Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tv-kokki Maija Silvennoisen kokkailu oli syvältä Top Chef

Vierailija
02.02.2011 |

Voi ei ja vielä kerran ei. Tulikohan nyt nähtyä todellisuus Maijan "kyvyistä".

Harmi kun eivät pudottaneet kisasta.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm

Torjunnaksi tai puolustautumiseksi tulkitaan mm. naisille tyypillinen käsien pitäminen puuskassa rinnalla.

Vierailija
22/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hän ei voinut olla ihan nätisti siinä tuomareiden edessä vaan piti olla niin kädet puuskassa tyyliin "mä oon paras, te ette tajua mitään."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän seuraavassa jaksossa tapahtuu, odotan mielenkiinnolla.

Vierailija
24/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on nyt tainneet mennä Top Chef ja joku muu kokkausohjelma sekaisin. Tässä ohjelmassa pitäsi olla alan ammattilaisia. Mun mielestä ei ole kohtuutonta odottaa heiltä että osaavat fileerata hauen.

Vierailija
25/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla on nyt tainneet mennä Top Chef ja joku muu kokkausohjelma sekaisin. Tässä ohjelmassa pitäsi olla alan ammattilaisia. Mun mielestä ei ole kohtuutonta odottaa heiltä että osaavat fileerata hauen.

Surukseni ammattilaisena huomasin että kalan fileeraamistaito oli monella onnettoman näköistä touhua. Alan oppilaitoksissa pitäisi edelleen opetella käsittelemään pyöreitä kaloja.

Vierailija
26/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta on palanut kaikki. Teki siis jotain muuta ensin joka epäonnistui ja sitten veti vain auki osterin saadakseen lautaselle edes jotain.

Pääruoka-annokseksi yksi osteri on liian pieni.

Vierailija
27/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aah sitä Stefania :D

Vierailija
28/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ammattilainen se sellainen on joka pystyy toimimaan vaan siinä omassa keittiössä tai muuten menee pasmat sekaisin, kun ei olekaan ne omat mausteet siinä omalla paikallaan? Todella noloa käytöstä olevinaan ammattilaiselta. No, ehkä taas oli vaan ohjelma leikattu tuollaiseksi, ne "parhaat palat".

Vierailija
29/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maija on sellainen kotiruokakokki. Ei asiaa tuohon porukkaan, oli sitten kokemusta tai "meriittejä".

Vierailija
30/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käsien puuskassa pitämiseen. Minä pidän käsiä puuskassa rinnallani lähes aina, kun seison. Se ei millään tavalla viestitä mielialastani tai mielipiteistäni, vaan on vain minulle luonteva tapa pitää käsiäni. Työelämässä monet MIEHET tulkitsevat tuon käsien puuskassa pitämisen "justiinamaisuudeksi" ja tekevät sen perusteella johtopäätöksiä kiukkuisuudestani (olen hyvin harvoin kiukkuinen) ja hankaluudestani. ARGGH!

<a href="http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm" alt="http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm">http://www.arlainst.fi/nettipeili/olemus/asennot.htm</a&gt;

Torjunnaksi tai puolustautumiseksi tulkitaan mm. naisille tyypillinen käsien pitäminen puuskassa rinnalla.

Vierailija
31/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuudenmukaisemmin kuin sanoilla.

Muuta tietoisesti tyyliäsi ettei sinua tulkita justiinaksi.

Vierailija
32/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tiedättekö oikeasti miten hauki fileoidaan?? Ihan eri tyyliin kuin lohi, kuha...

Ammattikokkina tiedän että ilman reseptiä, lyhyessä ajassa on helvetin vaikea keksiä ruokalaji ja saada se vielä maistumaan hyvältä ilman koevedoksia.

Kokeilkaapa tehdä edes vaikka leipä ilman ohjetta. Paistoaika ja lämpötila?? Aineiden suhteet??

Ainiin ja menkää kaverin keittiöön ja aloittakaa pohtimalla, miten erilailla kaverin uuni paistaa omaasi verrattuna..

Jos on koskaan tehnyt leipää, nin tietää suunnilleen tarvittavan hiivan määrän nesteessä, ja loppujen aineiden suhteet tulevat näppituntumalla, ei kokki tarvitse leipää varten reseptiä. Ja ajos kokki tarvitsee reseptin että osaa tehdä maistuvan annoksen, niin kyllä taitaa ola väärässä työssä.

Vierailija
33/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai tiedättekö oikeasti miten hauki fileoidaan?? Ihan eri tyyliin kuin lohi, kuha...

Ammattikokkina tiedän että ilman reseptiä, lyhyessä alueille voit kirjoittaa rekisteröitymättä

» Aihjassa on helvetin vaikea keksiä ruokalaji ja saada se vielä maistumaan hyvältä ilman koevedoksia.

Kokeilkaapa tehdä edes vaikka leipä ilman ohjetta. Paistoaika ja lämpötila?? Aineiden suhteet??

Ainiin ja menkää kaverin keittiöön ja aloittakaa pohtimalla, miten erilailla kaverin uuni paistaa omaasi verrattuna..

Ei se niin kovin erilaista ole kuin esim. kuhan. Y-ruodot voivat olla kinkkiset, mutta ei siinä muuta eroa ole. Jos taas fileoidaan amerikkalaisittain, niin sitten se onkin jo aika eri juttu, mutta y-ruodon hallitsee helpommin.

Vierailija
34/41 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää käytöstä nuorelta mieheltä olisi kohdella alalla pitkään työskennellyttä Maijaa kunnioittaen. Kritiikkiä saa ja täytyy antaa, mutta se pitäisi tehdä niin ettei nolaa toista. Ehkä kuuluu sitten ohjelmaformaattiin ja nykypäivän menoon tämä tällainen. Taidan olla liian vanha.

Vierailija
35/41 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitteko kehonkieltä, tuli tuomaripöytään kädet puuskassa "Justiina" ilmeineen, kaulin vain puuttui.

Puupään Justiina on kuitenkin positiivinen hahmo verrattuna Maijaan.

Vierailija
36/41 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tiedosti sen itsekin eikä yrittänyt kehuskella paniikki-annostaan. Jos olisi ollut tuntematon kasvo, olisi tippunut tosin.

Vierailija
37/41 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, Maijahan osaa kyllä tehdä erinomaista ruokaa tietyistä aineksista, liekö sitten äyriäiset tuntemattomampia? Ne eivät ehkä ole kuuluneet niin häneen omaan repertuaariin ja omien ravintoloidensa konseptiin...?

Vierailija
38/41 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sanoi äsken..

Vierailija
39/41 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tylyttää Maijaa, jolla on aika paljon pidempi kokemus ja meriittejäkin löytyy muutama. olkoonkin Hansin ravintolalla pari michelin tähteä. Maija on tietenkin itse lähtenyt ohjelmaan mukaan ja tiesi varmasti mitä tulee.

Vierailija
40/41 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, Maijahan osaa kyllä tehdä erinomaista ruokaa tietyistä aineksista, liekö sitten äyriäiset tuntemattomampia? Ne eivät ehkä ole kuuluneet niin häneen omaan repertuaariin ja omien ravintoloidensa konseptiin...?

eikä mennä paniikkiin. 20 keittokirjaa tehnyt ja tuossa tulos - mä olisin sanonut että ulos.

Maija tarvitsee ilmeisesti paljon aikaa suunnitteluun kun ei annos irronnut tuosta noin vaan.

Tällaista kokkia MTV3 on pitänyt palkkalistoillaan ja samaa sarjaa on siellä Sami Garam.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän