Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 HELMIKUU

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 8/28-34.....yk3

Taide80................. 10/28-35....yk4

Horsmankukka.... 12/24-28.....yk9

Cherrypie.............. 17/28.....yk1

Iippulainen........... 20/35-40.....yk5

Tsu-ku................... 21/30.....yk11

Tatjuska................ 22/26-29.....yk17

Roma.................... 23/25-29.....yk16

NöpönÄiti.............. 26/28.....yk3

Pienitoive.............. 32/26-30.....yk5

Sämpylä09............ 42/27-39.....yk5

Kastehelmi82...... 43/35.....yk2

Cherrypie..............

Horsmankukka....luomuilua

Iippulainen..........luomuilua + ovistikut

Kastehelmi82.....luomuilua + ovistikut

Miina84.................luomuilua + ovistikut

NöpönÄiti..............luomuilua

Pienitoive..............luomuilua

Roma....................Arimidex + Menopur + Pregnyl + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11

Sämpylä09............luomuilua

Taide80................luomuilua + ovistikut

Tatjuska................Terolut

Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut

Vacsuli75.............luomuilua

Vierailija
82/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsu-ku: heh, en kyllä ainakaan vielä ole tullut ajatelleeksi että on tämän palstan vika etten raskaudu... :D Ja tosiaan, jonkunhan tätä on päivitettävä..

Ja juu, en mäkään tätä odottelua kenellekään toivoisi, aika raastavaa touhua on.

Tatjuska: kiitos peukutuksista. :)

Vacsuli: kiva kun toinenkin karppi palstalla. :)

Viime kesänä kokeilin että onko musta karppailuun ja hyvältä tuntui. Mutta silloin en vielä ollut valmis ihan kokonaan sitoutumaan. Syksyn ajan sitten luin kaiken minkä aiheesta käsiini sain ja pikkuhiljaa tiputtelin ruokavaliosta pois pastat, perunat, riisit ja muut. Vuodenvaihteesta sitten pudotin kyydistä sen mun viimeisen ja vaikeimman eli sokerin ja aloitin karppauksen tosissaan. Ja hetkeäkään en ole katunut. Paino on tippunut 6 kg, saa pudota enemmänkin mutta en ota siitä stressiä. Tärkeintä on tämä hyvä olo mikä on tullut, mulla on kaikinpuolin olo parantunut NIIN paljon.

Oletko ajatellut pitää karppiruokavalion kun raskaudut? Mä en näe mitään estettä hyväkarppaukseen silloin, vaikka se pelottaa että miten pysyn sokerista erossa kun esikoista odottaessa mulla oli aivan tajuton himo jäätelöön yhdessä vaiheessa.

ON: ei kummempaa, lugeista taas viehättävät sivuoireet, rinnat on niin kipeät ettei hipaista edes saata. Vatsaa välillä nippailee mutta lääkkeiden piikkiin sekin. Viikon päästä testipäivä. Jos nyt sitä ennen ei täti löydä perille.

Mites Kastehelmi, Sämpylä ja pienitoive, teillä on jo hyvät kp:t. Oletteko jo testailleet?

Tsemppiä kaikille piinailijoille ja plussatuulia kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tosi paljon teille kaikille, jotka vastasitte kysymykseeni! Sitä minäkään en ymmärrä, että miksei lääkäri rupea jo heti avustamaan raskaaksi tulemisessa, jos on jo tiedossa että on pitkät kierrto yms :( Vosikohan tähän kakkosen yrittämiseen vaikuttaa kovasti se, että ainakin meillä ollaan vielä toisinaan todella väsyneitä uton esikoisen takia. Hän on aina ollut kova uneksimaan ja vieläkin on huonoja öitä. Jos se ihan fyysinen väsymys voi estää raskauden?

Toivon todella, että kaikikki te jotka olette hoidoissa ja kaikki muutkin tässä pinossa saisivat plussan! Voi että niitä viivoja voikin kaivata. En edes kehdannut myöntää, että testasin jo viime lauantaina, eli vissiinkin kp36 (?) ja oli selkeä nega. Sinä päivävä sitten alkoivat kovemmat menkkajomot ja runsaampi tuhru. Joten ajattelin, että testin maaginen voima aloitti taas menkat. Mutta sittemmin en enää ole ollutkaan varma, koska tuhrulla ollaan menty ja nyt näyttäisi sekin loppuneen. munasarjoja jomottelee ja vihloo ja menkkajomoja tuntuu vieläkin usein. Monesti olen varma, et nyt ne alkaa vihdoin!! Mutta EI! MISSÄ ne on, kun raskauteen en jaksa uskoa kuitenkaan :( Kiva yrittää saada lasta, kun kierrto vaan venyy. Otan kyllä lääkärissä puheeksi, vaikka en vielä olekaan sitä vuotta yrittänyt. Saavat rueta auttamaan meitäkin :)

Miten muuten semmoine hassu juttu, kun linea negra. Te joille se tuli ekassa raskaudessa, näkyykö se teillä vieläkin? Minulle nimittäin tuli haalea viiva ja se näkyy taas/vielä masussa. Mietin tässä vain, että voiko se tavallaan jäädä siihen massuun muistoksi raskaudesta? :D

Ihanaa, perjantai jo! Viikonloppuna pääsee äitikin vapaalle, kun isi tule aamusta lähtien avuksi ;)

++++++++++++++ -tuulia meille ihan kaikille! ?

Vierailija
84/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on ollut vilkasta, ihanaa;) Mä oon ollu vähän taustalla kun ei aika oo oikee riittäny kaikkeen ja viimeaikoina mäkin oon ollu tuolla karppi-infon sivuilla;) Ajattelin kokeilla ihan nyt kun tota höttöstä on tossa vyötäröllä...Eli Roma ja Vacsuli:täällä yksi täysin tuore karppi kokeilija!Roma mietti tota ruokavaliota... mäkin oon miettiny ja päätyny siihen että koska itsekkin hyvä karppaan, tai kokeilen sitä, eli en pyri mihinkään ketoosiin vaan uskon että entisenä leivän mussuttajana, jo sen ja perunan/pastan/riisin korvaaminen kasviksilla auttaa. Ja niistä saa kuitujakin, eli en usko et ruokavaliota pitää kauheesti muuttaa... Miten teillä on tuo rasvan käyttö? Mut on niin kasvatettu vähärasvaiseen ruokavalioon, että toi rasvaisten liha ja maitotuotteiden käyttöon vähän hankalaa...yritän korvayta pähkinöillä.

Vacsuli mietit sitä nesteen eritystä rinnoista...en osaa varmaksi sanoa, mutta siskollani tuli velä vuosi imetyksen jälkeen saunassa maitotippoja jos puristeli! Lääkäri oli sanonu sen johtuneen hormoneista, toisilla kuulemma ne vaikuttaa pidempään...

Tsemppiä tatjuskalle sairaan lapsen hoitoon! Ei oo aina kovinkaan herkkua!

Sämpylä: Mä sinuna testaisin vielä uudestaan myöhemmin toisella testillä, kun oireet on niin lupaavat;)

Tsemppiä piinailijoille!

On: Soitin Kättärille ja yritin kysellä pitkästä kierrosta ja ovuloimattomuudesta suhteessa keskenmenoon, ni voitteko kuvitela mitä kätilö siellä asiantuntevasti vastasi: Se on ihan normaalia toi kierron venyminen ja JOS SULLA TULEE KUUKAUTISET NI KYLLÄ SÄ SILLOIN OVULOIT! Siis mitä? Voiko kätilöt olla noin kuutamolla hedelmällisyys asioista??? Oli pakko vähän valistaa sitä asioista ja siitähän se ei tykänny. Ja mä luulin et ne on siellä ammattilaisia...

Vierailija
85/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sitä kätilöä! :D Ei kyllä voi uskoa, että tuollaisia "ammattilaisia" tosiaan edes onkaan. Huh huh. Minulla on ollut joskus teinivuosinani samaa kokemusta Kelan kanssa. Siellä asioidessani olen useamman kerran joutunut valottamaan Kelan toimintaa niille virkailijoille! Ei paljon aina naurata kun olisi apua vailla! Osasiko se sanoa mitään järkevää?

Minä olen jotenkin niin asennoitunut siihen, ettei meille tule toista kovinkaan helposti, että en oikein osaa ajatella raskauden mahdollisuutta nytkään. Olisihan se aivan uskomattoman hienoa, jos niin olisikin! Mutta minä taidan ainakin vielä vietellä näitä piinapäiviä muutaman, kun en käytä alkomahooliakaan niin ei tartte senkään takia ainakaan testailla :) Minä olen vaan niiiin varma, että menkat sieltä kurvaa paikalle just, kun vähän hellitän tätä jännitystä ym. :(

Tänään on ollu tosi paljon kipuilua munasarjojen kohdilla ja vasen äityi muutama tunti sitten ihan kunnolla. Ajattelin jo että jos tästä vielä kovasti pahenee on mentävä päivystykseen. Onneksi lakkasi. Pelottaa vaan, että siellä on taas jokin kysta tms kiusaamassa! Viimeksi en itse tiennyt koko "möykystä" mitään ennen lekurin ultraa, mutta voihan se nyt olla toisin :'(

Tulkaahan kaikki rakkaat kanssasisaret tänne jakamaaan tämän päivän olotilat! :D

Vierailija
86/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko käydä vielä kommentoimassa tuota karppausta. Kiva kuulla teidän mielipiteitä asiasta, koska olen nimittäin myös miettinyt pitäiskö siihen ryhtyä. Välillä teenkin joitain ruokia netin karppi-ohjeilla... Mä kun en välitä muutenkaan noista peruna, pasta jutuista. Mutta se sokerista luopuminen onkin sitten ihan eri juttu :)

Muuten täällä ei mitään uutta, menkkoja odotellessa että pääsis nopsaan uuteen yritykseen.

Vierailija
87/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roma: kyllä mä olin ajatellu että tää karppaus olis ihan elämäntapa. Raskaus himot onkin sit ihan eri asia, miten ne hallitsee ja jos on pahoin vointia.

Sämpylä: mulla näkyi linea negra aika pitkään, mut ei näköjään enää ole. Esikko siis 2v. Ei mitään havaintoa milloin kadonnut. Kiertojen venyminen on ihan syvältä.

Taide: mammografiaa ei kuulemma tehdä ennen kuin on 6kk imetyksen lopettamisesta, koska imetys sotkee kuvaa eli voi olla hormoneista. Kävin siis sairaalassa pattia näyttämässä joulun jälkeen, eri rinta kuin toi erittävä.

Karppaus: mä olen ollut ns. mutu-karppi (eli omien tuntemusten mukaan mennyt ilman laskemista) ja nyt pari viikkoa ihan ketoosissa Atkinsin ohjeilla, ilman laskemista kun en siitä tykkää. Olo mahtava ja paino tullu 2kg alas kahdessa viikossa. Suosittelen tota karppaus.info lämpimästi. Tärkeintä karppauksessa mun mielestä on toi rasvalla lotraaminen ja riittävä protsku niin pysyy hiilari himot kurissa. Ja olen ollut ihan mahdoton hiilarihiiri entisessä elämässäni.

ON: esikkolla 4:s korvatulehdus tälle vuodelle menossa. Ens viikolle korvalääkäri aikaa, sellaiselle että vois putkittaa korvat pikaisesti. Ovista odotellessa ja riitelyä miehen kanssa välttelessä.

Vierailija
88/99 |
25.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan ensimmäiseksi pahoittelen sekavaa tekstiä. Jotenkin on ollut ajatukset aivan sekaisin muutaman päivän, enkä ymmärrä että miksi.

Kp 3 ja täti tuli ja täti meni! En ikinä ole päässyt näin vähällä. Ensimmäisenä päivänä tuli tuhruttelemalla aamusta iltaan ja illalla alkoi kunnon vuoto. Eilen tuli kunnolla ja tänään aamulla tuli vielä hieman ja nyt ei enää lainkaan. Ennen olen saanut kestää minimissään 5 päivää vuotoa. Onko kellään kokemusta tällaisesta?

Täällä kanssa yksi karppauksesta kiinnostunut, elämäntapana. Vielä en ole aloittanut koska mietityttää että jos paino alkaa putoamaan.

+ Plussatuulia kaikille! +

Vierailija
89/99 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppauksesta puhui yks mun ystäväkin hoitona monirakkulaisuuteen. Mulla ei ylipainoa ole, pikemmminkin päinvastoin ja mietityttääkin, että voiko siis olla monirakkulaisuutta ilman pco-syndroomaa? Ja johtuuko samasta asiasta molemmat? Onkohan mitään hytötyä sellaisesta tosi kevyestä hiilareiden vähentämisestä? Eli että koittais nyt ensi alkuun vähentää valkoisten jauhojen ja sokereiden käyttöä (leivät ja pastat vaaleista täys ja pois karkit, suklaa ym. herkut). Kun tämäkin versio jo kuulostaa tosi vaikeelta... Hiilarihiiriä kun olen =)

Ultrassa näkyi johtofolli, joten nyt tikuttelen ovista. Lääkärin arvion mukaan olis maanantain kieppeillä. Niin kovasti toivon, että nyt ihan luomuna tärppäisi eikä tarvitsisi hormonihoitoihin lähteä.

Plussatuulia kaikille!!!!

Vierailija
90/99 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienitoive: Minulla on ollut nyt muutama kierto tuollaista. Menkat on aina kestäneet sen 7 päivää väh. ja nyt viimeksi oli juuri tuommonen kierto. Siinä menkat kesti 3 päivää! Ja nyt tämä kierto, mistä ei taas ymmärrä yhtään mitään. Tuhru tuli ja tuhru meni ja kunnon menkkoja ei ole näkynyt :( Tämäkin varmasti taas vaan tose pitkä kierto, missä en edes ovuloi.

Aamulla tein munasarjojen kipuilun vuoksi ovistestin ja oikein hieno viiva tuli, mut ei testiviivan vahvuinen. Eli mitä tästä päättelemme, voi huoh! Ei ole ovis eikä myöskään raskaus, kun eikös noiden testien pitäisi havaita sekin? Toisaaltahan sitä elättelee vaikka mitä toiveita, kun muniksetkin vieläkin kipeenä. Jospa se olis vasta niin alussa, tai jospa se tärppäs nyt sillon pari pvää sitten....ym mikä ei kuitenkaan koskaan ole totuus :(

Lippulainen, pidän sulle kovasti peukkuja että saisitte ihan luomuplussan!!

Vierailija
91/99 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienitoive.............. 4/26-30.....yk6

Vacsuli75.............. 9/28-34.....yk3

Taide80................. 11/28-35....yk4

Horsmankukka.... 13/24-28.....yk9

Cherrypie.............. 18/28.....yk1

Iippulainen........... 21/35-40.....yk5

Tsu-ku................... 22/30.....yk11

Tatjuska................ 23/26-29.....yk17

Roma.................... 24/25-29.....yk16

NöpönÄiti.............. 27/28.....yk3

Sämpylä09............ 43/27-39.....yk5

Kastehelmi82...... 44/35.....yk2

Cherrypie..............

Horsmankukka....luomuilua

Iippulainen..........luomuilua + ovistikut

Kastehelmi82.....luomuilua + ovistikut

Miina84.................luomuilua + ovistikut

NöpönÄiti..............luomuilua

Pienitoive..............luomuilua

Roma....................Arimidex + Menopur + Pregnyl + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11

Sämpylä09............luomuilua

Taide80................luomuilua + ovistikut

Tatjuska................Terolut

Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut

Vacsuli75.............luomuilua

Vierailija
92/99 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että karppaus on herättänyt keskustelua. :)

Mä olen myös ottanut tämän ihan elämäntavaksi, ei sitä hiilaripöhöä ottaisi takaisin enää mistään hinnasta. Mulle se sokerista luopuminen oli ehdottomasti pahin juttu, sellainen herkkusuu olin että oksat pois. Siksi aloittelinkin ihan pikkuhiljaa eli tosiaan ensi tiputin pastat, riisit ja perunat, sitten leivät, niitä ei ole edes ollut ikävä. Ja sitten vuoden vaihteessa jätin sokeritkin kokonaan pois ja tiputin ihan tietoisesti kokonaishiilarimäärää niin eipä ole tosiaan mitään sokerinhimoa tullut vielä esiin. Nyt menen 30-40g hiilareita päivässä ja tässä on nyt hyvä olla. :)

Sämpylä: mulle ei tullut linea negraa esikoisen odotuksesta ollenkaan.

Taide: siitä rasvasta. Niitä pähkinöitä mäkin syön usein. Lisäksi mun herkkua on laittaa kuppiin jäisiä mustikoita, niiden päälle kuohukermaa, odotellaan heti jolloin se kerma jähmettyy siihen mustikoiden päälle. Sitten mukaan vielä partaäijää ja eikun syömään. On niin namia että ja rasvaa tulee mukavasti. Lisäksi tulee syötyä kunnon juustoa, oliiviöljyä salaattiin, majoneesia tujaus sinne sun tänne ja voita vihanneksille. Siinähän sitä jo kertyy. :D

Ja uskomaton tuo kätilön kommentti! :O

pienitoive: pahoittelut tädistä. :(

Iippulainen: mulla on monirakkulaiset munasarjat mutta ei pco-diagnoosia. Mulla kun ei ole mitään muuta oireita kuin nuo munasarjat.

Ja vielä tuosta karppauksesta. Kun sillä on suotuisa vaikutus verensokeriin niin sillä taas on suotuisa vaikutus mm. hormoonitoimintaan. Lääkäri just sanoi mulle että kun verensokeri pysyy hyvänä, niin hormoonitoiminta tasaantuu. Osoitteli sitten mun alavatsaan päin ja sanoi että "toi on tosi monimutkainen juttu tuolla".. :D

ON: rinnat aivan superarat ja aamulla purskahdin itkuun aivan naurettavasta syystä: kun mies ei tullut katsomaan sillä sekunnilla miksi tietokoneen hiiri liikkui mielestäni liian hitaasti..... että tämä rouva on vähän syönyt noita hormooneja, juu.

Paljon plussatuulia kaikille ja piinailijoille tsemppiä!

Vierailija
93/99 |
27.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi mammksi testi oli kaapissa ja oli pakko varmistaa ja testa ettei ole raskaan kun noi tissit on käyttäytyneet niin oudosti. Negahan sieltä tuli mutta oli vaan pakko varmsitella.

Mä en oikein tiedä mitä ajattelen tästä yrittämisestä. Pitäiskö ihan lopettaa tää ovisten kyttääminen ja mennä ihan fiiliksen mukaan. En tosin kyl osaa varmaan lopettaa. Tulis jo se vauva, tuntuu että koko elämän on taas seis, eikä voi suunnitella mitään esim. talvilomaa.

Vierailija
94/99 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut pienitoiveelle tädistä... :(

ON: Täti ei ole vielä näyttäytynyt, eli toivossa on hyvä elää.

Ihanaa kun pääsee taas ulkoilemaan kun pakkaset hellittää vihdoinkin!! :))

Tsemppiä kaikille piinailijoille, ja muillekin tietysti!

Vierailija
95/99 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää viikko on näköjään monelle jännitysviikko..

Nyt plussia kehiin naiset :D!! Eks joo!

Mä en oo karppaaja, enkä oikeestaan tiedä siitä muuta kuin et pitäis olla aika lihalinjalla. mut hienoa kuulla et te ootte löytäneet siitä apuja oloihin ja laihdutukseen. Mul on vaan itelläni sellanen olo, etten halua kuurata itteäni rasvalla sisältäpäin, heh. En siis tuomitse ketään, kun en oikeesti asiasta ees tiedä mitään.

ja omaa stooria sen verran vielä pitää toistaa.. et hitsi mä oon ollu hölmö kun oon laskenu et tää kierto on vika ennen leikkausta, ja pöh.. on mulla viel tän jälkeen yks kierto ku se leikkuri oli vasta sillon huhtikuun lopulla..

Vierailija
96/99 |
28.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveppä terve, nyt kaipaan järjen ääntä!

ON: Kävin tänään gynellä, joka on erikoistunu lapsettomuus juttuihin, ihan kysyäkseni pitkästä kierrosta ja hiivaepäilyistä ja sit halusin tietää et ovuloinko ollenkaan kun kolmeen kiertoon en mitään oo saanu näkymään. No olin ehkä hätänen ku nythän on vasta 4kierto km:sta, mutta mutta...No se alko heti toimia aika "määrätietoisesti" ja perjantaina pitäs mennä uuteen ultraan kattomaan onko munarakkulat itsestään kasvanu vai ei. Olin vähän tyhmä ku aattelin et se pystyis yhdellä tutkimuksella sanoo, onko tilanne normaali vai ei, mutta nyt se haluu seurata kiertoa ja ottaa ehkä hormoni kokeet, mikäli ne rakkulat ei olekkaan kasvanu...

Menin siis vuotohäiriöiden takia, joiden pitäis mennä sairasvakuutuksen piikkiin, mutta jos ne johtuu keskenmenosta (mikä tässä tap. todennnäköistä) niin sit niitä ei korvata ja nyt mietin tätä rahan menoa...toi eka käynti oli 137 ja seuraava ultra 100 paikkeilla...jos lääkkeitä tarvitaan ni lisä ultrat taas samaa hintaluokkaa...nyt mietinkin että antaisko luonnon van hoitaa, enkä menis ollenkaa enää vai meenkö kattomaa sen ultran. Toisaalta jos ne rakkulat on kasvanu ja se osais sanoa et millon suunnilleen irtoais, tietäisin et hommat toimii ja sit vaan tikutetaan ovista ja toivotaan parasta et tärppää. Ja jos hommat taas ei toimi, ni hyvä et pääsee ajoissa hoitoon...mut toi raha...aaarg! Vauva on toivottu, mut en tiedä liiottelenko vähän...mielipiteitä???

Se mitä sain tosta ekasta käynnistä tietää itsestäni on se että nää kaikki nippailut mitä nyt tapahtuu ja "oviskivut" tai niin siis luulin, on jotain muuta??? Ehkä munarakkuloiden kasvu on km jälkeen alkanu tuntua näin paljon??? Outoa, mutta lekuri sano että ennen la. ei ainakaankannata ovulaatiota tikuttaa, niin pieniä ne vielä oli ja että pitkä kierto tulossa! Just.

Hämmentynyt Taide

Vierailija
97/99 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, vai järjen ääntä sä Taide ootat tästä vauvakuumeisesta porukasta :D!! Jos mä olisin sinä, niin menisin siihen toiseen ultraan. Muuten jäis mietityttämään aina se, et kasvaako ne munat vai ei.

Sain tänään just kuulla et yks parhaista kavereista, joka on ollu mun kanssa näitä pitkän matkan yrittäjiä, on vihdoin tullu raskaaksi. Siis mielettömän ihanaa hänen puolesta, mut omassa sydämessä tuli taas sellanen pieni pudotus, et miks itellä ei voi tärppää.. ois niin ihanaa olla hänen kanssa samaan aikaan raskaana. Voi että se ois ihan lottopotti jos viikonloppuna ei menkat alkaiskaan..

Vierailija
98/99 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti tuli eilen ihan odotetusti. Nyt vaan taaas uuteen yritykseen ens kierrossa...

Mites Roma ja muut piinailijat? Joko olis plussaa näkyvissä?

Aurinkoista viikonloppua! Ja plussatuulia!

Vierailija
99/99 |
04.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on perustettu, sinne vaan kaikki! :D