Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mietit sinä joka rokotit lapsesi sikainfluenssaa vastaan?

Vierailija
01.02.2011 |

Tää siis ei oo mikään haukku, vaan mielenkiinnosta kysyn, mitä ajatuksia THLn nyt julkaisemat tiedot teissä herättää?

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

rokotusinfon ja THL:n propagandoja, niin edellinen sai ansaitusti huuhaa-palkinnon.

Vierailija
82/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tässä. Olen myös huolissani, mutta en usko, että lapseni enää saa mitään seurauksia (rokotuksesta yli vuosi). En ota enää uusia influenssarokotteita lapselleni.

parhaalla mahdollisella tavalla senhetkisten tietojen valossa. Ja kun se tuli päätettyä ja rokotukset otettua, on sen kanssa nyt elettävä.

Tottakai olen vihainen, hämmennyksissäni ja pettynytkin, kun suositukset olisivatkin nykymuodossa toiset. Mutta aika turha tätä kauaa mielessä jankata, kun asialle ei mitään voi.

Onneksi omille lapsilleni ei ole tullut pahoja reaktioita rokotuksesta. Toivon että kaikki joille tulee, saavat parhaan mahdollisen avun.

Onhan kautta aikojen tehty "virheitä". Silloisen tiedon valossa annettu suosituksia ja tehty päätöksiä. Kaikkeen ei voi varautua eikä vanhemmat voi tietää kaikkea, tavallaan pakkokin uskoa suosituksia ja ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisinko Lidliin vai Prismaan vai molempiin;-)

Maa kutsuu;-)

Vierailija
84/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on. Mitä tahansa voi tapahtua kelle tahansa ja milloin tahansa. Ei täältä kukaan elävänä lähde.

Jokainen meistä voi sairastua huomenna, tai kuolla lai loukkaantua.

Elämä on yksi iso riski ja sen kanssa vaan täytyy elää.

Vierailija
85/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

erilaisten rokotteiden parissa elämäntyönsä tehneiden ihmisten kanssa eli tiedän asioista keskimääräistä enemmän, myös mm. sen faktan, että aina kun myyntilupaa myönnetään lääkkeelle tai rokotteelle, punnitaan ko. valmisteen hyödyt vs. haitat. Täysin riskittömiä lääkkeitä kun ei ole. Vastaavasti harvinaisia haittoja ei voi mitenkään saada selville ennen kuin valmiste on laajassa käytössä.

Koska tiedän paljon immunologiasta ja keskustelen rokotteista päivittäin todellisten (=ei-itseoppineiden :)) rokoteasiantuntijoiden kanssa, ei olisi tullut mieleenkään jättää sikainfluenssapiikkiä väliin. Tämänpäiväisestä uutisoinnista huolimatta olen siis levollisin mielin ja tyytyväinen, että lasteni rokotesuoja on kunnossa. Mitään pitkäaikaisvaikutuksia on turha pelätä, jos tämä harvinainen haittavaikutus olisi osunut meidän kohdalle, se olisi jo tullut.

Vierailija
86/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä huono esimerkki, mutta mistä himputista me tavalliset tallajaat voisimme tietää tai arvata asioita joista meillä ei ole pienintäkään tietoa? Jos oma tieto ei riitä, niin on luotettava alan asiantuntijoihin ja sitten vain kestetään seuraukset.. Ikävää mutta totta. Ette te, jotka jätitte lapsenne rokottamatta tienneet se enempää, samalla uskolla ja toivolla tekin elitte. Meillä ei onneksi tuota narkolepsiaa ole ilmaantunut ja olen pahoillani kaikkien sairastuneiden puolesta, mutta kuten sanottu.. Minun tietoni rokotteesta ei yltäyt niin korkealle, että olisin ihan vain uhmatakseni kieltänyt sen.

Älä yleistä. Kyllä me rokotteen ottamatta jättäneet tiesimme näköjään enemmän. Kyllä tietoa saa jos jaksaa etsiä. Muualtakin kuin kotimaisten viranomaisten hyväksymistä lähteistä. Jos et ole viitsinyt ottaa asioista selvää niin oma onmokasi. Mutta meitä rokotuskriittisiä ei tarvitse nimitellä yleensäkään foliohatuiksi tai muiksi vain siksi, että tiesimme rokotteen olevan vähintäänkin riskialtis.

Tottakai mekin otettiin selvää, se ero meissä on, että sinä valitsit toisen tien. Minä luotin eri tahoihin kuin sinä. Se ehkä oli virhe, mutta ei se tee sinusta mitenkään viisaampaa.

Vierailija
87/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärrän miksi tututa Ruotsissa työskentelevät sairaanhoitajat soitteli tänne ja kielsivät rokotusta ottamasta ja varsinkaan lapsille antamasta. Toinen lapsi rokotettiin.

Vierailija
88/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että minua nyt nolottaa että suhtauduin hieman "hymähdellen hysteerikoihin jotka vouhottavat rokotteiden vaaroista". Nyt hävettää oma "ylimielisyyteni".

Meillä ei sairauksia onneksi ole.

Vierailija
89/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla puolilla. Joku uskoi THL:n ja joku rokotusinfon propagandaa. Sitten on meitä jotka punnitsimme vaihtoehtoja, ja jotka ymmärsimme että mitään varmaa ei kukaan TIEDÄ, osa meistä rokotti lapsensa, osa ei.

Ja edelleenkään kukaan ei tiedä kuinka monta rokotettua lasta olisi kuollut tai vammautunut ilman rokotusta.

Tässä ei kukaan lällättele, varsinkaan narkolepsiaan sairastuneille. Viittaan ainoastaan rokotefanaatikkojen auktoriteettiuskoiseen painostukseen jota tälläkin palstalla sai niskaansa kun uskalsi esittää virallisen valtiolinjan vastaisia faktatietoja niin pandemrix-rokotteesta kuin koko sikainfluenssastakin. Nämä riskit eivät tulleet meille, asioita itse selvitäville minään yllätyksinä. Emme väitäolevamme parempia, mutta enemmän me kuitenkin selvitämme asioita. Ei se tiedon löytäminen mitään kummallista ole.

Vierailija
90/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lopulta otin rokotukset lapsille, mutta olin kyllä tietoinen siitä, että täysin riskitöntä sekään ei ollut. Fanaatikko en ole suuntaan enkä toisen.

Tiedätkö, kaikki te fanaatikot olette auktoriteettiuskoisia, molemmilla puolilla. Joku uskoi THL:n ja joku rokotusinfon propagandaa. Sitten on meitä jotka punnitsimme vaihtoehtoja, ja jotka ymmärsimme että mitään varmaa ei kukaan TIEDÄ, osa meistä rokotti lapsensa, osa ei.

Ja edelleenkään kukaan ei tiedä kuinka monta rokotettua lasta olisi kuollut tai vammautunut ilman rokotusta.

Tässä ei kukaan lällättele, varsinkaan narkolepsiaan sairastuneille. Viittaan ainoastaan rokotefanaatikkojen auktoriteettiuskoiseen painostukseen jota tälläkin palstalla sai niskaansa kun uskalsi esittää virallisen valtiolinjan vastaisia faktatietoja niin pandemrix-rokotteesta kuin koko sikainfluenssastakin. Nämä riskit eivät tulleet meille, asioita itse selvitäville minään yllätyksinä. Emme väitäolevamme parempia, mutta enemmän me kuitenkin selvitämme asioita. Ei se tiedon löytäminen mitään kummallista ole.

Vierailija
91/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla puolilla. Joku uskoi THL:n ja joku rokotusinfon propagandaa. Sitten on meitä jotka punnitsimme vaihtoehtoja, ja jotka ymmärsimme että mitään varmaa ei kukaan TIEDÄ, osa meistä rokotti lapsensa, osa ei.

Itseäni rokote epäilytti, mutta juuri näillä perusteilla rokotutin ja samaa mieltä olen että kukaan ei tiedä moniko lapsi olisi kuollut jos ei olisi rokotettu.

Vierailija
92/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, kun asiaa pohdin (että annetaanko vai ei) päättelin, etten anna ikinä itselleni anteeksi, jos lapsista joku kuollee sikaflunssaan enkä antanut rokottaa. Ja jos kuolee rokotteeseen tai jotain, niin voin ainakin syyttää jotakuta muuta kuin vain itseäni...

Vierailija
93/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

molemmilla puolilla. Joku uskoi THL:n ja joku rokotusinfon propagandaa. Sitten on meitä jotka punnitsimme vaihtoehtoja, ja jotka ymmärsimme että mitään varmaa ei kukaan TIEDÄ, osa meistä rokotti lapsensa, osa ei. Ja edelleenkään kukaan ei tiedä kuinka monta rokotettua lasta olisi kuollut tai vammautunut ilman rokotusta.

On todella lapsellista nimitellä eri mieltä asioista olevia fanaatikoiksi. Mielipiteeni eivät perustu rokotusinfon tietoihin. Tietoni eivät myöskään rajoittuneet THL:n yksipuoliseen propagandaan. Tuo laitos koetti tehokkaasti vaimentaa kaikki soraäänet ja valehteli tuon rokotteen turvallisuudesta. Puska sanoi rokotteen olevan 'n'htävästi täysin turvallinen'. Tuo lausunto olisi helppo uskoa ja luueln monen tuohon halpaan menneenkin.

Vierailija
94/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka ottivat rokotteen, mutta en ymmärrä miksi meitä jotka emme lapsiamme rokottaneet, pitää painaa alemmas sanomalla, että sen hetken tiedoilla tehtiin niiden tietojen pohjalta "oikea päätös". Siinä tilanteessa oli mahdotonta tehdä "oikeaa päätöstä". Kaikki olivat sekaisin. Haluttiin uskoa "virallista tahoa" mutta pelättiin, että se ei sittenkään ole oikea. Ei uskallettu poiketa suosituksista, sillä silloin "jos jotain tapahtuisi, niin se olisi vanhemman niskoilla". Todella vaikea valinta! "Virallisen tahon" lisäksi kuuntelin mm lääkäreitä jotka olivat eri kannalla ja tein päätöksen: ei rokoteta!

Minä päättelin näin: Jokainen lapsi on erilainen ja minun lapseni ovat aina selvinneet taudeista helpolla eivätkä ole aikaisemminkaan influenssarokotteita saaneet (parempi vastustuskyky). Sen lisäksi luotin siihen että sen jälkeen kun se 9-vuotias tyttö kuoli sikainfluenssaan, niin tautiin sairastuneiden oireita ei enää vähäteltäisi vaan kaikki saisi apua ajoissa. Ja niinhän siinä kävikin, että sen jälkeen alettiin tautia lääkitä herkemmin. Sen tytön kuolema saattoi pelastaa muitakin...

Lapseni sairastivat sikainfluenssan lievänä, kuten koko perhe ja olen erittäin tyytyväinen päätökseen. Jos lapseni olisivat "heikompaa sorttia" jolla tulee pahoja vaivoja pienestä flunssasta, niin varmasti olisin rokottanut.

Vierailija
95/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin esikoinen kuuluu riskiryhmään, joten päätin, että rokotteet otetaan. Kumpikin lapsi sai ja minä sain.

Nyt on myöhäistä katua, kun rokottamisesta on jo yli vuosi. Kuitenkin, jos lapseni olisi saanut sikainfluenssan niin varmasti olisi maannut teholla ja jopa olisi saattanut kuolla. Näillä perusteilla lapsille annettiin myös tänä syksynä influenssarokotteet.

Tehty mikä tehty. Ei voi mitään enää.

Vierailija
96/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt. Toisaalta, ehkä ottaisin.

Vierailija
97/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi? Samaa pakokauhua kuin teissä jotka ette? Lopettakaa jo tuo hysteria, jookos?

Vierailija
98/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska paineen alla rokotutin lapseni, vaikka itse epäröin viimeiseen saakka. Sitä vaan yrittää tehdä parhaansa.

No onneks ei oo vielä mitään tullut.

Hyvä ettei ole tullut oireita. Harmittaa rokotus, koska en ole muitakaan "ylimääräisiä" rokotteita koskaan ottanut. Tämän sitten otin lapsille sen vuoksi, että lähisukulaisissa moni sairasti sikainfluessan oikein raskaimman mukaan. Luotin kuitenkin asiantuntijoiden silloisiin suosituksiin.

Vierailija
99/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

enhän itseasiassa edes kertonut mitä mieltä olen.

Fanaatikkja ovat ne, jotka suhtautuivat asiaan fanaattisesti, joko rokotuksen puolesta tai vastaan.

Kun totuus on se, että kukaan ei varmaksi tiennyt miten olisi kannattanut toimia. Molemmissa oli riskinsä, sekä rokotteessa että itse taudissa.

Totuus on myös se, että maallikko, joka ei ole syvällisemmin perehtynyt immunologiaan/ rokoteteollisuuteen/lääketieteeseen jne., ei oikeasti voi tietoja haalimalla ymmärtää kovinkaan syvällisesti itse asiaa.

Sen vuoksi on typerää huudella nyt että me TIESIMME kun otimme selvää. Ette tienneet.

P.S. en rokotuttanut lapsiani

Vierailija
100/112 |
01.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki 4 rokotettiin. Tekisin edelleen samoin. Hyvä, kun suojasi sikainfluenssalta. Samaten hyvä, kun ei sattunut narkolepsia kohdalle.