut (1e) ja Nalle Puh- myssy (1e), ilmaiseksi kaverilta läjä leluja (näille mun hoitolapsille), vaunujen hyttyssuoja(!) ja yksi pitkähihainen peruspaita. 50 senttiä maksoin hienosta kassista ja kotiin ostin 4e:lla tumman ruskean puulaatikon sisältäen kaksi sinistä, simpukkakuvioista servettitelinettä ja 3 koristeellista puulastaa. Rakensin näistä " kahvipisteen" ja telineeseen laitoin suodatinpusseja. *tyytyväinen*
[b]Mii:[/b] muistatko/tiedätkö milloin sulla oli ovis? Voitas sit pakottaa sua testaamaan mahdollisesti jo aikaisemmin;)
Nyt menen seuraamaan futista ja jännäämään saanko veikkauksesta rahaa;)
Vieläkin hymyilyttää MIRULIIN uutinen :))
EMMASANNA: Hyvä että ymmärsit ajatukseni vaikka en kovin hyvin osaa itseäni ilmaista kirjoittaen ;)
TALVIKKI: Välillä on lupa kiehua, ihmisiähän me ollaan ;D Aikuiseksi ja inhimilliseksi tekee se, että asiat sovitaan eikä aleta nyrkit pystyssä riehumaan. Paitsi täti-punaiselle saa vaan nyrkkeillä ;)
NEKKU, en mä ymmärtän väärin omasta mielestä sinua? Mutta kuten sanoin, sun tilanne on täysin eri kuin meillä muilla ketkä elää oikeesti [b] täysin [/b] omillaan. Ja ehkä sitte kun tilanne on sama, voi vasta sanoa onko mahdollista venyttää pari kk äippälomasta. Ja voinen sanoa että jos olisit omillasi, niin et todellakaan 200,-/kk tuloilla pystyisi vielä säästämään laskujen ja vuokran jälkeen (onko ees niin halpoja vuokria Suomessa) ja venyttelemään. En vain usko siihen millään. Mutta se on VAIN minun mielipiteeni. Tämä ei ole siis fakta=totuus vaan oletus. En ainakan ole koskaan kuullut että joku täysin ilman vanhempien/ulkopuolisten tukea olisi kyennyt maksamaan ko. summalla kaikki ed. mainitut ja vielä muka niistä rahoista säästäisi. Kuulostaa ainakin absurdilta ;)
Mutta siinä olen samaa mieltä et hyvä olisi joka lapselle yrittää olla kotona pidempään, mahdollisuuksien arjoissa.
En minäkään halua sanoa tätä pahalla enkä edes kiukun sävyisesti. Vaan aivan rauhallisena tuumaillen ja [u] omia [/u] ajatuksia äänen sanoen =)) USKOTHAN???? :) *haluaa pysyä ystävänä vaikka olisi erimieltä*
AXE: Ehdottomasti SOPII että plussaat tässä samalla aallon laineella :)
Vähempi ajatus ei edes mulle kelpaisi ;) JA mä oikeesti kaipaisin JO NYT kaveria rinnalle kuka myöskin kasvattelisi masua mun kanssa. Ois niin ihana saada shoppaila samanhenkisen, samassa tilanteessa olevan ja vielä yhtä shoppailu hullun kanssa kuin itse on =) *miettii olenko liian säälittävä & yksinäinen*
Oma napaa: Mä sitte kerroin äidille :) Olen aina kertonut heti plussan saatuani, ja nyt en sitte ihan heti kertonut ;) Itseasiassa, tuli sellainen pakko-tilanne päälle. Kysin onko panadolia kun päätä särkee ja äiti kysyi että eikö burana kävis kun ei muuta ole. Hetken mietin hammasta purren ja tokasin ettei se käy. Äiti kysyi mikis. Mä siihen et: no kun susta tulee jo kolmannen kerran Mummi jos kaikki menee hyvin. Ja sitte äiti ojensi mulle panadolin ja sanoi: sainpahan uutisen puristetuksi ;DDDD Eli Äiti huijasi mua totaalisesti, tietäen etten kykene valehtelmaan. Kertoi aavistaneensa asian jo vko sitte, oli kuulemma unissa siitä hänelle kerrottu ja ennustajallakin oli käynyt ja hänkin oli sen ilmoittanut/nähnyt.. Eli minä totaalisen helppona nakkina olen tänään tullut huijatuksi. plääh ;D
Mutta oikeestaan kiva että on nyt joku kuka tietää. Ja äiti ei kerro eteenpäin kunnes annan luvan =) Ja äiti on ainut kelle edes kertoisin, tiedän lisäksenne, tietenkin ;)
Nyt syömään :)
Lähin jo tossa pari tuntia sitten kotiin täältä äidin luota (kävelyllä) ja kävin matkalla kaupassa. Noh,olin tyytyväinen kun kassa antoi vaihorahat ja lähdin käveleen..Ilman ostoksia. Onneksi kassa huusi perään. No sitten kävelin kotiin ja söin ja aloin ettiin puhelinta. Mihis muualle se oiskaan jääny ku tänne äidin luo. Eli ei ku takasin. Onneks oli tiet sulanu,et uskalsin lähtee autolla. (siinä on viel kesärenkaat)
AXE:laitoin heti itelle ylös et muistan kattoa sen ohjelman maanantaina.;) Ja tottakai saat tulla mukaan valtaisaan plussa-aaltoon!! =) =) =)
Niin ja sä varmaan tiiätki koska voisin testata (jos täti nyt tajuis pysyy pois) kun ovis oli 13.vpä? Se oli kp 18. Ennen ollu mun mielestä aiksemmin, kun kierto on ollu sen 28 pvää.En oo varma. Saakohan tästä nyt mitään selkoo? En oo kovin hyvä matikassa... ;D
Nyt mun pitää taas lähtee kotiin,kun kerkesin tehdä takkaan tulet ennen kun lähin.. Moiks!
Kiitos vielä kerran kaikille onnitteluista. Olo on kyllä vielä niin epätodellinen. Ettäkö mä olisin raskaana... Tää työpäiväkin menee niin hitaasti. Haluisin niin jo miehen viereen hehkuttamaan tätä onnea. Se kun ehti aamulla jo lähtä sinne raksalle enne kuin tein testin. Laitoin sille kyllä viestiä menmään.
Näyttääpi siltä, että pomollekkin pitää melko piakkoin kertoa tästä tilanteesta. Tänne kun näyttää ilmaantuneen lappu seinälle, jossa lukee että kaikkille hoitajille kustannetaan influenssa-rokotteet. Ja mä nyt en sitte tietenkään sitä voi ottaa.
mii ja Mariposa: Mä täällä peukutan teille oikein todella, että saisitte plussat! Oisko teillä kummallakaan l.a heinäkuun puolella, vai menisitteks te vielä kesiksiin. Haluisin niin jonkun toverin tonne heiniksiin odotuspuolelle. Axe nyt tietty ainakin liittyy mun seuraan.
Anteeksi nyt en kykene kommentoimaan muuta, pää on nyt niin täynnä vaan tuota positiivista testiä. Mutta huomenna lupaan taas ryhdistäytyä ja kommentoida paremmin.
T. väsynyt mutta sitäkin onnellisempi mirulii
MIRULII: Vauva-laskurin mukaan menisin heinäkuun puolelle(3.7)! Että superpeukutukset nyt sitten että sinne päästään!!!!!! b d
Ei mutta nyt on pakko läheä.....
mulle tuli mieleen, että jos et halua pomolle vielä kertoa niin voithan aina sanoa kun saatte ilmaiseksi ne rokotteet, että ' kävin itse asiassa sen jo ottamassa viime viikolla jossain muualla... ' . Tai keksiä jotain muuta... onko kiva pomo, siis haluatko kertoa hänelle aikaisin vai et?
MARIEELA: eikö teillä ollut kanssa suunnitelmissa hankkia oma asunto pk-seudulta? Muistelen jotain, että olette käyneet katsomassa. Meilläkin asuntokuume... kaksio on ja kyllähän tässä pärjää, mutta vuoden päästä voi olla jo ahdasta, kun täällä vilistelee tenava pitkin lattioita = ei ole lattiatilaa kummemmin... hinnat vaan on ihan mielettömät, mutta täällä se asunnonarvo toisaalta pysyykin!!!!
Tää on ihan hyvä keskustelun aihe... Mutta onhan näitä erilaisia tilanteita niin paljon kuin on perheitä. Että käytäntöjä ja mielipiteitäkin on varmaan yhtä paljon :)
Toivottavasti ymmärsitte etten mä sanonut mitään henk.kohtasesti teitä kohtaan, koska en todellakaan tiedä teidän tilanteista.. Eli en voi esim. tietää millaiset taloudelliset tilanteet teillä on. Joten en oo tarkottanu et te kaikki pystyisitte olemaan sen muutamankin kuukauden kotona!
Yleistin asian niin että harvoin kuitenkaan on oikeasti sellainen tilanne että on pakko. En siis sanonut että teillä ei olisi tälläisiä pakko-tilanteita.
Olikohan se Soffu(?), joka sanoit että mä en olis ihan samassa asemassa teidän kanssa - koska en joudu repimään pennejä samalla tavalla kun te. Kyllä muuten varmasti ihan samalla tavalla revin omatkin pennit. Mut tilanne eroaa ehkä teihin sen verran että mulla ei varmasti ruuasta ole pulaa - koska isäni hankkii tänne sitä yhtälailla kun minäkin. Muihin laskuihin kyllä todellakin joudun pennejäni venytttämään, esim. autovakuutus 140¿, siitä ei kovin paljoo jää muihin juttuihin 200¿ tuloista. Nytkin syksyllä oli tytölle hankittavana talvivaatteet, siihen lisäks autovakuutus, puhelinlasku ja auton katsastus... (en varmaan osaa selittää) Yritän selittää etten mä sentään niin siivellä elä!! Omat laskuni, kaikkeen liittyen hoidan itse. Auto taitaa olla se suurin kulutus, kun on vakuutusta, huoltoja (sekin kun voi maksaa sen 300¿).. Niin omasta pussista mä ne revin.
Enkä mä pidä itseäni niin siivellä eläjänä. Vastapalkkioks mä teen sitten muita juttuja tässä perheessä. Esim. kesäsin oon vahtinut aina mun pikku sisaruksia (ettei niitä tarvii hoitoon laittaa, pienempinä), kyllähän siinäkin porukat on säästänyt pitkän pennin! Sit autan mm. siivoomisissa, ruuanlaitoissa, pesen matot kesäsin jne jne. ja noita lapsia katon iltasinkin aika usein ja oon jo kymmenisen vuotta hoitanut niitten läksy- ym. koulujutut.
En mä täällä vaan makoile ja odota et mulle työnnetään lusikka suuhun. Mun vanhemmat on enemmän kun kiitollisia siitä miten mä autan niitä. Tyrkyttävät siitäkin rahaa palkaks - mut en ota vastaan, koska muutenkin auttavat mua elämisessä! Molemmat osapuolet saa tästä yhtä paljon - eikä kaikkee voi mitata rahassa.
Ärsyttää jos ihmiset kuvittelee et mua pidetään täällä kuin kukkaa kämmenellä ja saan kaiken :( Tottakai annan heille takasin sen mitä pystyn ja olen kiitollinen! JOs oon joutunu rahaa lainaamaan isompiin juttuihin, maksan ne kyllä takasin kun siihen pystyn.
Joo, mut miehen kainaloon.........
Mulla on kans noiden [b]rokotteiden[/b] kans kinkkinen tilanne... miehen pitäs kuulemma ottaa (anoppi sanoi) tavallisen influenssan lisäksi lääkkeet lintuinfluenssaa vastaan. Ja kuulemma sen lähipiirinkin kuuluu ottaa toisen terveyden vuoksi (sillä on se sydänvika). Mulle jäi vähän epäselväksi onko mun miehelle vaaraa, jollen mä ota sitä kans. esim. tartuntariski tms?! Anopin ex-työkaveri (infektiohoitaja) on jo hankkimassa reseptejä, mutta mä en haluaisi ottaa " peläten" olevani kohta raskaana. Anoppi kyllä hyvin tietää, että raskaana saatan olla milloin vain.
Plääh! Yleensä olen sitä mieltä, että turha mitään on välttää, jos ei tiedä olevansa raskaana, mutta tuon km:n jälkeen fiilin on vähän eri. En mä nyt mitään buranoita stressaa, mutta tuosta rokotteesta mulla ei ole mitään hajua.
*takaisin telkkarin ääreen*
Marieela:
*reps* Oot ihan hassu. ;D Ja ei siis oo tätiä näkyny,eikä viellä ihan ois aikakaan. Mut en päästä sitä kylään. Otan kirveen turvaks. :)