Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syön joka päivä 70 µg D-vitamiinia.

Vierailija
02.02.2011 |

Eipä ole tarvinnut vuosikausiin flunssia sun muita kulkutauteja sairastella. Eikä tarvitse epämääräisiä rokotteita itselleen ottaa kun pitää yllä luontaisen vastustuskyvyn tartuntatauteja vastaan.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tarvinnut vuosikausiin flunssia sun muita kulkutauteja sairastella. Eikä tarvitse epämääräisiä rokotteita itselleen ottaa kun pitää yllä luontaisen vastustuskyvyn tartuntatauteja vastaan.

Minä syön 60 mikrogramma d3:sta aamuisin elivotabuina ja kaksi purutablettia töissä. Minulla psori häipynyt iholta, flunssat pysyny poissa ja paljon pirteempi olo..Ei voi olla sattumaa!

Vierailija
2/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin toitotetaan suurta rokote-salaliittoteoriaa, kuinka rokote VARMASTI aiheutti kaiken narkolepsian mitä Suomesta löytyy. Ne rokotteet on niin luonnottomia ja tarpeeksi ei ole tutkittu. Me ei ainakan oteta enää mitään rokotuksia.

Sitten tilataan jostain nettikaupasta hörhö-pillereitä ja vedetään niitä 10 kertaa yli suositusten päivässä. Purkin päällä lukee D-vitamiini, mutta mitä ne oikeasti sisältävät? Onko niitä tutkittu? Ainiin, mutta nehän eivät VOI olla vaarallisia, koska ne ovat niin LUONNOLLISIA, päinvastoin kuin rokotteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän 50µg ja sairaudet on mullakin vähentyneet ja lievittyneet selvästi.

Ja ihmettelijöille on sanottava, että ihan verestä on D-vitamiinitasoni mitattu ja lääkärin siunauksella syön tuota määrää. Ei ole ollut veriarvot edes luuston tarvitsemaa määrää.

Vierailija
4/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sairaana ja veriarvot viitealueen ylärajoilla...

Vierailija
5/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siinä on linkkejä tutkimuksiin ja niiden perusteella yli 1000 mikrogrammaa kuukausia nautimalla voidaan aikaansaada yliannostus.

Suomessa ollaan ylivarovaisia kaiken suhteen.

http://www.kutri.net/blogi/2009/11/05/d-vitamiini-ja-sikainfluenssa/

Vierailija
6/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut kapseleita, joissa yhdessä on tuo määrä.

Jos se olisi niin vaarallista, tuskin 125mcg:n kapseleita edes valmistettaisiin?

Vierailija
7/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässähän ihmiset saa auringosta 250 mikrogrammaa päivässä, -ei ole vielä raportoitu sieltä d-vitamiinin yliannostus kuolemia....

Vierailija
8/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin foliohatut ja muut vitamiinipelkoiset. D-vitamiinia on ihan turha pelätä, se ei ole tutkitusti aiheuttanut täällä puheena olevilla määrillä mitään terveydellisiä ongelmia.

Suomessa alle vuoden ikäisille oli vuoteen 1964 asti suosituksena 4 000-5 000 IU:ta (100-125 mikrogrammaa). 1964 suositus laskettiin 2 000 IU:hun päivässä ja 1975 suositus laskettiin 1 000 IU:hun ja lopulta 1992 päädyttiin nykyiselle tasolle. Tämä kaikki ilman mitään ongelmia, joten d-vitamiinilla pelottelu on taas kerran osoitus THL:n 'asiantuntijoiden' täydellisestä asiantuntemattomuudesta. Minä olen syönyt toista vuotta ympäri vuvoden 50 mikroa ja syksyllä mitautin pitoisuuden verestä, n.155, mikä on ok määrä.

Vierailija
9/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

+ sen mitä tulee multivitan mukana. Ei ole ollut flunssia enää!

Vierailija
10/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli hauska kun jotain lääkäriä haastateltiin yliannostuksista ja kysyttiin sitten että miten paljon näitä myrkytystapauksia on ja hän sanoi että käytännössä ei yhtään. (Ja silti Suomessa monet syö moninkertaisesti yli "suositusten".)

Jos ei juuri syö kalaa, D-vitamiini purkista on must ainakin talvella.

Vierailija
11/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässähän ihmiset saa auringosta 250 mikrogrammaa päivässä, -ei ole vielä raportoitu sieltä d-vitamiinin yliannostus kuolemia....

Jos pohjoismaalainen ihminen on afrikassa auringossa yhtä paljon kuin tummaihoiset, voi hän saada myrkytyksen jo pelkästä auringosta. Tummaihoiset eivät saa myrkytystä, koska ihon pigmentti suojaa. Ei ole kovin vaikeaa :)

Vierailija
12/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pohjoismaalainen ihminen on afrikassa auringossa yhtä paljon kuin tummaihoiset, voi hän saada myrkytyksen jo pelkästä auringosta. Tummaihoiset eivät saa myrkytystä, koska ihon pigmentti suojaa. Ei ole kovin vaikeaa :)

Paljonkos noita myrkytystapauksia on vuosittain valkoihoisille sattunut? Aurinkorasvat estävät tehokkaasti d-vitamiinin muodostumisen iholla.

Vierailija
13/21 |
03.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otetaan 125 ja teinit 75, taapero 50.

Ja olen kans tutkinut pitkään tutkimuksia ja artikkeleita aiheesta ja olen tullut siihen tulokseen että on aika vaikea saada D-vitamiinista yliannostusta, sitä sais oikeesti vetää satoja mikrogrammoja pitkiä jaksoja jotta siitä olis haittaa. Kesällä vähennetään ja välillä ollaan kokonaan ilman.

Olen mittauttanut verestäni D-vitamiinitasot vuosi sitten, jolloin otimme "vain" 25 mikrogrammaa, ja pitoisuudet oli silti liian alhaiset.

Eipä ole flunssiakaan tuon aloittamisen jälkeen pahemmin ollut. Muutenkaan ei sairasteta :)

Vierailija
14/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuo on tosi vaarallista. Googleta vaikka D-vitamiinin yliannostus.

Vierailija
15/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rakas Risto Laitilakin sanoi Akuutissa että 50mikrogrammaa on ihan turvallinen määrä, eli tuskin tuo 70 mikroakaan kovin vaarallinen annostus vielä on!

me tilattiin Iherbistä taas vitamiinejä ym, sieltä saa vähän edullisemmin. yhdessä kapselissa on 25mikroa, ja senkin vois ottaa kaksi kertaa päivässä jos haluis.

Vierailija
16/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tiedä, mutta huomaan eron seksin määrässä ja erektion laadussa!

Suosittelen!

Vierailija
17/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja harvoin olen sairas. Eihän tuo ole lähelläkään mitään myrkytysrajaa!

Vierailija
18/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä otetaan 125 ja teinit 75, taapero 50.

Ja olen kans tutkinut pitkään tutkimuksia ja artikkeleita aiheesta ja olen tullut siihen tulokseen että on aika vaikea saada D-vitamiinista yliannostusta, sitä sais oikeesti vetää satoja mikrogrammoja pitkiä jaksoja jotta siitä olis haittaa. Kesällä vähennetään ja välillä ollaan kokonaan ilman.

Olen mittauttanut verestäni D-vitamiinitasot vuosi sitten, jolloin otimme "vain" 25 mikrogrammaa, ja pitoisuudet oli silti liian alhaiset.

Vierailija
19/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

käy mittauttamassa arvot, muuten vaarallista jatkaa noin suurella määrällä

Vierailija
20/21 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin mennään jo kolmatta talvea, ja terveinä olemme saaneet olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä