Ootko koskaan kolhaissut toista autoa esim. parkkihallissa ja häipynyt vähin äänin? ev
Kommentit (63)
Argh, mua raivostuttaa tuo yks tyyppi joka tuolla puolustelee vain paikalta poistumista. Esim. meillä ei ole tällä hetkellä kovin hyvä rahatilanne, ja auto pitää myydä pois. Sehän helpottaa tosi paljon jos joku urpo tölväisee meidän autoa ja lähtee vähin äänin pois. Siinä jää meille sitten maksettavaksi korjaus tai vakuutuksen omavastuu joka ei sekään kovin pieni ole. Kivasti vaikeuttaa auton myyntiä alkuperäisellä hinnalla jos myyntipuheessa on että "kyljessä 1,5m pitkä naarmu, peltisepällä korjaus maksaa 500€".
Itse lähdin kerran parkkipaikalta vähän kiireellä, peruutin turhan nopeasti ja piha oli jäinen. Kun jarrutin niin auto ei jäällä heti pysähtynytkään vaan tönäisi takana olevaa autoa. Mun autoon ei tullut mitään, mutta toisen auton puskurin muovinen kulma painui sisälle. Jätin yhteystiedot, ja seuraavana päivänä tyyppi soitti. Onneksi oli leppoinen kaveri ja kuulemma firman auto jolla ei ollut hänelle niin merkitystä. Soitteli vielä myöhemminkin että asia on kunnossa ettei mun tarvitse maksaa.
En ole, mutta jos törmäisin niin en todellakaan ilmoittaisi asiasta, koska ei kuulemma tarvitse itseään ilmiantaa. Ilman tuota tietoa olisin toki ilmoittanut itseni auton omistajalle. Hieno tämä Suomen Laki:D
Olen kerran jättänyt lapun ja naarmu oli aika pieni takapuskurissa. Se toinen auto ei ollut edes ihan uusi. Parin päivän päästä soitti mieshenkilö, joka kertoi auton olevan hänen työntekijänsä käytössä. Paljastui, että kyse oli tunnetusta ja rikkaasta yrittäjästä, joka auton omisti. Sanoi, ettei sitä tarvi korjata, kun auto on vanhahko ja siinä on muitakin naarmuja. Kiitteli mua kovasti rehellisyydestä, kävin syömässä ilmaiseksi hänen ravintolassaan ja kysyi vielä, olenko kesätöitä vailla. Olin silloin nuori opiskelija ja kesätyöt olisi ollut tarpeen, mutta olin juuri ehtinyt sopia muualle. Jäi hyvä mieli rehellisyydestä!
Ja se kolhu ei vaikuta auton käyttökelpoisuuteen, eikö?
Ne kolhut saavat monesti aikaan myös ruostetta eli selvää rahanmenoa. Kyse ei välttämättä ole vain siitä rahanmenosta, jonka se visuaalinen haitta tuottaa.
Jokaikisen tapauksen käräytän, samaa toivoisin muiltakin.
kirppiksen tukkoisella parkkiksella.. olin just saanut ajokortin ja sit mut jätettiin lähes mottiin kun joku vitun paku oli ajanut viereen ja skedepojat oman autonsa silleen poikittain et mul oli sairaan pieni rako mist piti peruuttaa veke.. noh.. tietty sit osuin siihen skedepoikien autoon ja pysähdyin... skedepojat huomasi tilanteen ja tulivat lähemmäs katsomaan... huusin kaverille pelkääjän paikalla et onko siinä jälkeä.. huh ei onneks ollut, joten sit vilkaisin pokia ja ei ollut kummempia ilmeitä sit niin lähdin varovasti uudelleen peruuttaen pois...osumatta mihinkään :) Mun autolla ei ollut mitään välii, ku on sellanen karsee pommi... lumikolalla vedettiin lumia pois yhessä vaiheessa konepellin päältä.. mitäs nyt parista naarmusta ;) hehhehe jo ois uus hieno auto ni ehkä sit ei viitsisi :)
eli etsin jos mahdollista vapaan paikan vähän kauempaa parkkipaikalta/hallista, niin että ympärillä on tyhjiä paikkoja. En myöskään mielelläni parkkeeraa auton viereen, jossa lastenistuin tai auto on hyvin kolhuinen.
kerran kolhaisin vanhaa volkkaria, ihan ienenpienen narmun sain siihen taka puskurin yläpuolelle.
tein salapoliisi työn ja selvitin auton omistajan, soitin hälle pahoittelin ja tarjouduin korvaamaan. omistaja ei ollut edes huomannut sitä viirua mutta kiitti rehellisyydestäni eikä sen kummemin tarvinnut asiaan palata. tuli niin hyvä mieli tuosta.
ja molemmilla kerroilla minulle on soitettu ja kiitetty että en vain häipynyt. Toisella kertaa uhri ei löytänyt naarmua autostaan ja toisella kerralla sanoi että liimaa itse murtuneen valonpesijän muoviosan.
En ole, mutta kerran olen istunut pelkääjän paikalla, kun ystäväni pamautti parkissa olleesta autosta sivupeilin irti. Otimme rekkarin ylös, ja kaveri aikoi seuraavana päivänä soittaa ja selvittää asian. Kun sitten seuraavana päivänä annoin rekkarin kaverille, niin hän sanoikin, että oli "tullut järkiinsä" - eihän siellä ketään ollut näkemässä, ja kyllä noin hienoissa autoissa on yleensä hyvät vakuutukset. Ei kaveri jäänyt koskaan kiinni, mutta vieläkin harmittaa sen toisen auton omistajan puolesta.
Suomen laissa et ole velvollinen ilmoittamaan jos tönäiset toista autoa. Vaikka lähtisit paikalta jättämättä yhteystietoja, et saa mitään sakkoa perässä jos satut jäämään kiinni kolhaisusta. Toki se on kohteliasta ja selkärangallista ottaa vastuu omasta teosta. Mutta ei siitä lisälaskua tule jos lähtee paikalta.. Itse olen kyllä aina jättänyt yhteystiedot. Sen kahdesti kun olen parkkipaikalla autoa tönäissyt.
[quote author="Vierailija" time="04.02.2011 klo 09:31"]eli etsin jos mahdollista vapaan paikan vähän kauempaa parkkipaikalta/hallista, niin että ympärillä on tyhjiä paikkoja. En myöskään mielelläni parkkeeraa auton viereen, jossa lastenistuin tai auto on hyvin kolhuinen.
[/quote]
Sama. Ja sitten vituttaa välillä kun joku on ajanut viereen, vaikka paljon vapaita paikkoja ympärillä!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 09:30"]En ole, mutta kerran olen istunut pelkääjän paikalla, kun ystäväni pamautti parkissa olleesta autosta sivupeilin irti. Otimme rekkarin ylös, ja kaveri aikoi seuraavana päivänä soittaa ja selvittää asian. Kun sitten seuraavana päivänä annoin rekkarin kaverille, niin hän sanoikin, että oli "tullut järkiinsä" - eihän siellä ketään ollut näkemässä, ja kyllä noin hienoissa autoissa on yleensä hyvät vakuutukset. Ei kaveri jäänyt koskaan kiinni, mutta vieläkin harmittaa sen toisen auton omistajan puolesta.
[/quote]
Hyvät vakuutukset juu varmasti, mutta omavastuu pitää kuitenkin itse maksaa. Olisit soittanut itse ja ilmiantanut.
Viime viikolla näin, kun eräs vanha papparainen peruutti autonsa pois ruudusta ja tölväisi viereistä BMW:tä. Ukko oli kuin mitään ei olisi tapahtunut ja häipyi paikalta vähin äänin. Otin rekkarin ylös, kirjoitin lapulle ja laitoin sen BMW:n tuulilasinpyyhkijän alle. Toivottavasti juttu selvisi.
Jos ei tule jälkeä tai jälki on lähes olematon, lähtisin pois. On nimittäin niitä ihmisiä, jotka sitten käyttävät tällaista tilannetta hyväkseen, korjaten joka ikisen auton naarmun, maalaavat koko auton ja muuta ekstraa. Paha siinä sitten alkaa riitelemään, varsinkin jos mitään korjattavaa ei ole tullut. Autohan naarmuuntuu ajan myötä muutenkin pikku kivistä, oksista yms. joten eipä siitä isoa haittaa tule jos sen luokan naarmu tulee. Jos on kunnon kolhaisu ja tulee lommo tai kunnon naarmu, niin sitten kannattaa vaikka odottaa auton omistajaa ja selvittää asia siinä heti. Tai jos näkee että auto on upouusi, koska siinä ei ole silloin ole muita jälkiä.
Näitäkään ei tarvi murehtia kun opettelee ajamaan.
Minun autooni oli ilmestynyt peukalonpään kokoinen syvä vekki. Onneksi rehellinen tupeloija oli jättänyt yhteystiedot. Korjaaminen maksoi 1200 € . Auton koko toinen puoli jouduttiin maalaamaan, jotta korjausjälki saatiin häivytettyä. Olisi lievästi sylettänyt, jos olisi mennyt omasta pussista.
Kenenkään ei tartte jättää yhteystieojaan tai jäädä paikalle, jos toisen omaisuutta rikkoo, mutta jos siitä jää kiinni, niin varmaan vähän isompi juttu. Todistajat ovat avainasemassa tuollaisissa tilanteissa. Rikos mikä rikos.
Kerran avasin oven ja se osui viereisen auton kylkeen,jälki jäi,sitten lähdin kotiin.