Syyskuun sydämet 2011 helmikuussa
Kommentit (166)
Tänään oli nyt sitten eka neuvola ja kylläpä olikin jännä kokemus. Nyt on kaiken uuden tiedon sulattelua sitten moneksi päiväksi. Terkkari oli ensin sitä meitlä ettei kokeilla sydänääniä doplerilla kun ei ne vielä tässä vaiheessa kuulu. Lopussa kuitenkin päätti että miksipäs ei, eihän se mitään meile maksa. Niin sitten kokeiltiin ja hienosti siellä pieni sydän sykki. Kyllä siinä putosi iso paino harteilta kun niin kovasti pelkäsin kaikkea. Terkkari epäilikin, että kun noin hyvin kuului sydänäänet niin taitaakin olla viikkoja enemmän kun mitä siinä varhaisultrassa epäiltiin. Se selviää sitten kahden viikon sisällä ultrassa. Mutta masussa siis kaikki toistaiseksi hyvin.
Pahoinvointia ei juurikaan ole täällä ollut. Hetkellisiä yökötyksiä joinakin aamuina, mutta muuten melko hyvä olo. Väsymyskin taitaa johtua enemmän tuosta loppusuoralla olevasta flunssasta. Neuvola käskikin nyt levätä että menee flunssa ohi eikä tule mitään jälkitauteja. Ja sehän mulle passaa näin viikonloppuna oikein hyvin :)
Pidemmittä puheitta taidan siirtyä sohvaperunaksi parantelemaan flunssaa ja ruokkimaan itseäni ja vauvaa suklaalla :) Kohta pitää kyllä laittaa mamma liikkeelle ja lopettaa herkuttelu kun kolme kiloa oli tullut painoa lisää muutamaan viikon sisällä (hups).
Ihana lukea teidän juttuja täällä. Aurinkoisia päiviä kaikille!
- mimuk 9+0 (tai ehkä sittenkin jo jotain 11)
Moropi1: mä oon ainakin lehdestä tykännyt, vaikkei omaa vauvaa vielä olekaan. Töissä oon sitä lehteä lukenut ja joka numerossa on kyllä ollut luettavaa...
Edellisestä viestistä jäikin viikot päivittämättä, Hupsis on tällä hetkellä 10+4.
Mulle tuli vuoden tilaus molempien edellisten raskauksien aikana ja oli ihan kiva. Nyt en sitä tilaa kun jo toisen kohdalla huomasin juttujen alkvan toistaa itseään. Oliskohan niillä vuoden sykli tai jotain?
Rontsukka 12+0 (jipii)
Kolmatta viikkoa täällä ollaan flunssassa. Pariksi päiväksi kerkesinkin parantua uuteen duuniin, mutta siinä ne terveet päivät sitten olivatkin.
tilasin torstaina nettikaupasta dopplerin. Toivottavasti se tulisi alkuviikosta kotiin. Edellisessä raskaudessa ajattelin että sellaista turhaa kapistusta en hanki, mutta kyllä nyt on mieli muuttunut. Tuntuu mukavalle kun voi kotosalla tarkkailla sykettä.
Aamuisin on ruvennut huomaamaan pientä möhkälettä alamahalla (toispuoleisesti, niin kuin edeltävässäkin raskaudessa). Sitten kun sängystä nousee niin sinne se katoaa mahaan piiloon.
Vauvalehden olen ainakin kokenut itse ihan hyväksi raskaana ollessa ja silloin kun vauva on ihan pieni. Siitä olen siirtynyt kaksplussaan. Tuntuu että vauvalehdessä on panostettu raskausaikaan ja vauvan ensimmäiseen vuoteen.
Täällä ultraan meno on vasta 1,5vkon päästä. Lääkäri ultraa tällä kerralla. Tuntuu hyvältä saada dopplerilla kuunnella ennen lääkäriin menoa (toivottavasti kuuluu).
rv11
Sitkeitä tuntuu olevan tämän hetken flunssat kun lueskelee kokemuksia. Luulisi, että menneet pakkaset olis tappanu kaikki mahdolliset pöpöt, mutta niin ne vaan pörräilee, mokomat.. Meillä on toistaiseksi isommilta taudeilta säästytty ja siitä olen tosi iloinen.
Pari viikkoa talvilomailua alkaa lähestyä loppuaan ja maanantaina työt kutsuu.. Jotenkin ihan jännittää palata työmaalle, siellä kun en ole vielä kenellekään perheenlisäyksestä kertonut. Ainakin kuvittelen mahan jo näkyvän niin selkästi, ettei sitä ole kovin helppo pitkään peitellä. Ja toisaalta, miksi pitäisikään? Kummasti vaan hermostuttaa muiden reaktiot (vaikkei niilläkään oikeasti pitäisi olla mitään merkitystä..) No, ehkä se sitten helpottaa kun asiasta tulee julkista tietoa.
Käsitöistä ja kotidopplerista ajatuksia: Olen aavistuksen kateellinen teille kaikille käsityötaitajille! Multa ei suju juuri minkäänlaiset kädentyöt, eikä ole kouluaikojen pakollisten väkerrysten jälkeen ollut motivaatiota niihin palatakaan. Ehkä vielä jonain päivänä..? Ja dopplerista: en taitaisi uskaltaa sellaista edes hankkia! Itseni tuntien epäilen, että heilahtaisi tarkkailut helposti neuroottisen puolelle! :)
T: Mielenvirkistysjumppaan suuntaava sannis 13+4
Tänne on tullut mukavan paljon juttua, mutta ikävä kyllä meinaa mennä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos (ihan uusi sanonta;). Oon vähän laiskasti nyt käynyt täällä.
Moropi: mulle tuli Vauva-lehti silloin, kun odotin esikoista. Oli se ihan kiva lehti. Tilaa pois vaan, kun on noin halpakin :) Vuosi riitti kyllä mulle, kun ehkä sitten vähän jutut alkoi toistaa itseään... Meidän perhe-lehteä on sitten tullut tilattua vuosikausia, siinä on vähän isommista lapsista juttua enemmän.
Meillä on torstaina ultra! Jätettiin ne seulonnat väliin, mutta täti mittasi kuitenkin niskaturvotuksenkin, ei siinä mitään ollut. Muutenkin ultrasi tosi tarkkaan ja joka kulmalta ja selitti kaikkea - mukava käynti. Pipana oli 6,5 cm päästä peppuun, potkiskeli ja käänsi kylkeä, kädetkin heilui :) Nyt jaksaa taas vähän aikaa odotella tuntuvia liikkeitä.
Käsitöistä olitte puhuneet. Minäkin olen käsityö-ihminen, mutta tykkään enemmän neulomisesta kuin ompelusta. Tosin nuoremman kanssa olen innostunut kestovaippailusta ja ommellut hänelle monen monta vaippaa. Siellä ne pienimmät oottaa varastossa uutta käyttäjää! Suunnitelmissa on neuloa vauvalle ainakin peitto, kun toisillekin olen tehnyt omat. Nyt tän pahoinvoinnin kanssa ei oo vaan tehny mieli koskeakaan puikkoihin, outoa... Mutta ehtiihän tässä.
Tänään oli anoppi kylässä ja minä yrjösin lattialle matkalla vessaan... Tänään on kyllä ollu huono päivä. Mutta usein on jo lähes kokonaan hyvävointisia päiviä. Mullakin oli aluksi yölläkin huono olo. Nykyään syön kaksi iltapalaa, ensin puuroa lasten kanssa ja sitten just ennen nukkumaanmenoa vielä leivän. Sitten jaksaa aamuun. Aamuksi mulla on sängyn vieressä jotain nopeasti verensokeria nostavaa, esim. rypäleitä tai keksejä. Ne kun vetää, niin jaksaa alakertaan aamupalalle.
Tällasia selviytymiskeinoja täällä!
-Liila