Alapään limakalvot rikki. Voiko syy olla pesuaineessa?
Tai pikemminkin huuhteluaineessa. Käytin jokusen kuukauden Ecoverin huuhteluainetta ja nyt olen pari viikkoa käyttänyt Softlanin jotain omenantuoksuista. Liekö sattumaa vai onko tässä jotain perää, mutta tuon Ecoverin käytön aikana ei alapään ongelmia ollut toisin kuin nyt. Limakalvot ovat herkät ja sattuvat esim. seksissä.
Kommentit (8)
kerran sain kokeilupakkauksen sitä Lumme-pesuainetta ja yhden testipesun jälkeen kaikki siinä koneellisessa olleet pikkuhousut piti laittaa uudestaan pyykkikoneeseen huuhteluohjelmalle.
kerran sain kokeilupakkauksen sitä Lumme-pesuainetta ja yhden testipesun jälkeen kaikki siinä koneellisessa olleet pikkuhousut piti laittaa uudestaan pyykkikoneeseen huuhteluohjelmalle.
Mä ostin sitä, kun se on ympäristöystävällistä ja pakkauksessa luvattiin mietoa tuoksua. Mieto tuoksu my ass! Pistin firmalle palautettakin, mutta sieltä vastattiin, että "ikävää, jos tuote ei sinusta tuoksu miedolle". Joo. MEillä haisi koko alakerta kun laitoin koneeseen pakkauksessa suositellun määrän ainetta.
Yritän nyt käyttää Lumpeet loppuun annostelemalla puolet tai vähemmän suositellusta, mutten kyllä KOSKAAN enää osta sitä. Jos täällä on paikalla muitakin Lumpeen löyhkään pettyneitä, laittakaa ihmeessä palautetta!
pese alusvaatepyykki ilman huuhteluainetta. Mun mielestä alusvaatteet ei tarvi huuhtista.
En kestä vahvoja tuoksuja ja olen erittäin herkkäihoinen, joten valitsen tavallisesti kokonaan tuoksuttomia tuotteita. Päätin kuitenkin kokeilla ympäristösyistä Lumme-pesuaineita. Käytän nestemäistä valkopyykille tarkoitettua pesuainetta ja jauhemaista kirjopyykkiainetta, enkä keksi mitään valittamista. Kirjopyykkiaine on hajutonta, valkopyykkiaine tuoksuu hyvin miedosti raikkaan metsäiselle - merkittävästi vähemmän, kuin Arielit, Omot ja vastaavat. Jos pesuainejäämät ovat ongelma (itse en ole huomannut jäämiä), kannattaa käyttää nestemäistä versiota.
Ostin kokeillakseni Lumme pesuainetta, kaksi yhdenhinnalla tarjoukseen haksahdin. Pyykkejä piti lisähuuhdella voimakkaan ja mielestäni pahan 'tuoksun' vuoksi. Vaatteet menivät sähköisemmäksi myös (en käytä huuhteluainetta). En tainnut käyttää edes ohjemäärää pesuainetta. Juuri muutama päivä sitten mies toi sellaisen kokeilupakkauksen ja sanoi, olisi ollut kaksi yhdenhinnalla tarjous, meinasin ostaa, on kait mieto tuoksu... Arvaatte mitä vastasin. Jessus mitä markkinointivalehtelua!Olen käyttänyt normipesuaineita, sekä suomalaisvalmisteisia, että kansainvälisten yleisten merkkien, ihan sekaisin mitä milloinkin. Tässä Lumme pesuaineessa pahin tuoksu kaikista. Muistelen, että joskus ostin Persiliä ja siinä oli kanssa liian voimakas tuoksu.
Mä en kyllä käyttäisi mitään huuhteluainetta, mutta se lienee makuasia.