G: Millä laitatte vettä kahvinkeittimeen?
Itse laitan Iittalan harmaalla Kartio-kannulla vai mikä kaadin onkaan. On varmasti aina puhdas, kun käytetään vain tuohon tarkoitukseen ja on aina saatavilla, kun on siinä pöydällä keittimen vieressä.
Tässä vielä kuva: http://www.iittalahomeshopping.com/WebRoot/Iittala/Shops/iittala/4C03/6…
Kommentit (48)
Mä oon luullut, että kaikki tietää tän ettei kahvipannulla laiteta vettä keittimeen. Olen hämmästynyt
olen suorastaan järkyttynyt näistä vastauksista.
ap
Ja pannu pestään joka käytön jälkeen. Eli n. kahdesti vuodessa, kun meillä kahvia keitetään...
Ja pannu pestään joka käytön jälkeen. Eli n. kahdesti vuodessa, kun meillä kahvia keitetään...
mutta meillä keitetään 4 - 5 kertaa päivässä.
Joten ei pannulla vettä keittimeen
tarkasti, kun olet kaatanut kannusta kahvin pois ja huuhtaissut, siis katso valoa vasten sitä kannua. Huomaat, että kannu ei ole täysin puhdas, vaan rasvainen. Kun sillä kannulla laittaa vettä keittimeen, sitä rasvaa aikojen saatossa kertyy sinne kans ja se vaikuttaa kahvin makuun. Kyllä kahvissa rasvaa on. Ja meillä keitetään kahvia useammin kuin kerran päivässä, ja pesen keittimen silti päivittäin vaikka käytän erillistä kannua veden kaatamiseen.