mitä mieltä nimestä Tiitus?
On vankasti harkinnassa tulevalle lapselle. En vain usko että mieheni tykkää, saatikka sukulaiset..Sukunimemme on ruotsalainen ja harvinainen.
Kommentit (11)
Ei oikein sovi. Aika lapsellinen nimi, jos miettii että kyseessä joskus 30-vuotias mies. "lilla tiitus, kom hit".
ja ihan suomenkielisiä ollaan, eli ei tule "lilla Tiitus" -ongelmaa
ap
Raamatullinen nimi.
itse tykkään, ei ole ihan joka lapsella.
Outo nimi mielestäni. Jotenkin typerän kuuloinen. Ja miten tuo sitten tulee lyhenemään, ei kukaan jaksa sanoa aina "Tiitus".... Titu? Tissi? Tits?
Mutta.
Ajattelin heti mitä ongelmia poikaparalle tulee ulkomailla. Englanninkielisissä kulttuureissa on kohteliasta esittelytilaisuudessa toistaa toisen nimi. Englannissa t-kirjain lausutaan eri tavalla kuin meillä Suomessa, he eivät osaa lausua t:tä kuten me, vaan siitä tulee aina vähän kuin meillä olis tt - sellanen voimakkaampi. Ja Tiitus kyllä tulisi lausuttua tteattus - jolloin se kuulostaa tosi paljon sanalta ttits = tissit... Ei ehkä paras nimi pojalle.
aikoinaan telkkarista tuli semmoinen älyttömän typerä tv-sarja, siis ihan kökkö ohjelma, ja siinä oli Tiitus-niminen päähenkilö: semmoinen vähän pöhelö ja huono-onninen mies jolta melkein kaikki meni pieleen. Mun mielestä kamala nimi, mulla tulee välittömästi mieleen se tv-sarjan Tiitus.
Tunnen yhden Tiituksen (4 v.). Minusta nimi on aina ollut kiva.
Tosi erikoinen, ei menis mun miehelle läpi... Mutta kuitenkin kiva nimi, kannatetaan!
vaikka muakin arveluttaisi laittaa se lapselle. Kun olin itse lapsi, laitoin lelukanini nimeksi Tiitus :D
Meilläkään mies ei varmasti nimelle lämpenisi.
Laitakkaa vaan