Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

13-15 vuotiaiden kihlat - mielipiteitä

Vierailija
05.02.2011 |

Olen pöyristynyt kihlabuumista mikä on meneillään yläkoululaisten keskuudessa.

Mielipiteeni tulikin selväksi mutta kerro omasi.

Onko täällä ketään äitiä paikalla jonka tytär tai poika on mennyt kihloihin noin nuorena tai kuulutko itse niihin.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihlautuisi, niin ei siitä kyllä mitään lisäoikeuksia seukkaamiseen tulisi. Esim. yökyläilyt olisi ehdoton ei edelleen.

Vierailija
42/50 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kaksi yläkouluikäistä, mutta enpä ole mistään kihlausbuumista kuullutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on lupaus avioliitosta.

Kyllä nuoret sen tajuaa ja siksi kihlautuvatkin

Vierailija
44/50 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että jotkut ostavat sormukset ja sitten käyttävät niitä.

Nuoret eivät varmaankaan enää ajattele sitä lupauksena avioliitosta vaan pikemminkin ulkoisena merkkinä seurustelusta.

Tunnen tosin aikuisiakin, jotka ovat vuosikaudet kihloissa ilman aikomustakaan avioitua, joten kai se on sitten myös pöyristyttävää?

Vierailija
45/50 |
11.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa sitä mieltä, että alle 18-vuotiaana kihlautuminen ei ole "pätevä", vaikka toki on pareja, jotka niin ovat tehneet ja liitot ovat kestäneet. Suklaamunasormukset tuollaisiin "kihlauksiin". Onhan tällä palstallakin toki ihmisiä, jotka ovat olleet vuosikausia (vuosikymmeniäkin) kihloissa. Eihän se silloinkaan ole lupaus ja sitoutuminen naimisiinmenoon, joten merkitykset ovat näemmä muuttuneet.

Ei kai sillä ole juridista merkitystä ole ollut enää aikoihin!

Vierailija
46/50 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iihan sivuhuomautuksena, sulla ei ole asiaa muuten sitä kieltää :>

[/quote]

Niin kauan kuin lapsi on alaikäinen vanhemmilla on oikeus kiletää heitä tekemästä asioita,jotka eivät ole soveliaita lapsen ikäísille.

Nykyisin on muotia salliva kasvatus,joss lapsi saa tehdä niin kuin itse haluaa.

Meillä ei niin ole eikä tule olemaankaan.

T. eräs toinen 40+ äiti

Vierailija
47/50 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 16 vuotias tyttö, joka on ollut vuoden kihloissa. Naimisiin on tarkoitus mennä kun olemme vanhempia. Voin kertoa etten koko elämäni aikana ole ollut näin onnellinen kun olen nyt. Olen myös varma ettei eroakaan ole tulossa! Miksi se on teille ongelma jos nuoret rakastavat toisiaan ja ovat valmiita osoittamaan ikuista rakkautta?!

Vierailija
48/50 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään uusi ilmiö. Ei kannata huolestua, ohimenevä vaihe. Teinikihlat eivät tarkoita yhtään mitään ja purkautuvat kun luokkasormukset tms. vaihdetaan takaisin.

Vierailija
49/50 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihloissa voi olla myös ilman sormuksia. Se on ainoastaan sopimus että mennään naimisiin. Jos nuoret ovat näin päättäneet, niin et voi sille yhtään mitään.

Vierailija
50/50 |
10.02.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 19v olin kun vihille mentiin.

Nyt 5 yhteistä lasta ja yhteistä taivalta takana 22vuotta.

Aika on nyt hieman eri kuin silloin mielestäni, enkä näin ollen kyllä toivo omien lasteni sitoutuvan kovin aikaisin.