Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suunniteltu sektio toisella paikkakunnalla kun omalla paikkakunnalla sen saanti vaikeaa?

Vierailija
04.02.2011 |

Tein aloituksen siitä, että voiko sektion saanti olla näin vaikeaa oikeasti. Sain paljon vastauksia ihmisiltä, jotka ovat myös joutuneet taistelemaan sektiosta, no tuli myös vastauksia, että minun kannattaisi harkita vielä alatiesynnytystä.

No, en aio harkita alatiesynnytystä, koska esikoisen synnytyksessä repesin pahasti ja lisäksi häntäluuni murtui ja niin vauvan kuin minunkin henkeni oli vaarassa. Onneksi esikoinen oli vähän alle 2kg syntyessään ja mahtui syntymään ahtaasta lantiostani huolimatta, tämä masuvauva tulee kuitenkin olemaan isompi syntyessään koska nyt rv 30 painoarvio oli 1,7kg.

Toipumiseni kesti kaiken kaikki 2vuotta ja jouduimme jopa alussa palkkaamaan hoitajan avukseni, koska en pystynyt vauvaa kivuiltani hoitamaan täysin yksin enkä enää toistamiseen halua menettää kipujen takia sitä lyhyttä vauva-aikaa tai edes osaa siitä.

Tiedän, että sektio on iso operaatio ja siinäkin on omat riskinsä, mutta minun tapauksessani myös alatiesynnytyksessä on riskinsä ja pahimmassa tapauksessa voin kuolla alatiesynnytykseen ja/tai vauva voi kuolla.

Olemme harkinneet lakimiestä kuin myös sitä, että menisin toiselle paikkakunnalle, esim. pk-seudulle synnyttämään. En kuitenkaan tiedä onko edes mahdollista saada toisella paikkakunnalla suunniteltu sektio siitä syystä, ettei sitä omalla paikkakunnalla myönnetä tai siitä saa tapella ja siltikin ollaan sitä mieltä, että kokeile alatiesynnytystä ensin.

Olen noilla vastaanotoilla itkenyt ym, että haluan sektion ja esittänyt myös lääketieteelliset todisteet (ahdas lantio ja sen lisäksi edellinen synnytys, jossa repesin pahasti ja murtui häntäluu) ja silti vaan todetaan, että ensin kokeilet alatiesynnytystä. Olen todella ahdistunut ja stressaan tästä, koska en todellakaan halua synnyttää alateitse ja kyse ei ole vain pelosta vaan myös kantaani tukee lääketieteelliset syyt.

Tässä on linkki edelliseen keskusteluuni, siellä olen myöhemmin vastaillut kysymyksiin, joita on tehty ja hieman tarkempi selitys tilanteestamme. En tähän jaksa kaikkea uudestaan kirjoittaa.

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1325685/oikeastiko_o…

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvästä ja arvokasta, mutta ihmettelen, että miksi et soittaisi pk-seudulle ja kysy tätä asiaa ihan suoraan?

Toivon, että saat sen sektion.

Vierailija
2/3 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v aikaa niin suunnitellun sektion toisella paikkakunnalla. Hänellä vähän vastaavanlainen kokemus esikoisen synnytyksestä ja toinen lapsi vammautui synnytyksessä ja kun kolmas lapsi sitten ilmotti tulostaan niin tämä tuttuni oli miehensä kanssa päättänyt, ettei enää synnytä alateitse. Sektion saanti oli kuitenkin ongelmallista, vaikka tällä ihmisellä oli siihen hyvät perusteet ja kun eivät sitä omalta paikkakunnalta saaneet tappelusta huolimatta niin tuttuni päätyi siihen, että synnyttää toisella paikkakunnalla, jossa hän sai ilman ongelmia sektion.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
04.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska sairaalat ovat yhteydessä toisiinsa. Mutta jos menet yksityissairaalaan, tilanne muuttuu. Siellä maksat sektiosta ja se tehdään. Siellä saa mitä tilaa. Yksinkertaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi