Minä en ryhtyisi kasvissyöjäksi esim sen takia että haluan hampaille jotain sitkeää pureskeltavaa
Missään kasvisruuassa ei ole sitä samaa koostumusta, mikä on jossain kunnon pihvissä. Kai se on joku alkukantainen tarve pureskella jotain sitkeää. Tulee ihan sairas olo jos pelkkiä kasviksia söisi. Aivan samanalainen olo kun on menossa johonkin lääketieteelliseen toimenpiteeseen ja saa juoda vain kirkkaita nesteitä.
Kommentit (10)
ja ihannimpia liharuokia ovat ne pataruuat joissa liha on hautunut niin mureaksi että sen saa pilkottua vaikka lusikalla.
Kaikenlaisia provoja sitä ihmiset jaksaa tänne lähettää. Selkeästi et oo nyt oikein käsittänyt, mitä kasvissyönti on....
Lihassa viehättää se käristyvän proteiinin tuoksu. KArsinogeenejä kyyllä, mutta kyllä lehmä on jaloimmillaan savumarinoituna pihvinä grillissä.
Minä taas muistan miten lapsena oli pahimpia painajaisia se kun piti jäystää pahanmakuista ja sitkeää lihanpalaa lihakeitossa. Ja edelleenkin joku pihvi ravintolassa on osastoa rangaistus, joskus siihenkin on ollut pakko suostua ja siinä sit vedetään henkeä ennen koitosta. T. lapsesta asti lihaa inhonnut
Mä syön lihaa enkä aio siitä luopua. Sen verran hyvää se on!
Lihassa viehättää se käristyvän proteiinin tuoksu.
Mua se taas oksettaa, esim. jauhelihan käristäminen on todella ällöä puuhaa enkä kerta kaikkiaan saa itseäni ostamaan jauhelihaa. Näin me ihmiset ollaan erilaisia.
Mua se taas oksettaa, esim. jauhelihan käristäminen on todella ällöä puuhaa enkä kerta kaikkiaan saa itseäni ostamaan jauhelihaa. Näin me ihmiset ollaan erilaisia.
Itse asiassa kasvissyöntini johtuu juuri noista inhottavista asioista, ei eettisistä periaatteista tms. vaikka ympäristönäkökohdat tukevat kyllä päätöstäni olla syömättä lihaa.
Se,että kasvikset eivät pitäisi nälkää on yleinen lihateollisuuden luoma myytti, joka ei pidä paikkaansa. Kunnolla valmistettu kasvisruoka, jossa proteiinit on kohillaan pitää taatusti nälkää. Useimmat, jotka väittävät, että kasvisruoka ei ole täyttävää yms. eivät tiedä mistä puhuvat, eivätkä ole oikeasti kokeilleet täyspainoista kasvisruokaa, vaan sortuvat ylikansallisten lihamarkkinoiden aivopesuun.
ja tuo mulle oli vaikeinta kasvissyöjänä. Kun kaipasin sitkeää pureskeltavaa. Mutta äkkiäkös siihen tottui olemaan ilman. Mulle kun ei oo tärkeintä oma mukavuus vaan eettisyys.