Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"narkolepsiaan-sairastuneen-isa-mikaan-rangaistus-ei-ole-tarpeeksi-kova"

Vierailija
03.02.2011 |

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/2011/02/1266016/narkolepsiaan-…

Mitäs tästä tykkätte?

"Tarpeeksi kovaa rangaistusta ei löydy. Mielestäni he ovat pahempia kuin pedofiilit, he ovat lasten myrkyttäjiä ja vammauttajia eikä mikään rangaistus ole tarpeeksi kova. Se voisi vähän lohduttaa, jos he joutuisivat loppuiäkseen vankilaan"

Kun koko jutun lukee, niin tässä on mielestäni valitettavasti aika hyvä esimerkki sellaisesta vanhemmasta, jota on viety kuin pässiä narussa ja joka ei ole yhtään ajatellut omilla aivoillaan. Tai edes ottanut selvää minkälaisen rokotteen on vapaaehtoisesti lapselleen ottanut.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää painostamista ja paniikin lietsontaa! Tämä hysteria ja painostus levisi tavallisiin ihmisiin ja sain viikkoja kuulla olevani huono äiti ja riskeeraavani KAIKKI IHMISET ilman rokotuksia.

Minä seurasin THL:n edustajien esiintymistä tarkkaan, ja se oli kyllä ihan asiallista. Roskalehdet sitten poimivat sopivia irrallisia pätkiä lauseista raflaaviksi otsikoiksi.

Vierailija
62/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyppii täysin seinille, jos vähänkin kehtaa epäillä heidän auktoriteettiaan tai ammattitaitoaan!!

Ohi aiheen:

Mulla on jalkasieni ja halusin siihen lääkitystä. Tiesin mitä halusin ja annoskoonkin olin jo selvittänyt. Tämä oli liikaa terveydenhoitajalle ja en saanut lääkäri aikaa kun täti diagnosoi sen stressi ihottumaksi. :|

Mursin käteni ja samalla reisulla kerjäsin noita sienentorjunta aineita. Sain ja viikossa tuo monta vuotta vaivannut kosmeettinen haitta oli poissa.

aiheeseen:

Puolassa valtio ei rokotuttanut ihmisiä => suhteessa vähemmän kuolontapauksia siasta johtuen. Ero ei ollut merkittävä ja saattaa johtua hieman erillaisesta tilastoinnistakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa

mutta olen ihan varma että sillä silti säästettiin kymmeniä, kenties satoja ihmishenkiä yksin Suomessa.

Suomessa rokotekattavuus on 49%. Jos kaikki olis jätetty rokottamatta kuolleita olisi kaikkiaan 88 kpl, joista alle 10 perusterveitä. Ei enempää. Lakatkaa lietsomasta perusteetonta hysteriaa.

joutaakin mennä?

Niiden henki ei ole minkään arvoinen?

Mistä vedät nuo luvut? Lähde, kiitos.

Sisälukutaitoa parhaimmillaan :D Päivän piristys. En jaksa muiden logiikkaa selventää, saa kirjoittaja itse vääntää rautalankaa.

Vierailija
64/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Eihän Pandemrixkään ole aiheuttanut narkolepsiaa mm. Kanadassa. Siellä se on ihan turvallinen rokote. Kuinka ja miten ne muut rokotteet on tutkittu ihan varmasti turvallisiksi?

Vierailija
65/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän kyllä vanhempien hädän ja suuttumuksen mutta kukaan ei ole pakottanut rokotetta ottamaan - jokainen rokotettu alaikäinen lapsi on rokotettu huoltajansa suostumuksella. Mikään rokote ei ole täysin turvallinen ja se, ettei rokotetta oltu testattu riittävästi ja mahd. riskejä saattoi olla, oli kyllä kaikkien tiedossa.

Jos kyse olisi lasten myrkyttämisestä, niin huomattavasti suuremman osan lapsia olisi pitänyt sairastua ja tahallisuus pitäisi olla todistettavissa. Se, että sikainfluenssan sairastaneista rokottamattomattomista löytyy myös narkolepsiaan sairastuneita, tarkoittaa sitä että alttius sairastua narkolepsiaan näillä lapsilla oli jo olemassa ennen rokotetta - nyt rokote sai sairauden puhkeamaan mutta näin olisi voinut tapahtua myös lapsen sairastettua sikainfluenssan. Eli ennemmin tai myöhemmin tauti puhkeaisi sopivan viruksen laukaisemana.

Syyllistä etsittäessä vanhemmatkin ovat tavallaan syyllisiä; heidän perimänsä takia lapsella on alttius narkolepsiaan ja he antoivat luvan rokottamiseen. Jälkiviisastelu on helppoa mutta opettanee jotain seuraavan vastaavanlaisen hysterian iskiessä.

Vierailija
66/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etten säästänyt niitä THL:n propagandaesitteitä joita koulun terveydenhoitaja lähetti meille kun kieltäydyimme rokottamasta lapsiamme.

Nimittäin kyllä se aika painostamista oli. Lastemme koulusta vain me jätimme rokotteen ottamatta. Eikä kaduta.

Minun silmissä rokote oli ja on edelleen suurempi uhka kuin itse tauti.

Narkolepsia on vakava PARANTUMATON sairaus, sairastumisen jäkeen ei yksikään näistä lapsista ole nähnyt normaalia terveen lapsen päivää. Sekin on jo tiedossa että rokotteen jäljiltä sairastuneilla lapsilla oireet ovat keskivaikeita tai vaikeita. Lieviä tapauksia ei ole.

Jo pelkkä lapsen sairastuminen on perheessä kriisin paikka. Saatikka että lapsi sairastuu THL:n hölmöyden ja itsepintaisuuden seurauksena.

Vierailija
67/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen ihan varma että sillä silti säästettiin kymmeniä, kenties satoja ihmishenkiä yksin Suomessa.

Suomessa rokotekattavuus on 49%. Jos kaikki olis jätetty rokottamatta kuolleita olisi kaikkiaan 88 kpl, joista alle 10 perusterveitä. Ei enempää. Lakatkaa lietsomasta perusteetonta hysteriaa.

Mitä enemmän rokotettuja, sen paremmin myös rokottamattomat ovat suojassa. Siksihän lapset oli rokotusvuorossa ensimmäiseksi, että kun heidät on suojattu ovat myös vanhemmat paremmin suojassa, kun lapset tahtovat noita tauteja perheisiin tuoda.

Varmaan tähänkin olisi joku laskukaava, muttei todellakaan tuollainen x2 tyylinen

Vierailija
68/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskaa

joutaakin mennä?

Niiden henki ei ole minkään arvoinen?

Mistä vedät nuo luvut? Lähde, kiitos.

Sisälukutaitoa parhaimmillaan :D Päivän piristys. En jaksa muiden logiikkaa selventää, saa kirjoittaja itse vääntää rautalankaa.

Et "jaksa" tätäkään perustella, vai et kykene?

Vierailija
69/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

. Eihän Pandemrixkään ole aiheuttanut narkolepsiaa mm. Kanadassa. Siellä se on ihan turvallinen rokote. Kuinka ja miten ne muut rokotteet on tutkittu ihan varmasti turvallisiksi?

Kuinka on tutkittu se, että ne eivät aiheuta narkolepsiaa kuten tämä Pandemrix? Eihän niitä ole meillä käytetty? Eikä Ruotsissa?

Vierailija
70/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 99,9 rokotetuista tai sairastuneista eivät saaneet narkolepsiaa

Eivät saaneet vielä. Tulevat mahdollisesti saamaan seuraavan 10-15 vuoden aikana. Tästä oli tänään lehdissä.

Vierailija
71/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kävi töissä terveyskeskuksen johtava lääkäri pitämässä koko koulun henkilökunnalle sikainfluenssasta esitelmän.

Hän maalaili kamalia uhkakuvia ja sanoi (elokuun lopulla), että kuukauden päästä yli puolet koulun henkilökunnasta on sairaana. Ja kehotti jo etukäteen miettimään, miten terveenä olevat opettajat pystyy huolehtimaan terveenä olevista lapsista, jne. Ja varoitteli, että jos vähänkään on joku opettajista tai lapsista edes nuhassa, niin kotiin täytyy lähteä heti.

Ystäväni oli syksyllä 2009 raskaana. Hän pähkäili kovin tuon rokotteen ottamisen kanssa. Lopulta yhteinen ystävämme, joka on lääkäri, sanoi, että hän ottaisi kyllä rokotteen, jos itse oli raskaana. Ja tämä ystävä loi myös uhkakuvia siitä, miten kaikkia ei pystytä hoitamaan, kun epidemia iskee.

No, silloin tietysti toimittiin sen hetkisen käsityksen mukaan. Mutta osoittaa taas, että aika uskomusasioita nuo "tieteellisesti tutkitut" seikatkin on.

Se ihmetyttää, että THL tosiaan tuntuu keskittyvän enemmän peittelyyn kuin asian korjaamiseen. Olen tuon haastatellun isän kanssa samaa mieltä siitä, että nyt THL:n tulisi myöntää tilanne ja kohdistaa varoja narkolepsian tutkimiseen - ja sen tutkimiseen, voiko rokotteen ottaneille jatkossa vielä tulla muita neurologisia ongelmia sekä miten niihin varaudutaan.

Vierailija
72/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lehdessä on tänään lukenut, että tästä piikistä voi tulla narkolepsia vielä 10-15 vuoden jälkeen? Kiinnostaisi tietää. Ja miten tää uutisointi voi olla näin ristiriitaista, kun vielä eilen sanottiin, että jos oireita ei ole tullut muutamien kuukausien päästä rokotteen ottamisen jälkeen niin narkolepsiaa ei silloin voi saada, ainakaan tästä piikistä puhkeavaa narkolepsiaa.

Ja mitä tulee tuohon isän haastatteluun niin kyllä mä ymmärrän ihan täysin hänen ajatuksensa ja mietteensä. Kukaan ei joo pakottanut ottamaan rokotetta, mutta kyllä media ja THL hoiti sen pelottelun niin vahvasti, että ei mua ihmetytä miksi ihmiset rokotti lapsensa. Minäkin rokotin ja nyt se kaduttaa ja pelottaa. Ja silloin syksyllä 2009 rokotepäätös ei meidän perheessä helposti syntynyt. Sitä mietittiin viikkoja ja tietoa hain netistä niin paljon kuin vain pystyin. Ja tässä kohtaa varmaan joku sanoo, että no sä otit sitten tietoisen riskin ja sitä on turha enää itkeä. Ja yhtä asiaa mä en käsitä...mihin on kadonnut ihmisten empaattisuus? Aivan järkyttävää luettavaa täällä osalla tämä teksti, kun ollaan tyylin, että no voivoi älä valita, oma mokas. KAMALAA!! Jos jonkun vanhemman lapsi jota ei siis rokotettu sikainfluenssaa vastaan, jäisi vaikka auton alle niin mitäs tykkäisitte, kun siinä kohtaa teille sanottaisiin, että voivoi, oma on mokas!!!

Vierailija
73/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketäs sitten syytettäisiin, jos lapsi vammautuisi lopuksi iäkseen esim. omalla kotipihalla?

Vierailija
74/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin no jos heidän lapselle ei olisi rokotetta tarjottu ja lapsi olisi kuollut sikaflunssaan niin tuon saman olisi kyseinen isä varmaan sanonut...hieman eri tavalla tosin

toki hurjan ikävää, että lapsi on sairastunut, mutta itse ajattelen kuitenkin niin, että parempi narkoleptinen kuin kuollut lapsi. Ja toki aikuisen on AINA itse arvioitava minkälaisia rokotteita ja hoitoja lapselleen sallii annettavan ja punnittava niihin kuuluvat riskit.

Vierailija
75/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian rankka vertaus.

Vierailija
76/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttäisi Alkoa siitä, että ovat odottavalle äidille viinaa myynyt. Vapaa ehtoisestihan se äiti sinne alkoon marssii vaikka kyseessä riskituote.

Ennen rokotteen suomeen tuloa oli tiedossa, että rokote on aiheuttanut maailmalla neurologisia ongelmia. Jokaisella on ollut google käytössä, ja miten siitä rokotteesta ja sen turvallisuudesta käytiin keskustelua silloin vuosi sitten. Lisäksi herää kysymys, että kuinka monta kuollutta lasta olisi enemmän, jos ketään ei olisi rokotettu. Mitähän olisi tämäkin isä sanonut, jos oma lapsi olisi narkolepsian sijaan haudassa?

Vierailija
77/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja turhautuminen enemmän kuin ymmärrettävää. Olisin itse varmasti samaa mieltä jos tuo sairastuminen olisi osunut omalle kohdalle. Reilun vuoden takaisessa tilanteessa viranomaisiin luottaminen on osoittautunut virheeksi. Pitää olla todella rohkea ja on täytynyt nähdä paljon vaivaa selvittääkseen mistä pandemrix-rokotteesaoikeasti oli kysymys. Jos näin ei jaksanut tehdä jäi THL:n asiantuntijoiden armoille, kohtalokkain seurauksin. Olisi riittänyt, mikäli THL oisi todnnut sian niinkuin se oli, rokotetta ei ole ehditty tutkia ja sen mahdollisista haittavaikutuksista ei ole tietoa. Rokote ei nähtävästi ole täysin turvallinen. Nyt THL pimitti tätä tietoa, valehteli kansalaisille rokotteen turvallisuudesta ja painosti ihmisiä ottamaan rokotteen. Tässä valossa isän kommentit ovat enemmän kuin ymmärrettäviä.

Vierailija
78/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi herää kysymys, että kuinka monta kuollutta lasta olisi enemmän, jos ketään ei olisi rokotettu. Mitähän olisi tämäkin isä sanonut, jos oma lapsi olisi narkolepsian sijaan haudassa?

Narkolepsiaan sairastuneita on jo enemmän kuin koko sikainfluenssaan kuolleita. Montako perustervettä lasta kuoli, jos hoitovirheitä ei oteta huomioon? Kuolleista 9% oli saanut rokotteen. On todella matalaotsaista heitellä tuollaisia kommentteja varsinki kun jo ennen rokotusten akua oli tiedossa, että sikainfluenssa ei tule olemaan kovinkaan vaarallinen tauti.

Vierailija
79/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ottanut ja leimauduin ylihysteeriseksi idiootiksi.

Lasten koulussa oli sellaiset yleisjonot jumppasalissa ja tasan oli lapsikin saanut kuulla pilkkaa, miten tyhmä äiti hänellä on...

Vierailija
80/86 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näyttäkää mulle se ihminen, joka ei koskaan tee yhtään virhettä. Siis ei ainuttakaan.

Mä en ainakaan ole vielä tavannut semmoista koko elämäni aikana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi