"MARRASKUISET 2011"
Heippa hei siskot!
Perustin jo uuden ryhmän aikani kuluksi. En ehkä vielä tähän ryhmään ehdi kun tuon kohdun ulkoisen jälkeen pitää odottaa kahdet menkat, mutta roikunpahan täällä mukana. Ensi viikolla saattais kyllä tulla ekat menkat jotain pientä toivoa on.
Tänne siis vaan kaikki kuumeilemaan ja pahoittelut jo valmiiksi lokakuisista pudonneille. Plussatuulia tähän kuukauteen puuh.
Evis
Kommentit (631)
Onnea kaikille! Tää oiskin ollut aika outo kuukausi jos vain pari plussaa ois meidän junaan saatu.
Tellu: harmittavia tuollaiset "ylimääräiset" jutut. Ärsyttävää muutenkin tarkkailla omaa kehoaan ja eritteitä koko ajan ja varsinkin jos kaikki ei mee niinkuin on ajatellut. Tuo sun ajoitus sopis kyllä kiinnittymisvuotoon. Muuta järkevää syytä en keksi.
ON: Mä oon ollut niin kärsivällinen että taidan kohta palkita itseni käymällä prismassa testiostoksilla. Huomenna pitäisi tädin tulla mutta ehkä jo tänään illalla vois testailla tai viimeistään huomenna. Vaikka oonkin ollut koko kierron hyvin skeptinen niin nyt on kyllä tissit niiiin kipeät ettei ole ikinä ollut. Tai sitten muisti tekee tepposet vauvakuumeiselle.
Täällä etelässä on muuten jo aivan ihanasti kevään tuntua ilmassa ja lumet sulaa hyvää vauhtia. Ihanaa.
Täällähän plussia suoraan tupsahtelee, ihanaa! Ja hirmuisesti onnea matkaan kaikille! Kyllä täältä silti vielä tulee tyyppejä matkaan, muistakaa pitää junan vauhti hiljasena että ehitään kaikki hyppään kyytiin :)
Omaa napaa sen verran tulin kertomaan, että dpo 9 mielestäni menossa. Ovis tuli taas vähän huonoon aikaan. Oltiin reissussa lasten kanssa, ja mökissä oli seinät vissiin paperista kun kaikki äänet kuulu. Joten kun en jaksanut valvoa saatikka herätä pelkästään peittoja heilutteleen aikasin, niin hommat jäi vähiin.. No katsotaan nyt, loppuviikolla sen sitten näkee onko tärpänny. Mitään oireita ei ole, ainoastaan kuvittelin että nännit oli arat välillä, mutta ei nekään enää.. Alkaa jo oleen jotenkin niin kypsä, että onko mussa jotain vikaa kun ei onnistu. Ens viikolla alkaa sitten yk5 jos täti tulee. Jokapaikassa kaikilla on vauvoja ja niistä näkee unta ja telkkarista tulee vaan synnytysohjelmia.. Tai sitten vaan tuntuu siltä :)
Plussatuulia tänne nyt kunnolla kaikille!
Maatis
testi on ostettu ja se odottaa hyvin houkuttelevane tossa pöydällä mutta aattelin huomis aamuun oottaa.. Kovasti lasta toivottas avokin kaa.. ollaan oltu 7v yhessä ja on omistusasunto,vakkarityöt ja muutenkin kaikki on hyvin, nuoriakin ollaan vielä (kesällä 23v) että nyt sais tulla. Tänään ois kp 35/29-30.. että parasta toivotaan. sellasia menkka ennustus tuntemuksia on ollu jo joku nelsen päivää mutta mitään ei ole tapahtunut ja ei näytä tapahtuvankaan :) onneksi :)
En jotenkin osaa pysyä poissa täältä:) oon käynyt juttujanne lukemassa mutta kun päätin etten kiertoani seuraile sen paremmin tai mitään niin en ole mitään kirjoitellut.
Maatiainen:Meillä myös menossa yk5 ja siksi päätin "unohtaa" koko raskausajatuksen vaikkei se helppoa olekaan. Aiemmin kun on tärpännyt helposti niin alkaa kaikkea miettiä. Että on joku vika jne.
Mulla ei siis mitään raportoitavaa. Menkat pitäis ehkä loppuviikosta alkaa. Kiertopäivistä en tiedä eikä mitään oireita ole.
Onnea plussanneille!
;)
Olispa jo aamu. Ei edelleenkään tätiä. Ei myöskään oireita. Ei mulla muuta...
Paitsi että tervetuloa uusille, onnea plussanneille. :)
t.VM kp 31/28-29 (Edelleen. Kuinhan mones viesti tää mahtaa tänään ees olla...?! Todellinen palstaterroristi. On vaan nyt niin hidasta tää aamun odottaminen. Melkeen jo lipesin testaamaan, mut onneks sain pidäteltyä. ;)
Kiamari: Juu, olet oikeassa, että tämä itsensä tarkkailu alkaa ottaa pannuun. Pitäis vissiin hieman relata... helpommin sanottu kuin tehty ;)
Kiinnittymisvuodoksi en usko, koska oli viimekierrossakin vastaavaa... ja ei kai kiinnittymiseen liity mitään limoja.
Ennemminkin tuli mieleeni, että olisko voinut olla ovislimoja? Tosin silloin ovuloisin melko myöhään ja entäs sitten ne mahan nippailut kierron puolivälin tuntumassa??? Vai ovuloinko kahdesti (onko edes mahdollista)?
Jos kyseessä oli ovislimoja, niin eikös ovis ole sitten nyt jo ohitettu. SHIT!!!! Olis pitänyt heilutella peittoja siis ehkä vielä eilenkin ja viikonloppuna kun siihen olisi ollut oiva tilaisuuskin=/ Noh, nyt se on myöhäistä=(
Tulipas omaa napaa. Sorry!
Tellu kp 22/28-32 (nyt ketuttaa!)
Oon 27v. neljän lapsen äiti, kaksi enkelipoikaa. km 3/10 rv 13 ja 1/11 rv 15. Olin heinäkuisissa vaan kohtalo päätti toisin ja 24.1. en löytänyt enää sä ja 25.1. todettiin ultrassa kuolleeksi. Syntyi pieni poika.
Silloin ajattelin että en enää IKINÄ olisi raskaana. Vaan niin ne ajatukset muuttuu. Vauvvan kaipuu on jotain hirveetä. Olen lueskellut sivuja ja miettinyt mitä haluan, ja nyt perjantaina mies sanoi että hän haluaisi vielä kerran yrittää ja se minun epävarmuus hävisi sen siliäntien.
Lauantaiaamu alkoi oudosti, vessassa käydessäni tuli vaaleanpunaista vuotoa pyyhkäisyn verran. Ikinä ei ole ollut ja niinpä mietin mit on, kunnes muistin että oltiin menkkojen vuodon loppumisesta päivä ilman ehkäsyä, sen yhen kerran ja mietinkin että oisko tärpännyt siitä?? Ei koskaan ole ollut kiinnittymisvuotoa ja senpä takia en oikein tiiä miten suhtautua. Tissit tuli kyllä kipeiksi eilen ja sunnuntaista on juilinu mahaa ja koskenu selkään.. eilen sitten sain haalean plussan!!
Kiertopäivät kyl aikaiset 2+5, mietityttää onko oikea plussa vai kiinnittymisyritys.. Mies on niiiiin onnellinen vaikka oon sanonut että ei vielä juhlita niin se vaan sanoo että sinä oot raskaana ja piste. Hirveetä ois olla sanansaattajana jälleen jos menee mönkään :/
No, positiivista on että mahaa juilii ja menkkoja ei vielä juili joten on vaan koitettava olla positiivisin mielin vaikka vaikeeta onkin..
La ois 30.11 tai 1.12 jos käy niin että tämä tästä jatkuu niin menen joulukuisiin. Vaan auttakaa selventämään tätä minun päätä, ihan sekasin ja peloissaan ja onnellinen yhtä-aikaa
Anteeksi omanapaisuus on vaan niiiiiin paljon mielenpäällä..
Plussatuulia ja tarrasukkia :)
Lumikukka 2+6???
taas vuotoa, ei housuihin asti, mutta pyyhkiessä :( Alavatsaakin alkoi juilimaan nyt aamulla menkkamaisesti ja lämmötkin ovat mielestäni hieman matalammalla. Loppuviikkoon ajattelin suosiolla jättää testauksen, mutta jotenkin vaan tuntuu, että kesken tää nyt meni :(
-martta 36/28-33 dpo 17
Lumikukka: Oletpas saanut kokea kovia, mutta nythän elämä taas näyttää valoisalta=)
Haamu on plussa ja olet raskaana! Älä stressaa turhia. Nyt nautit siitä ja teet vaikka omaksi mielenrauhaksesi uuden testin=)
Sitten ).(
Kävin nyt sitten joltain sivustolta lukemassa vähän ovulaatioasiaa ja siellä sanottiin, että: ovulaatio tapahtuu kuukautiskierron pituudesta riippumatta 14 vuorokautta ennen seuraavien kuukautisten alkua. Niinpä kierron pituuden ollessa 28 päivää ovulaatio tapahtuu kierron 14. päivä, kierron ollessa 30 päivää kierron 16. päivä, jne.
No niin: nyt siis, jos nuo eileiset olivat ovislimoja niin helvata mun kierto on päin prinkkalaa tuon em. tekstin perusteella=(((((
Mä rupeen parkuu!
Lumikukka: Oletpas saanut kokea kovia, mutta nythän elämä taas näyttää valoisalta=)
Haamu on plussa ja olet raskaana! Älä stressaa turhia. Nyt nautit siitä ja teet vaikka omaksi mielenrauhaksesi uuden testin=)
Sitten ).(
Kävin nyt sitten joltain sivustolta lukemassa vähän ovulaatioasiaa ja siellä sanottiin, että: ovulaatio tapahtuu kuukautiskierron pituudesta riippumatta 14 vuorokautta ennen seuraavien kuukautisten alkua. Niinpä kierron pituuden ollessa 28 päivää ovulaatio tapahtuu kierron 14. päivä, kierron ollessa 30 päivää kierron 16. päivä, jne.
No niin: nyt siis, jos nuo eileiset olivat ovislimoja niin helvata mun kierto on päin prinkkalaa tuon em. tekstin perusteella=(((((
Mä rupeen parkuu!
Martta älä hätäänny vielä! Tuo voi olla ihan normaalia tuollainen pieni tuhruttelu. Tsemppiä!
Tellu sullahan oli kans pillereiden lopetus vasta hetki sitten vai mitä? Mä meen ite kolmatta kiertoo pillereiden jälkeen ja pituudet on ollu 37, 33 ja nyt näyttäs ainaki 38 tulevan... Eli heittoo on vielä, tod. näk. johtuen juurikin pillereiden lopetuksesta. Ehkä sullakin vielä kierto hakee paikkaansa pillereiden jäljiltä. Kateeks käy kyllä niitä joilla kierto on tasanen heti! :) Mutta tosiaan luulin kans bonganneeni oviksen tässä kierrossa kp 17, mut paskanmarjat sieltähän se pärähtikin kp 27... Jestas että otti päähän! Ei näitä tämmösiä pitkiä kiertoja jaksais millään. Nyt kuitenkin jo voiton puolella, dpo 10. R-testi tarjoo ei mitään... Mä tahdon sen plussan!! Mahaoireet ja pissatus puhuis sen puolesta, mut toisaalta ne on ainoot oireet mitä on ja toiseks en usko hetkeekään et olisin raskaana. Pah! On tää kovaa touhua.
Ja taas haamu. Äääh... En mä valita, uskon että kyllä tässä nyt on tärppi käynyt, mutta haluisin sen kunnon plussan. Tän aamuinen näky kyllä vahvemmin ja aiemmin kuin edellinen. Mut silti: edelleen testiajan jälkeen ja erittäin haalea se viiva. Eli ei mikään ihan OIKEA plussa. :/ Ne kaks km:a kummittelee tietty mielessä ja haluisin nyt oikeen plussan, ennen kun alan hehkuttelemaan tätä enempää. Mitään oireitakaan kun ei ole.
Tellu, toivottavasti sun kierto nyt ois kunnossa kuitenkin, kyllä toi ihan hyvin vois myös kiinnittymisvuodoksi sopia. Mistä noista limoistakaan aina tietää että mikä on mitäkin...? Ihan hyvin vois mun mielestä tulla tuhrun mukana vähän limaa.
t.VM kp 32/28-29
VM: Ensiksikin, joko sulle kelpaa ne onnittelut;)
Martta: Älpäs nyt heitä kirvestä kaivoon. Alkuraskauden vuoto on enemmän kuin normaalia ja myös menkkatuntemuksia voi olla! Nyt vaan otat rauhallisesti, kaikki menee varmasti hyvin=)
Noh, enpä usko mihinkään kiinnittymisiin=( Eikä mulla aiemmissakaan raskauksissa ole ollut mitään kiinnittymisvuotoja tai moista limailua. Tosin tämmöstä ei ole ennen muutenkaan, paitsi nyt nämä kaksi kiertoa pillereiden jälkeen. Ja sitä limaa ei ollut mitenkään vähän, vaan oikeastaan aika paljon.
Nyt saa loppua tää kropan kyylääminen! Tulee jos tulee se vauva ja sillä siisti. Ihan menee hermot tällä rouvalla nyt! NIH!
Vadelmamamma, eiköhän se haamu plussaa tee :) peukkuja!! Ja Lumikukalle samoin, aikaseen on plussannu, mutta hyvältä kuulostaa!! Samoin Martalle peukut, toivotaan, että vuotelu vain säikäyttää. Tellullakin vois hyvin olla nyt sitä kiinnittymisvuotoa, pidetään sillekin peukut!
Ja kaikille jännääjille tsemppiä! Kiva kuulla Eleanorasta, mulla on ihan sama ku sulla, on menty aika tjottailumeiningillä ja viikonloppuna pitäis menkat alkaa. Kovat pms-oireet iski eilen: itketti, raivostutti (ihan kaikki) ja hirvee makeanhimo ja mässäilyntarve, illalla sitte piti saaha ;) Menkkoja odotan näillä oireilla, valitettavasti :( Rinnat on hitusen arat, mutta lämmöt on alhaalla, ihan reilusti siinä 36, että ei edes toiveita et jotenkin kiikunkaakun. Joo menin siis mittaamaan muutamana päivänä....
Nyt mietin, että pitäiskö hakea ovistestejä ihan huvikseen.... mutta kyllä se nega sitte harmittaa niin et taidan jättää väliin.
Jännää on. Seuraavaksi sitten olis tiedossa jouluvauva. Miehelle mietin ääneen, et onko se nyt sitten kiva syntyä jouluna.. mies totes, että mikäs sen parempi. On sitä joku muukin syntyny jouluna ;)
No, katotaan nyt tää kierto loppuun ensin. Yk6 taitaa olla menossa, en oo ihan varma. Puolisen vuotta kuitenkin. Ja kp22/26-31 menossa. Viime kierto oli 31, nyt vois olla lyhyempi, menny suorastaan vuorovedoin lyhempää ja pidempää kiertoa.
Äh, on tää pms ankeeta, taas alko itkettää ja harmittaa. Ihan vaan kaikki ;(
kp 37/29-30.. aamu tuli ei vieläkään näkynyt mitään, otin testin ja tein sen. laitoin sen kiltisti kylppärin pöydälle odottelemaan ja kappas mitäs siihen paperiin jäikään.. No toivotaan että pian kuitenkin tärppäis..
Kylläpä toisia elämä koettelee, enkelilapsia ei soisi kenellekään, eikä ainakaan yhtä useampia. Täällä pidetään peukut pystyssä lumikukalle. ja varovaiset onnentoivotukset lähetän myös!
Vadelmamama: Plussalta vaikuttaa, onnea! :D
ON: Ei tätiä mutta ei plussaakaan. Ei tunnu yhtään miltään, tissioireetkin alkaa hävitä eli täti tuntuu todennäköisemmältä vaihtoehdolta. Noh, eipä auta muu kuin jatkaa piinailua.
kiamari kp29/29
TAAS. :D
Eeeei, en ota onnitteluja vastaan ennen kunnon plussaa, kiitos vaan Tellu ja Mermaid. ;) Josko huomenna...? Kävin Cittarissa ja ostin taas tuplapaketin liuskoja. Saa nyt nähä kuin käy. Mä en vaan pysty luottamaan tähän yhtään vähääkään ennen sitä OIKEETA plussaa. En. Vaikka mieli tekis, niin suojelen itteäni siltä pettymykseltä, että täti tuliskin. Tai että tää menee jo alkuunsa kesken.
Piidu, pahoittelut tädistä. :( Ja ihan tyhmää kun vielä noin kauan olit testaamatta, niin tulla nyt tossa vaiheessa sitte! Höh höh höh. :/
Tellu, odota nyt kierto ees loppuun ennen kun alat julistaa mitään. Kerta se ois ensimmäinenkin, että tulis kiinnittymisvuotoa. :)
t.VM kp kyl te tiiätte... ;)
Onnea kauheeesti plussanneille!
Täällä ei näy vielä tätiä, pysyiskin poissa. Voihan se olla myöhässä jos kierto on sekasin keskenmenosta, en tiedä, ota siitäkin selvää. Välillä juilii mahaa mutta en tiedä onko se menkkamaista vai ei? Tissit ei oo kipeet, mutta ei ne ollut viimekskään vissiin ennen ku vasta oli menkat myöhässä.
Äsken olin syömässä kaverin kanssa ja ihan hetkeks mulle tuli sellanen olo että oksennan nyt heti, mutta se meni nopeesti ohi. Viimeks menkat alko tasan kuukauden päästä keskenmenosta. En aio plussata vielä viikkoon, sori kaikille innokkaille.
Anteeksi kun itsestäni vain selitin.
Tsemppiä kaikille!
Lindaliina 30/30?
Lumikukka, olet todella joutunut kokemaan kovia.. Varovaiset onnittelut kuitenkin myös täältä!
ja VM, kelpas tai ei niin onnittelut myös sulle! ;)(ainakin varovaiset)
Tellu kyllä mäkin peukutan täällä sulle, voi hyvin olla kiinnittymisvuotoa, uskoit tai et! :D
Piidu pahoittelut tädistä :( tsemppiä!
ON: Alavatsaa on nyt pari päivää nipistelly oudosti :O tissit aristaa, mutta niitä nyt aristaa aina tässä vaiheessa kiertoa, itseasiassa yleensä jo aikasemmin, ja hirmunen vilu ja väsymys, nekin selittää kyllä itsestään ilmoitteleva flunssa :P blaah... oispa jo tää piinaviikko ohi! Mies osti jo kumitkin valmiiksi, eli tädin saavuttua siirryn hetkeksi taustalle ja palaan takasin tammikuisissa. ENKÄ sitten aio nähdä teitä siellä naiset! Teidät patistan tähän junaan +++++
TSEMPPIÄ! -Anis
Äsken kävin veskissä ja paperiin tuli veren ja liman sekaista ällötystä (joo sorry).
Kävin jo paniikissa tuolla lokakuun pinossa lukemassa, että missä vaiheessa oli vastaava kokemus viimeksi... noh, se oli kp 27?!? Siis mitä hittoa??? Ei kai mulla nyt taas heitä kierto häränpyllyä?
En edes tiedä mitä toi limailu on, mutta viimeksi meni 5 päivää ja täti tuli, jos nyt tulee 5 päivän päästä, niin mulla on vasta kp 26??? Ja mistäs tiedän, millon oviskaan sitten on ollut ja tulee olemaan?
Mistä kaikesta tommonen voi johtua? Voihan ...kele!