Päiväkodissa oltuaan poikani on oppinut suuttuessaan komentamaaan minua makuuhuoneeseen
Ja jos menen sinne niin hän läimäyttää oven kiinni, niin, että jään sitten yksin huoneeseen.
Onko tämä yleinenkin rangaistus keino päiväkodissa?
Ja ennen kuin mammat alkaa valittamaan, että mitä minä kuuntelen omaa lastani ja menen huoneeseen hänen käskystään niin kerron vain, että menin kokeeksi nähdäkseni, että mitä sitten tapahtuu kun menen.
Kommentit (28)
siis kotona komennetaan lapsi (2v 6kk) omaan huoneeseensa rauhoittumaan, jos pahasti rupeaa räyhäämään. Ihan sanallisella komennolla menee itse sinne vähäksi aikaa kiukkuamaan. Varmaan paiskaisi oven perässä kiinni, jos keksisi komentaa vanhempia sinne. Eli ei välttämättä mitään ihmeellistä.
Jos sinun lapsesi rauhoittuu paremmin itsekseen kuten meidän? Kysy lapselta asiasta, jos osaisi kertoa mitä se makkariin laitto oikein tarkoittaa?
Kotona ei koskaan riehu niin, että pitäisi käskeä jonnekin rauhoittumaan yksikseen.
Minusta tuntuu oudolta, jos päiväkodissa ajetaan lapsia yksinään johonkin huoneeseen rauhoittumaan.
Eikö tuollainen ole kiellettyä päiväkodeissa?
ja jos teillä ei ole kotona tapana käyttää tuollaista rangaistuskeinoa niin todennäköisesti lapsi on oppinut sen päiväkodista.
jäähylle, jos meno äityy liian kovaksi tai huuto liian lujaksi ja kiukuksi. Ovea en laita kiinni, mutta vastaavassa tilanteessa hän saattaisi laittaa oven kiinni, jos siis mua komentaisi rauhoittumaan (tosin en edes kokeilu mielessä menisi, koska meillä ei lapsi määrää vanhempia, enkä kannusta siihen millään tavalla. On ihan riittävän temperamenttinen ja komenteleva muutenkin).
silloin kun lapsi tarvitsisi tukea eniten.
ei ainakaan silloin kun minä olin töissä.
että pitäisi käskeä huoneeseen rauhoittumaan. Yleensä ollaan aina selvitty tiukalla neuvottelulla tai sopimalla. Ilman, että lapsi kuitienkaan määräisi vanhempia.
En ymmärrä minkälaisia ne tilanteet voi olla missä lapsi pitäisi hylätä yksin.
että pitäisi käskeä huoneeseen rauhoittumaan. Yleensä ollaan aina selvitty tiukalla neuvottelulla tai sopimalla. Ilman, että lapsi kuitienkaan määräisi vanhempia.
on aika erilaista, lapsi saattaa olla ihan erilainen siellä, lisäksi siellä on toisia lapsia, joiden kanssa saattaa tulla fyysistäkin kahakkaa.
Teillä kotona on kaksi vanhempaa, joiden huomio on tässä yhdessä lapsessa, PK:ssa on vähemmän aikuisia per lapsi.
Pitääkö minun ottaa asia puheeksi päiväkodin johtajan kanssa? Mutta minulla ei ole mitään todisteita, muuta kuin poikani outo käytös.
on aika erilaista, lapsi saattaa olla ihan erilainen siellä, lisäksi siellä on toisia lapsia, joiden kanssa saattaa tulla fyysistäkin kahakkaa.Teillä kotona on kaksi vanhempaa, joiden huomio on tässä yhdessä lapsessa, PK:ssa on vähemmän aikuisia per lapsi.
Ennen kuin niitä tapahtuu. Paitsi jos pk työntekijät on niin laiskoja etteivät viitsi vahtia lapsia tarpeeksi tarkasti ennakoidakseen kahakka tilanteet.
Että lapsi voitaisiin laittaa yksin toiseen huoneeseen? Ei todellakaan ole yleinen tapa (itse en ole koskaan törmännyt tuollaiseen ja työkokemusta pk:ssa 15 vuotta).
Miksi tämä sitten vaikuttaa aika yleiseltä käytännöltä? Pitääkö minun ottaa asia puheeksi päiväkodin johtajan kanssa? Mutta minulla ei ole mitään todisteita, muuta kuin poikani outo käytös.
Itse en tosin näe mitään vikaa siinä, että lapsi pannaan rauhoittumaan eri huoneeseen. Monessa päiväkodissa lapset saavat mennä leikkimäänkin toiseen huoneeseen keskenään - musta se on hyvä käytäntö.
ja ammattitaidotonta henkilökuntaa. Kannattaisi ap:nkin pitää lapsensa vain kotona.
on aika erilaista, lapsi saattaa olla ihan erilainen siellä, lisäksi siellä on toisia lapsia, joiden kanssa saattaa tulla fyysistäkin kahakkaa.Teillä kotona on kaksi vanhempaa, joiden huomio on tässä yhdessä lapsessa, PK:ssa on vähemmän aikuisia per lapsi.
Käsittääkseni nämä fyysiset kahakat pitäisi aina estää Ennen kuin niitä tapahtuu. Paitsi jos pk työntekijät on niin laiskoja etteivät viitsi vahtia lapsia tarpeeksi tarkasti ennakoidakseen kahakka tilanteet.
Ei niitä lapsia voi oikeasti äärestä vahtia joka ikinen sekunti, eikä pidäkään. Ei se ole niistä lapsistakaan kivaa, jos täti kyttää koko ajan vieressä. Pienet lapset varsinkin rääpäisevät helposti toisia, kun eivät osaa hillitä impulssejaan.
Miksi tämä sitten vaikuttaa aika yleiseltä käytännöltä? Pitääkö minun ottaa asia puheeksi päiväkodin johtajan kanssa? Mutta minulla ei ole mitään todisteita, muuta kuin poikani outo käytös.Itse en tosin näe mitään vikaa siinä, että lapsi pannaan rauhoittumaan eri huoneeseen. Monessa päiväkodissa lapset saavat mennä leikkimäänkin toiseen huoneeseen keskenään - musta se on hyvä käytäntö.
Ei ole kotoolta sellaista oppinut :(
Huutaako ne siellä päikkärissäkin niin kovasti lapsille?
oivaltaessaan ihan itse, että jos toinen on ärsyttävä, niin oven takana ei ärsytä niin paljon kun ei näe. Mikä muuten olikaan lapsen ikä?
Ihan kaikkea ei maailmassa opita mallioppimisen kautta, kuten vaikkapa lyömistä. Senkin napero voi oivaltaa ihan itse.
Lapsellasi ei ole sitten varmaan ollut koskaan uhmaikää. Vai minkä ikäinen hän on? Agressiivisuus on kyllä ihan sisäsyntyistä eikä käyttäytymismallitkaan aina opittuja.
Miksi tämä sitten vaikuttaa aika yleiseltä käytännöltä? Pitääkö minun ottaa asia puheeksi päiväkodin johtajan kanssa? Mutta minulla ei ole mitään todisteita, muuta kuin poikani outo käytös.Itse en tosin näe mitään vikaa siinä, että lapsi pannaan rauhoittumaan eri huoneeseen. Monessa päiväkodissa lapset saavat mennä leikkimäänkin toiseen huoneeseen keskenään - musta se on hyvä käytäntö.
Ei ole kotoolta sellaista oppinut :(
Huutaako ne siellä päikkärissäkin niin kovasti lapsille?
Käsittääkseni nämä fyysiset kahakat pitäisi aina estää Ennen kuin niitä tapahtuu. Paitsi jos pk työntekijät on niin laiskoja etteivät viitsi vahtia lapsia tarpeeksi tarkasti ennakoidakseen kahakka tilanteet.
Ei niitä lapsia voi oikeasti äärestä vahtia joka ikinen sekunti, eikä pidäkään. Ei se ole niistä lapsistakaan kivaa, jos täti kyttää koko ajan vieressä. Pienet lapset varsinkin rääpäisevät helposti toisia, kun eivät osaa hillitä impulssejaan.
Kyllä niitä pitää vahtia ihan vierestä koko ajan. Ne mittää välitä jos pk täti seuraa.
Aikuisen tehtävänä on estää vaara tilanteet ja kahakat ja ohjata huomio jonkin rauhallisemman ja mukavamman jutun tekemiseen. Tietää ketkä on niitä riitapukareita ja ennakoida tilanteet.
yksin huoneeseen