Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13-15 vuotiaiden kihlat - mielipiteitä

Vierailija
05.02.2011 |

Olen pöyristynyt kihlabuumista mikä on meneillään yläkoululaisten keskuudessa.

Mielipiteeni tulikin selväksi mutta kerro omasi.

Onko täällä ketään äitiä paikalla jonka tytär tai poika on mennyt kihloihin noin nuorena tai kuulutko itse niihin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän se oli oire hankalista kotioloista kuin mikään rakkausjuttu. Seuraavaksi olinkin sitten raskaana.

Vierailija
2/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minulla on myös yli 30 vuotta aviossa ollut tuttavapari, jotka menivät 15 vuotiaana kihloihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se nyt on keneltäkään pois, jos teinit haluavat kihlautua. Vaikka entisinä aikoina kihlaus on tarkoittanut jotakin suurta ja vakavaa, ei se nykyään sitä suurimmalle osasta ihmisiä tarkoita. Paljon enemmän huolestuisin jos 13-15weet ryhtyisivät tekemään lapsia tai hankkimaan asuntolainaa.

Siitä vaan, rengastakoot toisensa. Ainahan sen rinkulan saa pois. Samaa jotkut aikuisetkin tuntuvat tekevän.

Vierailija
4/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOs joku minun lapsistani tekisi noin, olisin aivan pöyristynyt! Toivottavasti olen onnistunut kasvattamaan heidät niin että moista ei eteen tule.

Ai kaikkia arvoja tule polkea lokaan.

Vierailija
5/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun menin kihloihin. Naimisiin mentiin, kun olin 18 v. Tänä vuonna vietetään 20 v hääpäivää.

Vierailija
6/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kihloihin mennään vasta kun olaan 18v aikaisintaan.Siis meillä näin.

Vierailija
7/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuomitsen tuonikäisten kihlat.

Mielestäni 13-15 ikäinen teini ei ole kypsä tekemään tällaista ratkaisua kun moni vanhempikaan ei ole.

Vierailija
8/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

teineille se on me seurustellaan tai mitä nykyiset nuoret sitten tekevätkin, kun meille kalkkiksille se tarkoittaa että ollaan loppuelämä yhdessä.

Vierailija
9/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mennään kihloihin. En nyt olisi kovin huolissani. Kihlat on totaalisesti menettänyt merkityksensä. kihloihin paukataan samantien ja häistä ei puhettakaan. Sitten on nämä ikikihlaparit jotka ovat kihloissa vuosikausia.

Vierailija
10/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-vuotiaat ovat aivan lapsia vielä. Heidän kohdallaan ei ole hyvä juttu. Mutta jos nyt puhutaan kahdesta vähän ikäistään kypsemmästä 15-vuotiaasta, joilla on vakaa aikomus mennä naimisiin ja perustaa perhe heti kun laki sallii, niin ei se välttämättä niin paha juttu ole. Itse tunnen joitakin 15-vuotiaana toisiinsa tutustuneita ja he ovat vanhempinakin vielä onnellisesti naimisissa.

Vierailija
11/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 'kalkkis', en ole ottanut koskaan kenenkään kihloja kovin tosissani. En aikuisten, enkä nuorten. Sitten, kun naimisiin on menty, suhde on sit toivottavasti vakavammalla pohjalla :-p

Vierailija
12/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä kannata vakavasti ottaa.

Nuo muotiasiat tulevat ja menevät ja kohta on kihlautuminen "daaa-a, ziiiz nii vanhanaikast!"

Vierailija
13/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 17-vuotiaana mentiin naimisiin ja tässähän myö ollaan edelleen :)))

Joten ei mulla sen kummempaa mielipidettä, toisilla se johonkin johtaa toiset taas ovat hieman leikkimielisimpiä.

Vierailija
14/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hölmöä leikkiä aikuista 13-15-vuotiaana. Kihlaus ei ole lasten juttu.

Vierailija
15/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kihlaus on LUPAUS avioliitosta, eikä tuon ikäinen saa omin päin tehdä sellaista lupausta! Hyväksyisin vain, jos asia sovittaisiin molempien vanhempien kanssa ja samalla laadittaisiin muutenkin yhteiset pelisäännöt seurusteluun ja painotettaisiin nuorille, että varmasti ymmärtävät, mitä ovat menneet lupaamaan.

Koska ei sen niin kuulu olla, ettei kihlaus merkitsisi mitään. Perinteet ovat tärkeitä ja niitä pitää vaalia! Kihlaus on vakava juttu eikä mikään lasten leikki - ja joka siihen leikkiin ryhtyy, se pitää tehdä harkiten ja tosissaan.

Vierailija
16/50 |
05.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 18-vuotiaana avioiduin. Avioliittoa on nyt kestänyt kymmenisen vuotta, lapsiakin kolme. Olin toki nuori, mutta tiesin mitä haluan.

Vierailija
17/50 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsistani tuossa iässä tulisi kertomaan olevansa kihloissa... eikä siitä naurusta ihan heti loppua tulisi.

Vierailija
18/50 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen kanssa elän vieläkin 17 vuoden päästä.

Lapset 5v ja 3v

Vierailija
19/50 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

16-vuotiaana ja tällä tiellä edelleen ollaan :D yhdessä yli 20v...munkin vanhemmat ivasivat ja pilkkasivat ja olen päässytkin niin moneen kertaan näyttämään heille pitkää neää ja mallia siitä millainen on kestävä liitto. Miehen vanhemmat suhtautuivatkin ihanasti järkkäsivät meille juhlatkin! Omat vanhemmat eivät edes onnitelleet että älkää nyt ainakaan siitä mallia ottako!

Vierailija
20/50 |
02.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi tulla omille nilkoille...