Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi varmaan pitänyt yrittää kovemmin päästäkseen terapiaan

Vierailija
01.02.2011 |

Olisi pitänyt vaikka anella sosiaalitoimistosta maksusitoumusta, mutta kun ei yksinkertaisesti kehdannut. Olotila on nollassa, ei vielä jäässä. Huomaan taas merkkejä uupumuksesta, väsymyksestä ja itsetuhoiset ajatukset ovat taas alkaneet samalla tavalla kuin edelliselläkin kerralla hiipien ryömimään jostain. Turhaa, oi niin turhaa tämä minun touhuni.

T: väsynyt ja traumatisoitunut ääliö

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää saada itsesi kuntoon.

Vierailija
22/29 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varovasti ottaa selvää mitkä rutiinit ja vaatimukset uuden puoltavan lausunnon saamiseksi Kelaan tarvitaan.

Kyllä se varmaan on pettymys, mitä tunnen. Pettymys itseeni. Ymmärrän ne rajoitteet ja raamit, joiden sisällä tuo hoito oli järjestettävissä ja sen kipeän päätöksen, ettei siihen ole yksinkertaisesti varaa. Silti nyt kun tässä istuu ja tajuaa, ettei ole mitenkään päin ehjä, ei tiedä kuka on, mistä minun identiteetti koostuu ja on suoraansanottuna elämänhaluton, niin ymmärtää sen virheen minkä teki. Vaikka turha kai se enää mennyttä junaa itkeä. Teoriassa uusia olisi tulossa... joskus. Se ei kyllä helpota sitä tarvetta, joka olisi olemassa nyt.

Tyhmästä päästä kärsii koko itsetuhoinen ruumis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla varmaan olisi varaa maksaa itseksesi terapia esim. kerran kuussa, mikä on parempi kuin ei mitään. Myös parempi kuin ei mitään on juttelu kenen tahansa ammattilaisen kanssa, ainakin kunnes saat oikeaa terapiaa.

Vierailija
24/29 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teidän paikkakunnalla ole kunnallista mielenterveystoimistoa?

Minä olen asioinut kuntapuolella pariin otteeseen elämäni aikana. Olen saanut terapiaa paniikkihäiriöön ja masennukseen.

Vierailija
25/29 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sulla varmaan olisi varaa maksaa itseksesi terapia esim. kerran kuussa, mikä on parempi kuin ei mitään. Myös parempi kuin ei mitään on juttelu kenen tahansa ammattilaisen kanssa, ainakin kunnes saat oikeaa terapiaa.

Siinähän se onkin. Jos olisi varaa, niin olisin mennyt. Jos olisi voinut karsia jostain, olisin karsinut. Mutta kun mistään ei pysty enää karsimaan. Mistään ei pysty ottamaan enää pois. Tilanne on muutenkin joko tai. Esimerkiksi, olen poissa koulusta, jos ei ole varaa mennä sinne, koska ostan sillä rahalla mieluummin ruokaa lapsilleni. Tai vastaavasti mies jää pois koulusta, koska laskujen maksu on tärkeämpi kuin ulosottoon joutuminen.

Tuo psykiatrian poliklinikka on vähän ongelmallinen. Työntekijä, jonka kanssa työskentelen... sanotaanko näin, että kemiamme ei toiminut yhtään. Sinne menin hiljennettäväksi, en kuultavaksi. Jos yritin puhua, hän keskeytti, kielsi tunteitani väärinä, kielsi ajatuksiani väärinä ja kielsi puhumasta siitä, minkä takia alunperin sinne jouduin menemmän.

Eikä sille oikeastaan tarvetta ole, vaan tarve olisi väärien toimintamallien ja traumaattisten muistojen kunnollinen työstäminen psykoterapiassa eli kyseessä olisi pitkäaikainen ja vähintään viikottainen hoito.

T: alkuperäinen

Vierailija
26/29 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suostu siihen että käy kerran kuussa. Ei edes kahden viikon välein vaan psykologini sanoi että kerran viikkoon yleensä ja näin on kun soittelin läpi terapeutteja. Terapeuteista on HIRVEÄ pula joten ensinnäkin suurin osa oli varattu ja toisekseen ne muutamat eivät noin harvaan terapiaan suostuneet. Teen terveyden takia osa-aikatöitä, palkka käteen 400 euroa joten tällä hetkellä ei mitään mahdollisuuksia siihen että kävisin kerran viikossa terapiassa.

Kunnallisella puolella resurssit riittää siihen että vain kaikista akuuteimmat tapaukset hoidetaan, itse käyn n. kerran kuukaudessa...

Vierailija
27/29 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sinäkin laita hakemusta sossuun, jos tulosi ovat pienet??? Ihan kaikki tarpeeksi pienituloiset sitä saavat! Turhaan muita kadehdit, koska sinullakin on siihen mahdollisuus oikeasti pienituloisena :)

Vierailija
28/29 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat Kelan tukeman terapian :)

Vierailija
29/29 |
02.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et sinäkin laita hakemusta sossuun, jos tulosi ovat pienet??? Ihan kaikki tarpeeksi pienituloiset sitä saavat! Turhaan muita kadehdit, koska sinullakin on siihen mahdollisuus oikeasti pienituloisena :)

asuntolaina jota sossu ei huomioi. Ja nillittäjille tiedoksi, nettotulomme ovat isommat omassa asuessa kuin vuokralla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi