Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käytiin tänään anopilla. Kun kutsui kahvipöytään

Vierailija
04.02.2011 |

oli laittanut jokaiselle kamalan suuret kimpaleet jäätelöä annosmaljoihin. Mua ärsyttä koska ei voinut kysyä että kuka haluaa jäätelöä!!? No, mä ystävällisesti sanoin että kiitos, mutta en halua jäätelöä. (En vain pidä siitä,kesälläkään jos syön syön mehujäitä.) Jospa anoppi seuraavalla kerralla kysyy haluaako joku jotain ennen kuin "pakkoannostelee"!

Onko muilla tälläistä tuputtajaa suvussa?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:han sanoi ystävällisesti, että "ei kiitos". Lukekaa aloittajan viesti vähän tarkemmin ennenkuin kommentoitte.

Minä äitinä, tyttärenä, sisarena ja mummina ja monet kutsut järjestäneenä ja kutsuilla olleena en myöskään käsitä näitä yksityiskaffekekkereillä olevia "valmisannoksia". Varsinkaan, jos kyse on vanukkaasta, jäätelöstä tai kiisselistä. Tuon ensimmäisen ja kolmannen voi vielä viedä' takaisin jääkaappiin, mutta panepa puoleksi sulanut jäätelö pakastelokeroon takaisin. Ei onnaa ei.

Minusta anoppisi ei ole oppinut kestitsemään vieraita. Eikä itse asiassa edes omia lapsiaan saisi panna syömään valmiita annoksia, ei ruokaa eikä jälkiruokiakaan - mistäs ne lapset muuten oppivat tunnistamaan kylläsiyytensä asteen. Tuputtamalla lapsille ruokaa ollaan hyvää vauhtia kasvattamassa ylipainoisia lapsia.

Yhdet aikuiset syövät tupla-annokset makeata tai mitä tahansa ruokaa, toiselle riittää pienempikin annos. Eikä se pienemmän annoksen itselleen ottanut suinkaan ole epäkohtelias - hänen mahalaukkunsa ei vain vedä isompaa annosta.

Ymmärrän hyvin, että ihmettelit anoppisi kestitsemistapaa, minustakin se on vähintäinkin ajattelematon.

Sanot vaan reippaasti ja ystävällisesti kerta toisensa jälkeen: ei kiitos - siinä ei ole mitään epäkohteliasta.

Olisit sanonut, että et välitä jäätelöstä ja tilanne olisi purkautunut itsestään jollakin tavalla, "tässä ja nyt". Kotiin tultuasi olisit jo unohtanut koko jutun. Anopilla ei ole velvollisuutta muistaa sinun (tai kenenkään muunkaan) mieltymyksiä. Hänellä voi olla omakin elämä. Hän laittoi teille pöydän koreaksi eikä se kelvannut sinulle. Pikkujuttu. Huoh.

Vierailija
22/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi ollut eri asia, jos ainoastaan sulle olisi laitettu kauhean iso pala, tai ainoastaan sinut olisi jätetty kokonaan ilman.

Sellainen olisi ollut jo selkeää v**uilua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-

Vierailija
24/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi uskoa muuta kuin että täällä palstalla riehuu taas joku hermoparantolasta karannut, kun lukee näitä teidän ala-arvoisia vastauksianne.

melkoinen nirppanokka olet. MInä olisin vastaavassa tilanteessa tehnyt niin että jakanut annoksesta ylimääräisen jollekin halukkaalle ennen sen aloittamista. Sillai luontevasti ilman sarvia ja hampaita. Mietipä sitä että joku tapa on sinussa sellainen josta anoppisi ei pidä mutta pitää sen visusti sisällään. Lisään vielä että aloittajalla on helppo elämä ja ongelmat olemattoman pieniä. Ole onnellinen ettei sinulla ole todellisia ongelmia. Minulla on tapana laittaa jäätelö isolle kulhoon tai vadille ja siitä jokainen ottaa haluamansa määrän.

Vierailija
25/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestiketju

Meillä taas

Vierailija - 04.02.11 05:23 (ID 12021911)

anoppi kysyy, kuka haluaa ottaa jäätelöä ja jokainen saa sitten ottaa itse sen verran kuin haluaa.

Vierailija
26/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

anopin avuksi keittiöön kokkailemaan ja laita jäätelöt ja muut tilpehöörit Iittalan lasikulhoon ja vie annoskipot tyhjinä pöytään.

Säästyt itse dilemmalta ja tuleepahan lasikulhokin käyttöön vierailusi ajaksi.

Vierailija
27/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi symppis mummo sinulla alla kirjoittavalla - melkein näen silmissäni hänen punaiset poskensa ja tuikkivat silmät ja hänet touhottamassa niitä viinereitään ja pikkuleipiään.

Mutta jäätelö on todellakin vähän toinen juttu. Eihän sitä voi panna takaisin kaappiin.

Eikä kai kyse ole siitä, että anoppi "piruuttaan" antaa niitä jätskiannoksia vaan siitä, että miniää nolottaa kieltäytyä, mutta toisaalta hänellä on varmaankin syy kieltäytyä - ehkä siksi, että on dieetillä, ettei halua makeita, että jäätelö saa vatsan kuralle. Ehkei hän halua julistaa anoppilassa syytä ja olisi helpompi olla kohtelias, jos se jäätelö olisi siinä tarjoilukulhossa ja vieras vaan ottaisi miniannoksen ja olisi siten osallisena porukassa.

että kaikki eivät syö yhtä paljon jäätelöä ja suuttuisiko, jos hänelle sanoisi että kiitos mutta haluaisin vähän vähemmän? Vai tekikö niin ilkeyttään ja siksi että haluaa pakosta kontrolloida toisten syömisiä? Nimittäin, mun mummoni oli samanlainen, muttei hän tehnyt sitä pahuuttaan. Hän saattoi vaikka laittaa viinerit kaikille eteen ja lykätä pikkuleipää perässä, ennen kuin viinerit oli syöty. Hän kyllä uskoi eikä loukkaantunut yhtään, jos sen viinerin antoi pois ja sanoi, että kiitos mutta juon nyt vaan tämän kahvin. Mummolla oli ollut köyhä lapsuus ja hän oli elänyt pula-ajan, ehkä juuri siksi hänen mielestään kunnon vieraanvaraisuus oli just ton tyylistä "tuputtamista" :)

Vierailija
28/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi villasukkatyyppi oli sarkastinen?

Vierailija
29/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli anopillasi on kansainvälisiä tapoja, jotka sinulta näköjään puuttuvat.

Vierailija
30/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojot sukkamummolle, jätskimummo hienosti hopeella:)

Vierailija
31/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on ilkeä ja paha hän.

Vierailija
32/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä siinä on kummallista? Siellä ei todellakaan oteta itse jälkiruokaa tai oikeastaan mitään muutakaan lusikalla syötävää, jos ollaan vierailulla. Emäntä jakaa tai jäätelö, hyytelö tms. on valmiina annosmaljoissa. Kakku syödään haarukalla eli se leikataan vasta pöydässä.

Mikä tässä nyt on ongelma? Ap ei osaa olla kohtelias vai kiukuttelee omaksi ilokseen?

Vierailija
33/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ymmärtää teille tullessaan ottaa omat eväät esille ja todeta leipomuksistasi, että ei kiitos, en halua tuollaisia mitälie.

Vierailija
34/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

. . . en jaksa lukea ketjua.

Vierailija
35/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi villasukkatyyppi oli sarkastinen?

kun idiootteja ainakin puolet täällä.

Vierailija
36/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän tavan mukaista.

Jos ei ole kyse yksittäisestä suklaakonvehdista tai astiaan valmistetusta jälkiruoasta kuten creme bruleesta tai vastaavasta.

Vierailija
37/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän tavan mukaista. Jos ei ole kyse yksittäisestä suklaakonvehdista tai astiaan valmistetusta jälkiruoasta kuten creme bruleesta tai vastaavasta.

noutopöydässä voi olla kulho täynnä jäätelöä, taviskahvipöydässä jäätelö voi varsin hyvin olla valmiissa annosmaljoissa. Näin väittää alan oppikirja.

Vierailija
38/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvän tavan mukaista. Jos ei ole kyse yksittäisestä suklaakonvehdista tai astiaan valmistetusta jälkiruoasta kuten creme bruleesta tai vastaavasta.

noutopöydässä voi olla kulho täynnä jäätelöä, taviskahvipöydässä jäätelö voi varsin hyvin olla valmiissa annosmaljoissa. Näin väittää alan oppikirja.

No onko sitten kohteliasta syödä vain sen verran kuin haluaa ja jättää loput kuppiin? Jos on siis annosteltu valmiiksi?

Vierailija
39/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen on oikeasti tosi kiusallista ja aiheuttaa turhaa mielipahaa. Täällä tosin on ihan hauskoja vastauksia ;D

Minun anoppi laittoi jäätelöt tarjolle yhteen kulhoo ja kaikki muut kauhoivat siitä ensin. Minulle (olin vieraana) jäi sellanen melkein sulanut ruokalusikallinen. Anopin kommentti "oiskohan sitä pitänyt sitten laittaa vähän enemmän?". No shit, sherlock!

Anoppi on muutenkin välillä vähän pöljä, mutta tykkään hänestä silti, koska ei hän pahalla tarkoita mitään.

Vierailija
40/49 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onko sitten kohteliasta syödä vain sen verran kuin haluaa ja jättää loput kuppiin? Jos on siis annosteltu valmiiksi?

Eikös se mene niin, että buffet-pöydästä itse annosteltu ruoka kuuluu syödä kokonaan, mutta tarjoiltua ruokaa se mitä halutaan/jaksetaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan