Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

*** Kesäkuun kullannuput 2011 helmikuussa ***

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
15.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annabella: Minäkin odotan yksin, kiva saada kohtalotoveri : )

Tänään sain päätökset Kelalta äityispakkausta ja äityisja vanheimpain rahaa varten, olipas joutuisaa kerrankin kun vasta viime viikolla paperit vein : )

Paketti pitäisi tulla parin viikon sisään ja nyt jännitän kerkeänkö saamaan haluamani 2010 vuoden pakkauksen.

Onko joku jo saanut pakkausta?

Mulla alkaa nyt olee kaikki isommat hankinnat tehtynä ja vaunuissa päädyin emmaljungan duo edgeihin.Pikkuhiljaa alan laittamaan paikkoja kuntoon kun tiedä sitten missä kunnossa sitä loppu keväästä on.

Insuliinin pistäminen on lähtenyt sujumaan ihan hyvin ja sokeriarvotkin ovat tasaantuneet.

Kirppu on päättänyt runnoa mun sisuskalut ihan uuteen uskoon, ja varsinkin virtsarakko tuntuu olevan pahasti tiellä kun sitä pitää oikein voimalla runtata kasaan : )

Perjantaina olis synttärit ja kaverit vievät syömään ja "juhlimaan" saa nähdä kauan sitä jaksaa valvoa kun mulla meinaa silmät lurpsahtaa kiinni viimeistään puolilta öin.

Mukavaa viikkoa kaikille

Angela ja Kirppu

Vierailija
42/54 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkanen vain jaksaa paukkua. Onneksi ollaan kuitenkin jo helmikuun puolessavälissä, eikä tätä voi enää jatkua kovin kauaa :)

Tänään kävin neuvolassa. Painoa nyt tullut yhteensä 6 kg, Hb 114 kohdunpohjan korkeus 19. Rautaa saa nyt alkaakin syödä säännöllisesti. Välillä on ollutkin vähän heikottava olo. Supistuksia on edelleen ollut päivittäin ja välillä niitä tulee ihan levossakin useampi peräkkäin. Lääkärineuvola on kuukauden päästä.

Vauvan liikkeet muuttuneet voimakkaammiksi ja melkoisia muljahduksia tuntuu ajoittain :)

Osaako joku perustaa sen salatun keskustelusivun?

RoopeReetta 23+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
17.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois luoda sellasen foorumin, jos joku ehtii tutustua

http://www.phpbb.fi/

mä varmaan joskus ens viikolla ehdin, mut jos joku ehtii ennen sit, niin hyvä homma :)

Vierailija
44/54 |
18.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois luoda sellasen foorumin, jos joku ehtii tutustua <a href="http://www.phpbb.fi/" alt="http://www.phpbb.fi/">http://www.phpbb.fi/</a&gt; mä varmaan joskus ens viikolla ehdin, mut jos joku ehtii ennen sit, niin hyvä homma :)

Mulla kyllä aikaa riittäis, mutta en oo koskaan tommosta foorumia perustanu. Facebookiin osaan perustaa ryhmän ;D mutta siihen se sitte jääkin. Joten jätän ton foorumin perustamisen sellaisille jotka homman handlaa =)

Näillä pakkasilla pysytellään nyt visusti sisällä. Esikoinen pääsi eskariin kuitenkin ja mies sai kuskata sen sinne autolla (normaalisti menis kävellen). Keskimmäinen ei päässyt kerhoon, kun on vuorostaan kipeenä =( Ja nyt pitäis alotella jonkunnäköistä unikoulua tuolle nuorimmalle. Siis joku lempeä versio... Onko vinkkejä?!

Kuplan kanssa ei mitään uutta eikä ihmeellistä. Mies tunsi ekan kerran liikkeen massun päältä =)

Ottekos menossa talvilomien viettoon ensi viikolla?

Me ollaan kotona, ei mitään suunnitelmia =)

kakarakestit & Kupla 22

Vierailija
45/54 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, että alkas jo riittää nää pakkaset. Alkaa olemaan aika sohvaperuna olo ku ei hirveesti ulkona tarkene ku postilaatikolla käydä.

Tänään oli neuvolakäynti taas. Kaikki oli ok, hemoglobiini jopa vähä noussu nyt 128 vaikka en oo rautaa syöny. Pikkanen köllötteli rauhassa ja kuulemma pää alaspäin tällä kertaa. Sf mitta 24 cm ja aikas lähellä keskikäyrää menee nyt. On tää maha kyllä jotenki isomman tuntunen ku edellisestä näillä viikoilla mut ihan samoissa sf lukemissa mennään.

Paino on noussu jo 7,5 kiloa. Tai no tieten aika keskiverto nousutahti, mut ku lyhyt oon niin tuntuu kyllä jo aika paljolta. Lääkäri olis parin viikon päästä ja kiva kuulla onko paikat alkanu jo kypsymään. Vähä jo jutskattiin neuvolassakin loppu ajasta kun mulla on kahesta ekasta veet menny yhellä holauksella ja sitte ambulanssilla synnyttään kun kummankaan pää ei oo laskeutunu ja kiinnittyny ennen viimestä neuvolaa. Nyt neuvolan täti lupaski et voi lääkäri vielä kattoo vaik tarkemmin loppuajasta tuon vaavin asennon. Vähä jo tosiaan mietityttää tuo synnytyski. Ei pelota, mut jotenki ajatuksissa jo kuitenki et mitenhän menee.

Ens viikon loppuna olis tarkotus perheen kera lähteä Rovaniemellä käymään. Kiva päästä vähä reissaan vielä ku jaksaa istua autossakin.

viljuska+pikkunen 26+3

Vierailija
46/54 |
21.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään neuvolassa kuuneltiin sydänääniä, sen mitä kuultiin, sieltä täältä vähän tykytyksiä, kun lähti aina pakoon kun saatiin äänet kuuluviin :)

Laitan tänään Kelaan menemään paperit. Tietääkö joku tuleekohan jo uutta kuosia, vai vieläkö 2010 vuoden pakettia riittää?

Pikkunen konkretisoituu koko ajan enempi ja enempi kun ei pysty tekeen enää samanlailla asioita kun ennen ja housun nappi painaa mahaa.

Viime kesän painoon (eli omaan tavoitteeseeni) on tullut lisää vain 5kg, mutta syksyn painosta olen laihtunut jonkin verran. SF mitta meni yli yläkäyrän, mutta lisäsenttejä tuli jo valmiiks pulleesta vatsasta. Ei huolta kuitenkaan vielä tässävaiheessa sanoi neuvolan täti.

Sokerirasitukseen varattiin aika 26 viikolle. Kivat mulle vissiin?

Ens viikolla muutto solusta yksiöön ja isompaa asuntoa oon hakenut koko ajan. Toivottavasti tärppää pian.

Annabella ja pikkunen rv 22+6

Vierailija
47/54 |
23.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva ylläri kun tultiin reissusta kotiin niin oli ilmoitus postiin tulleesta äityispakkauksesta postiluukussa.

Kerkesin saamaan vuoden 2010 pakkauksen ja voi että noita vaatteita ja tavaroita on kiva hypistellä : )

Angela ja Kirppu 24+4

Vierailija
48/54 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika on taas mennyt kun siivillä, joten on tää kirjoittelu vähän jääny vaikka ahkerasti olen muiden kuulumisia lukenut!!

Meillä voidaan tällä hetkellä hyvin, oli sairaslomalla rv19-21 välin supistelujen vuoksi mutta supisteluja ei ole nyt tullut joten töitä saa tehdä taas normaalisti ja koulussa käydä..:)

Aika paljon joutuu miettimään ja muuttelemaan normaaleja rutiineja, jotta ei kävisi liiaksi voimien päälle.

vauvalla kaikki hyvin, kovasti potkii ja heittelee volttia mahassa;) vauva on kaikissa ultrissa ollut 8päivää isompi kuin viikkoja olisi, sekä hedelmöitys aiempana ajankohtana on mahdottomuus. Olen tästä yrittänyt kysellä lääkäreiltä mutta kaikki sanovat ettei syytä huoleen ole. Meillä tehtiin jo ensimmäinen syntymäpaino arvio, jos kasvu jatkuu samanlaisena ja tämä kaveri viihtyisi loppuun saakka mahassa painoa olisi n. 4,5-5kg.hui!!:)

Viime raskaudesta viisastuneena, vauvan vaatteet on jo pesty ja kaapissa, nyt ne on ainakin valmiina kun vauva haluaa syntyä. Esikoinen syntyi rv34+4 eikä silloin ollut vaatteita tai sänkyäkään valmiina.:)

hauskaa odotusta kaikille ja hyvää alkavaa kevättä!

Ruohosipuli+ santtu rv24+3

Vierailija
49/54 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä se aika menee, nyt jo rv23+1 =) Tällä hetkellä taas saikulla, liekö häpyliitos tai joku vastaava mikä aiheuttaa kipua istuessa ja kävellessä. Maanantaina soitto neuvolantädille jatkosta... Pieni voi hyvin ja riekkuu mahassa milloin mitenkin päin, vallaton vauva =D

Seuraava neuvola 4.3. (rv24+0), sokerirasitus olis luvassa taas 14.3.(rv25+3) ja istukan sijainnin kontrolliultra joskus rv28 paikkeilla. Siinäpä sitä taas ohjelmaa eteenpäin.

Joku oli jo saanut äitiyspakkauksen, meistä taitaa kaikki vielä ehtiä saamaan v.2010 pakkauksen kun uusi julkistetaan vasta Lapsimessuilla huhtikuun puolivälin paikkeilla. Itse ainakin mielelläni otan tuon "vanhan" oakkauksen =)

Mites muilla sujuu yöt? Mä nukun nykyään tosi huonosti, herään aina kun käännän kylkeä ja kylkiasennot tyyny polvien välissä on ainoat joissa pystyy nukkumaan.

Jenni & "Pilli" rv23+1

Vierailija
50/54 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa minunkin puolestani teille! Viikot senku kuluu ja kokonaisia työviikkojakin taitaa olla enää 8. Aika huikeeta!

Kolmen kk päästä meillä pitäisi olla jo nyytti sylissä.

Vauvan liikkeitä on hassua seurata masun päältä, kun liikkeen näkee toisinaan niin selkeästi ulkoakin päin, ihan kuin joku pieni mato menisi vatsan nahan alla. Tosi hassun näköistä! :)

Jenni kyselit nukkumisista. Olen tottunut nukkumaan aina vatsallani ja se vähän on tuottanut ongelmia nyt, kun vatsallaan ei enää pysty nukkumaan. Unen saanti on hankalaa ja vessassa käydessä sitä aina alkaa miettimään kaikki juttuja liikaa mielessään ja sitten ei uni enää tule. Lisäksi sain taas edellisenä yönä kaksi suonenvetoa nilkkaan ja sehän se vasta ihanaa on. Puuh, toivottavasti noista ei tule tapa. Muilla samoja ongelmia? Onko löytynyt helpottavia juttuja?

Tultiin juuri ensimmäiseltä vaununostokierrokselta. Onneksi saatiin tosi hyvä myyjä ja hän esitteli meille tosi hyvin kaikki eri vaihtoehdot. Nyt tietää ainakin mitä etsii. Varmaan päädytään Brion Happyihin tai sitten toisessa liikkeessä oli hyvänoloiset Teutonia-vaunut, Mistral merkkiset. Ne tosin oli taas kalliimmat... Onko muilla kokemuksia kääntöaisan käytöstä? Onko hyvä olla olemassa? Itse ajateltiin, että olisi näppärä, Brioissa sitä ei niin näppärästi sitten saakaan.

Ajattelin kyllä seuraavaksi alkaa seuraamaan noita huutonettipalstoja josko sieltä löytäisi halvemmalla vaunut ja turvakaukalon.

Ensi viikolla olisi sokerirasitustesti. Ja sitten siitä 1,5 vkoa niin olisi taas neuvola+lääkärikäynti ja taas viikon päästä uusi ultra, jossa tarkastetaan uudelleen istukan paikka.

Hyvin on mennyt tähän saakka kaikki. Selkää alkaa tosin nyt särkeä selvästi enemmän. Voi tuska, jos tämä tästä vielä pahenee pidemmälle mentäessä. Mikäköhän tähän auttaisi?

Eerika ja toukka rv 26+2

Vierailija
51/54 |
26.02.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taas musita nikkejä ym, joten vastaan mihin muistan :D

Annika vai kuka oli, kellä oli sydänhuolia pienellä? Hyvä,e ttä kaikki ok :)

Eerika: jos yhdistelmät, niin heittoaisa on erittäin kätevä, sillä pieni-ihminen tuppaa isompana tykätä ihmetellä maailman menoa, joten näkee paremmin, kun mamma ei seiso tiellä :)

VAUNUISTA: Tilasin sitten vaunut Huuto.net kautta saksasta ja yhdistelmille tuli 199e hintaa kuljetuksineen. Tosi kätevät vaunut hintaan nähden, mutta eivät toki ole oran tai emmaljungan tasoa (mm. ompelujälki tms). Ei kuitenkaan mitään sellaista, ettei niillä pärjäisi. Sillä Jousutus säädettävissä, kesävauvalle saa todellailmastoidut vaunuista ja talvivauvalle taas lämpöset. Ainut miinus tulee tavarakorista, johon ei ruokakassia nosteta, kuin ehkä sivusta.

).( Hal poli käynti oli eilen. Mulle on ollu hiukan epäselvää, että miten ne valvoo mun alkoholin käyttöä raskausaikana, kun käyn siellä 6vko välein, siis että voisin tintata niiden tietämättä kai kuinka ja paljon vaan? Mulla ku on välillä mennyt yöunet kun mietin niitä vauvoja, joiden odottavat äidit oikeasti juo raskausaikana ja mun mielestä toi valvonta on aika...miten sen sanoisi lepsua..? No Kasvukontrolleilla näkevät, eli miten vauva kasvaa. Tää vaan vaatii sen, että neuvolan pitäisi löytää oikeesti ne äidit, että ne saataisiin siihen kontrolliin ja trust me, niitä oikeita ongelmikäyttäjiä ei löydetä, ellei äiti sitten ole rehellinen ja kerro (nim. nähnyt niitä viimeisillään olevia räkäkännisiä äitejä). No meitin poju onkin sitten iso! Tsiisuus, oon jo muutenkin kauhuissani, kun edellinen loi mlekein 4400g ja mä oon 159/50 normaalisti. Poju oli siis 950g arviolta, kun viikkoihin nähden keskimäärin ovat n. 800g. Ultraäänikuva jonka sain Jerkusta, niin sai mut kommentoimaan miehelle: "Jos oisin heilunut korkeesaaren lähellä vauvan alkamisajankohtana, niin epäilisin eksyneeni vahingossa apina-aitaukseen" Homer Simpsonin ja apinan risteytykseltä näyttää meijän poju siis :D

Hurjaa ajatella et 26vko tulee huomenna..

Josaka & Jätti-Jeremias 25+6

Vierailija
52/54 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.6.2011 usvaneito-83, tyttö 01/2007, 27v. LPKS

Vierailija
53/54 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka pitkästä aikaa!!

Eilen illalla säikähdin ihan tosissaan, ku alkoi kunnolla supistelemaan.Muutenkin on paljon supistellut, mutta nyt siis oikeen kunnolla...

Siinä sitte pari tuntia makoilin ja onneksi ne loppui!!:)

En kuitenkaan töihin mennyt vaan neuvolaan (erittäin varmana siitä, että paikat auki ja joudun vuodelepoon)..mutta mutta..mitään muutoksia ei ollutkaan ja loppuviikon sain sairaslomaa sekä kehotuksen ottaa rauhallisemmin ja lepäillä.

Nyt ehtii ihan kirjottaa tännekkin, kun lapset koulussa, eskarissa ja hoidossa ja saa olla ihan YKSIN..:) mieskin tulee töistä vasta torstai-iltana kotiin.

Rakenneuä:ssä saatiin kuulla, että meille on tulossa poika.:) vauvalla näkyi aivoissa pienenpieni kysta, mutta kun kaikki muu oli ok niin en saanut edes mitään lähetettä kontrolliultraan...kuulemma häviää itsekseen ja oli pieni, kun kätilö ehti jo sanoa ettei ole kystia tai muutakaan ja oli jo siirtymässä eri kohtaa ultrailemaan,mutta huomasi sen sitten. Piti sitten netissä taas "viisastuttaa" itseään googlettamalla ja pari viikkoa olen nyt panikoinut sen kystan takia ja haluaisin ehdottomasti, että se ultrattaisiin vielä parin viikon päästä, et onko hävinnyt!!Miksköhän se on niin vaikea uskoa vaan sitä ultraajaa...kun kystat kuuluu jokaisen sikiön normaaliin kehitykseen, mutta netti oli pullollaan, et voi viitata 18-trisomiaan jos on muutakin poikkeavaa rakenteissa jne jne.Ois mieluummin jättäny kertomatta koko kystasta..:)

Kirjotelkaas muutkin!!Kiva lukea kuulumisia!!

usvaneito-83:lle tervetuloa!

t:Emmu ja vaavi rv 23+6

Vierailija
54/54 |
01.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa usvaneito =)

Mä sain nyt äitiysrahapäätöksen ja äitiysavustusraha maksetaan 3.3. Kauheen nopeelta jotenkin tuntuu. Päätin, että ostan sillä äitiysavustusrahalla Citykopan noihin meijän uudempiin Emmaljungiin. Huuto.netistä sen ostan, kun uutena maksais "pikkasen" enemmän kuin mitä rahaa saa...

Heittoaisasta kyseltiin:

Meidän molemmissa Emmaljungissa on heittoaisa. Kätevämpi ja järkevämpi se on kyllä noissa vanhemmissa rattaissa, joissa on siis kaikki 4 rengasta "normaaleja".

Kun sitten taas noissa meidän ceroxeissa on etupyrät 360 astetta kääntyvät, joten kun aisan heittää toiselle puolelle, niin sitten on isot renkaat edessä ja pienemmät pyörivät renkaat takana ja se ei todellakaan ole käytännöllistä...

Mä en ole kauheesti tota heittoaisaa joutunu käyttämään, paitsi bussissa! Siellä se on kätevä, kun sen aisan saa pois siitä käytävän puolelta. Eikä ihmiset ota siitä jatkuvasti tukea ja törmäile ja nojaile siihen ;)

Mä oon kääntänyt koko istuinosan siinä vaiheessa kun muksu on halunnut katsella menosuuntaan. Joskus pitäny auringonpaisteen tai tuulen takia vaihtaa aisan puolta.

Heittoaisallisissahan on myös sitten aina se käsijarru. Meidän vanhemmissa rattaissa se aina jääty talvisin, mutta kun vaihdettiin uus jarruvaijeri vai mikä se on (siis se koko piuha), niin sen jälkeen ei ole ollut ongelmia. Ceroxeissa on vähän erilainen se mekanismi, tähän mennessä ei oo ollut ongelmaa.

Toivottavasti tosta sepustuksesta sai jotain irti x)

Mulla ei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa raskauden etenemisestä. Seuraavaan nevolakäyntiin on vielä reilu kolme viikkoa aikaa... Vauva liikkuu, harjoitussupistuksia tulee aikaajoin... Kävely ei tunnu yhtään hyvältä, vatsaa alkaa viiltää heti ja alavatsassa kauhee paineentunne. Mutta kuntosalilla oon pystynyt käymään ja crossing tunnillakin! En tajua. Vaikuttaakohan tossa kävelyssä jotenkin tärähtely tai jotain.. en tiedä, outoa.

kakarakestit & kupla 23+4