lahjakortin saaja haluaa rahaakin
Emme viihdy laivoilla, joten annoin jostain bonuksena saamamme Tukholman risteilyn miehen veljen perheelle, koska he tykkäävät risteillä ja heillä on aina rahasta pula. Nyt veljen vaimo soitti ja kysyi kuuluuko risteilyyn ruoka. Tieääkseni siihen kuuluu vain aamiainen. No, hän valittamaan, ettei heillä ole varaa syödä laivalla. Ehdotin, että kysyisi voisiko hytin (Deluxe tms en nyt muista ihan mikä, arvo noin 600 euroa) vaihtaa edullisempaan ja käyttää erotuksen ruokaan. Käly suuttui, että olen valmis työntämään heidät johonkin autokannen alle, koska ovat köyhiä.
Mitä minun olisi pitänyt tehdä? Laittaa ruokarahat lahjakortin mukana? Jäi paha mieli puhelusta, koska oikeasti ajattelimme, että perhe ilahtuisi lahjasta. Olin kyllä ajatellut antaa lapsille (7 ja 11 vee) myös käyttörahaa, koska olemme 11 vuotiaan kummejakin, mutta eipä tullut mieleen, että pitäisi maksaa kaikki ruuatkin.
Kommentit (27)
Mä olisin varmaan siinä tilanteessa sanonut että anteeksi, en tullut ajatelleeksi tuota syömispuolta, ja tarjoutunut ottamaan lahjakortin takaisin.
anteeksipyyntö hiljentaa takuulla valittajan ja veikkaan että hän haluaa pitää kortin eikä enää halua riidellä rahasta :=)
syökööt mikroruokaa jossei lahjakortti kelpaa. Sanot vaan että jos heillä ei kortille käyttöä, annat se jollekin toiselle mielellään.
syökööt mikroruokaa jossei lahjakortti kelpaa. Sanot vaan että jos heillä ei kortille käyttöä, annat se jollekin toiselle mielellään.
koska lapset odottavat reissua innoissaan. Olisi pitänyt mennä sitten itse sille risteilylle ja ottaa ne muksut mukaan, mutta kun inhoan noita risteilyjä ja ahdistun laivoissa.
Paljonko sitä ruokarahaa sitten tollaisella 2 yön risteilyllä (+ päivä Tukholmassa) kuluu?
heidän nousta Tukholmassa laivasta ja jäädä sinne.
Aina oli sellainen olo, kun antoi jotain heille, että jäin jotain velkaa. Joidenkin ihmisten ahneudella ei ole rajaa! Älä välitä!
lahjakortti takaisin.
Sano vaikka että annat sen mieluummin jollekin, joka osaa arvostaa ilmaista matkaa.
koska lapset odottavat reissua innoissaan. Olisi pitänyt mennä sitten itse sille risteilylle ja ottaa ne muksut mukaan, mutta kun inhoan noita risteilyjä ja ahdistun laivoissa.
Paljonko sitä ruokarahaa sitten tollaisella 2 yön risteilyllä (+ päivä Tukholmassa) kuluu?
ei kuuluisi valittaa, siinä lahjan saaja teki hölmösti. Ellei sitten vaan ihan asiallisesti kysynyt, että kuuluuko ristelyyn ateriat (sen toki varmaan näkee lahjakortistakin, että ehkä hiukan moukkamaista tuokin).
Mutta: jos mulla olisi rahasta tiukkaa, niin en kyllä lähtisi tuollaiselle päivä Tukholmassa -risteilylle, vaikka itse risteilyn saisinkin ilmaiseksi. Rahaa kuluu risteilyllä paljon muuhunkin. Sehän laivayhtiöiden "bonusristeilyjen" idea onkin.
asiaa. Itse tekisin varmaan niin, että kiittäisin lahjakortista, mutta jättäisin sen käyttämättä tai antaisin eteenpäin (jos siis olisi rahasta tiukkaa).
Mutta jos olisimme kovin läheisiä, saattaisi tulla myöhemmin puhetta siitä, mitä teimme risteilyllä, koska olimme siellä tms. Olisitko ap loukkaantunut, jos kälysi olisi toiminut, kuten minä?
Toinen vaihtoehto olisi, että kiittäisin, mutta sanoisin suoraan, ettei meillä nyt ole varaa lähteä.
Kertokaas AV-raatilaiset, kumpi tapa on teistä järkevämpi?
hän tuolla tavalla sitä tarkoitti? Jospa oli vaan oikeasti ahdistunut siitä, ettei heillä ole ylimääräsitä laittaa risteilylle.
Siis meneehän siellä rahaa ihan hitosti, ja mitä järkeä on mennä lasten kanssa päivä Tukholma-risteilylle jos ei ole rahaa edes jäätelöön? Mihinkään nähtävyyksiin? Ei siellä ilmaista ole...
Todella röyhkeä lahjansaaja jos oletti saavansa vielä ruuatkin.
Ja ei, ei reissussa automaattisesti mene hitosti rahaa. Siellä voi elää pienelläkin budjetilla ja silti nauttia reissusta.
Moneen museoon on ilmainen sisäänpääsy ja voihan siellä vaan kävellä ja ihmetellä maailmanmenoa eikä maissa pakko ole olla koko päivää.
Laivalla voi olla mukana omia eväitä välipalaksi ja maissa voi mennä vaikka Mäkkärin syömään. Oletan että vähänvaraisen perheen lapsille sekin on elämys.
mieheni sai töistä usein lahjakortteja ja annoin niitä usein veljelleni, joilla oli rahat vähän tiukilla. Joka ikinen kerta veljeni kysyi sisältyykö tähän ruokia ja aina sanoin ei.
Itse olen paljon matkustanut aikoinaan yksin Tukholmassa ja en todellakaan viitsinyt yksin mennä jonnekin buffaan syömään. Olen pitänyt vedenkeitintä mukana, syönyt puuropusseja, hedelmiä, teepusseja jne ja olen tehnyt matkoja, jolloin ei ole mennyt yhtään rahaa.
Akka halus vaan ruokasponsorin susta.
Ainakin lahjakorttikauppa.fi myy Silja Tallink matkalahjakortteja, joihin saa ruoan mukaan matkaa tilatessa.
Käly oli soittanut hänellekin ja anoppi oli luvannut antaa 200 euroa ruokarahaa. Anoppi otti asian huumorilla ja sanoi arvanneensa, että pahoitin mieleni kälyn suorapuheisuudesta. Nyt on jo parempi mieli :)
Ap
ja yksi Mäkkärikäynti ei varmaan keskimääräisellä lapsiperheellä riitä 2 vrk aterioiksi... Ei vaikka se aamiainen kuuluisikin ristelyn hintaan.
Laivalla voi olla mukana omia eväitä välipalaksi ja maissa voi mennä vaikka Mäkkärin syömään. Oletan että vähänvaraisen perheen lapsille sekin on elämys.
Anoppi otti asian huumorilla ja sanoi arvanneensa, että pahoitin mieleni kälyn suorapuheisuudesta. Nyt on jo parempi mieli :) Ap
kun sulla on ilmeisesti mukava anoppi ja kamala käly
Käly oli soittanut hänellekin ja anoppi oli luvannut antaa 200 euroa ruokarahaa. Anoppi otti asian huumorilla ja sanoi arvanneensa, että pahoitin mieleni kälyn suorapuheisuudesta. Nyt on jo parempi mieli :)
Ap
Tai no kai valittaisin itsekin joka asiasta, jos joku olisi heti "palkinnoksi" antamassa 200 euroa...
hän tuolla tavalla sitä tarkoitti? Jospa oli vaan oikeasti ahdistunut siitä, ettei heillä ole ylimääräsitä laittaa risteilylle.
Siis meneehän siellä rahaa ihan hitosti, ja mitä järkeä on mennä lasten kanssa päivä Tukholma-risteilylle jos ei ole rahaa edes jäätelöön? Mihinkään nähtävyyksiin? Ei siellä ilmaista ole...
ja kärttyinen kun ap on tuonut lahjakortin ja kovaan ääneen lasten kuullen sanonut, että nyt pääsette ristelylle kun tuon tällaisen lahjakortin.
Lahjan saaja on nyt pattitilanteessa. Ei olisi varaa lähteä, mutta lapset odottavat ja pettyvät kun eivät pääse.
On siksi tarkistanut, että kuuluuko mitä lahjakorttiin.
Nyt ap loukkaantunut kun lahjan saaja ei madellut kiitollisena hänen edessään.
Mä olisin varmaan siinä tilanteessa sanonut että anteeksi, en tullut ajatelleeksi tuota syömispuolta, ja tarjoutunut ottamaan lahjakortin takaisin.