Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PIKKU2 HELMIKUU

Kommentit (99)

Vierailija
61/99 |
20.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Roma.

Mä ihmettelen etten ole vielä juurikaan(/yhtään?) hajoillut tästä. Lähinnä vaan olen tyytyväinen että kierrot eivät jääneet yli40 päivän pituisiksi. No vielä sitä ehtii, siis hajoileen.

Haluaisin kohdenta meidän pupuilut paremmin ovikseen, mutta mies ei missään nimessä halua mitään painostusta, joksi kokee kun sanon että nyt olis ehkä ovis. Ja se vuorotyö, huoh, silloin miehestä ei ole mihinkään, ei millään saralla.

Katselin tässä viimeisintä Vauva-lehteä ja siellä oli aivan ihana kattokehto, tahtoo!! Oli hintaa yli 200 eepiä, apua!

Eipä muuta. Äkkiä tähän pinoon noita+++++++ kaikille.

Vierailija
62/99 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tosi etova olo ollu pari päivää. Katotaan nyt onks tää jotain vatsatautia vai kenties..... Esikoisesta oksensin sen puoli vuotta. Muutama päivä olis vielä odoteltavaa!!

Tsemppiä muillekin! Tuli nyt niin omaa napaa, oli pakko tulla teille kertomaan. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/99 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 4/28-34.....yk3

Taide80................. 6/28-35....yk4

Horsmankukka.... 8/24-28.....yk9

Cherrypie.............. 13/28.....yk1

Iippulainen........... 16/30-32.....yk5

Tsu-ku................... 17/30.....yk11

Tatjuska................ 18/26-29.....yk17

Roma.................... 19/25-29.....yk16

NöpönÄiti.............. 22/28.....yk3

Pienitoive.............. 28/26-30.....yk5

Sämpylä09............ 38/27-39.....yk?

Kastehelmi82...... 39/35.....yk2

Cherrypie..............

Horsmankukka....luomuilua

Iippulainen..........luomuilua + ovistikut

Kastehelmi82.....luomuilua + ovistikut

Miina84.................luomuilua + ovistikut

NöpönÄiti..............luomuilua

Pienitoive..............luomuilua

Roma....................Arimidex + Menopur + Pregnyl + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11

Sämpylä09............

Taide80................luomuilua + ovistikut

Tatjuska................Terolut

Tsu-ku...................luomuilua + ovistikut

Vacsuli75.............luomuilua

Vierailija
64/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 5/28-34.....yk3

Taide80................. 7/28-35....yk4

Horsmankukka.... 9/24-28.....yk9

Cherrypie.............. 14/28.....yk1

Iippulainen........... 17/30-32.....yk5

Tsu-ku................... 18/30.....yk11

Tatjuska................ 19/26-29.....yk17

Roma.................... 20/25-29.....yk16

NöpönÄiti.............. 23/28.....yk3

Pienitoive.............. 29/26-30.....yk5

Sämpylä09............ 39/27-39.....yk?

Kastehelmi82...... 40/35.....yk2

Cherrypie..............

Roma....................Arimidex + Menopur + Pregnyl + Lugesteron, ovistikut, 1. inssi 11/10-, 2. 01/11-, 3. 02/11

Sämpylä09............

Vierailija
65/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, aivan, unohdin kertoilla mikä yk meillä on menossa. Periaatteessahan se olis vissiin nyt yk10, mutta koska me aloitettiin oikeasti yritys vasta lokakuussa, niin sanoisin että nyt on yk5. Tai miten se nyt oikeasti katsotaan, että mistä ne yk:t alkaa! En yhtään tiedä :/ Me mennään ihan luomuna, ovistikkuja on kyllä kaapissa, mutta en käytä niitä (mikähän järki tässäkin on?!).

Mulla alkoi jo lauanataina tuhru ja jomot, joten arvelin menkkojen alkaneen. Mutta tilanne on nyt se, että joko se vielä miettii alkaisko ne vai ei tai sitten mulla on t-o-d-el-l-a niukat menkat. Mutta kyllä mä vielä sanoisin olevan kp39. Että voikin olla vaikeeta, kun ei ymmärrä näistä jutuista! :O

Nimiännehän en tietenkään muista, olikohan se Miina84? jolla olis aika lupaavan oloinen tilanne nyt? Pidetään peukkuja! Ja peukkuja kaikille muillekin, nyt olis kiva saada kevään kunniaksi paljon plussia! :)

Vierailija
66/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli: Pahoittelut tädistä :(. Minunkaan mies ei halua mitään pakkoyrittämistä. Ei halua tietää, mikä kiertopäivä on menossa, mutta kyllä varmaan arvaa, kun tuleehan sitä aina oviksen aikoihin vähän enemmän houkuteltua tiettyihin puuhiin :). Esikoista tekemällä tehtiin yli vuosi, tarkasti ajoitettiin puuhailut, vaikka ei olis aina huvittanutkaan. Ja pettymys oli sitte kummallakin suuri, kun ei tärpännyt. Tuota kovaa pettymystä mies koittaa estää sillä, ettei tiedä, mihin aikaan kierrosta on hommailtu.

ON: Vaikuttais siltä, että ovis alkaa olla käsillä. Melko aikaisin vaihteeksi, taitaa olla lyhyt kierto luvassa.

Vierailija
67/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille ja pahoittelut tädin kohdanneille! Romalle hurjat tsempitykset, että nyt viimein tärppäisi!!!!

ON: Olen ollut hiljaksiin täällä, kun alkoi jo turhauttaa tämä yrittäminen. Ja nyt sulattelen eilisen lääkärikäynnin tuloksia. Mulla todettiin monirakkulaiset munasarjat, mikä sitten selittääkin nämä pitkät kierrot. Nytkin kp 17, mutta ovis tuloillaan vasta n. viikon päästä. Mulle voisitkin Roma laittaa listaan kierron pituudeksi 35-40. Sain lähetteen alku- ja loppukierron hormonikokeisiin, joiden pohjalta sitten katsotaan mitä tehdään. Huoh.

Vierailija
68/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinalle onnittelut plussasta. :)

Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille. Romalle suuret tsempit että nyt tärppäisi.

Iippulainen: onneksi sait nyt lähetteen tutkimuksiin.

Omaan napaan ei kummempia. Vatsatauti jylläsi meidän perheessä kauan, joten yrityksiä tässä kuussa tasan 1. Tätiä odottelen huomiseksi että pääsis jo uuteen kiertoon.

NöpönÄidille sekä muille piinailijoille paljon plussatuulia.

Vierailija
69/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te jotka olette tutimuksissa ja hoidoissa, niin oletteko saaneet esikoisenne ihan luomusti vai olitteko jo silloin hoidoissa? Minulla on maailman vilkkain mielikuvitus ja en osaa olla ajttelematta sitä mahdollisuutta, että meille ei tule toista lasta ilman hoitoja. Olen rampannut ihan tosi udein gynellä (kysta -löydöksen takia) ja hän kyllä sanoi ettei mitään fyysistä/rakenteellista estettä ole. Mulla siis lienee tuo stressi ja sekava mielikuvitus kaiken pahan juuri.

Ymmärrän toki, jos ette halua asiaa kertoa. Ajattelin vain kysäistä, että jos vaikka osaisin sitten mennä lääkärin tykö aiemmin, jos siltä ailkaa näyttää. Tuntuu nin hirveän pahalle sekin vaihtoehto, että monta kuukautta menee hukkaan jos en ole tajunnut mennä ajoissa lääkäriin (gyne kyllä neuvoi yrittämään ihan rauhassa kesän ja sit syksyllä sinne jos ei ole tärpännyt). Mutta kun odottavan aika on niin PITKÄ! :(

Anteeksi sepustus omasta navasta :/ Lippulaiselle hurjasti onnea tutkimuksiin ja Romalle suuret peukut pystyyn! =)

(Voiko olla mahdollista, et mulla olis nyt vasta tai sit jo toinen ovis nyt?! Ihan outo tilanne meneillään ja kaikki lienee mahdollista kun keho on sekaisin :( )

Vierailija
70/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän ihana esikoinen sai alkunsa ihan luomuna heti ekasta kierrosta pillereiden pois jättämisen jälkeen. Mulla aina ollut pitkät kierrot ilman pillereitä, joten kun ei nyt mitään tuntunut tapahtuvan, ajattelin varan vuoksi käydä lääkärillä ja tässä nyt sitte nähtiin, että onneksi menin... Kiitos tsempityksestä!

Vierailija
71/99 |
22.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Horsmankukka: kuulostaa ihan kuin olis mun näppiksestä toi teidän tilanne. Ekaa yritettiin pikkasta vaajaa vuosi ennen kuin tärppäs jussin jälkeen.

Täällä pientä kränää ilmassa, mies palas reissusta tänään ja vaikka oli tosi rankkaa olla kaksi pojan kaa niin tuntuu että nyt vaan sotkee mun systeemit ja silittää mua kaikella millä tekee niin vastakarvaan. No eipä ole ovis käsillä vielä moneen päivään.

Vierailija
72/99 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 6/28-34.....yk3

Taide80................. 8/28-35....yk4

Horsmankukka.... 10/24-28.....yk9

Cherrypie.............. 15/28.....yk1

Iippulainen........... 18/35-40.....yk5

Tsu-ku................... 19/30.....yk11

Tatjuska................ 20/26-29.....yk17

Roma.................... 21/25-29.....yk16

NöpönÄiti.............. 24/28.....yk3

Pienitoive.............. 30/26-30.....yk5

Sämpylä09............ 40/27-39.....yk5

Kastehelmi82...... 41/35.....yk2

Cherrypie..............

Sämpylä09............luomuilua

Vierailija
73/99 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

horsmankukka: onnea oviksen metsästykseen. :)

Meillä ei mies myöskään ennen halunnut tietää sen tarkemmin missä vaiheessa kiertoa mennään mutta nyt näiden hoitojen myötä on tilanne muuttunut.

Iippulainen: tervetuloa joukkoon tummaan eli monirakkulaisten munasarjojen "omistajiin". Joo, se ei ole mikään kiva juttu vaikka joillakin ei mitään suurempaa häikkää kai aiheutakaan. Toivottavasti sinä kuulut siihen joukkoon ja verikokeista saat hyvät tulokset.

Mulla ei noi kierrot ole pitkiä ja ovulaatio luomukierrossa kp14-17 mutta muuten sitten onkin kaikkea ongelmaa, kuten tässä nyt on tullut sepustettua aikaisemmin. Olen nyt uoden alusta karpannut, olen lukenut että sillä voisi olla positiivinen vaikutus monirakkulaisiin munasarjoihin. Kaikkea sitä tässä on valmis kokeilemaan...

Mutta sulle paljon tsemppiä testeihin!! :)

Sämpylä: meidän esikoinen tärppäsi luomusti n. vuoden yrittämisen jälkeen. Tosin tämä mun munasarjaongelma oli jo silloin tiedossa mutta mun gynekologi ei puuttunut siihen silloin mitenkään. Olenkin täällä aikaisemmin harmitellut sitä, että ei puuttunut, sillä en nyt pikkukakkosta yrittäessä olisi todellakaan odotellut tumput suorina tärppiä vaan lähtenyt lääkäriin paljon aikaisemmin. Me mentiin lapsettomuusklinikalle nyt yk10.

ON: eipä mitään raportoitavaa, lääkkeistä taas mukavat sivuoireet. En ole tässä kierrossa mittaillut lämpöjä kun en jaksa stressata niiden takia. Testata en aio ennen kuin dpo14, vaikka varmaan menkat taas sitä ennen alkaa. Juu, pessimismi on taas vallalla....

Paljon plussatuulia kaikille ja piinailijoille tsemppiä! :)

Vierailija
74/99 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sämpylän kysymykseen, et luomusti täälläkin saatiin ykkönen aikaan noin vuoden yrittämisen jälkeen. Sillon en käynyt missään lekurissa, ja ovistikkuakin kokeilin viimeisessä kierrossa, ja sit tärppäs heti. Ja nyt ei sit tule millään raskaaksi ei.

Ja lippulaiselle.. hyvä et kävit näytillä.. ikävä et tollanen tuomio tuli, mut parempi varmaan tietää ja tutkia ku pettyä joka kuukausi uudelleen. Mullahan monirakkulaiset ei muka haittaa, ku kierto on kuitenkin vakio.

Et syy taitaa olla niissä munanjohtimissa.. saa nähdä.

Tuli pupuiltua viikonloppuna, ovisplussa kp16. Ja tää olis tää viimeinen yrityskierto ennen sitä rööritutkimusta. Toiveet ei oo kauheen korkealla, vaikka tietty aina vähän toivoo et alkais tää yritys jo riittämään..

Jotenki päivä päivältä tulee pohdittua sitä enemmän, et oisko sittenkin toi yksi lapsi tarpeeksi. Mut koska kuume on kova, niin miten ihmeessä voisin olla menemättä esim. koeputki hoitoon..? Sit harmittais loppu elämä ettei sitä kakkosta ees yritetty tehdä.. Vaikee aihe, kun joku muu vois päättää mun puolesta.

Vierailija
75/99 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli75.............. 7/28-34.....yk3

Taide80................. 9/28-35....yk4

Horsmankukka.... 11/24-28.....yk9

Cherrypie.............. 16/28.....yk1

Iippulainen........... 19/35-40.....yk5

Tsu-ku................... 20/30.....yk11

Tatjuska................ 21/26-29.....yk17

Roma.................... 22/25-29.....yk16

NöpönÄiti.............. 25/28.....yk3

Pienitoive.............. 31/26-30.....yk5

Sämpylä09............ 41/27-39.....yk5

Kastehelmi82...... 42/35.....yk2

Cherrypie..............

Sämpylä09............luomuilua

Vierailija
76/99 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsu-ku: noi sun tuntemukset tuosta mahdollisesta yhden lapsen riittämisestä on niin tuttuja mulle. Kun tässä on nyt tahkottu jo reilu vuosi sitä pikkukakkosta, niin on tullut useamminkin mieleen että ehkä tuo yksi ihana tyttö on meille ihan tarpeeksi. Ja viimeksi eilen mies kysyi että halutaanko me oikeasti tänne toinen tuollainen pyörremyrsky kun tyttö tyhjensi ruokakaapin salaa ja levitti tomusokerit ympäri keittiön lattiaa... :D

Mutta kyllä se vaan niin on että kyllä me se toinen lapsi niin mielellään otettaisiin vastaan. Mulla on ehkä tässä sekin, että olen jo tosiaan 39 v. eikä tätä aikaa ole tässä enää kovin kauan joten se on vähän niin kuin nyt tai ei koskaan. Että nyt nämä hoidot on vaan käytävä läpi kun luomuna ei kerta mitään tapahdu. Ja mitään taukoa ei uskalla pitää, koska kohta voi koko lisääntyminen olla jo mahdotonta. Ja tiedän että jos en nyt katso koko hommaa läpi eli myös koeputkihedelmöitystä, katuisin loppuelämäni sitä että ei tehty kaikkea mahdollista asian eteen.

Tosin, olin tuossa vähän aikaa sitten arvauskeskuksessa lääkärin vastaanotolla, jolla oli kaikenpuolin mielenkiintoisia ajatuksia, lähes aiheesta kuin aiheesta. Hän oli mm. sitä mieltä että ajatus siitä että naisen hedelmällisyys laskee iän mukana on ihan höpö höpöä ja 45-vuotiaana voi vielä tulla ihan tuosta vaan raskaaksi.... Mithän tuohon olisi voinut sanoa, tuijotin sitä vain silmät ymmyrkäisinä kun en voinut uskoa niitä juttuja mitä se päästeli suustaan. Vaikka voihan tietysti joku yksittäinen tulla vielä reilusti nelikymppisenä raskaaksi mutta tuskin se kovin yleistä on.

No mutta, paljon plussatuulia kaikille!!

Vierailija
77/99 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole kokemusta pitkään yrittämisestä, mutta älkää nyt ihmeessä luovuttako, luulisin myös että myöhemmin kaduttaisi, jos päättäisi ettei enää yritäkkään! :) Tsemppiä vaan teille kaikille, jotka olette pitkään yrittäneet. Voimia. :)

ON: Tää oon nyt ensimmäinen kierto kun ollaan ihan kunnolla yritettykään. Vaikka ehkäisy jätettiin silloin joulukussa. En jaksa oikeen uskoa plussaan, se huono olokin ja hävisi.... :/

Vierailija
78/99 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

:) On ne niin ihania ne pyörremyrskyt :D!

Vaikka välillä ne koettelee ja kiristää viimeisetkin järjen hivenet ja hermot, niin en mä tiedä mitään ihanampaa ja rakkaampaa ku toi tytteli :)!

Ja Roman lääkäri on varmaan osittain oikeessa.. joillekkin se lapsi napsahtaa jo "pelkästä katseesta" tai ajatuksesta, oli sitä ikää mitenpaljon tahansa, heh..

En toivo kyl kenellekkään tätä odottamisen tuskaa.. Kolme kuukautta meni kepeästi, puol vuotta alko jo ärsyttään, nyt ku tulee vuos täyteen niin AAAAARRRRRGGGGGGHHHHH!!!!

No täytyyhän joku tätä palstaa kommentoida ja ylläpitää :)! Mahtaaks Roma sulla olla jo karmaa tästä palstastakin, heh..

Ja kiitti Nöpönäiti tsempistä, välillä sitä vaan tarvii potkua persuksiin et jaksaa jatkaa :)!

Toivottavasti se plussa tulee, ku oikeen otitte tässä kierrossa asenteen mukaan :D!

Vierailija
79/99 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusille tervetuloa mukaan! Romalle super-isot peukutukset, että nyt tärppäisi!

Meillä muksu sairastaa ja sairastaa...Oviksen aikaan oltiin reissussa, ei yksityisyyttä ja tyttökin nukkui meidän välissä. Eli seuraavaan kiertoon tähdätään.

Meillä tyttö sai ihan luomusti alkunsa kolmannella yrityskierrolla. Ja eihän meistä nytkään ole mitään vikaa löydetty. Mä oon kanssa monesti miettinyt, että onhan tuossa yhdessäkin ihan riittävästi tekemistä ja nyt kun muksu alkaa jo olemaan vähän isompi niin tulee itse aika mukavuudenhaluiseksi. Mutta kyllä se pikkukakkonen olisi silti todella tervetullut...Ja niin kuin Tsu-ku sanoikin niin täytyyhän tälläkin palstalla jonkun roikkua ;)

Plussatuulia kaikille!

Vierailija
80/99 |
24.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roma: täällä kans yks kanssa karppi. Olen karpannut viime kesäkuusta lähtien. Aloitin painonpudotus tarkoituksessa, mutta oli jossain ultrassa monirakkulaisuutta havaittavissa (PCO diagnoosia ei ole), joten hyvä siihenkin suuntaa.

Ihan ihme juttu että toinen tissi on arahko ja tänään sieltä sian puristamlla jotian ulos. Ihan että häh? Pitäiskö tässä testata vaikka menkat just loppu ja olivat ihan reilut. Imetykese lopetin n.3kk sitten.