Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten toimia tällaisen kummitädin kanssa?

Vierailija
03.02.2011 |

Elikkäs nyt aika lyhyesti, ainakin yritän kertoa tilanteestani ja siitä, että en nyt tiedä mitä tässä tekisi. Välit tulee varmasti olemaan poikki, mutta mutta...

Lapsellani, joka on nyt 13v on ollut yksi kummi, joka ensimmäiset 12v oli sellainen kummi, että toi rahaa jouluna, synttäreinä ja nimppareina, muuten ei kauheasti kiinnostanut. Nyt sitten vajaa vuosi sitten muutaman sattuman kautta kun tarvitsin säännöllisesti hoitajaa lapselleni niin tämä kummitäti sanoi, että hän ottaisi mielellään kummilastaan ja koittaisi samalla korvata sen menetetyn ajan. Tuo oli minusta hienoa ja myös meistä tuli hyvät ystävät tai niin ainakin luulin.

Ensimmäinen reilu puolvuotta sujui hyvin, kunnes sitten olin poissa kotoa torstaista sunnuntaihin ja poikani oli kummitädillään hoidossa tuon ajan. Ensin lauantaina tuli viesti, että poika on viety ambulanssilla sairaalaan, näin viestistä ymmärsi, syynä mahakivut. Ja seuraavana päivänä tuli tddella vittumaisia viestejä, jossa tämä poikani kummi haukkui minua ja väitti valehdelleen jostain (en vieläkään tiedä mistä) jne. Olin todella ihmeissäni tuosta ja jos olisin voinut niin olisin lähtenyt kotiin aiemmin, se ei kuitenkaan ollut mahdollista. Soitin kuitenkin pojalleni usein ja hän kertoi, että kaikki on muuten hyvin, mutta kummitäti on todella kiukkuinen ja puhui pojalleni samoja asioita kun laittoi minulle viestissä.

Lopulta sitten poikani tuli kotiin ja sitten selvisi, että ambulanssi oli kyllä käynyt kummitädin luona poikani mahakipujen takia, mutta ambulanssihenkilöstö oli sanonut, ettei ole tarvetta viedä sairaalaan. No, tämä kummitäti oli sitten kuitenkin päättänyt viedä poikani sairaalaan ja menivät taksilla, koska kummitäti oli juonut viiniä niin ei voinut itse ajaa autoa. Sairaalassa oli tehty kaikki kokeet ja todettu kaiken olevan ihan kunnossa.

Vajaan viikon ajan pojan kummitäti jatkoi ilkeiden viestien laittamista ja sitten oli hetken täysin hiljaista ja sitten hän tuli käymään ja pyysi anteeksi niin minulta kuin myös pojaltani ja sanoi, että hän haluaisi yhä jatkossa ottaa poikaa heille hoitoon sillon kun minulla on menoja. Syy tuolle kummitädin käytökselle oli se, että hän oli säikähtänyt niin paljon niitä poikani mahakipuja, että ei ollut saanut seuraavana yönä nukuttua ja siksi laittoi niitä ilkeitä viestejä. Ontuva selitys, mutta ajattelin, että menköön tällä kertaa.

Kuukausi meni ihan hyvin, kunnes sitten sanoin tälle kummitädille, että tyttäreni lainasi hänen kummipojalleen antamaa kannettavan koneen laukkua (oli tyttäreläni yhden yön lainassa) ja tästä tämä kummitäti taas suuttui, että ei sitä olisi saanut antaa lainaksi tyttärelleni, koska hän on sen antanut kummipojalleen. Olin taas kun puulla päähän lyöty, että mitä? Minä kun olen ajatellut sen niin, että jos jotain antaa jollekin niin ei sillä antajalla ole enää päätösvaltaa kuka sitä saa lainata, no tästäkin on näköään eri mielipiteitä.

Tuon jälkeen alkoi sitten taas ilkeät viestit ja uhkailut. Kummitäti mm. sanoi, että poistaa poikani testamentistaan, eipä tuo haittaa, ei poikani tarvitse tuollaisen ihmisen rahoja. Sen lisäksi hän on laittanut esimerkiksi, että aikoo ilmoittaa minusta (en tiedä miksi) sosiaalitoimistoon sekä työnatajalleni. Luulen, että tarkoituksenaan saada minulta menemään työpaikka, olen siis perhepäivähoitaja. Lisäksi hän aikoo nostaa syytteen siitä, että olen muka hänelle laittanut herjaavia viestejä, vaikka hänen viestinsä ovat olleet paljon pahempia ja kaikkiin niihin en ole edes jaksanut vastata mitään.

Olen nyt muuta kautta kuullut, että tällä poikani kummitädillä on alkoholiongelma ja myös nyt vasta myöhemmin sain tietää, että tämä kummitäti on aina juonut viiniä poikani ollessa siellä hoidossa. Olen sitä epäillytkin hänen käytöksestään poikaa hakiessa, mutten ole ollut varma.

Sosiaalitoimistossa kuin myös työnantajani tietää tilanteeni, olen yh eikä rahaa ole ylimääräisiä, mutta lapseni koitan kasvattaa parhaani mukaan ja just viimeks kun käytiin sosiaalityöntekijän luona niin sosiaalityöntekijä sanoi, että pojallani on asiat todella hyvin, on kavereita, koulukiusaus on historiaa ja muutenkin kaikki asiat on kunnossa.

Kiitos, jos joku jaksoi lukea tämän loppuun asti. Mitä tällaisessa tilanteessa sitten kannattaisi tehdä vai antaako vaan olla?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä tapauksessa ettei tämä ole provo, niin tarvitseeko tuonikäinen vielä hoitajaa? En minä lastani antaisi ilkeilevälle, ryyppäävälle kummitädille.

Ja miksi edes pitää kummia informoida jos jotain läppärilaukkua lainaa? En ymmärrä.

Vierailija
2/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle ei koidu mitään hyvää tuollaisesta epävakaasta kummitädistä. Voisin vielä tavata, lapsen vuoksi, mutta en jättäisi lasta koskaan kahden kesken, ja varmistaisin että kummi on tapaamisissa selvin päin. Siis jos lapsi vielä haluaa tavata. Kannattaa kuunnella lasta herkällä korvalla, ei välttämättä kehtaa sanoa ettei halua tavata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholismi sopisi hyvin kuvaa. Alkoholisteille tapahtuu aina omituisia asioita ja kertomukset ovat outoja, koska tapahtumat johtuvat humalasta, mutta kertoja ei myönnä, että on juonut yhtään mitään.

Myös raivokohtaukset sopisivat tähän sairauteen.

Ei enää lasta sinne hoitoon. TApaisin häntä teillä ja katsoisin tilannetta. Jos hän sairastaa alkoholismia, parantuminen riippuu siitä, onko hän itse siihen halukas. Jos ei, sinä et oikein voi tehdä mitään.

Vierailija
4/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummtäti sattui soittamaan just tuona päivänä kun tyttäreni(aikuinen) oli kylässä ja tarvitsi konetta lainaksi ja mainitsin, että annoin lainaksi poikani läppärilaukun ja tästä tämä kummitäti sitten kysyi, että oliko se hänen antamansa laukku ja kun sanoin, että kyllä niin suuttui.

Eikä tämä ole provo. Hoitaja on ehkä väärä nimitys, mutta en kyllä jättäisi 13v ikäistä yksin kotiin edes yhdeksi yöksi, saati sitten useammaksi. Juu kyllä lapsellani on myös isä, mutta hänelle on alkoholi tärkeämpää kuin oma poikansa.

Ja tämä kummitäti ei siis ollut aiemmin ilkeilevä, tämä piirre paljastui vasta kun poikani oli ollut pidennetyn viikonlopun kummitädillään.

ap

Siinä tapauksessa ettei tämä ole provo, niin tarvitseeko tuonikäinen vielä hoitajaa? En minä lastani antaisi ilkeilevälle, ryyppäävälle kummitädille.

Ja miksi edes pitää kummia informoida jos jotain läppärilaukkua lainaa? En ymmärrä.

Vierailija
5/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei hän ole varma haluaako enää mennä kummitädille. Kummitäti oli sanonut pojalleni, että hän voisi viedä hänet isälleen, joka on siis täysalkoholisti ja myös väkivaltainen kännissä. Luulen, että tämä uhkaus on yksi syy miksi poikani ei sinne halua, varmasti vaikuttaa se kaikki muukin, mitä kummitäti sanoi raivoissaan.

ap

Lapselle ei koidu mitään hyvää tuollaisesta epävakaasta kummitädistä. Voisin vielä tavata, lapsen vuoksi, mutta en jättäisi lasta koskaan kahden kesken, ja varmistaisin että kummi on tapaamisissa selvin päin. Siis jos lapsi vielä haluaa tavata. Kannattaa kuunnella lasta herkällä korvalla, ei välttämättä kehtaa sanoa ettei halua tavata.

Vierailija
6/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholistiltahan tuo vaikuttaa. Ei siis voi luottaa, eikä muutenkaan noiden tapausten jälkeen vaikkei alkoholista olisikaan kyse.

Minä voisin kyllä olla muuten tekemisissä mutta lasta en tosiaan sinne veisi hoitoon.

Vierailija
7/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee näin!ala ottaa pikkuhiljaa etäisyyttä!äläITSE ota yhteyttä häneen mitenkään.ÄLÄ vastaa viesteihin muuten kuin hyvi lyhyesti NEUTRAALISTI.HÄN ON SAIRAS JOTEN POIKASI SAIRASTUU HÄNESTÄ!MINÄ PÄÄSIN NÄILLÄ KONSTEILLA EROON ERÄÄSTÄ IHMISEST,EIKÄ OLE ENÄÄ HÄIRINNY

Vierailija
8/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

öin ja päivin.

Vierailija
9/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo 13v ei sentään aina ole yksin päivin öin, eli harvoin... Mä kyllä pyytäisin sen aikuisen tyttäreni vahdiksi, jos 13v sellaisen tosiaan tarvitsee.

Vierailija
10/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

viemistä moiseen paikkaan. Herranen aika, onhan oma lapseni sentään oltava turvassa, eikä jossakin raivoavan alkkarin luona. Apua, miten edes mietit tuollaista vaihtoehtoa, oletko itse järjissäsi?

Vierailija
11/11 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kummitädilleni vaan sitä, että mitä teen noiden poikani kummitädin uhkailujen ym. suhteen. Annanko olla vai otanko yhteyttä esim. lakimieheen (kuten tämä poikani kummitäti sanoo tehneensä ja ilmoittaneen tälle lakimiehelle ilkeistä viesteistäni ym). Olen tottunut selvittämään asiat puhumalla, mutta tämän poikani kummitädin kanssa se ei vaan tunnu onnistuvan. Olen käynyt heidän oven takanaan ja tiedän hänen olleen kotona, muttei avannut ovea. Olen soittanut, mutta hän ei vastaa puheluihin ja vähän ajan päästä soitostani tulee taas joku ilkeä viesti, mitä hän nyt millonkin sattuu keksimään.

Poikaani en ole ajatellutkaan enää antaa kummitädin hoitoon vaan hänen hoitonsa järjestän jatkossa muulla tavoin. On niin paljon asioita paljastunut tuosta poikani kummitädistä, etten vaan enää pysty luottamaan.

ap

viemistä moiseen paikkaan. Herranen aika, onhan oma lapseni sentään oltava turvassa, eikä jossakin raivoavan alkkarin luona. Apua, miten edes mietit tuollaista vaihtoehtoa, oletko itse järjissäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan