Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lahjakortin saaja haluaa rahaakin

Vierailija
06.02.2011 |

Emme viihdy laivoilla, joten annoin jostain bonuksena saamamme Tukholman risteilyn miehen veljen perheelle, koska he tykkäävät risteillä ja heillä on aina rahasta pula. Nyt veljen vaimo soitti ja kysyi kuuluuko risteilyyn ruoka. Tieääkseni siihen kuuluu vain aamiainen. No, hän valittamaan, ettei heillä ole varaa syödä laivalla. Ehdotin, että kysyisi voisiko hytin (Deluxe tms en nyt muista ihan mikä, arvo noin 600 euroa) vaihtaa edullisempaan ja käyttää erotuksen ruokaan. Käly suuttui, että olen valmis työntämään heidät johonkin autokannen alle, koska ovat köyhiä.

Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Laittaa ruokarahat lahjakortin mukana? Jäi paha mieli puhelusta, koska oikeasti ajattelimme, että perhe ilahtuisi lahjasta. Olin kyllä ajatellut antaa lapsille (7 ja 11 vee) myös käyttörahaa, koska olemme 11 vuotiaan kummejakin, mutta eipä tullut mieleen, että pitäisi maksaa kaikki ruuatkin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sulla on ilmeisesti mukava anoppi ja kamala käly

Paitsi etta omena ei ole tassa tapauksessa pudonnut minnekaan silla eihan ap:n anoppi ja veljensa vaimo eli tama kalyksi mainittu ole sukua.

Vierailija
22/27 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun tarkoitin sanoa etta ap:n anoppi ja ap:n miehen veljen vaimo. Eivat ole sukua toisilleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisiin hytteihin yleensä mahdu kuin 2 ihmistä sitä paitsi...Vai keksitkö ap tämän avauksen ihan tylsyyttäsi vaan? Siltä ainakin vaikuttaa

Vierailija
24/27 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yksi Mäkkärikäynti ei varmaan keskimääräisellä lapsiperheellä riitä 2 vrk aterioiksi... Ei vaikka se aamiainen kuuluisikin ristelyn hintaan.

Laivalla voi olla mukana omia eväitä välipalaksi ja maissa voi mennä vaikka Mäkkärin syömään. Oletan että vähänvaraisen perheen lapsille sekin on elämys.

olen itse yh ja olen matkustanu lasteni kanssa vain Ruotsin (ja Tallinnan) risteilyillä, kun ollaan saatu vapaalippuja. Laivan aamiaisen lisäksi ollaan syöty Tukholmassa Mäkissä ja sit laivalla illalla sämpylät. Joo ja lähtöillalle olen ottanut joko kotoa tai Alepasta mukaan mehut ja omput ja sämpylät.

En ole ikinä edes ymmärtänyt, miksi jollain risteilyllä pitää laittaa rahaa palamaan, ihan kuin itsetarkoituksellisesti? Tukholmassa on käyty jo lukuisissa museoissa (mm. lelu-, raitiovaunu-, taide-, eläinmuseot jne) kuninkaallisella hevostalleilla ja vaikka missä. Vaatekaupoissa tai sellaisissa on minusta vaan tylsää. Mun lapset on tykänneet kyllä olla risteilyillä, vaikkei ne pääse shoppaileen tai "syömään hyvin".

Vierailija
25/27 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

työnantajaltaan kiitokseksi hyvin tehdystä projektista: koko tiimi sai.

Ja hytti on tuplahytti: väliovi välissä.

Miksi keksisin jotain tälläistä? Voisin kertoa kälystä aika monta tarinaa, joista osaa ei olisi helppo uskoa todeksi. Vaan totuus on tarua ihmeellisempää ;)

Loppu hyvin, kaikki hyvin - taas vähäksi aikaa.

Vierailija
26/27 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kärttyinen kun ap on tuonut lahjakortin ja kovaan ääneen lasten kuullen sanonut, että nyt pääsette ristelylle kun tuon tällaisen lahjakortin.

Lahjan saaja on nyt pattitilanteessa. Ei olisi varaa lähteä, mutta lapset odottavat ja pettyvät kun eivät pääse.

On siksi tarkistanut, että kuuluuko mitä lahjakorttiin.

Nyt ap loukkaantunut kun lahjan saaja ei madellut kiitollisena hänen edessään.

No, en todellakaa ole heilutellut lahjakorttia lasten nenän edessä. Mies kertoi veljelleen puhelimessa, että meillä on lahjakortti, jota emme itse käytä ja kysyi haluavatko he lähteä tai vaikka myydä risteily huutonetissä, jossa käly muutenkin myy kaikenlaista. Enkä ymmärrä, miksi miehen ilmaiseksi saamasta risteilystä pitäisi kiitollisena madella?

Ap

Vierailija
27/27 |
06.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten törkeitä ihmisiä!

älä tarjoa tollasille kiittämättömille enää mitään!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän