Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Bioanalyytikko vai röntgenhoitaja?

Vierailija
26.10.2022 |

Kumpi linja kannattaisi valita?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä.

Vierailija
2/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menisin röntgenhoitajaksi. Tunnen useammankin bioanalyytikon, jotka ovat poistuneet alalta saman tien kun se on niin syvältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kumpi sinua kiinnostaa.

Vierailija
4/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suuhygienisti!

Vierailija
5/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä menisin röntgenhoitajaksi. Tunnen useammankin bioanalyytikon, jotka ovat poistuneet alalta saman tien kun se on niin syvältä.

Mikä siinä on ollut vikana?

Vierailija
6/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kumpaankaan koska vuorotyö.

Vierailija
7/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivät samanlaisia, laitteet tekee työn ja arvioit vieressä että tulokset on luotettavia. Näytteen ottaminen on samaa toistuvaa hommaa.

Vierailija
8/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei terveyskeskuksissa noiden työ ole vuorotyötä, vaan ihan päivätyön. Itse valitsisin bioanalyytikon, potilaiden kanssa oloa on vain osan päivää, ja loppu päivästä analyysien tekoa. Toki labrahoitajana saa kuulla niitä ainaisia vitsejä "sitähän tulee kuin härän kurkusta" tai "teillä taitaa olla tänään verilättypäivä".

Röntgenhoitaja on potilaiden kanssa koko päivän, eikä ehdi paljon jutustelmaan potilaiden kanssa muuta kuin "Keuhkot täyteen - saa hengittää".

Vierailija
9/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo tuli himaan ja riisui heti samantien housut ja kiipesi jäykän munani päälle alkaen ratsastaa..

Olin jo sängyllä selällään makuulla ja penis latingissa....

Oi tätä ihanaa elämää! Japijapijaa!

Ap

Vierailija
10/29 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin labrahoitajan hommat 80-luvun lopussa, koska lähes koko touhu oli jo silloin pelkkää napin painamista. Ja niistä potilaista, joista näytteitä otit, et tiennyt mitään taustoja.  Olin niissä hommissa viitisen vuotta ja sitten menin lääkikseen. Nyt jo 25 vuotta lääkärinä, olen tyytyväinen alan vaihtoon.

Vierailija
11/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivät samanlaisia, laitteet tekee työn ja arvioit vieressä että tulokset on luotettavia. Näytteen ottaminen on samaa toistuvaa hommaa.

Enpä ole vielä semmoiseen työhön törmännyt, joka ei olisi samaa toistuvaa hommaa joka päivä. Ehkä jossain ison vastuun rooleissa tai määräaikaisissa projekteissa tms., mutta siihen päälle tulee sitten stressiä/epävarmuutta. Jos haluaa hyvän työllistymisen ja huolettoman elämän niin sitten se on vähän semmoista saman toistoa joka päivä. Jos on kiinnostunut bioanalytiikasta niin ainakin työ tukee sitä mielenkiinnonkohdetta jos haluaa vaikka vapaa-aikana harrastaa jotain siihen liittyvää. Tai jos haluaa vaan viettää aikaa perheen ja ystävien kanssa niin ei tarvitse tuoda työtä kotiin. Mieti olevasi esim, kirjanpitäjä ilman mitään pätevyyttä laboratorioalalla. Silloin et tietäisi siitä mitään etkä voisi vapaa-ajallakaan kertoa terveysasioista ystäville eivätkä he kysyisi, koska ajattelisivat sinun olevan kirjanpitäjä. Kyllähän se ammatti tuo rikkautta elämään vaikka se jokapäiväinen puurtaminen ei itsessään mitään lisäarvoa tuntuisi lisäävän, vaikka on sekin arvostettavaa!

Vierailija
12/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi kumpaankaan. Jos joku terveydenhoitoalan AMK-tutkinnoista pitäisi valita, niin sairaanhoitaja, koska se antaa mahdollisuuksia tosi moneen, ja kelpaa myös ulkomailla. 

Vaikka kätilö, terveydenhoitaja, ensihoitaja laillistetaan Suomessa myös sairaanhoitajiksi, mutta ne tutkinnot eivät suoraan anna EU-alueellakaan pätevyyttä, tosin se helpottaa pätevyyden saamista että on Suomessa laillistettu. 

Vierailija
13/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos on kiinnostunut bioanalytiikasta niin ainakin työ tukee sitä mielenkiinnonkohdetta jos haluaa vaikka vapaa-aikana harrastaa jotain siihen liittyvää."

Siis mitä v-ttua mä juuri luin! 

Vierailija
14/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En menisi kumpaankaan. Jos joku terveydenhoitoalan AMK-tutkinnoista pitäisi valita, niin sairaanhoitaja, koska se antaa mahdollisuuksia tosi moneen, ja kelpaa myös ulkomailla. 

Vaikka kätilö, terveydenhoitaja, ensihoitaja laillistetaan Suomessa myös sairaanhoitajiksi, mutta ne tutkinnot eivät suoraan anna EU-alueellakaan pätevyyttä, tosin se helpottaa pätevyyden saamista että on Suomessa laillistettu. 

Itse en halua työskennellä niin ihmisläheisessä ammatissa.

Vierailija
15/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa on aivan liikaa samaa toistuvaa hommaa joka päivä. Rutiineja, rutiineja. En kestäisi. Sellainen työ ei tuntuisi mielekkäältä. 

Vierailija
16/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Molemmissa on aivan liikaa samaa toistuvaa hommaa joka päivä. Rutiineja, rutiineja. En kestäisi. Sellainen työ ei tuntuisi mielekkäältä. 

Ei työn kuulu tuntua mielekkäältä. Siksi siitä maksetaan korvausta.

Vierailija
17/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei läheskään kaikki sairaanhoitajat tee potilastyötä. Sairaanhoitajan tutkinto antaa todellakin monia mahdollisuuksia, terveydenhoitoalan asiantuntijatehtäviä, kehittämistehtäviä, terveysalan tuotteiden myynti- ja markkinointitehtäviä, asumisyksiköiden esimiestehtäviä jne. 

Vierailija
18/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eri asiat on siedettäviä/haluttavia eri ihmisille. Mahdoton se on tuntemattoman netissä sanoa mikä ammatti on toiselle paras. Onneksi meitä on moneeen.

Vierailija
19/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei terveyskeskuksissa noiden työ ole vuorotyötä, vaan ihan päivätyön. Itse valitsisin bioanalyytikon, potilaiden kanssa oloa on vain osan päivää, ja loppu päivästä analyysien tekoa. Toki labrahoitajana saa kuulla niitä ainaisia vitsejä "sitähän tulee kuin härän kurkusta" tai "teillä taitaa olla tänään verilättypäivä".

Röntgenhoitaja on potilaiden kanssa koko päivän, eikä ehdi paljon jutustelmaan potilaiden kanssa muuta kuin "Keuhkot täyteen - saa hengittää".

Jos vain odottaa, että ei tarvitse olla potilaiden kanssa, niin eikö olisi parempi tehdä laboratorioanalyytikon tutkinto? Laboratorioanalyytikkokin voi suuntautua bioanalytiikkaan, mutta ei tarvitse koskaan, edes osaa päivästä, ottaa potilasnäytteitä. Tekniikan alan tutkinto. 

Vierailija
20/29 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei läheskään kaikki sairaanhoitajat tee potilastyötä. Sairaanhoitajan tutkinto antaa todellakin monia mahdollisuuksia, terveydenhoitoalan asiantuntijatehtäviä, kehittämistehtäviä, terveysalan tuotteiden myynti- ja markkinointitehtäviä, asumisyksiköiden esimiestehtäviä jne. 

Itselle tuntuisi kyllä aika oudolle opiskella sh:ksi sillä asenteella, että tekee sitten vain toimistotöitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi