kesäksi hoitovapaalle
Olen ajatellut jäädä kesäksi vielä hoitovapaalle. Olin jo vanhempainrahakauden jälkeen yhden pätkän ja nyt kevään töissä ja suunnittelen jääväni kesäksi vielä kotiin. Mutta... Minun siis täytyy irtisanoa hoitopaikka kesän ajalta? Eikö niin? Mahtaakohan saada mitään paikkaa syksyksi jos irtisanomisen yhteydessä hakee uutta, sillä minulla on toimi eli palaan samaan. Kun puhutaan 4kk ajasta jolla hoitopaikkaa järjestetään ja akuutti työllistyminen on sen 2vk. Onko joku ollut kahdessa osassa hoitovapaalla? Osaatteko valaista asiaa.
Kommentit (25)
ja ilmoitat päiväkotiin hyvissä ajoi, että lapsi on kesä-heinäkuun pois. Meidän kunnassamme molemmat kuukauden ovat ilmaiset, jos ilmoitus on tehty viimeistään huhtikuussa.
Kotihoidontukea et tietenkään saa, mutta pienihän se onkin.
niin hoitopaikka pitää irtisanoa. Uuttahan voi hakea jo keväällä, pakko on kunnan joku paikka antaa, mutta ei ole takeita, että saat lapsen enää samaan paikkaan.
Hoitovapaa saa kyllä töistä, jos lapsi alle 3, mutta jos haluat pitää saman hoitopaikan, et saa itse mitään rahaa.
kirjoitin että lomapäiviä ei ole kertynyt tarpeeksi kesään mennessä ja haluaisin olla koko kesän pois töistä koska on koululainenkin. (numero 10:lle vastaus). En pysty olemaan ilman tuloja joten on kaksi vaihtoehtoa: painaa koko kesä töitä ja lapset lomalla 3vk isän kanssa, loput hoidossa kesäpäivystyksissä. (Ei kiva) ja koululainen yksin kotona tai osan mummolassa. TAI olla hoitovapaalla koko kesä eli 2.5kk ja ottaa riski hoitopaikan suhteen että se saattaa muuttua.
Johan meni vaikeeks...harmi.
Minäkin olen kerran tehnyt noin, pari vuotta sitten itse asiassa. Lapsi oli vain lomalla hoitopaikasta ja minä siis hoitovapaalla. Rahallisesti tuo vain tulee vähän kalliiksi, koska hoitotukea ei tuolta ajalta saa (koska on se hoitopaikka olemassa) ja lisäksi piti muistaakseni maksaa puolet päiväkotimaksusta (heinäkuu oli tietysti ilmainen). Eli jos on varaa, niin pidä vain lapsi lomalla hoidosta.