Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana?
Voiko kätilö tai lääkäri käyttää tilannetta hyväkseen?
Kommentit (826)
Vierailija kirjoitti:
Virkkasin pöksyt ja jätin ammottavan aukon aikoinaan. Kulkee suvussa vähän niinku perintönä.
Kiva idea! Meillä kulkee vain kastemekko, mutta taidan virkata synnytyshousulit suvun aarteeksi. Teen sekä siniset että punaiset, on sitten kiva vauvan heti altistua väriajattelulle!
Vierailija kirjoitti:
Luulen että miehen ei tarvitse välttämättä olla alapää paljaana mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Olisitte kertoneet ennen kahden lapseni synnytyksiä.
Kyllä pitää olla, mutta pahempi se tilanne siinä vauvalla on. Se kun joutuu syntymään kokonaan alasti vaikka olisi tyttövauva ja paikalla olisi miehiä niin silti se joutuu heti syntyessään olemaan peräpuoli kokonaan paljaana miesten nähden ihan kuin joku pahainen portto.
Nyt helpottaa. Halusin aikanaan lapsia, mutta en saanut niitä kun pidin jo silloin housut kokoajan jalassa. Siis koko tää lastenteko- ja synnyttelyjuttu ei niin ois ollu mun juttu!
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin pientä pikanttia hattua päässäni koko synnytyksen ajan. Olo ei tuntunut niin alastomalta ilman alapään vaatetusta. Sain ihailua ja olihan se mukava tilanne kun pillerihattu oli keikistelevästi hiukan toiselle kulmakarvalle kallellaan. Kyllä hattu tekee tyylin.
Off topic, mutta, olen oikeasti synnyttänyt esikoiseni yo-lakki päässä. (Oli vappu ja halusin juhlistaa synttäriä sekä yo-lakilla että vappuhuiskalla ja ilmapalloilla...)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidin pientä pikanttia hattua päässäni koko synnytyksen ajan. Olo ei tuntunut niin alastomalta ilman alapään vaatetusta. Sain ihailua ja olihan se mukava tilanne kun pillerihattu oli keikistelevästi hiukan toiselle kulmakarvalle kallellaan. Kyllä hattu tekee tyylin.
Off topic, mutta, olen oikeasti synnyttänyt esikoiseni yo-lakki päässä. (Oli vappu ja halusin juhlistaa synttäriä sekä yo-lakilla että vappuhuiskalla ja ilmapalloilla...)
No nyt täytyy sanoa että on todella erikoista jos esikoisella on syntyessään yo-lakki päässä.
Olet ilmeisesti mensan jäsen?
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin alasti. Myös alapää paljaana. Ajatelkaapa sitä. Elinikäiset traumat jäi.
Minä myös. Voi sitä tuijotuksen määrää. Onko se tyttö vai poika? Vähänkös hävetti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä synnyin alasti. Myös alapää paljaana. Ajatelkaapa sitä. Elinikäiset traumat jäi.
Minä myös. Voi sitä tuijotuksen määrää. Onko se tyttö vai poika? Vähänkös hävetti.
Etkö loukkaantunut, että sukupuolesi rajattiin vain tyttöön tai poikaan eikä otettu mahdolliseksi vaihtoehdoksi myös muusua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö loukkaantunut, että sukupuolesi rajattiin vain tyttöön tai poikaan eikä otettu mahdolliseksi vaihtoehdoksi myös muusua?
En tiennyt. Synnytysvalmennuksessa kuulin jotain muminaa, josta en saanut selvää. En silloin tajunnut, että puhuttiin muususta.
Tiedätkö että se on pettämistä jos menet tuntemattomalle/ tuntemattomille ihmisille levittämään jalkasi. Oli se sitten sairaala, auto, sauna tai makuuhuone. Jos taas haluat porton maineen niin riisu vaan ne housusi ja mene levittämään jalkasi sinne sairaalaan. Omapahan on valintasi.
Vierailija kirjoitti:
Onkos joku muka oikeesti synnyttänyt alapää paljaana? YÖÖK...
Onneksi on keisarileikkaus keksitty, niin ei tarvitse paljastaa kuin vatsan seutu..
Vierailija kirjoitti:
Luulen että miehen ei tarvitse välttämättä olla alapää paljaana mutta korjatkaa jos olen väärässä.
Vasta lapsen synnyttyä jotta voidaan tarkistaa miehen elimistä ettå vauvansiemen on varmasti tullut sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaa pervolääkäri jotain kiksiä saada. Tampereen seudulla oli 80luvun loppupuolella lääkäri joka käytti tarkastuksessa pimpsassa sormeaan ja sitten nuoli sormen.
Juu niin teki, ystäväni oli kysynyt lääkäriltä maistuuko hyvälle, lääkäri oli todennut tällä tavalla parhaiten tietää onko tulehduksia. En kyllä ole kuulut kenenkään muiden lääkäreiden tekevän niin.
No toihan on yksinkertaisen selvä juttu. Siintä sitten maistaa onko hiiva vai joku sukupuolitauti.
Mitä helv... Kaikkea sitä kysytäänkin.
SYNNYTYKSESSÄ EI TODELLAKAAN TARVITSE OLLA ALAPÄÄ PALJAANA. RIITTÄÄ KUN OTAT KARVALAKIN POIS PÄÄSTÄ.
Mieslekurit keksii tekosyitä, että pääsee sormeilemaan sun pesääsi janoisin katsein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi on keisarileikkaus keksitty, niin ei tarvitse paljastaa kuin vatsan seutu..
Joskus leikkauksessa ronkkivat toosaa, että saa vauvan ylemmäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Virkkasin pöksyt ja jätin ammottavan aukon aikoinaan. Kulkee suvussa vähän niinku perintönä.
Kiva idea! Meillä kulkee vain kastemekko, mutta taidan virkata synnytyshousulit suvun aarteeksi. Teen sekä siniset että punaiset, on sitten kiva vauvan heti altistua väriajattelulle!
Pitääkö siis pukea kahdet päällekkäin? Aika hikistä ilmankin housuja, kuten alullepanokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä silloin katetroidaan, mutta joillainhan virtsa tosiaan kertyy päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä synnytin 24.12. Joulupukkivermeet päälläni.