Tv-kokki Maija Silvennoisen kokkailu oli syvältä Top Chef
Voi ei ja vielä kerran ei. Tulikohan nyt nähtyä todellisuus Maijan "kyvyistä".
Harmi kun eivät pudottaneet kisasta.
Kommentit (41)
Miten hän ei voinut olla ihan nätisti siinä tuomareiden edessä vaan piti olla niin kädet puuskassa tyyliin "mä oon paras, te ette tajua mitään."
Mitähän seuraavassa jaksossa tapahtuu, odotan mielenkiinnolla.
sulla on nyt tainneet mennä Top Chef ja joku muu kokkausohjelma sekaisin. Tässä ohjelmassa pitäsi olla alan ammattilaisia. Mun mielestä ei ole kohtuutonta odottaa heiltä että osaavat fileerata hauen.
sulla on nyt tainneet mennä Top Chef ja joku muu kokkausohjelma sekaisin. Tässä ohjelmassa pitäsi olla alan ammattilaisia. Mun mielestä ei ole kohtuutonta odottaa heiltä että osaavat fileerata hauen.
Surukseni ammattilaisena huomasin että kalan fileeraamistaito oli monella onnettoman näköistä touhua. Alan oppilaitoksissa pitäisi edelleen opetella käsittelemään pyöreitä kaloja.
minulta on palanut kaikki. Teki siis jotain muuta ensin joka epäonnistui ja sitten veti vain auki osterin saadakseen lautaselle edes jotain.
Pääruoka-annokseksi yksi osteri on liian pieni.
mikä ammattilainen se sellainen on joka pystyy toimimaan vaan siinä omassa keittiössä tai muuten menee pasmat sekaisin, kun ei olekaan ne omat mausteet siinä omalla paikallaan? Todella noloa käytöstä olevinaan ammattilaiselta. No, ehkä taas oli vaan ohjelma leikattu tuollaiseksi, ne "parhaat palat".
Maija on sellainen kotiruokakokki. Ei asiaa tuohon porukkaan, oli sitten kokemusta tai "meriittejä".
käsien puuskassa pitämiseen. Minä pidän käsiä puuskassa rinnallani lähes aina, kun seison. Se ei millään tavalla viestitä mielialastani tai mielipiteistäni, vaan on vain minulle luonteva tapa pitää käsiäni. Työelämässä monet MIEHET tulkitsevat tuon käsien puuskassa pitämisen "justiinamaisuudeksi" ja tekevät sen perusteella johtopäätöksiä kiukkuisuudestani (olen hyvin harvoin kiukkuinen) ja hankaluudestani. ARGGH!
<a href="http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm" alt="http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm">http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm</a>
Torjunnaksi tai puolustautumiseksi tulkitaan mm. naisille tyypillinen käsien pitäminen puuskassa rinnalla.
totuudenmukaisemmin kuin sanoilla.
Muuta tietoisesti tyyliäsi ettei sinua tulkita justiinaksi.
Tai tiedättekö oikeasti miten hauki fileoidaan?? Ihan eri tyyliin kuin lohi, kuha...
Ammattikokkina tiedän että ilman reseptiä, lyhyessä ajassa on helvetin vaikea keksiä ruokalaji ja saada se vielä maistumaan hyvältä ilman koevedoksia.
Kokeilkaapa tehdä edes vaikka leipä ilman ohjetta. Paistoaika ja lämpötila?? Aineiden suhteet??
Ainiin ja menkää kaverin keittiöön ja aloittakaa pohtimalla, miten erilailla kaverin uuni paistaa omaasi verrattuna..
Jos on koskaan tehnyt leipää, nin tietää suunnilleen tarvittavan hiivan määrän nesteessä, ja loppujen aineiden suhteet tulevat näppituntumalla, ei kokki tarvitse leipää varten reseptiä. Ja ajos kokki tarvitsee reseptin että osaa tehdä maistuvan annoksen, niin kyllä taitaa ola väärässä työssä.
Tai tiedättekö oikeasti miten hauki fileoidaan?? Ihan eri tyyliin kuin lohi, kuha...
Ammattikokkina tiedän että ilman reseptiä, lyhyessä alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä
» Aihjassa on helvetin vaikea keksiä ruokalaji ja saada se vielä maistumaan hyvältä ilman koevedoksia.
Kokeilkaapa tehdä edes vaikka leipä ilman ohjetta. Paistoaika ja lämpötila?? Aineiden suhteet??
Ainiin ja menkää kaverin keittiöön ja aloittakaa pohtimalla, miten erilailla kaverin uuni paistaa omaasi verrattuna..
Ei se niin kovin erilaista ole kuin esim. kuhan. Y-ruodot voivat olla kinkkiset, mutta ei siinä muuta eroa ole. Jos taas fileoidaan amerikkalaisittain, niin sitten se onkin jo aika eri juttu, mutta y-ruodon hallitsee helpommin.
Hyvää käytöstä nuorelta mieheltä olisi kohdella alalla pitkään työskennellyttä Maijaa kunnioittaen. Kritiikkiä saa ja täytyy antaa, mutta se pitäisi tehdä niin ettei nolaa toista. Ehkä kuuluu sitten ohjelmaformaattiin ja nykypäivän menoon tämä tällainen. Taidan olla liian vanha.
Katsoitteko kehonkieltä, tuli tuomaripöytään kädet puuskassa "Justiina" ilmeineen, kaulin vain puuttui.
Puupään Justiina on kuitenkin positiivinen hahmo verrattuna Maijaan.
mutta tiedosti sen itsekin eikä yrittänyt kehuskella paniikki-annostaan. Jos olisi ollut tuntematon kasvo, olisi tippunut tosin.
Toisaalta, Maijahan osaa kyllä tehdä erinomaista ruokaa tietyistä aineksista, liekö sitten äyriäiset tuntemattomampia? Ne eivät ehkä ole kuuluneet niin häneen omaan repertuaariin ja omien ravintoloidensa konseptiin...?
tylyttää Maijaa, jolla on aika paljon pidempi kokemus ja meriittejäkin löytyy muutama. olkoonkin Hansin ravintolalla pari michelin tähteä. Maija on tietenkin itse lähtenyt ohjelmaan mukaan ja tiesi varmasti mitä tulee.
Toisaalta, Maijahan osaa kyllä tehdä erinomaista ruokaa tietyistä aineksista, liekö sitten äyriäiset tuntemattomampia? Ne eivät ehkä ole kuuluneet niin häneen omaan repertuaariin ja omien ravintoloidensa konseptiin...?
eikä mennä paniikkiin. 20 keittokirjaa tehnyt ja tuossa tulos - mä olisin sanonut että ulos.
Maija tarvitsee ilmeisesti paljon aikaa suunnitteluun kun ei annos irronnut tuosta noin vaan.
Tällaista kokkia MTV3 on pitänyt palkkalistoillaan ja samaa sarjaa on siellä Sami Garam.
http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm
Torjunnaksi tai puolustautumiseksi tulkitaan mm. naisille tyypillinen käsien pitäminen puuskassa rinnalla.