Sinä joka tykkäät uimisesta mutta et koskaan käy uimahallissa. Miksi et käy?
Mulla on tuollainen tuttu, mutta en kehtaa kysyä syytä suoraan.
Ehkä häpeilee vartaloaan? Ei ole kuitenkaan mikään superylipainoinen tms.
Kommentit (12)
Nyt ylipainoisena en halua esiintyä alasti tai edes uimapuvussa. (Ilmeisesti syystäkin, palstamammat ainakin ovat silmä tarkkana uimahallissa.) Altaiden hygieniataso huolettaa, kun olen muutenkin aika pöpökammoinen. Jotkut pissaavat altaisiin ja toiset eivät peseydy kunnolla. On tosi ällöttävää uida jonkun usein vanhemman rouvan levittämän parfyymilammikon läpi. Väenpaljous ja meteli tuntuvat epämiellyttäviltä.
Mäkelänrinne varsinkin on yleensä tosi täynnä. Siellä pitää sitten yrittää väistellä toisten potkuja. Jotkut on myös hirveitä tuijottajia - varsinkin naiset, niin altaalla kuin pesutiloissakin. Luulen, että ne on av-mammoja, jotka tarkistaa raskausarvet, painoindeksin ja alapääkarvoituksen. Kiitos ei minulle.
että oikein surettaa jos joku jättää menemättä kuvitellessaan että muut jotenkin arvostelevat.
Ei se vartalo edes näy sieltä altaasta mihinkään ja suihkutilassa voi valita hiljaisen nurkan ja olla selkä muihin päin.
Ja oikeesti, siellä on niin paljon hyllyviä ja höllyviä arpisia kehoja ettei kukaan siellä vikoineen joukosta erotu.
eli sit ei pysty muuhun liikuntaan kunnolla, ei ole hyvä saunassa jms. Tuon takia en käy uimahallissa.
En mä siitä hallihygieniastakaan niin loistavan vaikuttunut ole, mutta toisaalta mä uin paljon luonnonvesissä ja tuskinpa ne sen streriilimpiä ovat. Ulkonäköasioista en viitsi vaivautua, jos joku käy mun vartaloa arvostelemaan niin minusta häpeä on hänen, ei minun.
en uimahalleista, tässä syitä (olen normaalipainoinen, ehkä enemmänkin alipainoinen, kesällä käyn kyllä bikineissä rannalla tai maauimalassakin joskus)
- mulla herkkä atooppinen iho, joka ei tykkää kloorivedestä, karsea kutina pitkään uimisen jälkeenkin, vaikka toki rasvaan
- mulla pitkä tukka, jonka föönäämiseenkin kuluu aikaa puolisen tuntia, talvella ei voi lähteä märällä tukalla minnekään enkä tykkää siitä hiusten kuivaamisesta siellä yleisissä tiloissa, siksi en ikinä jaksaisi mennä uimaan esim. joka viikko
- uimahallien hygienia mietityttää, esim. jalkasienen yms mahdollisuus
halua käyttää julkisia uimahalleja tai suihkutiloja tai saunoja. Vauvauinnitkit ovat olleet vastenmielisiä, mutta muutaman kerran kävin, koska oletin kanssaihmistenkin kiinnittävät ehkä enemmän huomioita hygieniaansa kun tulevat vauvan kanssa uimaan ja ovat etukäteen saaneet pesuohjeetkin. ;) En käy kuntosalillaankaan koskaan suihkussa, vaan menen kotiin. Vartalossani tai uimataidoissani ei ole hävettävää.
Silmät tulevat punaiseksi uimalaseista huolimatta. Ehkä pääsyy on kuitenkin se että sain kolme vuotta uida yksin pari kertaa viikossa tyhjässä hallissa joten tungos ärsyttää.
Saan aina flunssia talvisaikaan. Haluaisin lämmintä vettä. Selkäkipuja uimisesta ja varsinkin ihan kamalia kipuja vesijuoksusta.
ja entisenä uinnin harrastajana kävisin mielelläni uimassa, mutta Helsingissä on tasan yksi uimahalli, jossa viitsisin käydä, eikä tule sinne lähdettyä. Uimahallit ovat täynnä porukkaa, jotka menevät altaaseen täydessä meikissä ja käymättä edes suihkussa ennen altaaseen menoa. Yäk.
Onhan noi hygienia-asiat varmaan jossakin aika huonolla tolalla. Mulla tosi huono näkö myös, rilleillä ei oikein nappaa uida ja piilareita en kyll laita sinne bakteeripesään. Uimalasit on epämukavat.
Olen ihan normipainoinen yms. mutta uimahallissa en tykkää käydä.
Meillä on järvi tuossa vieressä, siellä on paljon mukavampi käydä uimassa kesähelteillä :)