Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tiedä, miten suhtautua. Teini-ikäinen poikani jäi kiinni seksin harrastamisesta.

Vierailija
07.02.2011 |

Ja kyseessä oli siis toinen poika, hänen kaverinsa, jonka luona hän oli yökylässä. Ovat olleet hyviä kavereita pitkään ja tämä toinen poika on ollut meilläkin yökylässä. Pojan äiti oli mennyt illalla poikien huoneeseen kysymään, maistuuko sipsit tms. ja pojat harrastivat suuseksiä. Pojan äiti soitti minulle, ja olen ollut shokissa koko viikonlopun. En oikeasti tiedä, mitä tehdä.

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs nyt pelätään, kun homous tuli omaan perheeseen ja yritetään kaikin tavoin sulkea silmät todellisuudelta. Paljoa eivät nyt selittelyt auta, että kyllähän pojat tuossa iässä kaikkea kokeilevat, he tietävät sen itse parhaiten, mistä he tykkäävät ja eikä siinä ole mitään pahaa. Älkää tehkö tästä tapauksesta mitään numeroa vaan tukekaa lapsianne heidän seksuaalisuudessaan, ette kuitenkaan millään kasvatuksella pysty muuttamaan heidän seksuaalisuuttaan, vaikka kuinka haluaisitte. On äärimmäisen huolestuttavaa tälläkin palstalla nähdä, kuinka moni ei ota poikia todesta vaan pyrkii kaikin tavoin selittämään asian joksikin muuksi kuin mitä se on. Avatkaa jo vihdoinkin silmänne ja hyväksykää faktat, jotkut kun vaan syntyvät homoiksi ja toiset heteroiksi, sille te vanhempina ette mitään voin. Mitä nämä pojat nyt tarvitsevat, on vanhempien varaukseton tuki ja hyväksyntä, ei tuomitseminen, muuten näiden nuorten elämästä voi tulla valtava ahdinko, jonka seurauksia en halua edes ajatella.

200 vuotta sitten pojat olisivat kokeilleet lammasta tai lehmää... Nyt heillä oli vain toisensa. Harva tyttö suostuu antamaan suuseksiä tuossa iässä. Pojilla oli vain toisensa ja intressit kokea miltä se tuntuu. Homoudella ei ole tässä mitään sijaa.

Vierailija
42/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska poikasi kuitekin miettii, onko soitettu ja mitä jos on, minusta pitää jotenkin ilmaista, että tiedossa on ja että ei hätää.

Itse varmaan sanoisin, että olipa se kokeilua tai sitä, että oikeasti tykkää pojista homma on ok ja että sinun kanssasi voi jutella tästäkin, jos poika haluaa (varmaan 16-v jätkä haluaakin äitinsä kanssa jauhaa seksielämään liittyviä juttuja :D)

Kokeilujahan nuo on joka tapauksessa tuossa iässä, oli homo tai ei. Minusta seksiin ei tarvitse liittää suuria tunteita, kunhan käyttäytyy ihmisiksi ja kunnioittaa toista.

Minusta tuolla sukupuolella ei ole niin väliä, mutta en tiedä mitä ajattelisin, jos oma poikani (6-v) olisi samassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojasta "tehdään homo", jos asiaan kiinnitetään liikaa huomiota ja taivastellaan sitä.

16-vuotiaan lapsen seksuaalisuus ei valitettavasti kuulu enää vanhemmille millään tavalla. Ei auta kuin katsoa, että mikä lapsesta kehittyy, homo vaiko hetero.

Minun mielestäni on niin, että mikäli asiaan kiinnitetään turhaan huomiota, nuoret itsekin kauhistuvat asiaa, ja saattavat ajatella että no niin, homoja ollaan, minkäpä sille mahtaa. Vaikka oikeasti on menossa etsikkoaika.

Homous, heterous tai biseksuaalisuus taitaa olla semmoinen asia, joka on tietyllä lailla olemassa meissä kaikissa jo syntymästämme lähtien. Seksuaalisuus pitää löytää jokaisen itsestänsä ihan itse. Tietysti heikkoja persoonia helposti viedään kuin ämpäriä, siihen suuntaan mihin vahvempi persoona haluaa. Mutta loppujen lopuksi sitten neli-viiskymppisenä löytyy se oikea identiteetti, joillakin onnekkailla toki aiemmin.

Nyt joku luulee että olen homoseksuaali. Mutta kun en ole, vaikka joskus ajattelenkin että olisi helpompaa olla vaan tyttöjen kaa XD kun miehet on niin ärsyttäviä. Eli olen ihan sataprosenttinen heteronainen. Jossakin vaiheessa elämääni mietin että mahdankohan olla lesbo, kun mieheni ei hirveästi kiinnostanut minua seksuaalisessa mielessä. Mutta sehän olikin vain sitä että oltiin miehen kanssa vähän kuin sisko ja sen veli, eli kaveripohjalla. Eron jälkeen on löytynyt niitä miehiä jotka pyöräyttää sukkia jalassa jopa pelkällä katseella. Ja on löytynyt semmoinen mies, jonka kanssa voisi harrastaa seksiä aamulla, päivällä, illalla ja yöllä. Useamman kerran peräjälkeen samalla rundilla. Että se niistä lepsoiluista, enää ei tarvi miettiä että kiinnostaakohan minua naiset enemmän...

Nuorella 16-vuotiaalla pojalla on kokeilut menossa. Jos poikien kesken tapahtuvaa suuseksiä dramatisoidaan liikaa, voidaan ohjata ajatukset homouteen.

Ja sitäpaitsi mitä pahaa siinä homoudessa olisi. Toki sen joutuu varmaan jokainen "homon" läheinen miettimään itse, että ei kai se kivutta käy. Minun kouluaikaisista ystävistäni kaksi on homoa ja yksi lesbo. Kyllähän se alussa tietenkin mietitytti ihan muutaman sekunnin ajan, mutta sitten muistin että en ole ikinä ollut keneenkään heistä seksisuhteessa, vain kaverisuhteessa, ja se mitä ja kenen kanssa he vällyjen alla puuhaavat, ei kuulu ystävyyteemme millään lailla.

Ihan niin kuin lapsen ja vanhemman väliseen rakkauteen ei seksuaaliset asiat kuulu millään lailla. Sama lapsi se yhä on, pelmusipa peiton alla kenen kanssa tahansa.

Yhtä tyttöä kasvatan itse, ja yritän olla avoimin mielin - eli saa olla minulle aina oma rakas itsensä, tuleepa tykkäämään pojista tai tytöistä tai vaikka molemmista. Ei kuitenkaan yhtaikaisesti, että yksi suhde kerrallaan, aina.

Vierailija
44/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vissiin kuului tuon munasuussa kulkevan kommentointiin...

Vierailija
45/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tytöt harrastaa yökyläilyä, muttei pojat.

Vierailija
46/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerrot asiallisesti, että olet tietoinen tilanteesta. Kysy tosiaan, tykkääkö enemmän pojista vai tytöistä, oliko tämä eka kokeilu. Sitten kerrot ehkäisyn tärkeydestä myös poikapareilla, vaikka raskauden mahdollisuutta ei olekaan niin tautien takia. Asialinja, kuuntelua ja punastelusta huolimatta faktoja pöytään. Voit toki sanoa, että sinusta hän on vielä liian nuori harrastamaan seksiä ja toivot että hän vielä odottaisi. Mitään mahdotonta meteliä on turha nostaa ja nyt ei todellakaan ole minkään sievistelyn aika, asiat kerrotaan niin kuin ne on ja puhutaan oikeilla nimillä. Vaikka se tuntuu aikuiselle vaikealta niin se on vain tehtävä, jotta voi olla varma, että lapsella on oikeaa tietoa asioista varsinkin taudeista! Ja se tärkein, te rakstatte poikaanne, tykää hän sitten pojista tai tytöistä.

Pojan kanssa on puhuttu ja suurin piirtein näin se keskustelu meni. En tosin kysellyt, tykkääkö enemmän tytöistä vai pojista tai oliko tämä eka kerta. Kertoo sitten homoudestaan, jos kertoo. Eikä se oikeastaan minulle kuulu, oliko kyseessä eka kerta. Mitäs nyt? Pitäisikö minun soittaa tuttavaperheelle? Edelleen ollaan miehen kanssa hieman hukassa tämän asian kanssa.

ap

Vierailija
47/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tytöt harrastaa yökyläilyä, muttei pojat.

Vierailija
48/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on yksi kaveri monesti koko viikonlopun kylässä,poika opiskelee muualla paikkakunnalla ja näkevät toisiaan harvoin,ei se musta ole sen kummempaa--kuuluu meillä kalustoon omien kolmen pojan jatkeena. :)

ja omani oli juuri viime viikonloppuna kaverilla yötä, 5 kaverusta katsovat jotain matseja ja syövät herkkuja ja vanhemmat ovat kotona--aika nössöjä taitavat muiden mielestä olla :)

Vierailija
49/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan infota kaverin äitiä ja kertoa, että olet jutellut pojan kanssa ja että asia ihan ok.

Turha siitä on sen isompaa numeroa tehdä.

Vierailija
50/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan infota kaverin äitiä ja kertoa, että olet jutellut pojan kanssa ja että asia ihan ok.

Turha siitä on sen isompaa numeroa tehdä.

Ei juurikaan puhunut. Eikä taida tulla huoneestaan ulos tänä iltana.

Kiitos vinkistä, taidan laittaa tekstarin pojan äidille.

ap

Vierailija
51/129 |
07.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletko homo, bi vai hetero vai mitä... hän tuskin ehkä itsekkään tietää varmasti vielä!

Sano vaan että oli hän mitä vaan te rakastetta ja tuette häntä ja jos hän itse haluaa joskus puhua asiasta niin teille voi aina puhua. Näin ainakin itse toimisin.

Vierailija
52/129 |
12.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako vielä aloittajalta kysyä, miten teillä menee nyt, ja ennen kaikkea: miten pojan isä suhtautui tähän kaikkeen?

Vierailija
53/129 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen kirjoittama kirja se on se raamattu niinkuin kirkkokin on ihmisen perustama vaan että juu...

Vierailija
54/129 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa ny kauhiaa, poikas on homo. Tai bi tai hetero väliäkös sillä se ny kokeilee niinku kaikki. Älä vaan mee nolaamaan sitä ainakaa se on vrmn ollu aika tarpeeksi nöyryttävää jäärä kiinni jonku toisen äireelle. Puhu sen kans sano että son ok. Janäi. maaaau

Vierailija
55/129 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2011 klo 21:07"]

Missä niin lukee?

Onhan se hyvä jos ystävä puhdistaa peniksen, ettei tule tulehdus.

raamattu on jalkafetismin luvattu kirja. Sielä joukko miehiä käy pesettämässä varpaitaan Jeesuksella. Ahh. Ei tule mieleen yhtään gaympaa tekoa.

Joudut helvettiin tuosta hyvästä!

hohoho... Nyt naurattaa liikaa... Kiitos hihhuli..

Vierailija
56/129 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt ainakaan nolatko nuoria! Ovat varmaan jo häpeissään yllätetyksi tulemisesta.

Vierailija
57/129 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2011 klo 13:56"]

lasta ei nolattaisi enempää? Minusta et voi tehdä juurikaan mitään muuta kuin olla äiti joka rakastaa lastaan, olla käytettävissä jos haluaa keskustella jne. Minä sanoisin itse suoraan, että jos haluaa jutella, niin olen sitä varten olemassa.
Minua kammoksuttaa tässä se, että kuinka nolo tilanne on ollut näille pojille kun kaverin äiti on paukkassut sisään? Voisiko herkässä murkkuiässä olevalle nuorelle olla juurikaan mitään nolompaa. Toivottavasti tämä ei siis muodostu ahdistukseksi tms. ja toivottavasti nuoret pääsevät ylitse tästä kaikesta.
Jos nuoret ovat homoja niin mitäs sitten...? Se asia ei muuksi muutu vaikka tekisitte vanhempina mitä tahansa. jos tämä oli taas tällaista nuorten kokeilua, niin mitäs sitten? Tuskin sekään yhdessä asiaa suureen ääneen voivottelemalla paranee?
Yllättävän moni mies on muuten kokeillut tuota. Tällaisen keskustelun näin eräässä foorumissa missä miehet keskustelivat ja ikää näillä oli n. 20-30v.
Eli minä kokisin suurta huolta siitä, miten nuoret pääsevät tästä nolosta kiinnijäämisestään ylitse ilman vaurioita. Ymmärrän toki vanhepien tunteet, mutta niillä ei liene merkitystä poikien psyykkeelle muuten kuin siten että vanhemmat pystyvät olemaan lapsensa rinnalla.

[/quote]

Tämä oli viisain kirjoitus tähän mennessä ! Onneksi kaltaisiasi on olemassa.

Vierailija
58/129 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju joo, mutta inhottaa kuinka monien mielestä tässä vaiheessa olisi hyvä kysyä, tykkääkö poika enemmän tytöistä vai pojista. Se kyllä homolle osoittaa, että ette kuitenkaan ihan hyväksy häntä homona. Ei kukaan olisi kysynyt noin, jos poika olisi ollut tytön kanssa, vaan olisi pidetty selvänä, että poika on hetero.

Jos teitä kiinnostaa lapsenne seksuaalisuus, niin kannattaa keskustella ajoissa. Ja pitää seksikasvatus neutraalina, ei heteroseksivalistuksena.

Vierailija
59/129 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi jo kovin outoa, jos 15 v. poikani olisi yötä kahdestaan POIKAkaverinsa luona...

Vierailija
60/129 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2011 klo 13:39"]Ja kyseessä oli siis toinen poika, hänen kaverinsa, jonka luona hän oli yökylässä. Ovat olleet hyviä kavereita pitkään ja tämä toinen poika on ollut meilläkin yökylässä. Pojan äiti oli mennyt illalla poikien huoneeseen kysymään, maistuuko sipsit tms. ja pojat harrastivat suuseksiä. Pojan äiti soitti minulle, ja olen ollut shokissa koko viikonlopun. En oikeasti tiedä, mitä tehdä.

[/quote]

Olisin itsekin shokissa. Mutta kyllähän asiasta jotenkin jutella pitää. Ovat pojatkin varmasti aika lailla ihmeissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän