Mitä mieltä olette korvakoruista vauvoilla?
Kommentit (34)
Lapsella on kuitenkin oikeus itse päättää sitten isompana haluaako reiät korviin.
Ja lisäksi en ymmärrä vauvan satuttamista turhamaisuuden vuoksi. Poden jo suuria tunnontuskia ja pahaa oloa, jos vahingossa kolautan vauva pään johonkin tms. Miten voisin tarkoituksellisesti ja huvikseni satuttaa vauvaa?
Lapsella on kuitenkin oikeus itse päättää sitten isompana haluaako reiät korviin.
ja korostaa tyttömäisyyttä, mutta en mä siltikään kajoais pieniin korviin, on siinä infektioriski olemassa ja reiät ehtii hankkimaan myöhemminkin.
5v. taiatis olla se ikäraja et ei ennen sitä. Söpöt on mut ehdoton EI.
Jokainen tehköön, kuten vanhempana parhaakseen katsoo.
En voisi satuttaa vauvaani. Laitatin itselleni korvikset vasta 15-vuotiaana, ja muistan, että kyllä se vähän sattui, ja korvat olivat arat jonkin aikaa. En halua tuottaa mitään ylimääräistä kipua lapselleni.
Minusta myös lapsella on oikeus päättää itse asiasta.
kiduttaa lasta sen takia, että tunnistetaan varmasti tytöksi tai, että on "söpöä".
ruumiilliseen koskemattomuuteen, joten reikien laittaja syyllistynee rikokseen.
enkä lapsilla ennen kuin itse välttämättä haluaa. Minäkään en pidä korviksia, yöllä painaa ikävästi jos jättää korviin enkä aamulla muista laittaa. Painaa varmasti vauvaakin.
se kuuluisi hänen kulttuurinsa kauneusihanteeseen tai perinteeseen. Jos olisi tyttöjä.
Olen viiden pojan äiti ja kaikille olen sanonut, että minusta korvis olisi hieno (noin 12-vuotiaalle). Vain 1 on ottanut sekin 15-vuotiaana. OK.
Huuliläväreistä EN tykkää, mutta jos joku sen ottaa, en raivoa. Teinilläkin pitää olla oikeus päättää koruistaan ja hiuksistaan ainakin yläasteen loppupuolella.
Saattaisin laittaa, jos mieheni olisi esim. ulkomaalainen ja se kuuluisi hänen kulttuurinsa kauneusihanteeseen tai perinteeseen. Jos olisi tyttöjä.
Antaisitko myös ympärileikkauttaa tyttösi, jos miehesi olisi esim. ulkomaalainen ja se kuuluisi hänen kulttuurinsa kauneusihanteeseen tai perinteeseen?
tytölle laitatimme korvikset 6kk ikäisenä.
Ilmekkään ei värähtänyt hänellä niitä laittaessa ja mitään ongelmia ei ole ollut.Tyttö nyt 1v8kk.
Minä suomalainen ja mieheni ruotsista.
tytölle laitatimme korvikset 6kk ikäisenä.
Ilmekkään ei värähtänyt hänellä niitä laittaessa ja mitään ongelmia ei ole ollut.Tyttö nyt 1v8kk.
Minä suomalainen ja mieheni ruotsista.
MIKSI ?
vaikka itse en hankkisi lapselle korviksia ennen kuin itse niitä osaa haluta.
jos ei hyväksy lapsensa kauniita korvia sellaisenaan ilman jotain roikkuvaa rihkamaa.
Sukupuolielinten silpominen ei ole mielestän samaa sarjaa kuin korvareiät.
Voisin myös jättää kastamatta lapseni, jos miehellä olisi vakaampi aate. Minulla ei ole.
normaalia minusta mutta olen asunut maassa jossa ne laitetaan tyttövauvoille jo synnytyslaitoksella. Ei siis hetkauta lainkaan.
ei kai se vauvakaan koiranruuasta tykkää vaikkei paremmasta tietäis
Teinin kanssa suostun asiasta keskustelemaan. Itselläni reiät olivat valtavan kivuliaat pari ekaa vuotta, varsinkin toisen korvan reikä, joka meni aika roimasti vinoon. Korujen vaihto ei edelleenkään ole siinä kovin helppoa. Ja ihan koruliikkeessä kävin reiät teettämässä. Tarpeettoman kivun tuottaminen pienelle vauvalle on ääliömäistä pelkän koristautumisen vuoksi. Vauvat ovat söpöjä sellaisenaan.