Muiden koululaisia jotka eivät osaa uida? (motoriikkaongelmia täällä)
aloin miettimään kun meidän 10v koululainen ei osaa vielä kunnolla uida edes koiraa. Selkää ui hyvin pysyy pinnalla, mutta ei vatsallaan.
Lapsella on adhd, ja siihen liittyviä hahmotushöiriöitä motoriikassa, mm. kessilinjan ylitys on hankalaa jne. Osaa kuitenkin luistella ja hiihtää jotenkuten, ja pyöräily sujuu hyvin. Ei vaan hahmota uintia jotenkin.
Tuo uinti on vaan äidille murheenkryyni jotenkin :/
Uimakoulussa on käynyt 3 kesänä, ja siellä sanottiin että ajallaan oppii.
Milloin teillä muilla opittiin?
Kommentit (5)
ja uinti on hänen ihka oma lajinsa. Se on se laji, missä hän on kulmakunnan etevin. Ihan ehdottomasti, mutta me ollaankin käyty uimassa joka viikko, koska uimahalli on aika lähellä...
Kaikki oppii omaan tahtiin.
ihan perheen anssa säännöllisesti, niin oppii paremmin. Tuo ikä ei huono, ei kaikki 10 v osaa kunnolla uida.
ei pitäisi olla mitään häikkää missään, mutta ei ole vaan opetettu. Isänsä kanssa on käynyt uimahallissa satunnaisesti, mutta missään uimakoulussa ei ole ollut, ja minä en uimahalleissa/uimassa käy.
Eiköhän kuitenkin jossain vaiheessa opi.
motoriikkaongelmia niin ei kannata ottaa turhia paineita ja verrata ns. terveisiin samanikäisiin lapsiin. Lapsesi oppii sitten kun hän on siihen kypsä. Ei kaikista tule koskaan hyviä uimareita. Elämässä on paljon muitakin asioita kuin uinti. Ei kaikkea tarvitse osata.
kuin teidänkin lapsellanne. Uimakouluissa on käynyt 5 v. asti, nyt 9 v. Osaa uida auttavasti koiraa, mutta voi kesken kaiken "unohtaa" että on uimassa ja alkaa uppoamaan kuin kivi. Eikä sitten oikein selviä itse sieltä pinnalle :(
Ehkä lapsemme kypsyvät tähän uintiasiaankin pikkuhiljaa... Olen todennut että kun muut tarvitsevat jonkin motorisen taidon oppimiseen esim 100 toistoa, niin meillä se sitten taitaa tarvita noin 10 000 toistoa. Onneksi on päättäväinen ja sinnikäs kaveri :).
Juu, ja hiihtämisestä ollaan innostuttu vihdoin ja viimein tänä talvena. Vähän sellaisella harakantyylillä, mutta eteenpäin päästään ja kivaa on. Sehän se on pääasia ja harjoittelemalla se tyylikin pikkuhiljaa paranee...