Miksi lehtitilaukset on ne jotka lopetetaan ekana jos jää työttömäksi
Työttömänä kun ei sit ole mitään muuta kuin aikaa ja lehdet on tosi tarpeeseen.
Toiseksi, ei parin lehden vuosimaksu on pisara meressa, jos tulot tippuu vaikka puoleen. Kyllä se säästö pitää ottaa jotain isommasta, vaikka lainanlyhennyksestä.
Kommentit (13)
on varmaan aikaa käydä kirjastossa lukemassa ne lehdet. Näin ainakin itse ajattelisin.
Lainalyhennyksiä harvemmin voi vaan jättää maksamatta.
lainanlyhennyksen pienentäminen ei ole säästämistä, vaan tuhlaamista. Sehän lisää korkokuluja.
jokainen järkevä ihminen säästää ylimääräisestä ja luksuksesta, ei jostain mikä oikeasti aiheuttaa vaan lisäkuluja. Useimmilla pienituloisilla (ja pienituloisethan ne työttömiksi aina ensin jää) ei ole kovin montaa luksusjuttua, joten ne lehdet jää jäljelle. Olkoon vaan pisara meressä, mutta se kolmekymppiä voi olla hyvinkin tarpeeseen. Kun aikaa on, lukea voi vaikka kirjastossakin.
Jos arvostaa lukemista ja tiedonsaaantia ja vähän hupiakin (akkari), lehdistä ei tingitä.
on varmaan aikaa käydä kirjastossa lukemassa ne lehdet. Näin ainakin itse ajattelisin. Lainalyhennyksiä harvemmin voi vaan jättää maksamatta.
Eli ei toimisi meillä.
Ja nettihän kannattaa olla työnhakua varten.
Minä olen työtön, eikä meillä ole yhtäkään lehtitilausta sen takia lopetettu. Luemme todella paljon koko perhe, paitsi lehtiä, myös kirjoja.
Ruokabudjettia seuraamme tarkemmin (heräteostokset pois) ja lomamatkoista nipistämme myös, samoin omat vaateostokseni jäävät nyt vähemmälle (lasten vaatteista ja kengistä ei kuitenkaan "tingitä"). Lainanlyhennysten kanssa ei ongelmia.
työttömänä, vaan hoitovapaalla. (Tosin työttömänä taitaisin saada enemmän rahaa?)
Kun tulot ovat pienet, ainakin meillä on säästetty jo kaikista isommista jutuista mitä on voitu ja monista pienemmistäkin. Lainanlyhennyksestä en kuitenkaan kovin herkästi ala säästämään, sillä en halua, että kulutamme enemmän kuin tienaamme ja sitähän pelkkien korkojen maksaminen olisi. Eikä niitä lyhennysvapaitakaan saa ikuisesti, me säästämme sen ottamisen siihen tilanteeseen, että mistään muualta ei enää pystyisi säästämään. On sitten se hätävarana, jos koittaa oikeasti paha päivä.
ei todellakaan ole nykypäivänä mikään pakollinen juttu, ollaan jo siirrytty uudelle vuosituhannelle joku aika sitten.
Ei tulisi mieleenikään palata aikaan, jossa täytyi sovitella isoa Hesaria pöydälle. Mutta olenkin pienituloinen ja ihan kaikesta on tingittävä.
Jos haluan ihan paperilehtiä lukea, menen kirjastoon. Muuten uskon saavani kaiken informaation netistä. Poikkeuksena käsityölehdet, jossa kaavoja tms. Tosin saa niitäkin kirjastosta lainata.
Olen vaan sitä mieltä, että paperilehdet on vähän vanhanaikaisia. Mutta kukin tyylillään :)
vieläpä kohtuullisella palkalla, mutta ei meille tule mitään lehtiä! Netistä luetaan ja joskus ostelen jotain hömppälehtiä, jos on tarjouksessa. Kirjat lainataan kirjastosta.
Tämä on ihan jäänne opiskeluajoilta, jolloin ei todella ollut senttiäkään ylimääräistä. Ja mun mielestä lehdet on täysin turha menoerä. Työttömänä on todella aikaa viettää kirjastossa lukemassa niitä lehtiä.
mutta itse en halua tuijottaa ruutua tuntitolkulla, ellei ole pakko (työssä on ollut). Kirjojen ja lehtien lukeminen on lempiharrastuksiani, josta en tingi. Ehkä olen vanhanaikainen sitten, mutta päivän sanomalehti on minulle must, samoin tykkään siitä kivasta fiiliksestä, mikä tulee, kun saa hakea postilaatikosta tietyt lehdet. Ehkä olen toivottaman vanhanaikainen, vaikkakin teknistä osaamistakin löytyy :) Olen näköjään onnistunut tartuttamaan kirja- ja lehtirakkauteni lapsiinkin, mikä on minusta ihan positiivista.
varmaan satanen kuussa erilaisiin "turhiin" lehtiin ja todellakin ne poikkaisisin ensin jos työttömäksi jäisin. Lainan maksan vaikka persnahastani.